سبدهای بهینه با نقدشوندگی بالا
تخصیص بهینه سرمایه به فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری یکی از چالش‌های پیش‌روی سرمایه‌گذاران است. بسیاری از سرمایه‌گذاران در هنگام انتخاب سهام و تشکیل پرتفوی خود تنها به بازده هر سهم توجه کرده و از معیار ریسک غافل می‌شوند. این در حالی است که مقوله ریسک یکی از معیارهای مهم برای سرمایه‌گذاری است چرا که هرچند بازده، نتیجه نهایی مورد انتظار سرمایه گذار است، ولی ریسک، تصویری از احتمال تحقق آن را به سرمایه‌گذار ارائه می‌دهد.

به گزارش بورس فوری،   یکی از روش‌های کاهش ریسک، پرهیز از سرمایه‌گذاری در یک سهم یا صنعت خاص و در عوض خرید یک مجموعه از سهم‌هاست که ریسک‌های یکدیگر را جبران کنند. با توجه به اهمیت بهینه‌سازی پرتفوی در بررسی حاضر به ارائه پرتفوی‌های بهینه بر اساس دو معیار بازده و ریسک پرداخته‌ایم.

در این بخش پرتفوی های بهینه با نقدشوندگی بالا محاسبه شده و سه پرتفوی کم ریسک، با ریسک متوسط و پر ریسک معرفی شده است. نقد شوندگی سهولت خرید و فروش سهام در بازار را نشان می دهد. بنابراین پرتفوی‌هایی که در این بخش معرفی می‌شوند سهم‌هایی را در بر می‌گیرند که حجم معاملات آن ها بالاست و انتظار می‌رود بتوان به راحتی آن ها را خرید و فروش کرد.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید