اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های دیجیتال
در این خبر شما می توانید جدیدترین و مهمترین اخبار ارز دیجیتال امروز و اخبار بیت کوین را ببینید. اخباری که می تواند بازار ارزهای دیجیتال امروز را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش بورس فوری،داده‌های وب‌سایت گلس‌نود نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌های روزانه شبکه بیت کوین در روز ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) به ۴۳۲,۶۱۳ تراکنش رسیده است. این سومین رکورد بزرگ بیت کوین در زمینه تراکنش‌های روزانه محسوب می‌شود و به‌شدت به اوج تاریخیِ ۴۵۲,۴۶۲ تراکنشِ آن در مه ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) نزدیک شده است. گفتنی است که قیمت بیت کوین در یک روز گذشته نزدیک به یک درصد کاهش یافته و هم‌اکنون در محدوده ۲۷٬۴۴۰ دلار قرار دارد.

بنیان‌گذار سایبر کپیتال: برای حفظ امنیت شبکه، بیت‌کوین هر چهار سال یکبار باید دو برابر شود

طبق تحلیل اخیر جاستین بونز، بنیانگذار سایبر کپیتال، ارزش بیت‌کوین باید هر چهار سال یکبار دو برابر شود یا برای حفظ سطح امنیت فعلی خود، هزینه‌های شبکه خود را بالاتر ببرد.

او تاکید می‌کند که مدل بیت‌کوین مبتنی بر شبکه استخراج آن است که به جریان مداوم استخراج‌کنندگان جدید برای حفظ امنیت آن نیاز دارد. با این حال، فرض کنید قیمت بیت‌کوین با سرعت فعلی خود به افزایش ادامه می‌دهد. در این صورت، در نهایت به نقطه‌ای می‌رسد که هزینه استخراج بیش از حد بالا می‌رود و منجر به کاهش تعداد ماینرها و متعاقب آن کاهش امنیت می‌شود.

بونز راه خروج از این چالش را افزایش میزان عرضه بیت‌کوین و برداشتن محدودیت ۲۱ میلیونی آن می‌داند.

پیتر شیف رشد بیت‌کوین را مقطعی می‌داند

پیتر شیف، مدیر استراتژی شرکت سرمایه‌گذاری Euro Pacific Capital، اعلام داشته است که بازار ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین مسیری نزولی را پیش خواهد گرفت و رشد کنونی مقطعی است.

با این وجود او شخصی است که زمان قیمت ۱۸ هزار دلاری بیت‌کوین، به ۹۰۰ هزار دنبال کننده خود اعلام داشت که این قیمت را نقطه خروج ایده‌آل می‌داند و تاکید داشت که بیت‌کوین سقوط خواهد کرد؛ از زمان این پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین ۵۴ درصد رشد داشته و سود کلانی را برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد کرده است.

رابرت کیوساکی: پول نقد مثل زباله است

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب پرفروش «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول»، ادعا کرده است که اگر طلا سقوط کند، بیشتر و بیشتر خریداری می‌کند. کیوساکی در توییتی اعلام داشت که استیو ون متر (Steve Van Meter)، تحلیلگر مشهور بازارهای مالی، پیش‌بینی کرده است که قیمت طلا تا ۱,۰۰۰ دلار سقوط می‌کند که در این صورت، طلای بیشتری خریداری می‌کند. او در انتهای صحبت‌های خود تأکید کرده است که به‌عنوان یک سرمایه‌گذار روی پول‌های واقعی، یعنی طلا، نقره و بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کند و پول نقد را که مثل زباله است، نگه نمی‌دارد.

دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ | ۲۴ آوریل ۲۰۲۳


نزدیک به ۸۰ درصد از پاداش‌های سهام‌گذاری‌شده اتریوم برداشته شده است

داده‌های جدید وب‌سایت «K33 Research» نشان می‌دهد که از ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) تقریباً ۱.۵ میلیون اتریوم به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار برداشته شده است. از این تعداد، ۸۹۱,۹۱۶ توکن تنها پاداش‌هایی هستند که سهام‌گذاران اتریوم با توجه به فعالیت‌های خود در سال‌های گذشته کسب کرده‌اند. ۴۶۲,۴۶۸ اتریوم نیز متعلق به سهام‌گذارانی هستند که تمام توکن‌های خود را برداشت کرده‌اند و احتمالاً دیگر قصد ندارند به اعتبارسنجی در بلاک چین این ارز دیجیتال ادامه دهند. شایان ذکر است که برداشت‌های گروه اول، حدود ۸۰ درصد از کل پاداش‌های انباشته‌شده بلاک چین اتریوم تا قبل از تاریخ مذکور را تشکیل می‌دهد.

یک نهنگ بعد از حدود ۱۰ سال بیشتر از ۷ میلیون دلار بیت کوین را جابه‌جا کرده است

داده‌های وب‌سایت لوک‌آن‌چین (Lookonchain) نشان می‌دهد که در ۲۱ آوریل (۱ اردیبهشت)، یکی از هولدرهای بیت کوین بیشتر از ۲۷۹ توکن از این ارز دیجیتال به ارزش ۷.۸ میلیون دلار را به سه کیف پول جدید منتقل کرده است. گفتنی است که این نهنگ ۱,۱۲۸ بیت کوین را در اکتبر ۲۰۱۲ (مهر ۱۳۹۱) و مه ۲۰۱۳ (اردیبهشت ۱۳۹۲) دریافت کرده و در ۱۰ سال گذشته هرگز آن‌ها را جابه‌جا نکرده بود.

یک نهنگ شیبا اینو بیشتر از ۳ میلیون دلار از این ارز دیجیتال را خریداری کرده است

داده‌های جدید وب‌سایت وال‌استیتس (WhaleStats) نشان می‌دهد که کاربری به نام «BlueWhale0073» در ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) ۱۱۷,۸۸۳,۹۶۰,۲۱۶ توکن شیبا اینو به ارزش ۱,۲۵۶,۶۴۳ دلار را خریداری کرده است. این معامله‌گر ۲۵۴امین نهنگ بزرگ اتریوم محسوب می‌شود و تنها چند ثانیه بعد از خرید مذکور، ۱۹۴,۱۱۴,۷۷۴,۵۷۸ توکن جدید به ارزش ۲,۰۶۹,۲۶۳ دلار را خریداری کرده است. گفتنی است که مجموع شیبا اینوهای هولدشده توسط این نهنگ به ۳۱۱,۹۹۸,۷۳۴,۷۹۴ توکن رسیده است.

کیف پول تلگرام هم‌اکنون از بیت کوین پشتیبانی می‌کند

ربات والت تلگرام اعلام کرده است که هم‌اکنون به‌طور کامل از بیت کوین پشتیبانی می‌کند و کاربرانِ آن می‌توانند بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان را در این پیام‌رسان خرید، فروش یا معامله کنند. معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند بیت کوین را با استفاده از یک کارت بانکی یا به‌صورت همتا‌به‌تا (P2P) در بخش «Buy & Sell» خریداری کنند. شایان ذکر است که در حال حاضر، امکان مبادله ارزهای دیجیتالِ بیت کوین، تتر و تن کوین در پلتفرم معاملاتی این شبکه اجتماعی وجود دارد.

روند افزایش سختی استخراج بیت کوین ادامه دارد

داده‌های وب‌سایت بی‌تی‌سی دات کام نشان می‌دهد که سختی استخراج بیت کوین حدود ۱.۷۲درصد افزایش یافته و به رکورد ۴۸.۷تریلیون رسیده است. شایان ذکر است که سختی استخراج این ارز دیجیتال نسبت به سال گذشته به‌طور قابل‌توجهی رشد کرده و از محدوده ۲۹.۷۹تریلیون در ۲۷ آوریل ۲۰۲۲ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۱) به رکورد مذکور در ۲۰ آوریل ۲۰۲۳ (۳۱ فروردین) رسیده است. این مسئله نشان می‌دهد که امنیت شبکه بیت کوین در یک سال گذشته افزایش یافته است و افرادی که می‌خواهند به آن حمله کنند، هم‌اکنون به قدرت پردازش بیشتری نیاز دارند.

ذخایر بیت کوین تسلا در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ ثابت مانده است

داده‌های گزارش درآمد تسلا نشان می‌دهد که این شرکت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ هیچ بیت کوینی خریدوفروش نکرده است. همچنین، باوجود رشد قیمت بیت کوین از ۱۶٬۵۰۰ دلار به ۲۸٬۵۰۰ دلار در طول این دوره، این شرکت در ارزش‌گذاری خود تغییری ایجاد نکرده است. در نتیجه، ارزش دخایر بیت کوین تسلا در در پایان این فصل ۱۸۴میلیون دلار برآورده شده و نسبت به سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ ثابت مانده است. این سومین سه‌ماهه متوالی است که تسلا در آن هیچ تغییری در میزان ذخایر بیت کوین خود ایجاد نکرده است.

جیم کرامر: به فروش بیش از حد نزدیک می‌شویم!

ارزهای دیجیتال از صبح امروز با کاهش قیمت قابل توجهی روبه‌رو شدند. در کنار آن‌ها، سهام اروپایی و اوراق بهادار آمریکا همگی کاهش یافتند زیرا تورم بالا و مداوم بریتانیا نگرانی‌ها را در مورد افزایش نرخ بهره برای یک دوره طولانی افزایش داد. در بحبوحه کاهش بیشتر ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین بار دیگر به زیر مرز ۳۰ هزار دلاری سقوط کرد.

جیم کرامر، مجری و تحلیلگر مالی CNBC، در توییتر درباره افت قیمتی که در سراسر جهان مشاهده شده است، اظهار نظر کرد و گفت: «به فروش بیش از حد نزدیک می‌شویم».

نظرات کرامر اغلب برعکس درمی‌آید، یکی از پیشنهادهای او، خرید سهام بانک سیلیکون‌ولی بود که سقوط کرد.

سه شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ | ۱۸ آوریل ۲۰۲۳


میلیاردر مشهور آمریکایی: کشورها علاقه‌ای به انباشت بیشتر دلار آمریکا ندارند

ری دالیو (Ray Dalio)، کارآفرین و میلیارد مشهور آمریکایی، اعلام کرده است که کشورها در حال حاضر تمایل چندانی به خرید دلار آمریکا ندارند؛ چراکه آمریکا وارد رقابت جدیدی با چین در عرصه تجارت بین‌المللی شده است. او تأکید کرده که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان از انباشت و خرید بیشتر دلار خودداری می‌کنند؛ زیرا باور دارند سبد سرمایه‌گذاری خود را مملو از دلار کرده‌اند. طبق گفته‌های دالیو، افزایش سهم چین از تجارت بین‌المللی و تحریم‌های آمریکا علیه روسیه باعث شده است کشورها چنین تصمیمی بگیرند. او تأکید کرده است که تحریم‌های روسیه نشان داده ایالات متحده به‌راحتی می‌تواند دسترسی یک کشور به ذخایر دلاری خود را مسدود کند.

سومین مجموعه NFT ردیت در پالیگان عرضه شد

شبکه‌ اجتماعی ردیت سومین مجموعه توکن‌های غیرمثلی (NFT) خود را با هزاران توکن روی پالیگان عرضه کرده و برای توسعه آن با بیش از ۱۰۰ هنرمند همکاری کرده است. این مجموعه جدید بر موضوعات مربوط به آینده متمرکز بوده و ردیت از هنرمندان خواسته است تا نظرات خود را از طریق هنر بیان کنند. شایان ذکر است که NFTهای ردیت از زمان راه‌اندازی آن‌ها در سال گذشته به رشد خود ادامه داده‌اند و بیش از ۷.۳ میلیون کیف پول را به خود جذب کرده‌اند.

یک نهنگ شیبا اینو بیش از ۳,۰۰۰ میلیارد توکن را جابه‌جا کرده است

داده‌های وب‌سایت وال الرت (Whale Alert) در روز گذشته نشان می‌دهد که یکی از بزرگ‌ترین نهنگ‌های شیبا اینو ۳,۴۸۴,۸۱۲,۷۹۲,۹۰۲ توکن به ارزش بیش از ۴۰ میلیون دلار را از یک کیف پول ناشناخته به یک کیف پول ناشناخته دیگر منتقل کرده است. نکته قابل‌توجه این است که نهنگ مذکور برای انجام این تراکنش کم‌تر از ۳ دلار کارمزد پرداخت کرده است. قیمت شیبا اینو نیز در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۰.۴ درصد کاهش یافته و به محدوده ۰.۰۰۰۰۱۱ دلار رسیده است.

ارزش کل سرمایه قفل‌شده کاردانو در سال ۲۰۲۳ بیشتر از ۲۵۰ درصد رشد کرده است

ارزش کل سرمایه قفل‌شده در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز کاردانو در سال ۲۰۲۳ بیشتر از ۲۵۰ درصد رشد کرده و از ۴۸ میلیون دلار به ۱۷۰ میلیون رسیده است. به نظر می‌رسد افزایش پذیرش ارز دیجیتال ورلد موبایل توکن (World Mobile Token) و ارزش کل سرمایه قفل‌شده ۱۵.۸ میلیون دلاری آن در رشد شاخص مذکور تأثیرگذار بوده است. داده‌های وب‌سایت دیفای‌لاما (DeFiLlama) هم نشان می‌دهد که بیشتر از ۶۰ میلیون دلار از ارزش مذکور در صرافی غیرمتمرکز مین‌سواپ (Minswap) قرار دارد.

ری دالیو بیت‌کوین را جایگزین مناسبی برای طلا نمی‌داند

ری دالیو، سرمایه‌گذار معروف، تحت تأثیر افزایش چشمگیر بیت‌کوین در ابتدای سال قرار نگرفته و می‌گوید ارز دیجیتال دارایی مناسبی برای ذخیره‌سازی ارزش و وسیله مبادله نیست.

