با Nightography ثبت واقعیت در شب را دگرگون کنید
عکاسی در شب به دلیل چهره زیبای آسمان و آرایش ستاره‌ها در کهکشان، طرفداران زیادی دارد؛ این زیبایی به دور از نور شهر و در تاریکی کامل دو چندان نیز می‌شود اما هنگامی که با تلفن‌همراه به ثبت آن می‌پردازیم، نتیجه کار چندان جالب نمی‌شود.

به گزارش بورس فوری، عکاسی در شب به دلیل چهره زیبای آسمان و آرایش ستاره‌ها در کهکشان، طرفداران زیادی دارد؛ این زیبایی به دور از نور شهر و در تاریکی کامل دو چندان نیز می‌شود اما هنگامی که با تلفن‌همراه به ثبت آن می‌پردازیم، نتیجه کار چندان جالب نمی‌شود. فارغ از آن لحظاتی خاطره‌‌انگیز نیز در شب وجود دارد که به‌دلیل نور ناکافی از ثبت آن‌ها محروم می‌شویم. همانطور که می‌دانیم عکاسی در شب بدون دروبین‌های حرفه‌ای و لنزهای تخصصی کار ساده‌ای نیست و از طرفی این تجهیزات نیز همیشه در دسترس‌مان نیست. عکاسی و یا فیلمبرداری در شب آن‌ هم بدون افت کیفیت با توجه به پیشرفت دوربین‌های تلفن‌همراه در این سال‌ها هنوز یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. پس چگونه می‌توانیم لحظات به‌یادماندنی را در شب ثبت کنیم؟ آیا راهکاری برای حل این چالش وجود دارد؟ در ادامه با معرفی یکی از قابلیت‌های نوآورانه سامسونگ به پاسخ این مسئله می‌پردازیم.

Nightography؛ تجربه‌ای جدید با گلکسی

هنگامی که در نورکم یا شب به عکاسی می‌پردازیم، تصاویر ثبت‌شده تیره‌تر از تصاویری است که در روز یا فضاهای داخلی مانند اتاق ثبت‌ شده است. اگر روشنایی را در این هنگام افزایش دهید، تصویر نهایی به احتمال زیاد دارای نویز (دانه‌دانه) می‌شود و همچنین از نمایش جزئیات بر‌نمی‌آید و رنگ‌ها نیز طبیعی جلوه نمی‌کنند.

شرکت سامسونگ سال گذشته در رونمایی سری گلکسی S22 از یک قابلیت جدید به ‌نام Nightography در دوربین این گوشی‌ها پرده برداشت. ابزاری که ثبت تصویر در محیط کم‌‌نور را به مرحله‌ای جدید وارد کرد. حالا و در سری جدید گلکسی S23 این قابلیت ارتقا یافته است و کاربران را از هر لنز و دوربین و یا تجهیزاتی برای عکاسی در شب بی‌نیاز می‌کند. این قابلیت در واقع مجموعه‌ای از چند عملکرد است که خروجی تصویر را در شب و یا نورکم کیفیت ویژه‌ای می‌بخشد. در توضیح این عملکردها می‌توان گفت هنگامی که شما با گلکسی S23 تصویری را در نور کم یا شب ثبت می‌کنید، دوربین شما مجموعه‌ عکس‌هایی با سطوح مختلف نور تهیه می‌کند و از طریق یک فناوری به‌نام Multi-frame Processing این عکس‌ها یا اصطلاحا فریم‌ها را پردازش می‌کند؛ سپس از بین‌ آن‌ها مواردی که تار شدند و یا نویز دارند را حذف می‌کند و فریم‌های باقی‌مانده را به یک تصویر شفاف با محدوده دینامیکی بالا (HDR) تبدیل می‌کند. حال این پردازش و تحلیل فریم‌ها با توجه به پردازنده Snapdragon2 Gen8 که گلکسی S23 از آن بهره‌ می‌برد، به‌شکلی موثر توسعه یافته است. قابلیت Nightography سری گلکسی S23 در عین کنترل کیفیت، روشنایی تصاویر را افزایش می‌دهد و این موضوع هنگامی که شما از منظره‌ای عکاسی می‌کنید که در آن منبع نور وجود دارد، به خوبی خود را نشان می‌دهد. همچنین سامسونگ در این سری از گوشی‌های گلکسی خود کوشیده است تا از طریق بهینه‌سازی فرایند پردازش تصاویر (Multi-frame pipeline optimization) و شتاب‌دهنده مبتنی بر هوش‌مصنوعی (AI model acceleration  )، به پردازشی سریع‌تر دست‌یابد و در مقایسه با نسخه‌ قبلی این قابلیت در گلکسی S22 از حافظه کمتری استفاده کند. علاوه بر این، در گلکسی S23 یک واحد هوشمند حذف نویز (AI denoising module) نیز در این قابلیت توسعه یافته است. این واحد بخش‌های تار و محو تصاویر متحرک را در خروجی نهایی به شکلی موثر کاهش می‌دهد. با این قابلیت‌ شما برای هرگونه ماجراجویی در شب تجهیز می‌شوید و هنگام مرور تصاویر آن، جزئیات را دقیقا مشابه واقعیت مشاهده می‌کنید.

