افت قیمت سنگ آهن و محصولات فولادی در معاملات هفته جاری
قیمت سنگ آهن در هفته جاری نیز کاهش پیدا کرد و به محدوده 120 دلار رسید. قیمت سنگ آهن تحت فشار کاهش تقاضا در برخی مناطق چین که فولادسازان با اقدامات کربن زدایی و مصرف انرژی مواجه هستند، قرار دارد. قیمت در بازار آتی چین نیز کاهش پیدا کرد و به 126 دلار رسید.

به گزارش بورس فوری، قیمت محصولات فولادی نیز در چین کاهش پیدا کرد. قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین با توجه به کاهش فعالیت ها و وضعیت نامناسب آب و هوا که تحویل محموله ها را با اختلال مواجه کرده است، کاهش پیدا کرد. در بازار آتی چین، قیمت این محصول با توجه به کاهش قیمت زغال سنگ و کک برای سومین روز متوالی، افت قابل توجهی را ثبت کرد. قیمت ورق گرم سی ای اس با کاهش 1.7 درصدی به محدوده 870-850 دلار رسیده است. 

قیمت میلگرد صادراتی سی ای اس نیز تحت تاثیر کمبود تقاضا و رقابت با عرضه کنندگان ترکیه ای، کاهش پیدا کرد. قیمت در چین نیز کاهش پیدا کرد و این کاهش قیمت منجر به افزایش حجم فروش شد. معمولا در بیشتر مناطق چین در سپتامبر و اکتبر، هوا برای ساخت و ساز مناسب است. قیمت میلگرد با 1 درصد کاهش به محدوده 710-700 دلار رسیده است. 

قیمت بیلت نیز در هفته جاری کاهش پیدا کرد. بعداز اینکه اقدامات کاهش تولید فولادسازان در چین، منجر به افت قابل توجه قیمت سنگ آهن شد، تقاضا برای بیلت در هفته های گذشته افزایش پیدا کرد. در هفته جاری یک محموله بیلت 3sp 10 هزار تنی از مبدا ایران در قیمت 695 دلار بر حسب سی اف ار تایلند، معامله شد. قیمت بیلت سی ای اس در 600 دلار بدون تغییر باقی ماند.

0 نظر:

نظر بدهید