پالایش یکم فاصله خود را با ۱۰ هزار تومان کمتر کرد
صندوق پالایش یکم، امروز در دومین روز هفته جاری مثبت به اتمام رسید و در پایان معاملات ارزش هر واحد صندوق پالایش‌یکم با ۳ درصد رشد نسبت به روز معاملاتی قبل ۷۵ هزار و ۱۱۰ ریال معامله شد

به گزارش بورس فوری، امروز مورخه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ با توجه به تعطیلی سراسری، آخرین روز هفته برای بورس محسوب میشد پالایش مثبت شروع به کار کرد و شتران و شپنا در ابتدای بازار از نماد‌های تاثیرگذار بر رشد شاخص کل بودند و شتران صف خرید ۷۱ میلیاردی تشکیل داد و شپنا حدود چهار درصد افزایش قیمت داشت و شبریز رشد یک درصدی را داشت. در پایان بازار نیز برای شپنا و شتران صف خرید تشکیل شد و بشپنا با ۱۱۳۱ واحد نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بود، همین موضوع باعث شد قیمت واحد‌های صندوق ETF پالایش بیش از پنج درصد افزایش پیدا کنند.

نماد شتران (شرکت پالایش نفت تهران) با رشد ۴.۵۱ درصدی و نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) رشد ۴.۳۳ درصدی و نماد شبریز (پالایش نفت تبریز) با رشد ۱.۷۹ درصدی امروز را به پایان رساندند، شبندر (شرکت پالایش نفت بندر عباس) هم همچنان ممنوع متوقف بود. سهامدارانی که از ابتدا این صندوق را نگهداری کرده‌اند، الان زیان ۲۴ درصدی را متحمل شده‌اند.


ارزش پالایشی یکم ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

امروز یکشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰ معاملات سهم پالایش قیمت پایانی هر واحد از پالایش یکم با رشد ۳ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۷ هزار و ۵۱۱ تومان معامله شد تا ارزش ۵۰۰ واحد از دومین ETF دولتی به ۳ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با افزایش ۵.۶۶ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۷ هزار و ۷۰۵ تومان معامله شد.
این در حالی است که هر واحد از این صندوق به متقاضیان به قیمت ۱۰ هزار تومان و در مجموع ۵۰۰ واحد از آن به قیمت ۵ میلیون تومان فروخته شده بود.

0 نظر:

نظر بدهید