پالایش یکم ۲۷ شهریور پالایشی‌ها یکدست قرمزپوش شدند
صندوق پالایش یکم، امروز در اولین روز هفته جاری باز هم منفی به اتمام رسید و در پایان معاملات ارزش هر واحد صندوق پالایش‌یکم با ۳.۸۹ درصد افت نسبت به روز معاملاتی قبل ۷۶ هزار و ۶۸۰ ریال معامله شد، دارایکم نیز با کاهش ۳.۹۲ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۲ هزار و ۸۸۰ تومان معامله شد

به گزارش بورس فوری، در ابتدای معاملات شپنا و شبندر و شتران بیشترین ارزش معاملات بازار را داشتند و شپنا در کنار نماد‌های بزرگ و شاخص‌ساز بورس بود که بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشت. شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش شدید ۳۷ هزار و ۹۰۰ واحدی در سطح یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد قرار گرفت و همراه آن دوصندوق دولتی پالایش نیز با افت قیمت همراه بودند. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۷۲ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، شتران (پالایش نفت تهران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشت. همچنین دارایکم کانال ۱۳ هزار واحدی را از دست داد.
سهامدارانی که بعد از یک سال از فروش هنوز این صندوق را نگهداری کرده اند، الان زیان ۲۳ درصدی را متحمل شده‌اند.
نماد شتران (شرکت پالایش نفت تهران) با افت ۴.۳۱ درصدی و نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) کاهش ۴.۴۱ درصدی و نماد شبریز (پالایش نفت تبریز) با کاهش ۲.۵۷ درصدی و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) با کاهش ۴ درصدی امروز را به پایان رساندند.


ارزش پالایشی یکم ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

امروز شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ معاملات سهم پالایش قیمت پایانی هر واحد از پالایش یکم با افت ۳.۸۹ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۷ هزار و ۶۶۸ تومان معامله شد تا ارزش ۵۰۰ واحد از دومین ETF دولتی به ۳ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با کاهش ۵.۰۴ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۷ هزار و ۵۷۶ تومان معامله شد.
این در حالی است که هر واحد از این صندوق به متقاضیان به قیمت ۱۰ هزار تومان و در مجموع ۵۰۰ واحد از آن به قیمت ۵ میلیون تومان فروخته شده بود.


به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید