آژیر خطر برای بگیلان به صدا درآمد
ورود به سهم بگیلان در شرایط فعلی توصیه نمی‌ شود.

به گزارش بورس فوری، توسعه مسیر برق گیلان در فاز اصلاح قیمت قرار گرفت.

براساس این گزارش؛ توسعه مسیر برق گیلان با نماد معاملاتی بگیلان درفرابورس فعالیت دارد. تحلیل تکنیکال سهم بگیلان نشان می دهد این سهم رشد اخیر قیمتی خود را از سطح حمایتی ۱،۱۲۰ تومان آغاز کرده بود اما با رسیدن به محدوده مقاومتی و هدف قیمتی در ۱،۵۰۰ تومان، سهم مجدداً وارد فاز اصلاح قیمتی شده است.

حدضرر برای معامله‌گران کوتاه‌مدتی در ۱،۳۵۰ تومان در حال فعال شدن است. با نفوذ قیمت به زیر این سطح حمایتی، سطح حمایتی بعدی در ۱،۳۰۰ تومان قرار دارد. باتوجه به قرارگیری سهم در فاز اصلاح قیمتی، ورود به سهم در شرایط فعلی توصیه نمی‌ شود.

براساس تحلیل بنیادی شرکت توسعه مسیر برق گیلان مشخص شد؛ بگیلان، اولین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور است. مطابق گزارشات ۶ماهه، درآمدهای عملیاتی افزایش ۴۵٪ و سود خالص افزایش ۷۵٪ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته و شرکت توانسته به ازای هر سهم سود ۲۷۱ ریالی محقق کند. لازم به ذکر است باتوجه به قدمت نیروگاه، پروژه‌های متعددی جهت عملیات تعمیرات اساسی و نوسازی در دست اجرا است از آنجایی که درآمد شرکت ریالی اما تعمیرات و نوسازی نیاز ارزی برای شرکت ایجاد می کند، تغییر نرخ ارز تاثیر جدی بر فعالیت نیروگاه دارد. در صورت گشایش سیاسی و رفع تحریم‌ها، از هزینه‌های نگهداری نیروگاه‌ کاسته شده و افزایش نرخ برق نیز موجب رشد سودآوری شرکت می شود.

منبع: کارگزاری آتی ساز بازار

.به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor

0 نظر:

نظر بدهید