این میلیاردر آمریکایی ۷۳ ساله که دارایی خالص او حدود ۱۹.۱ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، تاکید داشت که ارزش این ارز دیجیتال می‌تواند به دلایل مختلفی کاهش قابل توجهی یابد، دلایلی مانند فروش آن توسط بازیگران بزرگ این صنعت و مشکلات قانونی آن با کشورهای بزرگ دنیا؛ دالیو در ادامه اعلام داشت که بیت‌کوین «جایگزین بسیار ضعیفی برای طلا» است و خاطرنشان کرد که بانک‌های مرکزی پس از دلار و یورو، طلا را به عنوان سومین ذخایر بزرگ خود نگهداری می‌کنند.

کتی وود: بیت کوین و اتریوم عملکردی مانند طلا دارند

کتی وود، مدیرعامل آرک اینوست می‌گوید که آشفتگی‌های اخیر در بخش بانکی نشان داد که بیت کوین و اتریوم می‌توانند مانند طلا در برابر آشفتگی اقتصاد مقاومت کرده و از سایر دارایی‌ها عملکرد بهتری داشته باشند. وود افزود که ثبات قیمت بیت کوین در طول آخرین بحران بانکی مهم‌ترین شاخصه‌ای است که شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری او آن را پایش می‌کند. با این حال، ری دالیو، بنیان‌گذار «بریج‌واتر آسوشیتس»، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری پوشش ریسک جهان عقیده دارد که بیت کوین نمی‌تواند به‌عنوان یک پول واقعی عمل کند؛ زیرا نوسانات زیاد قیمت مانع پذیرش آن توسط بانک‌های مرکزی می‌شود.

نهنگ‌ها بیش از ۸۵۰ میلیون دلار بیت‌کوین را در ۲۴ ساعت گذشته جابه‌جا کردند

نهنگ‌ها به طور ناگهانی ده‌ها هزار بیت‌کوین (BTC) را جابه‌جا کردند. حساب توییتر Whale Alert تراکنش‌های بزرگی از بیت‌کوین را میان نهنگ‌ها مشاهده کرد که ارزش آن به ۸۶۶ میلیون دلار می‌رسد.

یکی از بزرگ‌ترین تراکنش‌های روز گذشته شامل انتقال ۹۸۱۹ بیت‌کوین به ارزش نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار از یک کیف پول ناشناخته به یک کیف پول ناشناخته دیگر است. دو انتقال بزرگ دیگر که هرکدام ارزش حدودی ۱۵۰ میلیون دلار داشت نیز اتفاق افتاد.

صدها بیت‌کوین هم در یک انتقال از بایننس خارج شده و میزان زیادی بیت‌کوین نیز در انتقالی به کوین‌بیس وارد شده است.

با وارد شدن بیت‌کوین به قیمت ۳۰ هزار دلار، جابه‌جایی‌ها و حرکت‌های پیرامون این ارز دیجیتال بیشتر از پیش شده است.

یکشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ | ۱۶ آوریل ۲۰۲۳


میزان حواله‌های ارز دیجیتال به السالوادور در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کرده است

حواله‌های ارز دیجیتال به السالوادور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۸ درصد کاهش یافته است. این کاهش را می‌توان به عوامل مختلفی مانند نوسانات بازار و کارمزد بالای تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال نسبت داد. علاوه بر این، هنوز کانال‌های حواله سنتی مانند وسترن یونیون و مانی گرام به طور گسترده در کشور استفاده می‌شوند. تحلیل‌گران پیشنهاد می‌کنند که پذیرش ارزهای دیجیتال در حواله‌ها زمان و تلاش بیشتری را می‌طلبد و زیرساخت‌ها و آموزش بهتری برای تسهیل استفاده از آن‌ها مورد نیاز است.

بایننس: برداشت اتریوم‌های سهام‌گذاری‌شده ممکن است چند هفته طول بکشد

صرافی بایننس در وب‌سایت خود اعلام کرده است که کاربرانش می‌توانند از ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) توکن‌های اتریوم قفل‌شده خود را بازخرید کنند و تکمیل درخواست‌های مربوط به این مسئله ممکن است از ۱۵ روز تا چند هفته طول بکشد. این صرافی تأکید کرده است که مدت زمان موردنیاز برای تکمیل درخواست برداشت اتریوم، به مجموع درخواست‌های کاربران و خود شبکه این ارز دیجیتال بستگی دارد. داده‌های موجود نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از ۴۰۰,۰۰۰ درخواست برای برداشت پاداشِ توکن‌های سهام‌گذاری‌شده و نزدیک به ۳۰,۰۰۰ درخواست برای برداشت کامل توکن‌های سهام‌گذاری‌شده ثبت شده است.

کسپرسکی: حملات فیشینگ ارزهای دیجیتال در یک‌سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است

کسپرسکی، گزارش داد که حملات فیشینگ ارزهای دیجیتال تنها در یک سال ۴۰ درصد افزایش یافته است.
این گزارش نشان می‌دهد که مجرمان سایبری از تاکتیک‌های مختلفی برای انجام این حملات استفاده می‌کنند، از جمله ایجاد وب‌سایت‌های مبادله ارزهای دیجیتال جعلی و ارسال ایمیل‌های فیشینگ و پیام‌هایی که کاربران را فریب می‌دهد تا کلیدهای خصوصی و سایر اطلاعات حساس خود را فاش کنند.

بر اساس داده‌ها، حدود ۵ میلیون فیشینگ در سال ۲۰۲۲ رخ داده است که نسبت به ۳.۵ میلیون گزارش ثبت شده در سال قبل، افزایش قابل توجهی داشته است.

در پایان کسپرسکی تاکید داشت که با گذشت زمان این حملات پیچیده‌تر شده و شناسایی آن‌ها چالش برانگیزتر می‌شود.

جی‌پی مورگان: بحران بانکی اخیر آمریکا به سود ارزهای دیجیتال است

بانک آمریکایی جی‌پی مورگان در گزارش تحقیقی هفته گذشته خود نوشته است که بحران بانکی اخیر در ایالات متحده و سرازیرشدن پول از سپرده‌های بانکی به صندوق‌های بازار پول در این کشور،‌ از دید حامیان ارزهای دیجیتال به‌عنوان نشانه‌ای در دفاع از این اکوسیستم دیده می‌شود. این بانک از هاوینگ پیش روی بیت کوین نیز به‌عنوان رویدادی با تأثیر روانی مثبت بر بازار یاد کرده است.

ایلان ماسک یک شرکت جدید در حوزه هوش مصنوعی تأسیس کرده است

وال‌استریت ژورنال اخیراً خبر از راه‌اندازی یک شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی توسط ایلان ماسک داده است. اسناد موجود نشان می‌دهد این شرکت جدید که «X.AI» نام دارد، روز ۹ مارس امسال (۱۸ اسفند ۱۴۰۱) ثبت شده و نام ایلان ماسک به‌عنوان مدیر آن نوشته شده است. چندی پیش هم خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه ماسک هزاران واحد پردازنده گرافیکی برای توسعه یک محصول در زمینه هوش مصنوعی خریداری کرده است.

قیمت ارز دیجیتال استراید در یک هفته گذشته بیشتر از ۸۰درصد رشد کرده است

توسعه‌دهندگان استراید در ۷ آوریل (۱۸ فروردین) اعلام کردند که طرح مشوق نقدینگی جدید و ۶۰ روزه‌ آن‌ها به‌طور چشمگیری تعداد توکن‌های این ارز دیجیتال را که به‌عنوان مشوق بین تأمین‌کنندگان نقدینگی در صرافی‌های غیرمتمرکز توزیع می‌شود، کاهش می‌دهد. به‌عبارت دقیق‌تر، در حال حاضر ۲۷,۰۰۰ توکن در روز به‌عنوان مشوق منتشر می‌شود؛ اما با این طرح تعداد آن‌ها ۷۰درصد کاهش می‌یابد و به ۷,۱۰۰ توکن می‌رسد. همین مسئله باعث شده است که فشار خرید این ارز دیجیتال افزایش یابد و با رشدی حدوداً ۸۰درصدی در یک هفته گذشته از محدوده ۲ دلار عبور کند.

شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ | ۱۵ آوریل ۲۰۲۳


قیمت ارز دیجیتال استراید در یک هفته گذشته بیشتر از ۸۰ درصد رشد کرده است

توسعه‌دهندگان استراید در ۷ آوریل (۱۸ فروردین) اعلام کردند که طرح مشوق نقدینگی جدید و ۶۰ روزه‌ آن‌ها به‌طور چشمگیری تعداد توکن‌های این ارز دیجیتال را که به‌عنوان مشوق بین تأمین‌کنندگان نقدینگی در صرافی‌های غیرمتمرکز توزیع می‌شود، کاهش می‌دهد. به‌عبارت دقیق‌تر، در حال حاضر ۲۷,۰۰۰ توکن در روز به‌عنوان مشوق منتشر می‌شود؛ اما با این طرح تعداد آن‌ها ۷۰ درصد کاهش می‌یابد و به ۷,۱۰۰ توکن می‌رسد. همین مسئله باعث شده است که فشار خرید این ارز دیجیتال افزایش یابد و با رشدی حدوداً ۸۰ درصدی در یک هفته گذشته از محدوده ۲ دلار عبور کند.

ارزش کل سرمایه قفل‌شده فایل کوین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ بیشتر دو برابر شده است

داده‌های وب‌سایت دیفای‌لاما (DeFiLlama) نشان می‌دهد که ارزش کل سرمایه قفل‌شده فایل کوین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ بیشتر از دو برابر شده و در ۲۱ فوریه (۲ اسفند) به اوج تاریخی خود، یعنی ۳.۱۵ میلیون دلار رسیده است. مهم‌ترین اتفاقی که در این مدت برای فایل کوین رخ داده راه‌اندازی ماشین مجازی (FVM) در ماه مارس (اسفند) بوده است. شایان ذکر است که قیمت فایل کوین در یک هفته گذشته حدود ۶ درصد افزایش یافته و به محدوده ۶.۱۴ دلار رسیده است.

رشد ۱۲ درصدی قیمت آپتوس به‌دلیل توییت ایلان ماسک

ایلان ماسک، میلیاردر مشهور آمریکایی، در توییتی که هم‌اکنون آن را حذف کرده است، نوشت که «تمام آپتوس‌ها به اوج». انتشار همین توییت ساده باعث شد که قیمت آپتوس تنها در چند ساعت با رشدی ۹.۲ درصدی مواجه شود و به محدوده ۱۳.۴۰ دلار برسد. با این حال، ارز دیجیتال مذکور هم‌اکنون بخشی از ارزش خود را از دست داده و با رشدی ۱.۲ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته در محدوده ۱۲.۵۹ دلار قرار گرفته است.

مدیر مالی دکستریتی کپیتال: بیت کوین شبیه پدربزرگ پیر و خسته‌کننده اتریوم است

مایکل صفایی (Michael Safai)، یکی از مدیران مالی شرکت دکستریتی کپیتال (Dexterity Capital)، در مصاحبه اخیر خود گفته که بیت کوین همان پدربزرگ قدیمی خسته‌کننده‌ای است که در اتاق نشسته؛ اما اتفاقات زیادی در بلاک چین اتریوم روی می‌دهد. او برای مثال به ادعای مقامات دولتی آمریکا اشاره کرده است که اعلام کرده‌اند اتریوم نوعی اوراق بهادار محسوب می‌شود. صفایی تأکید کرده که بیت کوین همه هرج و مرج‌ها را دور زده و به نظر می‌رسد کمیسیون بورس و اوراق بهادارا آمریکا قصد دارد با آن به‌‌عنوان یک کالا برخورد کند.

دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ | ۱۰ آوریل ۲۰۲۳


حجم معاملات انجین کوین به اوج جدید خود در یک سال گذشته رسیده است

داده‌های وب‌سایت سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که حجم معاملات انجین کوین در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته و به ۴۵۹.۸۵ میلیون دلار رسیده است که بالاترین رکورد آن در یک سال گذشته محسوب می‌شود. انجین کوین در چند روز گذشته توانسته خود را به محدوده ۰.۴۸۹ دلار برساند که اوج قیمتی این از دیجیتال از ۲۵ فوریه (۶ اسفند) محسوب می‌شود. گفتنی است که قیمت انجین کوین هم‌اکنون در محدوده ۰.۴۴۳۴ دلار قرار دارد و در یک روز گذشته ۰.۳۲ درصد کاهش یافته است.

یک مرد هندی پس از تحمل ضرر در بازار ارزهای دیجیتال سعی کرد خودکشی کند

یک جوان ۲۳ ساله هندی پس از دست دادن ۳۷,۵۰۰ دلار در بازار ارزهای دیجیتال سعی کرده است با پریدن از روی پل رودخانه‌ای در کلکته خودکشی کند. او به پلیس گفته است که سرمایه‌ مذکور را با وام، فروش اشیاء قیمتی و حتی مستمری مادرش فراهم کرده و با ضرر زیادی مواجه شده است. هند، هفتمین کشور بزرگ جهان از نظر پذیرش ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و تعداد سرمایه‌گذاران آن تا پایان سال ۲۰۲۳ احتمالاً از ۱۵۰میلیون نفر فراتر می‌رود. با این حال، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران هندی دانش و اطلاعات لازم برای معامله ارزهای دیجیتال را ندارند و به همین خاطر به‌شدت ضرر می‌کنند و قربانی طرح‌های کلاهبرداری فراوانی می‌شوند.

روسیه دومین ماینر بزرگ بیت کوین در جهان محسوب می‌شود

طبق داده‌های شرکت ماینینگ بیت‌ریور (BitRiver) ظرفیت استخراج بیت کوین در روسیه در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ (دی تا اسفند ۱۴۰۱) به ۱ گیگاوات رسیده و این کشور را برای اولین بار به دومین ماینر بزرگ بیت کوین در جهان (پس از آمریکا) تبدیل کرده است. طبق گفته‌های ایگور رونتس (Igor Runets)، مدیرعامل بیت‌ریور، رشد چشمگیر روسیه به این دلیل اتفاق افتاده که سرعت استخراج ارزهای دیجیتال در آمریکا به‌دلیل افزایش قیمت برق و لغو مشوق‌های مالیاتی کاهش یافته است.

