بيتکوين ۴۸ هزار دلاري شد
انتشار خبر سرمايه‌گذاري اتحاديه اروپا در فناوري بلاک چين باعث رشد قيمت رمزارزها شد.

به گزارش بورس فوری، به نقل از سي‌ان‌بي‌سي، اتحاديه اروپا با هدف گذار به اقتصاد ديجيتالي در نظر دارد ۱۷۷ ميليارد دلار در فناوري هاي نوين سرمايه گذاري کند که زيرساخت هاي داده، فناوري فايو جي، محاسبات کوانتومي و همچنين فناوري بلاک چين از جمله آن ها خواهند بود. اين برنامه، بخشي از پروژه بزرگ تر اتحاديه اروپا است که در نظر دارد براي خروج کامل اقتصادهاي اروپايي از پيامدهاي کرونايي و دستيابي به توسعه پايدار، ۷۵۰ ميليارد دلار اعتبار در بخش هاي مختف اقتصادي اتحاديه تزريق کند.
در حالي که بسياري از نهادهاي نظارتي نبت به رمزارزها سختگيرتر شده اند، رييس کميسيون بورس و اوراق بهادار آمريکا در موضعي نسبتا نرم، تنها از صرافي هاي ارايه دهنده خدمات مرتبط با ارزهاي ديجيتالي خواسته است تا مجوزهاي قانوني را اخذ و اطلاعات مربوط به تراکنش هاي خود را ثبت کنند. گري گنسلر، توکن ها و ارزهاي ديجيتالي را نوعي از دارايي خوانده است که احتمالا زيرمجموعه اوراق بهادار محسوب مي شوند. 

دولت هند که پيش از اين به دليل مخالفت داخلي از طرح ممنوعيت فعاليت هاي مرتبط با رمزارزها عقب نشيني کرده بود، در حال آماده سازي طرحي است که در صورت تصويب، خريد و فروش ارزهاي ديجيتالي را مشمول دريافت ماليات مي کند. احتمالا ممنوعيت ارزهاي ديجيتالي خصوصي نيز بخشي از لايحه خواهد بود. در کره جنوبي، احتمال تعطيلي دو سوم صرافي هاي ارايه دهنده خدمات ارزهاي ديجيتالي در اين کشور بالا گرفته است.  

مجموع ارزش بازار جهاني ارزهاي ديجيتالي در حال حاضر ۲۱۸۰ ميليارد دلار برآورد مي‌شود که اين رقم نسبت به روز قبل ۳.۹۴ درصد بيشتر شده است.

در حال حاضر ۴۱ درصد کل بازار ارزهاي ديجيتالي در اختيار بيت کوين و ۱۸ درصد در اختيار اتريوم است. بيت‌ کوين ۱۲ سال پيش توسط گروه گمنامي از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چين ايجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اوليه آن شکل گرفت.  

 

 

0 نظر:

نظر بدهید