عضو شورای نگهبان: به شدت مراقب آبروی افراد هستیم
محمد دهقان گفت: یکی از ویژگی‎های ممتاز شورای نگهبان نسبت به نهادهای مشابه خود در سایر کشورها این است که این شورای نگهبان به شدت مراقب آبروی افراد است.

به گزارش بورس فوری،عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفت وگو با هفته نامه صبح صادق نزدیک به معاونت سیاسی سپاه درباره عملکرد شورای نگهبان گفت: اعضای شورای نگهبان به ویژه فقهای این شورا، شخصیت‎های برجسته حوزوی و قریب‌المرجعیت هستند که مراتب بالای اخلاقی، معنوی و علمی دارند. حقوقدانان شورای نگهبان نیز مورد تأیید دو قوه قضائیه و مقننه هستند. هیچ کس ادعا ندارد که شورای نگهبان یک نهاد معصوم است، اما خط تقویت شورای نگهبان نباید فراموش شود. شورای نگهبان به هیچ وجه نهادی برای مصلحت‌سنجی نیست. کسی که عامل به عدالت، مؤمن به مبانی انقلاب و پایبند به ارزش‌های انقلاب نباشد، نمی‌تواند داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری باشد.

وی توضیح داد: یکی از ویژگی‎های ممتاز شورای نگهبان نسبت به نهادهای مشابه خود در سایر کشورها این است که این شورای نگهبان به شدت مراقب آبروی افراد است. در برخی کشورها پرونده‎های افراد داوطلب برای انتخابات در معرض دید عموم قرار می‎گیرد و موجب ضایع شدن آبروی آن فرد می‌شود. البته همین امر هم ممکن است مشمول سودجویی عده‎ای قلیل و تأیید نشده در ایراد اتهام به شواری نگهبان باشد، اما آبروی افراد از همه چیز بالاتر است.

0 نظر:

نظر بدهید