بیش از نیمی از دارندگان کاردانو (ADA) نگه‌داران بلندمدت هستند

ترکیب دارندگان کاردانو (ADA) دستخوش تغییر قابل توجهی شده است، به طوری که اکثر سرمایه‌گذاران، دارایی‌های خود را برای بیش از یک سال نگه داشته‌اند. این نگهداری بلندمدت نشان دهنده افزایش اعتماد به پروژه و پتانسیل آن برای رشد در آینده است و چنین روندی می‌تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد بازار کاردانو داشته باشد، زیرا نشان دهنده تعهد سرمایه‌گذاران به اکوسیستم است.

در حال حاضر، عملکرد قیمت کاردانو خوب بوده و به حرکت در کانال صعودی خود ادامه می‌دهد. با این وجود طبق گزارش منتشر شده تنها ۲۵ درصد از هولدرهای کاردانو در سود هستند و ۶۸ درصد از آن‌ها، با خرید این ارز دیجیتال ضرر کرده‌اند و نیاز است قیمت هنوز بالاتر برود.

یکشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ | ۹ آوریل ۲۰۲۳


میلیارد مشهور سری‌لانکایی: تلاش چین برای دلارزدایی تأثیری ندارد

چامات پالیهاپیتا (Chamath Palihapitiya)، میلیارد مشهور سری‌لانکایی، اعلام کرده است که توافق اخیر چین با کشورهایی مثل برزیل، پاکستان و روسیه مبنی بر استفاده از ارز ملی خود (به‌جای دلار) در تجارت بین‌المللی به‌هیچ‌وجه تأثیر بدی بر تسلط دلار در تجارت و امور مالی جهانی ندارد. او تأکید کرده است تا وقتی که ارزش یوان به دلار آمریکا پیوند خورده باشد، فرقی نمی‌کند که چین از کدام یک از آن‌ها استفاده می‌کند و تلاش این کشور برای دلارزدایی، تأثیری نخواهد داشت.

نهنگ‌های دوج کوین نزدیک به ۱۲۳ میلیون دلار از توکن‌های خود را فروخته‌اند

داده‌های وب‌سایت لوک‌آن‌چین (Lookonchain) نشان می‌دهد که پس از رشد حدوداً ۳۰ درصدی قیمت دوج کوین به‌دلیل تغییر لوگوی توییتر، سومین و پنجمین هولدر بزرگ این ارز دیجیتال در مجموع ۱.۴ میلیارد توکن از آن را فروخته‌اند. به‌عبارت دقیق‌تر، پنجمین نهنگ دوج کوین حدود ۱.۱ میلیارد تو به ارزش ۹۵.۲ میلیون دلار و سومین نهنگ این ارز دیجیتال حدود ۳۰۰ میلیون توکن به ارزش ۲۸.۶ میلیون دلار از سرمایه‌های خود را به فروش رسانده‌اند.

رابین‌هود بخاطر قطعی‌های سال ۲۰۲۰ مبلغ ۱۰.۲ میلیون دلار جریمه شد

رابین‌هود ۱۰.۲ میلیون دلار به چندین آژانس نظارتی ایالتی در حل و فصل مشکلاتی که باعث از کار افتادن موقت این پلتفرم در سال ۲۰۲۰ شده است، پرداخت خواهد کرد.

در یک بیانیه مطبوعاتی جدید، انجمن مدیران اوراق بهادار آمریکای شمالی (NASAA)، یک سازمان بین‌المللی که هدف آن محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر تقلب است، می‌گوید که رابین‌هود برای شکست‌های عملیاتی و فنی که به سرمایه‌گذاران اصلی آسیب می‌زند جریمه می‌شود. این انجمن همچنین اشاره‌های مختلفی به مشکلات متعدد فنی این پلتفرم کرد.

اگرچه رابین‌هود این جریمه را پرداخت خواهد کرد، اما این شرکت یافته‌ها را نه قبول کرده و نه رد کرده است.

رشد پالیگان در ماه گذشته احتمالاً به‌دلیل افزایش کاربران بازی هانترز آن‌چین بوده است

تعداد کاربران فعال و منحصربه‌فرد پالیگان در ماه گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته و بیشتر رشد خود را مدیون بازی هانترز آن‌چین (Hunters On-Chain) بوده است. تعداد کاربران فعال و منحصربه‌فرد این بازیِ وب ۳.۰ در ۳۰ روز گذشته بیشتر از ۱۷,۰۰۰ درصد افزایش یافته و در ۹ مارس (۱۸ اسفند ۱۴۰۱) به اوج تاریخیِ ۵۵,۳۰۰ عدد رسیده است. اگرچه دلیل رشد کاربران هانترز آن‌چین هنوز به‌طور‌ دقیق مشخص نیست، تحلیلگران باور دارند که فروش توکن‌های غیرمثلی (NFT) این بازی در ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) احتمالاً در آن تأثیرگذار بوده است.

جرمی هوگان: نتیجه جدال ریپل و کمیسیون بورس آمریکا می‌تواند یک جریمه ساده باشد

جرمی هوگان، کارشناس حقوقی ارزهای دیجیتال، یکی از نتایج احتمالی شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه ریپل را پرداخت جریمه‌ای از سمت ریپل می‌داند. هوگان به ۲۶۲ هزار دنبال‌کننده توییتر خود می‌گوید طبق شکایت کمیسیون بورس آمریکا، ریپل در یک بازه زمانی مرتکب اشتباه شده و تاوان این اشتباه می‌تواند با پرداخت جریمه‌ای سنگین حل شود.

هوگان می گوید پرداخت این جریمه برای ریپل کار سختی نخواهد بود و آنگاه ریپل تبدیل به ارز دیجیتالی می‌شود که در کنار بیت‌کوین، پاک و به‌نوعی حتی قانونی است.

در مصاحبه اخیری نیز مدیر ریپل، مونیکا لانگ، اعلام کرد که انتظار دارد ریپل در این دعوی پیروز شود. لانگ همچنین گفت که انتظار دارد نتیجه این جدال همین امسال مشخص شود.

نهنگ‌های اتریوم همچنان به انباشت این ارز دیجیتال ادامه می‌دهند

داده‌های وب‌سایت سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که نهنگ‌های حاوی ۱ تا ۱۰۰ میلیون اتریوم، زمانی که شاخص تحلیل احساسات (Weighted Sentiment) این ارز دیجیتال روند منفی خود را شروع کرده است، شروع به خرید و انباشت آن کرده‌اند. به‌عبارت دقیق‌تر، نهنگ‌ها بین ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن ۱۴۰۱) تا ۷ آوریل (۱۸ فروردین) حدود ۲.۴ میلیون توکن اتریوم به ارزش تقریباً ۴.۴ میلیارد دلار به موجودی خود اضافه کرده‌اند. تحلیلگران باور دارند که با افزایش انباشت یک ارز دیجیتال توسط نهنگ‌ها قیمت آن به احتمال زیاد افزایش می‌یابد.

شنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ | ۸ آوریل ۲۰۲۳


مطالعات جدید: از هر ۴ هولدر ارز دیجیتال ۳ نفر NFT دارد

نظرسنجی جدید وب‌سایت کوین‌گکو (CoinGecko) نشان می‌دهد که از هر ۴ هولدر ارز دیجیتال، سه نفر توکن غیرمثلی (NFT) دارد. طبق این نظرسنجی، ۷۵.۸ درصد از هولدرهای ارزهای دیجیتال NFT هم نگهداری می‌کنند و تنها ۲۱.۷ درصد از آن هرگز NFT نداشته‌اند. تعداد کمی از هولدرهای ارزهای دیجیتال (۲.۵ درصد) نیز اعلام کرده‌اند که در گذشته NFT داشته‌اند، اما هم‌اکنون چیزی در اختیار ندارند. علاوه بر این، حداقل ۱ هولدر از هر ۴ هولدر NFT نیز اعلام کرده که مشتاقانه در این بازار فعالیت داشته است و حداقل ۵۱ توکن غیرمثلی هولد می‌کند.

انباشت شیبا اینو توسط نهنگ‌ها و توکن‌سوزی آن ادامه دارد

داده‌های وب‌سایت وال‌استیتس (WhaleStats) نشان می‌دهد که یکی از بزرگ‌ترین نهنگ‌های اتریوم در جهان به اسم بلو‌وال‌۰۰۷۳ (BlueWhale0073) به‌تازگی ۱۴۸,۷۵۲,۳۰۸,۸۶۷ توکن شیبا اینو به ارزش ۱,۶۵۱,۴۸۳ دلار را خریداری کرده است. داده‌های وب‌سایت شیبابرن (Shibburn) نیز نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷,۸۰۴,۶۰۶ توکن شیبا اینو سوزانده شده و نرخ توکن‌سوزی این ارز دیجیتال نسبت به یک روز گذشته حدود ۳۵,۵۰۸ درصد افزایش یافته است. با این حال، در هفت روز گذشته، نرخ توکن‌سوزی شیبا اینو منفی ۷۵.۳۸ درصد بوده است.

رشد ۱۴ درصدی انجین کوین در یک روز گذشته

انجین کوین در ۷ آوریل (۱۸ فروردین) روند صعودی خوبی را آغاز کرده و از کف روزانه ۰.۴۱۸ خود را به بالای محدوده ۰.۵ دلار رسانده است که بالاترین سطح این ارز دیجیتال از ۲۵ فوریه (۶ اسفند) محسوب می‌شود. حجم معاملات انجین کوین نیز در این روز حدود ۷۰۰ درصد افزایش یافته است. با این حال، انجین کوین هم‌اکنون بخشی از رشد خود را از دست داده است و با رشدی ۱۴.۴ درصدی در محدوده ۰.۴۸۱۶ دلار قرار دارد.

لارک دیویس: استیو جابز ممکن است ساتوشی ناکاموتو باشد

لارک دیویس (Lark Davis)، یوتیوبر و معامله‌گر مشهور بازار ارزهای دیجیتال، اعلام کرده که با توجه به پنهان بودن وایت پیپر بیت کوین در سیستم‌عامل مک‌او‌اس، استیو جابز ممکن است ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، و یا حتی افسانه‌ای‌تر از او باشد. دیویس سپس از دنبال‌کنندگان خود پرسیده که آیا به نظر آن‌ها استیو جابز ساتوشی ناکاموتو هست یا نه. ۳۷.۷ درصد از افراد در واکنش به این سؤال نظر منفی و ۲۶.۹ درصد از آن‌ها نظر مثبتی داشته‌اند. علاوه بر این، ۳۵.۴ درصد از آن‌ها هم اعلام کرده‌اند که جواب این سؤال اهمیت چندانی ندارد و تنها خود بیت کوین است که مهم است.

بیت کوین پس از انتشار اخبار مربوط به نرخ بیکاری آمریکا نوسان چندانی نداشته است

گزارش اداره آمار کار ایالات متحده نشان می‌دهد که ۲۳۶,۰۰۰ شغل غیرکشاورزی در ماه مارس (اسفند) ایجاد شده و نرخ بیکاری این کشور به ۳.۵ درصد رسیده است. این در حالی است که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند ۲۳۹,۰۰۰ شغل جدید ایجاد شود و نرخ بیکاری آمریکا به ۳.۶ درصد برسد. پس از انتشار اخبار مذکور، قیمت بیت کوین نوسان چندانی نداشته است و این ارز دیجیتال هم‌اکنون در محدوده ۲۷,۹۵۱ دلار قرار دارد. حال، همه توجه‌ها به جلسه بعدی کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا معطوف شده که قرار است در تاریخ ۲ تا ۳ مه (۱۲ تا ۱۳ اردیبهشت) تشکیل شود.

آنتونی اسکاراموچی: قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰۰,۰۰۰ دلار تا ۱ میلیون دلار می‌رسد

آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci)، بنیان‌گذار شرکت اسکای‌بریچ کپیتال (SkyBridge Capital)، پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰۰,۰۰۰ دلار تا ۱ میلیون دلار می‌رسد. او در مصاحبه جدید خود گفته است که حدس می‌زند بازار ارزهای دیجیتال در یک روند نزولی قرار دارد؛ اما اگر سرمایه‌گذاران از بیت کوین برای یک بازه زمانی چهارساله نگهداری کنند، سود آن بیشتر از هر دارایی دیگری خواهد بود. شایان ذکر است که او در ماه ژانویه (دی) هم گفته بود در دو تا سه سال آینده قیمت بیت کوین به ۵۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ دلار می‌رسد.

هم‌بنیان‌گذار دوج کوین: تنها در چند ساعت یک ارز دیجیتال ۹۰میلیارد دلاری ساختم

آنتونی پمپلیانو، کارآفرین و سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی در توییتر خود از دنبال‌کنندگانش پرسیده است که آیا کسب‌وکار یک میلیارد دلاری را می‌شناسند که بدون کارمند ساخته شده باشد یا نه. ‌بیلی مارکوس، هم‌بنیان‌گذار دوج کوین نیز در جواب او گفته که نه‌تنها در عرض چند ساعت یک ارز دیجیتال ساخته و پروژه را ترک کرده است، بلکه ارزش بازار آن پس از ۸.۵ سال به ۹۰میلیارد دلار رسیده است.

سختی استخراج بیت کوین پس از چهارمین افزایش متوالی به بالاترین حد خود رسید

روز گذشته، سختی استخراج در شبکه بیت کوین با رشد ۲.۲۳درصدی شاهد چهارمین افزایش متوالی خود در ۴۱ روز گذشته بود. آخرین تنظیم سختی شبکه، مقدار این شاخص را به رکود ۴۷.۸۹تریلیون رساند. میانگین نرخ هش کل شبکه بیت کوین نیز به بالاترین سطح خود یعنی ۳۴۲.۱۶ اگزاهس بر ثانیه رسیده است. بر اساس داده‌های دِبلاک، استخرهای استخراج «فاندری یواس‌ای»، «انت‌پول» و «بایننس پول» بیشترین نرخ هش روزانه بیت کوین را به خود اختصاص داده‌اند.

چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ | ۵ آوریل ۲۰۲۳


مت هوگان: پروپوزال «EIP-4844» اهمیت زیادی برای اتریوم دارد

مت هوگان (Matt Hougan)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری بیت‌وایز اینوستمنتس (Bitwise Investments)، اعلام کرده که واقعاً از اتفاقات اکوسیستم اتریوم، پروپوزال «EIP-4844» و کاهش هزینه‌های راهکارهای لایه دوم توسط آن هیجان‌زده است. او گفته که مردم هنوز نمی‌توانند درک کنند پروپوزال مذکور چقدر مهم است. هوگان توضیح داده است که هزینه تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته شدیداً تغییر کرده و از چند دلار به صدها دلار و حتی چند سنت رسیده است. طبق گفته‌های او، به‌روزرسانی‌های اتریوم و پروپوزال «EIP-4844» شدیداً سرنوشت‌ساز هستند و  باعث می‌شوند هزینه تراکنش‌های این ارز دیجیتال بیش از پیش کاهش یابد.

بیش از ۱۱۲ میلیون دلار ارز دیجیتال توسط وزارت دادگستری آمریکا توقیف شده است

وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) اعلام کرده که ارزهای دیجیتالی به ارزش بیش از ۱۱۲ میلیون دلار را توقیف کرده است. این ارزهای دیجیتال در ۶ حساب مختلف قرار داشته‌اند و با کلاهبرداری‌های موجود در بازار بلاک چین مرتبط بوده‌اند. طبق گفته‌های DOJ، اکثر کلاهبرداران با قربانیان خود به‌صورت آنلاین ملاقات کرده‌اند، با آن‌ها روابط طولانی‌مدتی ایجاد نموده‌اند و در نهایت نیز آن‌ها را ترغیب کرده‌اند که در پلتفرم‌ها و ارزهای دیجیتال مربوط به طرح کلاهبرداری خود سرمایه‌گذاری کنند.

جسی مایرز: قیمت بیت کوین به ۱۰ میلیون دلار می‌رسد

جسی مایرز (جسی مایرز)، یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، اعلام کرده که قیمت بیت کوین در آینده ممکن است به ۱۰ میلیون دلار برسد. او توضیح داده است که این ارز دیجیتال ابزاری کمیاب برای ذخیره ارزش در دنیایی است که بدهی‌های آن مدام رشد می‌کند و ارزش پول آن کاهش می‌یابد. مایرز تأکید کرده است که نگهداری از اوراق قرضه یا پول فیات در شرایط فعلی استراتژی بسیار بدی محسوب می‌شود و به همین خاطر، بیت کوین می‌تواند سرمایه زیادی را به خود جذب کند.

ماراتون دیجیتال در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ بیشتر از ۲ هزار بیت کوین استخراج کرده است

ماراتون دیجیتال (Marathon Digital)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت ارزهای دیجیتال، اعلام کرده که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ توانسته ۲,۱۹۵ بیت کوین استخراج کند و دارایی‌های خود را به ۱۱,۴۶۶ بیت کوین به ارزش بیش از ۳۲۱ میلیون دلار افزایش داده است. این در حالی است که شرکت مذکور در سه‌ماهه اول و سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۲ به‌ترتیب ۱,۲۵۹ و ۱,۵۶۲ بیت کوین استخراج کرده بود. رشد مذکور به ماراتون دیجیتال کمک کرده تا نرخ هش خود را به ۱۱.۵ اگزاهش افزایش دهد که ۶۴ درصد بیشتر از ۷.۰ اگزاهش در پایان سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. ماراتون دیجیتال می‌خواهد تا اواسط سال ۲۰۲۳ با استفاده از تجهیزات ماینینگ قبلی خود به ۳۲ اگزاهش برسد.

یکی از کیف پول‌های دوج کوین بعد از ۹ سال فعال شده است

آدرسی که ۱,۲۱۵,۶۱۴ دوج کوین به ارزش ۱۱۶,۴۶۰ دلار را در خود جای داده، هم‌اکنون پس از ۹ سال عدم فعالیت دوباره فعال شده و غوغایی را در جامعه این ارز دیجیتال ایجاد کرده است. با توجه به زمان فعال‌سازی آدرس مذکور، بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال این سؤال را مطرح کرده‌اند که آیا فعالیت مجدد آن ربطی به تغییر لوگوی توییتر دارد یا نه. گفتنی است که قیمت دوج کوین هم‌اکنون در محدوده ۰.۰۹۶۲۵ دلار قرار دارد و در یک روز گذشته بیشتر از ۳ درصد رشد کرده است.

کوین بیس: ارزهای دیجیتال ۹۷ درصد از کارمزدهای مربوط به حواله‌های بین‌المللی را حذف می‌کنند

صرافی کوین بیس در گزارش اخیر خود اعلام کرده که نرخ متوسط هزینه حواله‌ها در آمریکا برای نقل‌وانتقالات بین‌المللی حدود ۶.۱۸ درصد است. در نتیجه، میانگین هزینه سالانه آمریکایی‌ها در این زمینه احتمالاً به ۱۲ میلیارد دلار می‌رسد و زمان تراکنش‌های مربوط به آن‌ها هم بین ۱ تا ۱۰ روز است. کوین بیس تأکید کرده که کارمزد تراکنش‌های بیت کوین و اتریوم به‌ترتیب حدود ۱.۵ و ۰.۷۵ دلار است. در نتیجه بر اساس برآوردهای این صرافی، ارسال پول از طریق ارزهای دیجیتال ۹۶.۷ درصد ارزان‌تر از حواله‌های سنتی خواهد بود و زمان اجرای تراکنش‌های آن‌ها هم تنها حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ | ۳ آوریل ۲۰۲۳


میزان انتشار آلودگی کربنی استخراج بیت کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است

بر اساس داده‌های ووچارت، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از استخراج بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. دنیل باتن، سرمایه‌گذار و فعال در حوزه فناوری اقلیم پیش‌بینی می‌کند که طی سه سال و نیم آینده، میزان کربن دی‌اکسید تولیدشده توسط بیت ‌کوین در هر کیلووات ساعت به نصف کاهش می‌یابد. او افزود: «هیچ صنعت دیگری میزان آلودگی کربنی خود را به این سرعت کاهش نمی‌دهد». به نظر می‌رسد که استفاده از منابع پایدار انرژی توسط ماینرها و افزایش بهره‌وری دستگاه‌های استخراج مهم‌ترین دلایل این کاهش میزان آلایندگی بیت کوین باشند.

بلومبرگ: بانک‌های بریتانیایی از کار با شرکت‌های ارز دیجیتال اجتناب می‌‌کنند

به گزارش بلومبرگ، شرکت‌های ارز دیجیتال برای دسترسی به خدمات بانکی در بریتانیا با مشکلاتی مواجه هستند. طبق این گزارش، معدود بانک‌هایی که هنوز با این شرکت‌ها کار می‌کنند نیز درخواست اسناد و اطلاعات بیشتر درباره نحوه نظارت بر تراکنش‌های مشتریان را دارند. تام داف گوردون، معاون سیاست بین‌الملل در کوین‌بیس دراین‌باره به بلومبرگ گفت: «پس از اتفاقات اخیر، بانک‌های بریتانیایی نسبت به اتحادیه اروپا واکنش شدیدتری داشته‌اند». به گفته او، تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ایجاد چارچوب مقررات دارایی‌های دیجیتال، بانک‌ها را نسبت به کار با شرکت‌های ارز دیجیتال در سایر کشورها بیشتر متقاعد می‌کند.

تاکنون ۴۸ درصد از کل عرضه اولیه بیبی دوج کوین سوزانده شده است

داده‌های وب‌سایت برن بیبی‌ دوج کوین (Burn BabyDoge) نشان می‌دهد که اعضای جامعه این ارز دیجیتال بیش از ۵۱ تریلیون توکن را به ارزش حدودی ۱۴۱,۰۰۰ دلار سوزانده‌اند. توسعه‌دهندگان بیبی دوج کوین نیز ۲۵۷ تریلیون توکن به ارزش تقریبی ۶۶۸,۰۰۰ دلار را سوزانده‌اند. علاوه بر این، ۳۱۰ تریلیون بیبی دوج کوین دیگر نیز در ماه مارس (اسفند) سوزانده شده که ارزش حدودی آن‌ها ۸۰۶,۰۰۰ دلار بوده است. با توجه به آمار مذکور، تاکنون ۴۸.۷۷۶ درصد از کل عرضه اولیه ۴۲۰ کوادریلیونی بیبی دوج کوین سوازنده شده است.

یکی از تحلیلگران بازار سرمایه می‌گوید اتریوم نوعی اوراق بهادار است

لین آلدن (Lyn Alden)، تحلیلگر و استراتژیست بازار سرمایه، در توییتر خود اعلام کرده است که به نظر او اتریوم نوعی اوراق بهادار محسوب می‌شود؛ نه کالا. آلدن توضیح داده است کالاها برخلاف اوراق بهادار نیازی ندارند منتظر توسعه‌دهندگان حقوق‌بگیری بمانند که به آن‌ها اجازه بدهد از حالت سپرده‌گذاری‌شده خارج شوند. او علاوه بر این، تأکید کرده است که خزانه‌داری آمریکا احتمالاً در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ سعی می‌کند نقدینگی خود را از بازار خارج کند تا حساب خزانه‌داریش را دوباره پر نماید.

آدرس‌های حاوی ۱۰ میلیون دوج کوین یا بیشتر از دی ماه در حال انباشت این ارز دیجیتال بوده‌اند

داده‌های وب‌سایت سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد آدرس‌های حاوی ۱۰ میلیون دوج کوین (یا بیشتر) از ۱ ژانویه (۱۱ دی) تاکنون ۱.۴۷ میلیارد توکن به ارزش ۱۲۳.۱ میلیون دلار جمع‌آوری کرده‌اند. قیمت این ارز دیجیتال در ۲ آوریل (۱۳ فروردین) در صرافی بایننس به محدوده ۰.۰۸۵۶ دلار رسید که بالاترین قیمت آن از ۲۳ فوریه (۴ اسفند) محسوب می‌شود. با این حال، دوج کوین هم‌اکنون بخشی از رشد مذکور را از دست داده است و در محدوده ۰.۰۷۸۹ دلار قرار دارد.

شیبا اینو به اوج قیمتی خود در ۱۹ روز گذشته رسیده است

ارز دیجیتال شیبا اینو در ۲۴ ساعت گذشته توانست خود را به محدوده ۰.۰۰۰۰۱۱۴ دلار برساند که اوج قیمتی آن از ۱۴ مارس (۲۳ اسفند) محسوب می‌شود. این ارز دیجیتال هم‌اکنون بخشی از رشد خود را از دست داده و تا محدوده ۰.۰۰۰۰۱۱۳ دلار کاهش یافته است. علاوه بر این، در ۲۴ ساعت گذشته نرخ توکن‌سوزی شیبا اینو ۱,۶۳۲ درصد افزایش یافته و بیش از ۲۰۷ میلیون توکن از آن سوزانده شده است. گفتنی است که هولدرهای شیبا اینو تاکنون ۴۱۰.۶۳ تریلیون توکن از این ارز دیجیتال را سوزانده‌اند.

کارشناس مشهور بازار ارزهای دیجیتال می‌گوید بیت کوین در آستانه یک روند تاریخ‌ساز قرار دارد

رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر مشهور بازار ارزهای دیجیتال، اعلام کرده است که بیت کوین احتمالاً در ماه آوریل (فروردین) از مقاومت مهم روند نزولی خود عبور می‌کند. طبق گفته‌های او، این خط روند باعث شده است که بیت کوین بعد از رسیدن به اوج قیمتی خود در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) نزولی شود و عبور از آن می‌تواند روند صعودی جدید و تاریخ‌سازی را در این ارز دیجیتال ایجاد کند. شایان ذکر است که قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۰.۲ درصد کاهش یافته و هم‌اکنون در محدوده ۲۸,۳۸۰ دلار قرار دارد.

سه شنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ | ۲۸ مارس ۲۰۲۳


تعداد کیف پول‌های بیت کوین با موجودی غیرصفر به اوج جدیدی رسیده است

داده‌های وب‌سایت گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که تعداد کیف پول‌های بیت کوین با موجودی غیرصفر، در روز یکشنبه به اوج جدید ۴۵.۳۸۸ میلیون رسیده است. تعداد این کیف پول‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۲ حدود ۲ میلیون عدد افزایش یافته و از ابتدای سال ۲۰۲۱ بیشترین نرخ رشد را داشته است. قیمت این ارز دیجیتال هم‌اکنون در محدوده ۲۷,۱۰۰ دلار قرار دارد و در یک روز گذشته، حدود ۲.۶ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل بایننس اتهامات دست‌کاری در بازار را رد کرد

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس با رد اتهامات کمیسیون معاملات آتی کالا ایالات متحده توضیح داد که این صرافی تحت هیچ شرایطی برای کسب سود معامله یا بازار را دست‌کاری نمی‌کند. او خاطرنشان کرد که بایننس عمدتاً برای پوشش هزینه‌ها، درآمد خود را به ارزهای دیجیتال یا فیات تبدیل می‌کند. ژائو همچنین این ادعاها را رد کرد که کارکنانش درگیر معاملات نهانی هستند و تأکید کرد که آن‌ها از اطلاعات محرمانه برای معامله ارزهای دیجیتال استفاده نمی‌کنند. مدیرعامل بایننس در شرایطی که این صرافی بیش از ۲ سال است با قانون‌گذاران همکاری می‌کند، پرونده اخیر کمیسیون معاملات آتی را غیرمنتظره و ناامیدکننده خواند.