 

قابلیتی مطابق با میل کاربر

Nightography حالت‌ها و تنظیمات مختلفی را برای عکاسی ارائه می‌دهد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا عکس‌های خود را مطابق میل خود سفارشی کنند. برای مثال، کاربران می‌توانند از سطوح مختلف نوردهی برای عکاسی استفاده‌کنند یا میزان سفیدی تصویر را تنظیم کنند. با این قابلیت زمانی که تصویر شما دارای مناطق تیره و روشن است، می‌توانید به‌ دلخواه هر میزانی از تیرگی یا نوری که می‌خواهید را درون تصویر به نمایش بکشید. حتی این قابلیت می‌تواند برای شما عکس‌هایی با نور‌دهی طولانی (Long Exposure) ثبت کند. تصور کنید از منظره‌ای مانند تردد ماشین‌ها در خیابان می‌خواهید عکاسی کنید؛ گلکسی S23 با این قابلیت مسیر نور ماشین‌ها را برای شما به تصویر می‌کشد. همچنین دوربین سلفی این محصول دارای حالتی به نام پرتره در شب یا به اصطلاح Night Portrait است که برای ثبت تصویر حین حرکت بسیار کاربردی است. این حالت باعث می‌شود تصاویر سلفی حین فیلمبرداری در شب با وضوح بالایی ثبت شوند و در واقع با هر ساعتی از روز تفاوتی نداشته باشد.

 

از دریچه دوربین آخرین پرچمدار

قابلیت Nightography در گلکسی S23 از فناوری‌های پیشرفته عکاسی که سامسونگ در این نسخه از گوشی‌های هوشمند خود آن را معرفی کرده است، استفاده می‌کند. یکی از این فناوری‌ها، ترکیب پیکسل‌های مجاور در سراسر یک تصویر است که اصطلاحا Pixel binning نامیده می‌شود. این فناوری پیکسل‌های مجاور یک پیکسل را تحلیل می‌کند و از برایند مقادیر آن‌ها برای افزایش وضوح و بهبود رنگ پیکسل مذکور استفاده می‌کند. از این طریق هنگامی که در شب منظره خاصی توجه شما را جلب کرد می‌توانید آن را با نهایت جزئیات و کیفیت ثبت کنید و دیگر نگران تاریکی زیاد تصویر یا عکس‌های تار و دانه‌دار نباشید. علاوه بر این، دوربین عریض 200 مگاپیکسلی در گلکسی S23 Ultra با دیافراگمی باز‌‌ (F1.7) نور بیشتری جذب می‌کند و در نتیجه تصاویری روشن‌تر با رنگ‌هایی واقعی‌تر به دست می‌آید. این دوربین همچنین با فوکوس خودکار لیزری (Laser autofocus) وضوح و کیفیت را خروجی نهایی تضمین می‌کند. 

یک لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 10 برابری و زوم دیجیتال تا 100 برابر نیز در این دستگاه همراه شماست که شما را قادر می‌سازد تا تصاویر دقیقی از اجسام دور مانند گودال‌های ماه یا ستارگان و صورفلکی تهیه کنید؛ همچنین مناظر شهری دور را حتی در محیط‌های کم‌نور می‌توانید به آسانی نمایش دهید.

تمامی این ویژگی‌ها مرز بین روز و شب را برای شما از بین می‌برد و شما را به یک عکاس حرفه‌ای مبدل می‌کند. اما این تمام ماجرا نیست؛ شما همچنین می‌توانید از این ویژگی در حین فیلمبرداری نیز بهره‌مند شوید. دوربین گلکسی S23  قادر به ضبط تصاویر با کیفیت 8K و سرعت 30 فریمبرثانیه (FPS) است بنابراین شما می‌توانید نهایت جزئیات را با وضوح بالا حتی در محیط‌های کم‌نور نیز ثبت کنید.    

0 نظر:

نظر بدهید