این سهم پتروشیمی را برای بلند مدت بخریم؟
گزارش عملکرد مالی و درآمد شرکت نوری را در یک تحلیل بنیادی می خوانید.

به گزارش بورس فوری،  سود هر سهم پس از کسر مالیات شرکت پتروشیمی نوری برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۲۱۵۰۴ ریال است.

پتروشیمی نوری با نماد نوری در بورس فعالیت دارد؛

حاشیه سود ناخالص پتروشیمی نوری ۱۲ ماهه ۲۳ درصد است.

فروش کارشناسی شده شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰۷۷۹۵۰۳۱۴ میلیارد ریال است این رقم در دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۶۴۵۳۵۱۷۳ میلیارد ریال است.

سود هر سهم پس از کسر مالیات شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۲۱۵۰۴ ریال و برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳۱۴۴ ریال است.

این سهم پتروشیمی را برای بلند مدت بخریم؟

این سهم پتروشیمی را برای بلند مدت بخریم؟

این سهم پتروشیمی را برای بلند مدت بخریم؟

از پتروشیمی نوری به عنوان بزرگترین واحد تولیدکننده آروماتیک در ایران و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آروماتیک در جهان یاد می شود.
با توجه به ثبات قیمت نفت تقاضای محصوالت آروماتیکی در حال حاضر وابسته به صنایع پایین دستی و تقاضای محصوالت نهایی است
که طبق نظر اکثر موسسات مالی،روند تقاضا رو به رشد است و در نتیجه انتظار داریم سودآوری این شرکت بهتر شود.البته موارد بسیار با اهمیتی در این رابطه دخیل هستند که از جمله آن ها می توان به احتمال تغییر مبنای تسعیر ارز محصولات داخلی و مواد اولیه از۲۸۵،۰۰۰ ریال به ۳۸۰،۰۰۰ ریال و همچنین تغییر ترکیب تولید شرکت نام برد.
پتروشیمی نوری در حال حاضر مبالغ ۸۵ میلیون یورو و ۶۶ میلیون دلار بابت فروش های صادراتی خود از شرکت بازرگانی پتروشیمی طلب دارد که وصول آن ها وضعیت نقدینگی شرکت را بهتر خواهد کرد.
شرکت با انجام پروژه شیرین سازی برش سنگین خود می تواند حاشیه سود محصولات خود را افزایش دهد که در این تحلیل نیز این موضوع اعمال شده است. همچنین راه اندازی پروژه اوره و آمونیاک هنگام با ظرفیت۱،۱۰۰،۰۰۰تن در سال نیز می تواند سودآوری نوری را تحت تاثیر قرار دهد.

این سهم پتروشیمی را برای بلند مدت بخریم؟

بررسی روندp/eگذشته نگر درنوری،نشان می دهد که این سهم به طور میانگین همیشه p/eحدود۸.۵مرتبه داشته استاین در حالی است کهp/eصنعت همواره حدود عدد۹در حال نوسان بوده است(نسبت یاد شده موبوط به صنعت شیمیایی است و مختص شرکت های آروماتیکنیست). البته این نسبتدر شرایط مختلف بازار وشرکت دستخوش تغییرات زیادی نیز شده است. حال با توجه به سود پیش بینی شده برای سال۱۴۰۲، انتظار می رود که نسبت قیمت به درآمدسهم به زیر میانگین خودو صنعت برسد.

منبع: کارگزاری اردیبهشت ایرانیان

0 نظر:

نظر بدهید