کاهش قیمت ارزهای دیجیتال باعث لیکویید شدن ۱۰۰ میلیون دلار از قراردادهای خرید شد

پس از شکایت کمیسیون تجارت کالا و معاملات آتی ایالات متحده (CFTC) از بایننس و مدیر عامل آن یعنی چانگ پنگ ژائو، بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال کاهش محسوسی را تجربه کردند. این کاهش باعث رسیدن بیت‌کوین به قیمت ۲۶۶۰۰ هزار دلار شد. طبق اعلام کوین‌گلس، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از قراردادهای خرید در چهار ساعت گذشته لیکویید شدند. این میزان تنها مربوط به بیت‌کوین نبوده و شامل تمام اکوسیستم ارزهای دیجیتال است.

با این وجود میزان ضررهای تحقق‌یافته نسبت به سقوط‌های گذشته کمتر بوده است که نشان از محتاط شدن معامله‌گران است.

سهام‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال بخاطر شکایت علیه بایننس ریزش کردند

پس از شکایت کمیسیون تجارت کالا و معاملات آتی ایالات متحده (CFTC) از بایننس و مدیر عامل آن یعنی چانگ پنگ ژائو، سهام شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال کاهش یافت.

کوین بیس (COIN)، تنها صرافی ارزهای دیجیتال حاضر در بورس ایالات‌متحده، ۹.۱ درصد سقوط کرد. همچنین سهام شرکت‌های استخراج بیت‌کوین همگی بیش از ۷ درصد کاهش یافتند. ارزش سهام شرکت مایکرو استراتژی که بخاطر خرید میزان زیادی بیت‌کوین سروصدا کرده بود نیز ۶.۷ درصد کاهش یافت.

مدیرعامل OpenAI: ایلان ماسک عوضی است!

سم آلتمن، مدیرعامل مجموعه «OpenAI»، توسعه دهنده چت‌بات هوش مصنوعی «ChatGPT»، اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است: «ایلان ماسک یک عوضی است، حالا هرچه می‌خواهید درباره او بگوید. او روشی خاص خود دارد که آن را برای خودم نمی‌پسندم. او به‌وضوح به ما حمله می‌کند.» با وجود این، آلتمن این را هم گفته است که «فکر می‌کنم او واقعاً به ساخت آینده‌ای خوب با هوش مصنوعی اهمیت می‌دهد و نگران آینده بشر است.»

مایکرواستراتژی ۱۵۰میلیون دلار بیت کوین جدید خریده است

مایکل سیلور، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل پیشین مایکرواستراتژی در توییتی اعلام کرد که این شرکت تا روز ۲۳ مارس (۳ فروردین)، ۶٬۴۵۵ بیت کوین جدید به ارزش ۱۵۰میلیون دلار با میانگین قیمت ۲۳٬۲۳۸ دلاری برای هر سکه خریده است. با این خرید، کل ارزش ۱۳۸٬۹۵۵ بیت کوین‌ خریداری‌شده توسط مایکرواستراتژی به رقم ۴.۱میلیارد دلار می‌رسد که میانگین قیمت تمام‌شده هر سکه برای این شرکت را به ۲۹٬۸۱۷ دلار می‌رساند. سیلور همچنین خاطرنشان کرد که این شرکت وام ۲۰۵میلیون دلاری خود به سیلورگیت را بازپرداخت کرده است.

معامله وویجر و بایننس آمریکا متوقف شده است

یک قاضی فدرال در واکنش به شکایت کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) علیه صرافی بایننس، معامله شعبه آمریکایی این صرافی و پلتفرم وویجر (Voyager) را متوقف کرده است. این در حالی است که مایکل وایلز (Michael Wiles)، قاضی پرونده وویجر دیجیتال، معامله مذکور و فروش دارایی‌های این پلتفرم ورشکسته‌شده به بایننس آمریکا را در ابتدای ماه مارس (اسفند) با وجود مخالفت‌های موجود تأیید کرده بود. وایلز در گذشته اعلام کرده بود که آژانس‌هایی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نتوانسته‌اند یک دلیل قانع‌کننده برای توقف فروش اعلام کنند و او می‌خواهد اطمینان حاصل کند که طلبکاران وویجر پول خود را دریافت خواهند کرد.

یکشنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ | ۲۶ مارس ۲۰۲۳


کریس بورنیسک: فشار ایالات متحده بر ارزهای دیجیتال نتیجه معکوس خواهد داشت

کریس بورنیسک که به درستی کف قیمت بیت‌کوین را در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده بود، اعلام داشت سرمایه‌گذاران بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) توجهی به اقدامات ضد ارز دیجیتال دولت‌ ایالات‌متحده ندارند. کریس برنیسک در یک مصاحبه جدید با CNBC می‌گوید که سرکوب فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاران را از بازار دور نمی‌کند.

به گفته او فشار نظارتی بر صنعت در نهایت باعث تقویت باور سرمایه‌گذاران به صنعت ارزهای دیجیتال می‌شود و افراد بیشتری را به سمت آن جذب می‌کند.

شهرت جزایر کیمن در صنعت ارزهای دیجیتال افزایش یافته است

شهرت جزایر کیمن علی‌الخصوص پس از سقوط صرافی باهامایی اف‌تی‌ایکس (FTX) به‌عنوان کشوری دوستدار ارزهای دیجیتال افزایش یافته است و حداقل ۵۸ کشور بلاک چینی از جمله‌ شرکت‌های برجسته‌ای مثل بلاک دات وان (Block.one) در آن قرار دارند. قوانین و مقررات قوی، بی‌طرفی مالیاتی و نیروی کار ماهر از جمله عوامل مهمی هستند که در افزایش شهرت جزایر کیمن تأثیرگذار بوده‌اند. گفتنی است که در این حوزه قضایی شرکت‌های بلاک چینی از پرداخت مالیات بر سود، مالیات بر سرمایه یا مالیات بر درآمد معاف هستند.

هش ریت بیت کوین به ۴۰۰ اگزاهش بر ثانیه رسیده است

با رشد ۳۳ درصدی قیمت بیت کوین در دو هفته گذشته، ماینرهای بیشتری به شبکه این ارز دیجیتال متصل شده‌اند و هش ریت آن را به ۴۰۰ اگزاهش بر ثانیه رسانده‌اند. این مسئله نشان می‌دهد که امنیت شبکه بیت کوین افزایش یافته است و ماینرها مطمئن هستند که این ارز دیجیتال در بلندمدت سودآور خواهد بود. علاوه بر این، سختی استخراج بیت کوین هم افزایش یافته و به ۴۶.۸۴ تریلیون رسیده است.

ارز دیجیتال ریپل در ۲۴ ساعت گذشته بهترین عملکرد را در بازار ارزهای دیجیتال داشته است

ارز دیجیتال ریپل در ۲۴ ساعت گذشته بهترین عملکرد را در مقایسه با سایر توکن‌ها داشته و قیمت آن ۶ درصد افزایش یافته است. داده‌های وب‌سایت لونارکراش (LunarCrush) نشان می‌دهد که در یک هفته گذشته، نرخ مشارکت و کل منشن‌های مربوط به این ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی به‌ترتیب ۹۵ و ۳۵.۶ درصد رشد کرده‌اند. علاوه بر این، ۳,۴۴۰ حساب کاربری نیز درباره این ارز دیجیتال صحبت کرده‌اند. گفتنی است که قیمت ریپل در یک هفته گذشته بیش از ۱۸ درصد افزایش یافته است.

تیم دریپر معتقد است که با سقوط بانک سیلیکون‌ولی، سازمان‌ها باید بیت‌کوین نگهداری کنند

تیم دریپر، سرمایه‌گذار میلیاردر، معتقد است که کسب‌وکارها باید حداقل دو حقوق و دستمزد سازمان خود را همواره در بیت‌کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال داشته باشند. دریپر درصد مشخصی را برای میزان نگهداری بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها مشخص نکرد اما او بیت‌کوین را پوششی در برابر وخامت شرایط اقتصادی نامید. دریپر گفت که فروپاشی بانک‌هایی مانند سیلیکون ولی و سیلورگیت نیاز به برنامه‌های اضطراری را نشان می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که کسب‌وکار همیشه پول نقد در اختیار دارد و می‌تواند خود و کارمندانش را حفظ کند.

او اضافه کرد که ارزهای دیجیتال گزینه بسیار خوبی برای نگهداری وجه نقد اضافی هستند زیرا در زمان بحران به راحتی قابل فروش هستند و حتی ارزش بیشتری می‌گیرند.

مدیر فنی سابق کوین‌بیس مدعی است که دلار آمریکا دیگر آنقدر بزرگ نیست

بالاجی سرینیواسان، مدیر ارشد فنی (CTO) سابق کوین‌بیس، اعلام داشت که دلار آمریکا (USD) دیگر آنقدری بزرگ نیست که شکست نخورد و انتظار دارد بیت کوین (BTC) به عنوان ارز ذخیره جهانی جایگزین آن شود.

سرینیواسان اشاره کرد در گذشته سرمایه‌گذاران در زمان استرس به سمت دارایی‌های دلاری هجوم می‌آوردند اما حالا اوضاع برعکس شده است. او ادامه داد داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که مردم و سرمایه‌گذاران همواره از دارایی که ارزش خود را از دست می‌دهد فرار می‌کنند و حال این اتفاق برای دلار افتاده است.

وی خاطرنشان کرد که این تفاوت بین دو بحران سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۲۳ است زیرا اکنون دلار دیگر موقعیت قوی خود را مانند اول حفظ نکرده است.

شنبه ۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ | ۲۵ مارس ۲۰۲۳


تعداد آدرس‌هایی که اتریوم هولد کرده‌اند و در سود هستند، به اوج ۱۰ ماهه خود رسیده است

داده‌های درون‌زنجیره‌ای وب‌سایت گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد تعداد آدرس‌هایی که اتریوم هولد کرده‌اند و در سود هستند، از ۶۳ میلیون عدد فراتر رفته و به اوج ۱۰ ماهه خود رسیده است. به نظر می‌رسد با کاهش قیمت اتریوم در سال گذشته و رسیدن آن به زیر محدوده ۱,۲۰۰ دلار، سرمایه‌گذاران توکن‌های بیشتری خریداری کرده‌اند و هم‌اکنون که این ارز دیجیتال در بالای محدوده ۱,۷۴۰ دلار قرار دارد، به سود رسیده‌اند. گفتنی است که آدرس‌های غیرصفر اتریوم نیز به اوج تاریخی ۹۶ میلیون عدد رسیده و نشان می‌دهد که با رشد قیمت این ارز دیجیتال، تقاضای آن افزایش یافته است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هشدار جدیدی را برای سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال منتشر کرده‌ است

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ۲۳ مارس (۳ فروردین) اطلاعیه جدیدی را صادر کرده و به سرمایه‌گذاران درمورد ارزهای دیجیتال هشدار داده است. این آژانس اعلام کرده است که ارزهای دیجیتال می‌توانند شدیداً بی‌ثبات و سوداگرانه باشند و پلتفرم‌هایی که امکان خریدوفروش یا استقراض آن‌ها را فراهم می‌کنند، ممکن است نتوانند به‌اندازه کافی از معامله‌گران حمایت کنند. علاوه بر این، SEC اعلام کرده است که سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال احساساتی عمل می‌کنند. بعضی از معامله‌گران باور دارند که گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC و دیگر قانون‌گذاران آمریکایی رفتار خصمانه‌ای را علیه صرافی‌ها و شرکت‌های ارز دیجیتال راه‌اندازی کرده‌اند.

کارمزد روزانه تراکنش‌های مربوط به ضرب بیت‌ کوین اوردینالز به اوج جدیدی رسیده است

داده‌های وب‌سایت دون آنالیتیکس (Dune Analytics) نشان می‌دهد که کارمزد روزانه تراکنش‌های مربوط به ضرب بیت‌ کوین اوردینالز (Ordinals) در روز پنج‌ شنبه به بالاترین حد خود یعنی ۹.۲۸ بیت کوین به ارزش حدوداً ۲۵۷,۴۶۰ دلار رسیده است. به نظر می‌رسد که مجموعه بیت کوین ایپس (Bitcoin Apes) در رشد این شاخص تأثیرگذار بوده است. از زمان راه‌اندازی پروژه اوردینالز در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) بیش از ۳.۳ میلیون دلار برای ضرب توکن‌های غیرمثلی (NFT) در بلاک چین بیت کوین پرداخت شده است.

حجم معاملات بیت کوین در بازارهای آنی و آتی افزایش یافته است

داده‌های وب‌سایت دبلاک (The Block) نشان می‌دهد که میانگین متحرک هفت‌روزه حجم معاملات بیت کوین در اواخر هفته جاری به حدود ۲۴ میلیارد دلار رسیده است که بالاترین سطح آن از اواسط سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. حجم معاملات بیت کوین در بازارهای آتی هم در این ماه به حدود ۱ تریلیون دلار رسیده است که بالاترین سطح آن از سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱) محسوب می‌شود. گفتنی است که قیمت بیت کوین هم‌اکنون در محدوده ۲۸,۳۰۰ دلار قرار دارد و در یک روز گذشته بیش از ۲ درصد افزایش یافته است.

قیمت اتریوم به بالای محدوده ۱,۸۰۰ دلار رسیده است

انتشار اخبار مربوط به رشد نرخ بهره آمریکا باعث شد که قیمت اتریوم مانند سایر ارزهای دیجیتال در روز گذشته کاهش یابد. این ارز دیجیتال برای ساعاتی به زیر حمایت ۱,۷۵۰ دلار رسید و حتی تا محدوده ۱,۷۱۳ دلار کاهش یافت؛ اما خریداران آن در بالای حمایت ۱,۷۰۰ دلار فعال شدند و قیمت آن را افزایش دادند. اتریوم هم‌اکنون در محدوده ۱,۸۱۲ دلار قرار دارد و در یک روز گذشته، بیش از ۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل لجر: سقوط بانک‌های آمریکایی نیاز به بیت کوین را برجسته می‌کند

به گفته پاسکال گوتیه (Pascal Gauthier)، مدیرعامل شرکت ارائه‌دهنده کیف پول سخت‌افزاری لجر، سقوط بانک‌های آمریکایی نیاز به بیت ‌کوین را برجسته می‌کند و نشان می‌دهد که مردم باید از روش خودحضانتی برای دارایی‌های خود استفاده کنند. او تأکید کرده که بیت کوین در واکنش به سقوط بانک لیمن برادرز (Lehman Brothers) در بحران سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شده است تا به مقامات مرکزی اعتماد نکند؛ چراکه آن‌ها مشخصاً شکست می‌خورند. طبق گفته‌های گوتیه، مسئله این نیست که این بانک‌ها شکست می‌خورند یا نه؛ مسئله این است که کِی چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

یکی از قانون‌گذاران کشور روسیه می‌گوید که به نظر او بیت کوین آینده‌ای ندارد

آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازارهای مالی دومای دولتی، اعلام کرده است که هرچند تعداد زیادی از مردم این کشور روی بیت کوین سرمایه‌گذاری ‌کرده‌اند، به نظر او این ارز دیجیتال آینده‌ای ندارد. آکساکوف ادعا کرده است که رشد اخیر بیت کوین نشانه وحشت سرمایه‌گذاران از وضعیت بازار آمریکا است و بحران بانکی بین‌المللی موجود باعث شده که این ارز دیجیتال برای برخی از سرمایه‌گذاران جذاب به نظر برسد. با این حال، طبق گفته‌های او بیت کوین همچنان نوسان زیادی دارد و روند آن بسیار غیرقابل‌پیش‌بینی است.

پنجشنبه ۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ | ۲۳ مارس ۲۰۲۳


بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ۰.۲۵ واحد درصد افزایش داد

بانک مرکزی آمریکا برای این دوره نرخ بهره را مجدداً ۰.۲۵ واحد درصد افزایش داد. با این رشد، نرخ هدف فدرال رزور به ۴.۷۵ تا ۵ درصد رسید که بالاترین نرخ بهره بانکی در ایالات متحده از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون است. کمیته بازار آزاد بانک مرکزی این کشور گفته است هنوز درباره افزایش این نرخ در دوره‌های بعدی مطمئن نیست و این مسئله تا حد زیادی به داده‌های دریافتی آنها بستگی دار‌د.

کتی وود: بیت کوین می‌تواند سرمایه‌گذاران نهادی بیشتری را به خود جذب کند

کتی وود (Cathie Wood)، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست (Ark Invest)، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده است که قیمت بیت کوین در طول بحران موجود، مؤسسات و سرمایه‌گذاران نهادی بیشتری را به خود جذب می‌کند. او ادعا کرده است که این مسئله می‌تواند به افزایش قیمت بیت کوین و رسیدن آن تا محدوده ۵۰۰,۰۰۰ دلار کمک کند. طبق گفته‌های وود، برعکس بودن روند قیمتی بیت کوین با روند بازارهای سهام نکته بسیار مهمی برای بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

قیمت ریپل در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر از ۲۰ درصد نوسان داشته است

بعد از انتشار گزارش‌هایی که نشان می‌داد ریپل می‌تواند در پرونده مهم خود در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) پیروز شود، قیمت این ارز دیجیتال تنها در یک روز بیشتر از ۲۰ درصد رشد کرد. به‌‌عبارت دقیق‌تر، قیمت ریپل در روز چهارشنبه تا محدوده ۰.۴۹ دلار افزایش یافت و حجم معاملات آن به بیش از ۵ میلیارد دلار رسید. داده‌های وب‌سایت کوین‌گلس (Coinglass) نشان می‌دهد که در این مدت بیشتر از ۱۷ میلیون دلار معامله در بازار آتی ریپل لیکویید شده است. با این حال، ریپل هم‌اکنون بخشی از ارزش خود را از دست داده و با رشدی ۱۱ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته در محدوده ۰.۴۴ دلار قرار گرفته است.

بیش از ۷۰ درصد از هولدرهای بیت کوین در سود هستند

داده‌های وب‌سایت فینبولد (Finbold) نشان می‌دهد که ۷۲ درصد از هولدرهای بیت کوین با توجه به قیمت فعلی آن در سود و ۲۵ درصد آن‌ها در ضرر هستند. سود و زیان ۳ درصد از این افراد هم سربه‌سر شده است. این وب‌سایت اعلام کرده است که ۶۹ درصد از این سرمایه‌گذاران هولدرهای بلندمدت بیت کوین محسوب می‌شود و بیش از ۱ سال است که آن را خریداری کرده‌اند. ۲۳ درصد از آن‌ها نیز بیت کوین‌های خود را بین ۱ تا ۱۲ ماه هولد کرده‌اند و ۸ درصد از آن‌ها هم کم‌تر از یک ماه است که سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال را شروع کرده‌اند.

بیت کوین در ۹۰ درصد از تاریخچه معاملات خود سودآور بوده است

داده‌های موجود نشان می‌دهد که بیت کوین در ۸۸.۵ درصد از تاریخچه ۴,۵۹۳ روزی خود (برابر با ۴,۰۶۵ روز) سودآور بوده است. این بدان معنا است که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان تنها در ۵۳۱ روز یا ۱۱.۵۶ درصد از کل تاریخچه معاملات خود برای هولدرهای بلندمدتش سودآور نبوده است. شایان ذکر است که روزهای زیان‌ده این ارز دیجیتال بین ۲۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۸ دی ۹۹) و ۲۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۳۰ خرداد ۱۴۰۱) قرار داشته‌ است. قیمت بیت کوین هم‌اکنون در محدوده ۲۸,۱۰۰ دلار قرار دارد و ارزش بازاری آن نیز به ۵۴۴ میلیارد دلار می‌رسد.

شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ | ۱۸ مارس ۲۰۲۳


دپ‌ریدار: سقوط بانک سیلیون‌ولی، حجم معاملات NFTها را کاهش داده است

بر اساس گزارش دپ‌ریدار، حجم معاملات NFT‌ها پیش از سقوط بانک سیلیکون‌ولی در ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) بین ۶۸میلیون تا ۷۴میلیون دلار در نوسان بوده و پس از آن، در ۱۲ مارس (۱۲ اسفند) به ۳۶میلیون دلار کاهش یافته است. این کاهش، با افت ۲۷.۹درصدی در میزان فروش روزانه NFT‌ها بین ۹ تا ۱۱ مارس (۱۸ تا ۲۰ اسفند) همراه بوده است. طبق این گزارش، در ۱۱ مارس (۲۰ اسفند) تنها ۱۱٬۴۴۰ معامله‌گر NFT فعال بودند که پایین‌ترین رقم ثبت‌شده از نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) تاکنون است.

رشد ۷درصدی قیمت بیت کوین پس از کمک مالی ۳۰۰میلیارد دلاری فدرال رزرو به بانک‌ها

پس از آنکه فدرال رزرو ایالات متحده اعلام کرد که ۳۰۰میلیارد دلار وام به برخی از بانک‌ها پرداخت کرده است که دچار بحران نقدینگی هستند، قیمت بیت کوین طی یک روز حدود ۲٬۰۰۰ دلار افزایش یافت و اکنون در محدوده ۲۶٬۷۰۰ دلاری معامله می‌شود. هم‌زمان، قیمت اتریوم در آستانه عبور از ۱٬۷۵۰ دلار قرار دارد و آلت کوین‌های بزرگ بازار مانند بایننس کوین، پولکادات، ماتیک و دوج کوین شاهد رشد ۵درصدی ارزش خود بودند. طبق گزارش‌ها، بیش از ۱۴۰میلیارد دلار از این کمک مالی به دو بانک سیلیکون‌ولی و سیگنچر بنک اختصاص یافته است.

جیم کرامر: سهام شرکت‌های بورس نزدک را بفروشید

جیم کرامر، تحلیلگر بازارهای و مجری قدیمی شبکه سی‌ان‌بی‌سی، اخیراً در توییتی به دنبال‌کنندگان خود پیشنهاد کرده است که سهام شرکت‌های بورس نزدک را به فروش برسانند. این مسئله واکنش‌های زیادی را در بین سرمایه‌گذاران برانگیخته است. از آنجا که کرامر به پیش‌بینی‌های نادرست شهرت دارد، بسیاری از افراد باور کرده‌اند که سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های فعال در بخش فناوری می‌تواند سودآور باشد. علاوه بر این، با توجه به هم‌بستگی بالای بیت کوین و سهام شرکت‌های مذکور، برخی نیز ادعا کرده‌اند که قیمت این ارز دیجیتال افزایش می‌یابد.

تیم درپر: قیمت بیت کوین به ۲۵۰هزار دلار می‌سد

تیم درپر، میلیاردر و سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی معتقد است که بیت‌ کوین در ابتدای یک روند صعودی قرار دارد که باعث می‌شود در کمتر از ۲ سال بیش از ۹۰۰درصد رشد کرده و به قیمت ۲۵۰,۰۰۰ دلاری برسد. درپر تأکید کرده که حتی اگر بیت کوین نتواند در سال جاری به روند صعودی خود ادامه دهد، پیش‌بینی او مطمئناً در ۱۸ ماه آینده اتفاق می‌افتد. طبق گفته‌های درپر، سقوط صرافی FTX زنگ خطری برای سرمایه‌گذارانی بود که قصد جمع‌آوری دارایی‌های دیجیتالی را دارند که توسط یک نهاد متمرکز کنترل می‌شوند.

رابرت کیوساکی و آرتور هیز معتقدند که بازار صعودی بیت‌کوین به‌زودی اتفاق می‌افتد

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب “پدر پولدار، پدر فقیر” و آرتور هیز، بنیانگذار BitMEX، هر دو معتقدند که بازار صعودی بیت کوین در افق است.

کیوساکی در توییتی نوشت که معتقد است اقدامات محرک دولت ایالات‌متحده باعث افزایش قیمت بیت‌کوین می‌شود و او در حال سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال به عنوان پوششی در برابر تورم است. او به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که روی بیت‌کوین، طلا و نقره تمرکز کنند و استدلال کرد که این دارایی‌ها می‌توانند آن‌ها را در میان تلاطم احتمالی نجات دهند.

آرتور هیز نیز در مصاحبه‌ای اظهارات مشابهی را انجام داد و گفت که معتقد است بیت‌کوین آماده صعودی قوی می‌شود.

مدیرعامل یورو پاسیفیک کپیتال: قیمت بیت کوین به زیر ۴ هزار دلار می‌رسد

پیتر شیف، مدیر عامل یورو پاسیفیک کپیتال و منتقد بسیار سرسخت بیت‌کوین، بار دیگر کاهش شدید ارزش بزرگترین ارز دیجیتال جهان را پیش‌بینی کرد. شیف در توییتی که اوایل امروز منتشر کرد، اعلام کرد که بیت‌کوین به زودی به زیر ۴ هزار دلار خواهد رسید. این توییت شیف در پاسخ به اظهار نظر مایکل سایلر، مدیر عامل مایکرو استراتژی بود که یکی از حامیان اصلی بیت‌کوین است. سیلور توییت کرده بود که بیت‌کوین برای برندگان است، که شیف در پاسخ به آن پیش‌بینی خود را نوشت.

پیتر شیف در سال ۲۰۱۸ هم یکبار پیش‌بینی قیمت ۳۸۰۰ دلاری بیت‌کوین را کرده بود که تا به امروز ناموفق بوده است.

در پایان مدیرعامل یورو کپیتال پیشنهاد کرد مردم بیت‌کوین خود را بفروشند و به جای آن طلا بخرند.

 

سه شنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ | ۱۴ مارس ۲۰۲۳


مدیرعامل سیرکل: سقوط بانک سیلیکون‌ولی به معنی محافظت از دلار دیجیتال در برابر سیستم بانکی است

جرمی آلر، مدیرعامل سیرکل در مصاحبه اخیر خود با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت که پس از اینکه نهادهای نظارتی ایالات متحده درمورد خطرات ارزهای دیجیتال به بانک‌ها هشدار دادند، خنده‌دار است که اکنون یک بانک سنتی این صنعت را مختل کرده است. او با تحسین فدرال رزرو و دولت ایالات متحده به‌خاطر کمک مالی ۲۵میلیارد دلاری به بانک‌هایی که با مشکل ورشکستگی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: «ما بالاخره در شرایطی قرار گرفتیم که تلاش می‌کنیم تا از دلار دیجیتال در برابر سیستم بانکی محافظت کنیم». تعطیلی بانک سیلیکون‌ولی توسط دپارتمان حفاظت مالی کالیفرنیا در هفته گذشته، نگرانی‌هایی درمورد ذخایر ۳.۳میلیارد دلاری یو‌اس‌دی‌سی در این بانک ایجاد کرد که منجر به سقوط قیمت آن تا سطح ۰.۸۷ دلاری شد.

قیمت بیت کوین از ۲۶هزار دلار عبور کرد

به‌دنبال انتشار داده‌های تورمی جدید آمریکا، قیمت بیت کوین با جهشی ناگهانی از مرز ۲۶٬۰۰۰ دلار عبور کرد و در بالاترین سطح امروز به محدوده ۲۶٬۴۰۰ دلار رسید. گفتنی است بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته رشدی ۱۸درصدی را تجربه کرده است و اتریوم نیز با رشدی ۱۱درصدی در این بازه زمانی، اکنون با قیمت ۱٬۷۶۶ دلار خریدوفروش می‌شود.

ارزش بازار بیت کوین از متا پیشی گرفت

داده‌های کمپانیز مارکت کپ نشان می‌دهد که باوجود سقوط بانک سیلیکون‌ولی و سیگنچر بنک در هفته گذشته، ارزش بازار بیت کوین به ۴۷۹.۹میلیارد دلار رسیده که از ارزش بازار ۴۶۹میلیارد دلاری متا بیشتر است. تنها ۲۴ ساعت قبل، ارزش بازار این ارز دیجیتال حدود ۳۷میلیارد دلار کمتر از متا بود. با این حال، ارزش بازار بیت‌کوین طی این مدت ۱۱.۹درصد افزایش یافت تا این ارز دیجیتال را به جایگاه یازدهمین دارایی‌های برتر از نظر ارزش بازار، تنها یک پله پایین‌تر از تسلا برساند.

