سریال عرضه و نبود تقاضا محصولات سنگ آهن در بورس کالا بار دیگر تکرار شد!
امروز یکشنبه 9 خرداد قرار بود که 271.5 هزار تن از محصولات سنگ آهن در بورس کالا جهت فروش عرضه شود، اما ظاهرا همانند هفته گذشته حجم تقاضا و معاملات صورت گرفته دورتر از آن چیزی بودکه تصورش را کرد.

به گزارش بورس فوری، امروز یکشنبه 9 خرداد قرار بود که 271.5 هزار تن از محصولات سنگ آهن در بورس کالا جهت فروش عرضه شود، اما ظاهرا همانند هفته گذشته حجم تقاضا و معاملات صورت گرفته دورتر از آن چیزی بودکه تصورش را کرد.
در جریان معاملات امروز تنها 84 هزار تن از 271.5 هزار تن محصولات مختلف سنگ آهن معامله شد و 187.5 هزار تن باقی مانده مشتری نداشت! عرضه ای که جهت روشن شدن و شفاف سازی هرچه بهتر قیمت این محصولات صورت می گیرد اما در عمل به دلایل مختلف به فروش نمی رسد.
در جریان معاملات امروز بورس کالا، شرکت صنعتی و معدنی چادر ملو با عرضه 25 هزار تنی کنستانتره سنگ آهن با قیمت 24600 ریال در هر کیلوگرم و فروش همین تناژ، شرکت پارس فولاد سبزوار با عرضه 7 هزار تنی آهن اسفنجی با قیمت83677 ریال در کیلو و همین مقدار فروش، شرکت پارس پولاد یاران با عرضه 2 هزار تنی آهن اسفنجی با قیمت85753 ریال در کیلوگرم و فروش کل آن و مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران با عرضه 50 هزار تنی سنگ آهن دانه بندی با قیمت 15800 ریال در کیلوگرم و همین تناژ فروش، چهار شرکتی بودند که قادر به فروش محصولات خود شدند.
اما در طرف مقابل شرکت های فکور صنعت تهران با عرضه 20 هزار تنی، معدنی و صنعتی گل گهر با عرضه 50 هزار تنی، معدنی سنگ آهن آک کهور با عرضه 5 هزار تنی، نورد فولاد صنعتی و ساختمانی یزد با عرضه 20 هزار تنی و تولیدی و بازرگانی نیک امیدواران مکران با عرضه 2500 تنی کنستانتره سنگ آهن و البته شرکت های مجتمع صنایع فولاد آروند نوین رشتخوار با عرضه 40 هزار تنی و صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان با عرضه 50 هزار تنی گندله سنگ آهن از جمله شرکت هایی بودند که محصولاتشان مشتری نداشت و نهایتا معامله نشد!
طی دو هفته گذشته این برای دومین بار است که عرضه های انبوه این محصولات در بورس کالا صورت می گیرد اما درصد عظیمی از آن عملا بدون معامله بازار را ترک می کند. از آنجایی که شرکت های عرضه کننده پس از عرضه محصولاتشان در بورس کالا برای دوبار موفق به فروش نشوند، مجوز لازم را برای صادرکردن محصولات خود را خواهند گرفت.
آیا ماجرای عدم فروش و انجام معاملات این محصولات سرانجام ریشه در اخذ مجوزهای صادراتی لازم دارد؟

0 نظر:

نظر بدهید