قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت با ۳۴ سنت معادل ۰.۴۹ درصد افزایش به ۶۹ دلار و ۶ سنت رسید.

به گزارش بورس فوری به نقل از رویترز، به دنبال ترسیم چشم اندازی روشن از رشد تقاضا برای نفت در سه ماهه بعدی و در حالی که سرمایه گذاران منتظر نتایج نشست این هفته گروه اوپک پلاس هستند، قیمت نفت امروز در معاملات بازارهای آسیایی شاهد رشد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت با 34 سنت معادل 0.49 درصد افزایش به 69 دلار و 6 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه جولای هم با 40 سنت معادل 0.60 درصد افزایش به 66 دلار و 72 سنت رسید.

در حالی که تحلیلگران انتظار دارند به رغم بازگشت احتمالی نفت ایران به بازار میزان رشد تقاضا از میزان عرضه پیشی بگیرد، قیمت هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت دومین ماه افزایش متوالی قرار دارد.

ایران از ماه آوریل در حال مذاکره با قدرت های غربی در خصوص گام هایی است که باید طرفین باید برای لغو تحریم ها و بازگشت به تعهدات برجامی بردارند.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «پیش بینی ما این است که در سه ماهه سوم و چهارم امسال میزان تقاضا به ترتیب 650 و 950 هزار بشکه در روز بیش از میزان عرضه خواهد بود.»

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه قرار فردا برای بحث در خصوص وضعیت بازار نفت تشکیل جلسه دهند. انتظار می رود در این نشست اعضا سیاست فعلی خود مبنی بر افزایش تدریجی عرضه تا ماه جولای را حفظ کنند.

در عین حال، دولت آمریکا اعلام کرده میزان تولید نفت این کشور طی ماه مارس رشدی 14.3 درصدی داشته است. همچنین تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز این کشور نیز در هفته گذشته برای دهمین ماه متوالی رشد داشته است.

0 نظر:

نظر بدهید