زیان ۲ هزار میلیاردی دارایکم / سهامداران دارایکم چقدر ضرر کردند؟
صندوق دولتی دارایکم در آخرین اطلاعیه منتشر شده خود در سایت کدال صورت جزئیات صورت مالی مهر ماه خود را منتشر کرد.

به گزارش بورس فوری، صندوق دولتی دارایکم در آخرین اطلاعیه منتشر شده خود در سایت کدال صورت جزئیات صورت مالی مهر ماه خود را منتشر کرد.

جمع سرمایه‌گذاری‌های این صندوق در مهر ماه ۹۰۰۸ میلیارد تومان بوده است که نسبت به شهریور ماه ۶٫۷۵ درصد افت داشته است. مجموع سرمایه‌گذاری‌های این صندوق در شهریور ماه ۹۶۶۱ میلیارد تومان بوده است.

در مهر ماه دارایکم هیچ سودی را از محل سرمایه‌گذاری در سهام و حق تقدم سهام کسب نکرده است بلکه ۲۶۰۷ میلیارد تومان هم زیان داده است. همچنین این صندوق درآمدی از محل اوراق بهادار یا درآمد ثابت نداشه است. در مجموع این صندوق در مهر ماه ۲۶۰۷ میلیارد تومان زیان داده است.

 

دارا یکم در شش ماه نخست امسال در مجموع زیان خالص ۱٫۹ هزار میلیارد تومانی را به ثبت رساند. این در حالی بود که از زمان عرضه این صندوق تا پایان شهریور ۱۳۹۹ ( چهار ماه و ۱۸ روز) این صندوق سودآوری ۹٫۳ هزار میلیارد تومانی را به ثبت رسانده بود. همچنین در پایان سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۴۰۰ سود خالص دارا یکم ۶٫۱ هزار میلیارد تومان بود.

بر اساس گزارش منتشر شده در کدال، بازدهی سرمایه‌گذاری دارا یکم در پایان دوره منفی ۲۰ درصد به ثبت رسیده است. این در حالی است که این صندوق در پایان سال ۱۳۹۹ بازدهی ۵۲ درصدی را به سهامدارانش داده بود. همچنین آخرین قیمت ثبت شده برای این صندوق حدود ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان است.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید