زیرساخت‌های معامله گواهی صرفه جویی انرژی آماده است
مدیرعامل بورس انرژی گفت: از مدت‌ها پیش زیرساخت‌های لازم برای معامله اوراق گواهی صرفه‌جویی انرژی در بورس انرژی ایران فراهم شده است.

به گزارش بورس فوری، و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ علی نقوی در خصوص مصوبه شورای عالی بورس برای اجرای معاملات گواهی صرفه‌جویی انرژی، گفت: مصوبه فروش گواهی‌های صرفه‌جویی انرژی در شورای عالی بورس تصویب شده، اما تاکنون برای اجرا ابلاغ نشده است.

مدیرعامل بورس انرژی، تصریح کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی در فاز اول گاز و برق پروژه‌هایی که براساس این حامل‌ها اجرا می‌شود، اگر با انجام روش‌هایی منجر به صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز شود، طبق مصوبه کمیسیون صرفه‌جویی که تحت نظارت سازمان برنامه و بودجه قرار دارد، می‌تواند به میزان صرفه‌جویی بخشی از گاز یا برق صرفه‌جویی شده را در قالب اوراق گواهی صرفه‌جویی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد که بتوانند آن را در بورس انرژی معامله کنند.

نقوی افزود: با تصویب دستورالعمل معاملات گواهی صرفه‌جویی انرژی در شورای عالی بورس، شرکت ملی گاز و وزارت نیرو باید کارهای اجرایی و مقدماتی آن را انجام دهند.

خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی هفته گذشته در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، از تصویب دستورالعمل انتشار گواهی صرفه‌جویی انرژی در شورای عالی بورس خبر داده بود.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor

0 نظر:

نظر بدهید