پیش بینی روند قیمتی ذوب، وتجارت، وخارزم و بکام
چهار سهم ذوب، وتجارت، وخارزم و بکام مورد تحلیل قرار گرفت. این چهار سهم در روزهای آینده بورس چه روندی را طی خواهد کرد؟

به گزارش بورس فوری

تحلیل تکنیکال ذوب

تحلیل تکنیکال چهار نماد بورسی | پیش بینی روند قیمتی ذوب، وتجارت، وخارزم و بکام

دوب اخیرا از کف قیمتی خود در چند ماه گذشته روی ۲۷۵ تومان تا محدوده‌ فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر در ۴۸۰ تومان رشد کرده که بازدهی قابل توجهی محسوب می‌شود. از این رو قیمت در این محدوده‌ شروع به اصلاح کرد و احتمال می‌رود که در این مرحله قیمت تا ۴۰۵ تومان جای اصلاح داشته باشد. موقعیت RSI در میان مدت طوری است که موفق به شکست خط روند نزولی شده و اکنون به احتمال زیاد در حال پولبک زدن به آن می‌باشد که مدتی زمان می‌برد.

هدف قیمت در میان مدت روی فیبوی ۰.۳۸ اصلاح اخیر در ۶۰۰ تومان قرار دارد که با توجه به حمایت ۴۰۰ تومانی آن می‌شود نتیجه گرفت که قیمت در این محدوده ریسک به ریوارد مناسبی دارد.

تحلیل تکنیکال وتجارت

تحلیل تکنیکال چهار نماد بورسی | پیش بینی روند قیمتی تاپیکو، وتجارت، وخارزم و بکام

وتجارت در موقعیت بسیار حساسی قرار دارد. اخیرا از کانال نزولی یک ساله خود خارج شده بود که دوباره در حال ورود به آن می‌باشد که اگر این اتفاق بیافتد اصلا خبر خوبی نیست. از طرفی دیگر سهم مشکوک به تشکیل سقف دوقلو است که الان قیمت در محدوده‌ خط گردن می‌باشد که اگر از دست برود شرایط برای آن به کلی دشوار می‌شود.

روند صعودی شکل گرفته در RSI که از چند ماه پیش آغاز شده بود از دست رفته است و قیمت دوباره در صعود به بالا‌ی محدوده‌ ۷۰ درصد ناکام مانده است. حفظ حمایت ۲۴۰ تومان برای سهم در روز‌های پیش رو بسیار حیاتی و ضروری است.

تحلیل تکنیکال وخارزم

تحلیل تکنیکال چهار نماد بورسی | پیش بینی روند قیمتی تاپیکو، وتجارت، وخارزم و بکام

وخارزم با توجه به احتمال تشکیل الگوی سر و شانه معکوس در میان مدت پتانسیل رشد قیمتی خوبی دارد. در چند ماه گذشته قیمت موفق به صعود تا محدوده‌ فیبوی ۰.۳۸ اصلاح اخیر در ۷۵۰ تومان شده بود، اما اکنون در حال پولبک به فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر بر روی ۵۸۵ تومان است که اگر روی این محدوده تثبیت کند می‌شود گفت که شانه راست در حال کامل شده است. در غیر این صورت قیمت می‌تواند تا ۵۰۰ تومان نیز اصلاح کند.
ظهور یک واگرایی منفی میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI شاهدی بر ادامه اصلاح در این مرحله است.

تحلیل تکنیکال بکام

تحلیل تکنیکال چهار نماد بورسی | پیش بینی روند قیمتی تاپیکو، وتجارت، وخارزم و بکام

روند صعودی جدیدی به احتمال زیاد طی چند ماه گذشته در بکام شکل گرفته است که وجود همین روند صعودی نیز در اندیکاتور RSI بالتبع مشاهده می‌شود. قیمت در محدوده‌ کنونی درگیر یک مقاومت هندسی که اخیرا به بالای آن نفوذ کرده است و معاملات امروز می‌تواند پولبک به آن محسوب شود. در صورت حفظ این سطح در ۳۱۰-۳۲۰ تومان، قیمت شانس رشد تا ۴۴۰ تومان در فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر دارد. اندیکاتور RSI در یک سال گذشته هیچگاه موفق به عبور نفوذ به بالای محدوده‌ ۷۰ درصد نشده است. اما اگر این بار این اتفاق بیافتد هدف ۴۴۰ تومانی خیلی راحت در دسترس خواهد بود.

منبع : نبض بورس

0 نظر:

نظر بدهید