هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۳/۱۰| هشدار امواج ۲ متری در خلیج‌فارس و دریای عمان
سازمان هواشناسی کشور با پیش بینی جو آرام و آسمان صاف ۵ روزه برای اکثر مناطق کشور نسبت به وقوع امواج ۲ متری در دریای عمان و خلیج‌فارس هشدار داد.

به گزارش بورس فوری، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آسمانی صاف پیش بینی می‌شود. دمای هوا امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل 6 تا 10 درجه کاهش می‌یابد. همچنین دمای هوا فردا در اردبیل و چهارشنبه در دریای خزر به دلیل وزش باد گرم 5 تا 8 درجه افزایش می‌یابد.

روز پنجشنبه مجددا با توجه به شمالی شن جریان‌ها، دمای هوا در سواحل دریای خزر و اردبیل بین 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد. در سایر مناطق کشور توده هوای نسبتا گرم تا پنج روز آینده همچنان مستقر خواهد بود.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر بارش خفیف باران و در ارتفاعات این مناطق رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

 امروز و فردا در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و  شرق کرمان و از دوشنبه تا پنجشنبه در خوزستان سرعت وزش باد افزایش یافته و با احتمال خیزش گردوخاک همراه خواهد بود. این وضعیت روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور نیز پیش بینی می‌شود. امروز دریای خزر و از امروز تا پنجشنبه مناطق شمالی و مرکزی خلیج‌فارس و شرق دریای عمان به تناوب مواج است.

 سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای از وزش باد شدید و مواج شدن دریا در استان‌های جنوبی خبر داد؛

توصیف سامانه: وزش باد شدید و مواج شدن دریا

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه 1400/03/10

زمان پایان: پنجشنبه 1400/03/13

نوع مخاطره: در سواحل افزایش ارتفاع موج یک تا 1.5 متر و دور از ساحل تا 2 متر

منطقه اثر: مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس، در استانهای خوزستان و بوشهر و مناطق ساحلی و دور از ساحل شرق دریای عمان، در استان سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس ها و تورهای صیادی.

توصیه: محدودیت در فعالیت های دریایی

انتهای پیام/

0 نظر:

نظر بدهید