هفته آینده چه سهامی بخریم؟ / سبد پیشنهادی شرکت فاینتک برای سرمایه گذاری در بورس
شرکت مشاور سرمایه‌ گذاری فاینتک، پرتفوی پیشنهادی خود برای هفته سوم خرداد ماه ۱۴۰۱ را اعلام کرد. در سبدی که شرکت مشاور سرمایه‌‌گذاری فاینتک، در تاریخ ۱۸ خرداد ماه ارائه کرده نام سه نماد «بوعلی»، «شپنا» و «کلوند» برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت به چشم می‌خورد. همچنین این شرکت چهار سهم «قزوین»، «مدیر»، «سشرق» و «کهمدا» را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت پیشنهاد داده است.

به گزارش بورس فوری،  در ادامه به بررسی سبد پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک پرداخته شده است.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری میان‌مدت شرکت فاینتک

سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که با نماد «بوعلی» در بازار دوم بورس معامله می‌شود دومین سهمی است که در سبد پیشنهادی فاینتک برای سرمایه‌گذاری در هفته سوم خرداد ۱۴۰۱ قرار گرفته است. بوعلی که در پایان روز ۱۸ خرداد ماه، با قیمت ۹۰,۶۵۰ ریال به استقبال هفته آینده رفت. P/E آتی مناسب و نزدیک بودن مجامع عمومی سالانه جهت دریافت سود نقدی باعث شده تا این نماد ۱۵درصد از پرتفوی پیشنهادی شرکت فاینتک را به خود اختصاص دهد.

سهام شرکت پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا» که ۱۵درصد از این پرتفو را به خود اختصاص داده به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک است. این نماد، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قیمت پایانی ۶,۷۸۰ ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک باتوجه به افزایش کرک اسپرد محصولات و انتظار گزارش‌های سالانه و فصلی مناسب، انتظار دارد هدف قیمت ۹،۰۰۰ ریالی برای شپنا تحقق یابد.

سومین سهامی که در سبد پیشنهادی فاینتک جای گرفته، سهام شرکت کاشی الوند با نماد «کلوند» است. P/E آتی مناسب باتوجه به نزدیکی مجمع جهت دریافت سود نقدی ،گزارش ماهانه مناسب از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که این سهام از سوی فاینتک به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده است. کلوند در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، قیمت پایانی ۲۷,۰۳۰ ریال را ثبت کرد؛ بر اساس پیش‌بینی شرکت فاینتک، این نماد در میان‌مدت با رشد خوبی همراه شده و به قیمت ۳۰،۰۰۰ ریال خواهد رسید.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری بلندمدت شرکت فاینتک

شرکت کارخانجات قند قزوین با نماد «قزوین» گزینه پیشنهادی فاینتک در سبد پیشنهادی هفته آینده است که سهمی ۱۵ درصدی از پرتفو را به خود اختصاص می‌دهد. قزوین که روز آخر معاملاتی هفته قبل را با قیمت ۵,۳۱۰ ریالی به پایان رسانده بود، طبق پیش‌بینی فاینتک در بلندمدت تارگت ۷،۰۰۰ ریالی را تجربه خواهد کرد. فاینتک دلیل انتخاب قزوین به عنوان سهمی مناسب جهت سرمایه‌گذاری بلندمدت را P/E آتی مناسب باتوجه به افزایش قیمت شکر و انتظار افزایش فروش در شرکت‌های قندی ذکر کرده است.

در سبد پیشنهادی فاینتک، صندوق مدیریت ثروت بازنشستگان کشوری با نماد «مدیر» برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد شده است. دلیل انتخاب این صندوق از سوی فاینتک جهت سرمایه‌گذاری بلندمدت؛ پرتفوی کم‌ریسک و بنیادی بوده، از طرفی هم عملکرد مناسبی را در بازار از خود به نمایش گذاشته است. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک پیشنهاد کرده سهامداران ۱۵درصد از پرتفوی خود را به این صندوق اختصاص دهند. نماد مدیر، در آخرین روز معاملاتی هفته، قیمت پایانی ۱۰,۲۳۲ ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک نیز هدف قیمتی ۱۵،۰۰۰ریال را برای مدیر مشخص کرده است.

شرکت سیمان شرق با نماد بورسی «سشرق» سهم دیگری است که ۱۵درصد از این سبد پیشنهادی را به خود اختصاص داده است. بر اساس پیش‌بینی فاینتک، سشرق که در آخرین روز معاملاتی هفته دوم معاملاتی خرداد ماه ۱۴۰۱ قیمت ۸,۳۰۰ ریالی را تجربه کرد در بلندمدت قیمت ۱۲،۰۰۰ ریال را هدفگذاری کرده است. P/E آتی مناسب و احتمال عرضه ‌اولیه شرکت سیمان سفید شرق دلایلی هستند که فاینتک نماد سشرق را برای سرمایه‌گذاری در سبد پیشنهادی هفته آینده خود قرار داده است.

شرکت شیشه همدان با نماد بورسی «کهمدا»، دیگر سهمی است که ۱۰ درصد از پرتفوی پیشنهادی این هفته فاینتک را به خود اختصاص داده است. بر اساس پیش‌بینی فاینتک در این سبد پیشنهادی، کهمدا که در آخرین روز معاملاتی قیمت ۱۱,۵۸۰ریالی را تجربه کرده در بلندمدت، قیمت ۱۸،۰۰۰ ریال را هدف گرفته است. P/E آتی مناسب باتوجه به بهره برداری از طرح توسعه و انتظار بهبود گزارش‌های ماهانه و میان‌دوره از جمله مهمترین دلایلی است که فاینتک سهام کهمدا را برای سرمایه‌گذاری در سبد پیشنهادی این هفته خود قرار داده است.

لازم به ذکر است این سبد پیشنهادی توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری فاینتک، جهت بازنشر در اختیار اقتصادآنلاین قرار گرفته و هرگونه سود و زیان، برعهده سرمایه‌گذار خواهد بود.

 

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor

0 نظر:

نظر بدهید