دیدار روسای دیوان عالی ایران و روسیه در مسکو
رئیس دیوان عالی کشور در نخستین برنامه کاری خود در سفر به مسکو با رییس دیوان عالی فدراسیون روسیه دیدار و در راستای توسعه مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش بورس فوری،سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در نخستین برنامه کاری خود در سفر به مسکو با رئیس دیوان عالی فدراسیون روسیه دیدار و در راستای توسعه مناسبات دوجانبه گفتگو کرد.
سید احمد مرتضوی مقدم در دیدار ویچسلاو لبدوف رئیس دیوان عالی روسیه با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دوجانبه، بر توسعه این روابط در حوزه قضایی همگام با دیگر بخش‌ها تاکید کرد.
رئیس دیوان عالی کشور در این دیدار متن پیش‌نویس پیشنهادی تفاهم‌نامه دوجانبه با دیوان عالی فدراسیون روسیه را به همتای روس خود تقدیم کرد که با استقبال طرف روس همراه شد.
وی در ادامه این جلسه با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، بر لزوم تقویت همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته و تروریستی تاکید کرد.
لبدوف رئیس دیوان عالی فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با بیان اینکه مسکو به دنبال توسعه مناسبات با تهران است، گفت: پیش‌نویس پیشنهادی ایران برای توسعه مناسبات قضایی دوجانبه را بررسی و برای تقویت همکاری‌ها آماده هستیم.
رئیس دیوان عالی کشور شامگاه دوشنبه بنا به دعوت رئیس دیوان عالی فدراسیون روسیه و با هدف گفتگو و تبادل نظر با مقامات قضایی این کشور وارد روسیه شد.

مدیرکل دپارتمان دیوان عالی فدراسیون روسیه سه‌شنبه با حضور در محل اقامت رئیس دیوان عالی کشور با وی دیدار می‌کند. دیدار با دادستان کل فدراسیون روسیه دیگر برنامه رسمی این سفر است.
مرتضوی مقدم همچنین چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه در مسکو، با رئیس دومای دولتی روسیه و همچنین وزیر دادگستری و رئیس دادگاه داوری این کشور دیدار خواهد کرد.
دیدارهای جداگانه با رئیس دادگاه قانون اساسی و رئیس دادگاه سوم استیناف روسیه، برنامه‌های روز پنجشنبه رئیس دیوان عالی کشور در سن پترزبورگ خواهد بود.
حجت الاسلام مرتضوی مقدم روز جمعه در پایان سفر خود به روسیه، از مسکو راهی تهران خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان تهران، معاون نظارت دیوان عالی کشور و رئیس حوزه ریاست و رئیس شعبه ۳۳ این دیوان دیگر اعضای هیات قضایی ایران در سفر به مسکو هستند.
مرتضوی مقدم پیش از این آذرماه‌ ۱۴۰۱ در صدر هیأتی در دهمین نشست سراسری قضات و یکصدمین سالگرد تأسیس دیوان عالی روسیه به مسکو سفر و با همتای روس خود دیدار کرده بود.

0 نظر:

نظر بدهید