شوک مثبت بر بازار با تحویل مسکن های مهر نیمه‌تمام
درحالی نماینده مجلس از "شوک مثبت" بر بازار مسکن در نتیجه افتتاح مساکن مهر خبر داده که معاون وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: تحویل ۲۰ هزار مسکن مهر شوک مثبت و خوبی را برای بازار اجاره به‌دنبال دارد.

به گزارش بورس فوری،اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر لزوم پیشگیری تاثیرپذیری بازار مسکن از نوسانات ارزی گفته است: تا وقتی بین عرضه و تقاضای مسکن در بازار تعادل وجود نداشته باشد، رشد قیمتی اتفاق خواهد افتاد و همچنین بازار آماده تاثیر پذیری از نوسانات اقتصادی شده و جو روانی در جامعه نیز بر قیمت‌ها اثرگذار خواهد شد.
وی بیان کرد: با آن‌که طی ماه‌های اخیر اتفاق خاصی در بازار از جمله نرخ نهاده‌های ساختمانی روی نداده، اما رشد قیمت در مسکن اتفاق افتاد که بخش زیادی از آن ناشی از جو روانی موجود در جامعه است.
وی با اشاره به این‌که مسکن یک کالای سرمایه‌ای است که از نوسانات اقتصادی تاثیر می‌گیرد، گفت: دولت باید ضمن مدیریت نوسانات اقتصادی در بازارهای طلا، سکه و ارز باید برخی از مسکن‌های در حال ساخت را در سر رسیدهای زودتری به مردم تحویل دهد، این امر شوک مثبتی به بازار وارد کرده و موجب کاهش قیمت می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همانگونه که بارها به وزارت راه و شهرسازی نیز تاکید کردیم باید مساکن مهری که مدت‌ها از زمان تحویل آنها گذشته تکمیل و به مردم تحویل تا شوک مثبتی به بازار مسکن وارد شود.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی حدود 200 هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور نیمه‌‌تمام وجود دارد که به دلایل متعددی از جمله کمبود منابع مالی، مشکلات مربوط به تعاونی‌ها و ... تاکنون به اتمام نرسیده‌اند.

بخشی از این واحدها در شهرهای جدید اطراف تهران واقع شده‌اند. در همین حال معاون وزیر راه و شهرسازی از تحویل 50 درصد مساکن مهر نیمه تمام شهرهای جدید تا پایان سال خبر داد و گفت: تا پایان سال 20 هزار مسکن مهر تحویل متقاضیان می‌شود.

علیرضا جعفری یادآور شد: زمانی که به شهرهای جدید آمدم، حدود 60 هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در شهرهای جدید سراسر کشور داشتیم. با برنامه‌ریزی صورت گرفته طی ماه‌های اخیر تاکنون 10 هزار واحد این تعداد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.
وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا آخر امسال نیز 20 هزار واحد نیمه‌تمام دیگر مسکن مهر شهرهای جدید به متقاضیان تحویل می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با بیان "به این ترتیب 50 درصد از واحدهای نیمه تمام شهرهای جدید تحویل می‌شود" گفت: با توجه به وضعیت بازار مسکن، افتتاح و تحویل این واحدها تغییر مثبت و خوبی در بازار اجاره بها خواهد داشت.
جعفری بیان کرد: عمده واحدهایی که تاکنون تکمیل و تحویل شده و واحدهایی که قرار است تا آخر امسال تحویل شود مربوط به شهرهای پردیس، هشتگرد و پرند است.

0 نظر:

نظر بدهید