گلدمن ساکس: انتظار افزایش نرخ بهره در ماه مارس را نداریم

اقتصاددانان بانک گلدمن ساکس به رهبری یان هاتزیوس با اصلاح پیش‌بینی خود از افزایش نرخ بهره در یادداشتی نوشتند: «با توجه به فشارهای موجود در سیستم بانکی، دیگر انتظار نداریم که کمیته فدرال بازار آزاد در نشست بعدی خود در ۲۲ مارس (۲ فروردین) نرخ بهره را افزایش دهد». این کمیته در ماه گذشته، نرخ بهره فدرال را ۰.۲۵ واحد درصد افزایش داد تا به محدوده هدف ۴.۵ تا ۴.۷۵درصدی، بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۰۷ (مهر ۱۳۸۶) برسد. این بانک پس از آن پیش‌بینی خود را اصلاح کرد که وزارت خزانه‌داری، فدرال رزرو و شرکت بیمه سپرده فدرال از انجام اقداماتی برای نجات سپرده‌گذاران دو بانک ورشکسته خبر دادند.

رابرت کیوساکی و آرتور هیز معتقدند که بازار صعودی بیت‌کوین به‌زودی اتفاق می‌افتد

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب “پدر پولدار، پدر فقیر” و آرتور هیز، بنیانگذار BitMEX، هر دو معتقدند که بازار صعودی بیت کوین در افق است.

کیوساکی در توییتی نوشت که معتقد است اقدامات محرک دولت ایالات‌متحده باعث افزایش قیمت بیت‌کوین می‌شود و او در حال سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال به عنوان پوششی در برابر تورم است. او به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که روی بیت‌کوین، طلا و نقره تمرکز کنند و استدلال کرد که این دارایی‌ها می‌توانند آن‌ها را در میان تلاطم احتمالی نجات دهند.

آرتور هیز نیز در مصاحبه‌ای اظهارات مشابهی را انجام داد و گفت که معتقد است بیت‌کوین آماده صعودی قوی می‌شود.

دوشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱ | ۱۳ مارس ۲۰۲۳


جهش قیمت بیت کوین پس از انتشار خبر تضمین سپرده‌های بانک سیلیکون‌ولی توسط فدرال رزرو

پس از گزارش واشنگتن پست مبنی بر اینکه مقامات فدرال ایالات متحده در حال بررسی تضمین سپرده‌های بیمه‌نشده در بانک سیلیکون‌ولی در صورتی هستند که خریداری برای این مؤسسه مالی‌ پیدا نشود، قیمت بیت کوین با رشد ۸.۶درصدی به محدوده ۲۲٬۴۶۰ دلاری رسید. نزدیک به ۸۵درصد از سپرده‌گذاران بانک سیلیکون‌ولی پول خود را در حساب‌هایی نگهداری می‌کردند که تحت بیمه شرکت بیمه سپرده فدرال نبودند؛ این بدان معناست که بدون اقدام فدرال یا خرید مستقیم بانک، این سرمایه‌ها قابل‌بازگشت نخواهند بود. طبق این گزارش، مقامات وزارت خزانه‌داری، فدرال رزرو و شرکت بیمه سپرده فدرال به‌دنبال اجتناب از وحشت گسترده‌تر در سیستم مالی جهانی هستند.

مدیرعامل یورو پاسیفیک کپیتال: قیمت بیت کوین به زیر ۴ هزار دلار می‌رسد

پیتر شیف، مدیر عامل یورو پاسیفیک کپیتال و منتقد بسیار سرسخت بیت‌کوین، بار دیگر کاهش شدید ارزش بزرگترین ارز دیجیتال جهان را پیش‌بینی کرد. شیف در توییتی که اوایل امروز منتشر کرد، اعلام کرد که بیت‌کوین به زودی به زیر ۴ هزار دلار خواهد رسید. این توییت شیف در پاسخ به اظهار نظر مایکل سایلر، مدیر عامل مایکرو استراتژی بود که یکی از حامیان اصلی بیت‌کوین است. سیلور توییت کرده بود که بیت‌کوین برای برندگان است، که شیف در پاسخ به آن پیش‌بینی خود را نوشت.

پیتر شیف در سال ۲۰۱۸ هم یکبار پیش‌بینی قیمت ۳۸۰۰ دلاری بیت‌کوین را کرده بود که تا به امروز ناموفق بوده است.

در پایان مدیرعامل یورو کپیتال پیشنهاد کرد مردم بیت‌کوین خود را بفروشند و به جای آن طلا بخرند.

جاستین سان می‌خواهد مشکلات بانکی را با استفاده از ارزهای دیجیتال حل کند

جاستین سان، بنیانگذار شبکه ترون، اعلام کرد از هر کسی که بانک قابل اعتمادی در صنعت ارزهای دیجیتال بسازد، حمایت مالی می‌کند.

جاستین سان در یک رشتو توییتری گفت که سقوط اخیر بانک سیلیکون‌ولی نشان داد که صنعت ارزهای دیجیتال نیازمند سازمان‌هایی هست که بتواند به آن‌ها اتکا کند و باعث نشود بسیاری در این صنعت ضرر دهند. به همین دلیل او مایل به سرمایه‌گذاری در یک زیرساخت بانکی قوی که پُلی بین پول‌های سنتی و ارزهای دیجیتال باشد، است.

جاستین سان همچنین خاطرنشان کرد که این بانک می تواند در داخل یا خارج از آمریکا توسعه یابد. او اضافه کرد که چنین زیرساختی در پذیرش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال بسیار مهم است.

هنریک زبرگ، اقتصاددان کلان، سقوطی بدتر از سال ۱۹۲۹ را پیش‌بینی می‌کند

هنریک زبرگ، اقتصاددان کلان، به ۱۰۲ هزار دنبال‌کننده توییتر خود اعلام داشت که پیش بینی می‌کند یک سقوط بزرگ بازار قریب الوقوع است، که می تواند بدترین سقوط از سال ۱۹۲۹ باشد. زبرگ چندین عامل از جمله سطح فعلی بدهی‌ها و کاهش ارزش شرکت‌ها را ذکر می‌کند. او همچنین وضعیت دلار آمریکا و ماهیت ناپایدار نظام اقتصادی کنونی جهانی را از دیگر دلایل اصلی این اتفاق می‌داند و سقوط بانک سیلیکون‌ولی را جرقه این آتش می‌داند.

زبرگ ادامه داد واکنش بازار پیش از شروع رکود یک افزایش شدید به بالاترین سطح تاریخی خواهد بود و بعد سقوط بزرگ آغاز می‌شود.

اعتماد مردم به ارزهای دیجیتال با وجود آشفتگی‌های سال ۲۰۲۲، همچنان قوی است

شرکت پکسوس با انتشار پاسخ نظرسنجی اخیر اعلام داشت اعتماد کاربران به ارزهای دیجیتال همچنان بالا است. این نظرسنجی نشان داد که با وجود شرایط آشفته بازار در سال ۲۰۲۲، اعتماد مصرف کنندگان به ارزهای دیجیتال همچنان قوی بوده و ۶۸ درصد از پاسخ‌دهندگان هنوز معتقدند که ارز دیجیتال فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است. ۶۱ درصد از پاسخ دهندگان قصد دارند در سال ۲۰۲۳ دارایی خود را در ارزهای دیجیتال افزایش دهند. علاوه بر این، این نظرسنجی نشان داد که افراد جوان‌تر نسبت به افراد مسن‌تر احتمال بیشتری برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال دارند. همچنین مصرف‌کنندگان در ایالات‌متحده بیشتر از سایر کشورها روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به طور کلی، این نظرسنجی نشان می‌دهد که با وجود نوسانات بازار و سخت‌گیری‌های قانون‌گذاران، اعتماد مصرف‌کنندگان به ارزهای دیجیتال همچنان بالا است.

مدیر عامل بانک سیلیکون‌ولی قبل از سقوط، سهام خود را نقد کرده و پاداش‌ها را دریافت کرده است

بر اساس پرونده‌های منتشر شده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، مدیرعامل بانک سیلیکون‌ولی (SVB) قبل از سقوط آن، تمامی سهام خود را نقد کرده است. گرگ بکر، مدیر عامل بانک، ۲.۲۷ میلیون دلار از سهام بانک را پیش از سقوط آن فروخته و حتی پاداش مدیرعاملی خود را نیز دریافت کرده است. گرگ بکر سهام‌های خود را بین ۲۸۵ تا ۳۰۲ دلار فروخته و ۱.۱ میلیون دلار نیز برای بدهی‌های مالیاتی دوماه پیش فروخته است.

طبق گزارش CNBC یکی از مدیران ارشد این بانک نیز پیش از سقوط، ۴.۵ میلیون دلار سهام خود را فروخته است.

یکشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ | ۱۲ مارس ۲۰۲۳


جاستین سان ۸۲ میلیون توکن یو‌اس‌دی کوین را فروخته است

داده‌های موجود نشان می‌دهد که جاستین سان (Justin Sun)، بنیان‌گذار ترون، حدود ۸۲ میلیون یواس‌دی کوین را با استفاده از چند تراکنش از پروتکل مالی غیرمتمرکز آوی برداشت کرده و آن‌ها را به استیبل کوین دای تبدیل کرده است. در زمان انتشار این خبر، ارزش ۸۲ میلیون توکن یواس‌دی کوین حدود ۷۷ میلیون دلار است. به نظر می‌رسد که او تنها یکی از نهنگ‌هایی است که یو‌اس‌دی کوین‌های خود را فروخته‌اند. طبق گفته‌های دو جون (Du Jun)، یکی از بنیان‌گذاران صرافی هیوبی، بسیاری از سرمایه‌گذاران باتجربه (از جمله او) در مجموع با ضرری حدوداً یک میلیارد دلاری مواجه شده‌اند.

اعتماد مردم به ارزهای دیجیتال با وجود آشفتگی‌های سال ۲۰۲۲، همچنان قوی است

شرکت پکسوس با انتشار پاسخ نظرسنجی اخیر اعلام داشت اعتماد کاربران به ارزهای دیجیتال همچنان بالا است. این نظرسنجی نشان داد که با وجود شرایط آشفته بازار در سال ۲۰۲۲، اعتماد مصرف کنندگان به ارزهای دیجیتال همچنان قوی بوده و ۶۸ درصد از پاسخ‌دهندگان هنوز معتقدند که ارز دیجیتال فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است. ۶۱ درصد از پاسخ دهندگان قصد دارند در سال ۲۰۲۳ دارایی خود را در ارزهای دیجیتال افزایش دهند. علاوه بر این، این نظرسنجی نشان داد که افراد جوان‌تر نسبت به افراد مسن‌تر احتمال بیشتری برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال دارند. همچنین مصرف‌کنندگان در ایالات‌متحده بیشتر از سایر کشورها روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به طور کلی، این نظرسنجی نشان می‌دهد که با وجود نوسانات بازار و سخت‌گیری‌های قانون‌گذاران، اعتماد مصرف‌کنندگان به ارزهای دیجیتال همچنان بالا است.

قزاقستان صرافی غیرقانونی ارزهای دیجیتال را تعطیل کرد

یک پلتفرم تجارت غیرقانونی ارزهای دیجیتال در قزاقستان توسط آژانس نظارت مالی این کشور (FMA) شناسایی و تعطیل شده است. سه شهروند قزاقستانی به اداره این صرافی متهم شده‌اند که از سال ۲۰۲۱ بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

در جریان شناسایی و دستگیری، نیروهای قزاقستانی ۳۵۰ هزار دلار را کشف و ضبط کردند. به گفته مقامات این کشور، در مجموع ۳۴ میلیون دلار از اکانت بایننس این پلتفرم انتقال یافته است.

قزاقستان اخیرا سخت‌گیری‌های بیشتری را برای فعالین صنعت ارزهای دیجیتال در نظر گرفته و در ماه گذشته قانونی را اجرا کرد که دسترسی ماینرها را به برق ارزان قیمت محدود می‌کرد. این قانون ماینرها را ملزم می‌کند که بیشتر سود خود را در صرافی‌های ثبت شده داخلی بفروشند.

نهنگ‌های دوج‌کوین بیش از ۳۴ میلیون دلار را در ۲۴ ساعت گذشته جابه‌جا کرده‌اند

نهنگ‌های بزرگ دوج‌کوین (DOGE) در حال جابه‌جایی دارایی خود هستند و بیش از نیم میلیارد توکن را جابه‌جا کرده‌اند.

براساس گزارش Whale Alert، نهنگ‌ها نزدیک به ۵۲۶ میلیون دوج‌کوین به ارزش بیش از ۳۴.۶۳ میلیون دلار را تنها در ۲۴ ساعت گذشته انتقال داده‌اند.

یکی از بزرگترین تراکنش‌های روز گذشته شامل انتقال ۱۴۸ میلیون دوج به ارزش ۹.۸۳ میلیون دلار بود که توسط یک نهنگ به ۲۰ کیف پول برتر دوج‌کوین منتقل شد.

مدیر عامل بایننس: سقوط بانک سیلیکون‌ولی هیچ آسیبی به این صرافی و کاربران آن نمی‌رساند

چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، در توییتی اعلام داشت که این صرافی هیچ‌گونه آسیبی از سقوط بانک سیلیکون‌ولی نمی‌بیند چراکه رابطه‌ای بین آن‌ها نبوده است و وجوه کاربران در امنیت کامل قرار دارد. ژائو این توییت را بعد از گزارش‌هایی مبنی بر ارتباط بانک سیرکل و شرکت ورشکسته بلاک‌فی با بانک سیلیکون‌ولی منتشر کرد و به کاربران اطمینان داد بایننس در امنیت کامل قرار دارد.

بانک سیلیکون ولی یک استارتاپ بانکی با مشتریانی فعال در زمینه ارزهای دیجیتال بود که به دستور مقامات قانونی ایالات‌متحده مجبور به توقف فعالیت خود شده است‌.

شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ | ۱۱ مارس ۲۰۲۳


بایننس تبدیل خودکار USDC به BUSD را متوقف کرد

به‌دنبال ریزش قیمت استیبل کوین دلاری USDC طی ساعات اخیر، صرافی بایننس اعلام کرده تبدیل خودکار سپرده‌های جدید کاربران از USDC به BUSD را متوقف کرده است. توقف این تبدیل خودکار برای توکن‌های USDP و TUSD نیز اعمال شده است. کاربران برای تبدیل BUSDهای خود به USDC می‌توانند تا تاریخ ۱۸ مارس (۲۷ اسفند) به‌صورت دستی اقدام کرده و از بخش «Binance Convert» استفاده کنند. بایننس همچنین قصد دارد بازارهای معاملاتی BNB/TUSD ،BTC/TUSD ،ETH/TUSD ،TUSD/USDT ،USDC/USDT را از ساعت ۱۷:۳۰ امروز به وقت تهران، بازگشایی کند.

یک هولدر USDC به اشتباه ۲میلیون دلار برای خرید ۰.۰۵ تتر پرداخت کرد

داده‌های مربوط به تراکنش‌های شبکه اتریوم نشان می‌دهد یک هولدر USDC اخیراً تحت‌تأثیر از بین رفتن پیوند قیمتی USDC با دلار و با هدف حفظ ارزش سرمایه خود، اقدام به تبدیل دارایی‌هایش به تتر کرده است، اما در این مبادله مرتکب اشتباهی شده و ۲میلیون دلار را در ازای دریافت ۰.۰۵ تتر پرداخته است. ظاهراً این شخص تنظیم اسلیپیج (نرخ مربوط به قیمت موردپذیرش برای انجام معامله) این معامله را فراموش کرده و یک ربات از این خطای انسانی به نفع خود استفاده کرده است.

نهنگ‌ها اولین گروهی هستند که با سقوط بیت کوین به زیر ۲۰هزار دلار شروع به انباشت کرده‌اند

داده‌های شاخص امتیاز روند انباشت نشان می‌دهد که نهنگ‌ها، آدرس‌هایی با موجودی ۱٬۰۰۰ بیت کوین یا بیشتر، برای اولین بار از اواسط نوامبر (اواخر آبان) شروع به خرید این دارایی کرده‌اند. از زمان سقوط صرافی FTX تاکنون، تمام گروه‌های این شاخص آن‌چین، عمدتاً به‌دلیل نگاهی نزولی به بازار در فاز فروش بودند. اگر قیمت بیت‌کوین به سقوط زیر سطح ۲۰٬۰۰۰ دلاری ادامه دهد، انتظار می‌رود که روند انباشت به‌شکل قابل‌توجهی در همه گروه‌ها ادامه یابد.

قیمت بیت کوین برای اولین بار در ۲ ماه گذشته به زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد

قیمت بیت کوین پس از انتشار آخرین برنامه بودجه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و بحبوحه سقوط بانک ارز دیجیتال سیلورگیت، برای اولین بار در نزدیک به دو ماه گذشته به زیر سطح ۲۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد. بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، بیت کوین با کاهش ۸.۳درصدی ارزش در ۲۴ ساعته گذشته، اکنون در محدوده ۱۹٬۹۲۰ دلاری معامله می‌شود.

دوشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ | ۶ مارس ۲۰۲۳


مقامات سناگاپور تحقیقات درباره تِرا را آغاز کردند

مقامات سنگاپوری به‌تازگی تحقیقاتی را درباره مجموعه ترافورم‌لبز که دو کوان هم‌بنیان‌گذار آن است، آغاز کرده‌اند. پلیس سنگاپور تأیید کرده است که دو کوان در این کشور حضور ندارد. ماه گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز از دو کوان به اتهام کلاهبرداری شکایت کرده بود. گفتنی است مقامات کره‌ جنوبی هم مشغول تحقیق درباره ترافورم‌لبز هستند.

مت ولر: سخت‌ترین روزهای زمستان سرد ارزهای دیجیتال به اتمام رسیده است

مت ولر، رئیس تحقیقات جهانی فارکس دات کام (Forex.com)، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده است که به نظر او، مسائل مربوط به بانک سیلورگیت به بخش زیادی از بازار ارزهای دیجیتال سرایت نمی‌کند. او باور دارد که بخش زیادی از کاهش‌های قیمتی مربوط به این اخبار به اتمام رسیده است. با این حال، ولر تأکید کرده است که اگر قیمت بیت کوین دوباره به ۲۰,۰۰۰ یا حتی ۱۸,۰۰۰ دلار برسد، تعجب نخواهد کرد؛ اما به نظر او، بازار ارزهای دیجیتال بدترین روزهای زمستان خود را پشت سر گذاشته است.

 وویجر به فروش ارزهای دیجیتال خود ادامه می‌دهد

داده‌های وب‌سایت لوک‌آن‌چین (Lookonchain) نشان می‌دهد که پلتفرم ورشکسته‌شده وویجر هم‌اکنون ۵,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن شیبا اینو به ارزش ۵۷,۲۸۸۳,۶۰۰ دلار دارد که به‌طور قابل‌توجهی در یک هفته گذشته کاهش یافته و از ۶,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن شیبا اینو به ارزش ۸۱میلیون دلار به محدوده مذکور رسیده است. وویجر به فروش اتریوم‌های خود هم ادامه داده و دارایی‌های آن از ۱۷۲,۲۲۳ اتریوم به ارزش ۲۷۶میلیون دلار در یک هفته قبل به ۱۴۸,۷۷۴ اتریوم به ارزش ۲۳۳میلیون دلار رسیده است. علاوه بر شیبا اینو و اتریوم، این پلتفرم هم‌اکنون ۱۰میلیون دلار چین لینک، ۷میلیون دلار استورم و ۶میلیون دلار اولنچ هولد کرده است.

نیکلاس مرتن: اتریوم هنوز باید کاهش قیمت داشته باشد

نیکلاس مرتن، تحلیل‌گر محبوب ارزهای دیجیتال، می‌گوید که اتریوم (ETH) برای پایان دادن به روند نزولی خود باید بیشتر از این‌ها بریزد.

مجری کانال یوتیوب DataDash، به ۵۱۱ هزار مشترک خود می‌گوید که اگر بازارهای نزولی سنتی را به‌عنوان الگو در نظر بگیریم، اتریوم می‌تواند بیش از ۹۰ درصد از ارزش بالاترین سطح خود را از دست بدهد، این یعنی ارزش آن باید به چند صد دلار کاهش یابد.

به گفته مرتن، اتریوم در حال حاضر حدود ۶۷ درصد پایین‌تر از بالاترین حد خود قرار دارد، این یعنی طبق الگوهای پیشین باید ۲۳ درصد دیگر نیز کاهش قیمت داشته باشد. این تحلیل‌گر همچنین می‌گوید که عملکرد قیمتی اتریوم «ضعیف» به نظر می‌رسد، زیرا ماه‌ها در همان محدوده باقی مانده است، بدون اینکه مقاومت معنی‌داری را بشکند.

 رابرت کیوساکی: نقره را دست کم نگیرید!

نویسنده کتاب پرفروش «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول» رابرت کیوساکی، از طرفداران بیت‌کوین است اما در کنار آن دارایی دیگری را برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد کرده که مربوط به ارزهای دیجیتال نیست. او معتقد است «نقره» بسیار کمتر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شود.

این نویسنده به ۲.۳ میلیون دنبال کننده توییتر خود اعلام کرد که سرمایه‌گذاران توجه کافی به فلز گران‌بهای نقره ندارند.

به گفته کیوساکی، او با اندی شکتمن، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری فلزات گران‌بها مایلز فرانکلین، در مورد اینکه به نقره کم‌توجهی می‌شود موافق است.

یکشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱ | ۵ مارس ۲۰۲۳


مارک یوسکو: میم کوین‌ها ارزش ذاتی ندارند

مارک یوسکو، مؤسس و مدیرعامل مورگان کریک کپیتال منیجمنت (Morgan Creek Capital Management)، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده است که دلیل راه‌اندازی دوج کوین را درک نمی‌کند. او در گذشته نیز اعلام کرده بود که وقتی ارزهای دیجیتالی مثل دوج کوین و شیبا اینو به صفر برسند، بازار نزولی ارزهای دیجیتال تمام می‌شود. طبق مصاحبه جدید یوسکو، او همچنان دوست دارد روی حرفش بماند، اما باور دارد که «سرمایه‌گذاران احمق» همچنان به راه خود ادامه می‌دهند. یوسکو به‌طور کلی باور دارد که میم کوین‌ها ارزش ذاتی ندارند و رشد قیمت آنها منطقی نیست.

تنها ۱۶ درصد از افرادی که اتریوم سهام‌گذاری کردند در سود هستند

بروزرسانی شانگهای اتریوم نزدیک است و تمام توجه به این ارتقای خاص حول یک چیز می‌چرخد و آن هم رفتار بازار با اتریوم‌های سهام‌گذاری شده است. استیکینگ اتریوم در پایان ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و این امکان را به افراد می‌داد تا وجوه خود را قفل کرده و نتوانند آن وجوه را برداشت کنند.

حال با بروزرسانی شانگهای این افراد قرار است امکان برداشت داشته باشند و تحلیل‌های متفاوتی از تاثیر این برداشت‌ها به بازار شنیده می‌شود.

طبق گزارشی اگر در یکم دسامبر ۲۰۲۰ اتریوم‌های خود را سهام‌گذاری کرده باشید، با فروش آن در قیمت کنونی ۱۵۶ درصد سود می‌کنید. این مطمئناً سود بسیاری خوبی است اما برای اکثریت بسیار اندکی از کاربران؛ چرا که اکثر کاربران در قیمت‌های بالای اتریوم شروع به سهام‌گذاری کرده‌اند. طبق آمار از زمان شروع سهام‌گذاری اتریوم، تنها ۱۶ درصد از سهامداران در سود هستند و اکثریت قریب به اتفاق کاربران با ضررهای بسیار جدی مواجه خواهند شد.

مارک یوسکو: صعود بیت‌کوین به‌زودی اتفاق میوفتد

مارک یوسکو، مدیرعامل شرکت مورگان کریک، اعلام کرد که بیت‌کوین در آستانه ورود به بازار صعودی تازه‌ای است.

در مصاحبه جدیدی با اسکات ملکر، تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال، یوسکو می‌گوید که او معتقد است با شروع شدن رویداد هاوینگ، قیمت بیت‌کوین افزایش می‌یابد. هر چهار سال یکبار، میزان تولید بیت کوین‌های جدید نصف می‌شود که به آن هاوینگ می‌گویند. رویداد هاوینگ حدود ۱۲ ماه دیگر اتفاق میوفتد اما به عقیده او اردیبهشت و خردادماه سال آینده زمانی است که کم‌کم افزایش قیمت‌ها شروع می‌شود. او پیش‌بینی می‌کند که بهار، فصل مناسب برای خرید است و سپس تابستان روند صعودی تازه آغاز خواهد شد.

با توییت ایلان ماسک، ۲۳۵ میلیون دوج‌کوین توسط ۲۰ نهنگ برتر دوج جابجا شد

طی ۱۶ ساعت گذشته، دو انتقال بزرگ دوج‌کوین شناسایی شده است. نخستین جابه‌جایی از ۲۰ نهنگ برتر دوج‌کوین بود که حدود ۹.۵ میلیون دلار را به یک کیف‌پول دیگر که باز هم در بین ۲۰ کیف‌پول بزرگ بوده، منتقل کرده است. دومین جابه‌جایی حاوی ۱۱۱ میلیون دوج‌کوین، به ارزش ۸.۵ میلیون دلار از یک کیف‌پول ناشناس به آدرس کیف‌پول یکی از ۲۰ نهنگ بزرگ دوج منتقل شده است. مجموع این انتقال‌ها ۱۸ میلیون دلار (۲۳۵ میلیون دوج‌کوین) ارزش‌گذاری می‌شود.

این انتقالات چند ساعت پس از توئیت ایلان ماسک انجام شد که نوشت قبلاً در فضای ارزهای دیجیتال بودم، اما حالا به هوش مصنوعی علاقه‌مند شده‌ام.

مدیرعامل رپیل: آمریکا در زمینه ارزهای دیجیتال از سایر کشورها عقب است

برد گارلینگهاوس، مدیرعامل مجموعه ریپل، می‌گوید آمریکا به‌دلیل نداشتن مقررات مشخص، در زمینه ارزهای دیجیتال از سایر کشورها عقب مانده است. او در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفته است استرالیا، ژاپن، سنگاپور، بریتانیا و سوئیس قوانین جامعی را در این حوزه وضع کرده و با این کار سرمایه‌گذاران و کار آفرینان را به فعالیت در خاک خود تشویق کرده‌‌اند.

شنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ | ۴ مارس ۲۰۲۳


یک صرافی انگلستانی شیبا اینو را به فهرست معاملاتی خود اضافه کرده است

صرافی بی‌تی‌سی‌سی (BTCC) اعلام کرده که شیبا اینو را به لیست معاملاتی خود اضافه کرده است. طرفدارن شیبا اینو در توییتر با اعلام این خبر خوشحال شده‌اند و از پلتفرم مذکور قدردانی کرده‌اند؛ چراکه تصمیم پلتفرم بی‌تی‌سی‌سی برای افزودن این ارز دیجیتال فرصت‌های معاملاتی بیشتری را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد. این صرافی در انگلستان ثبت شده و مجوز کشورهای ایالات متحده، کانادا و اروپا را هم دریافت کرده است.

رشد ۱۱۷ درصدی حجم معاملات NFTها در ماه فوریه

بر اساس گزارش پلتفرم دپ‌ریدار (DappRadar)، حجم معاملات توکن‌های غیرمثلی (NFT) در ماه فوریه (بهمن) به ۲ میلیارد دلار رسیده است. حجم معاملات NFTها در ماه گذشته نسبت به ماه ژانویه، ۱۱۷ درصد یعنی ۹۴۶ میلیون دلار افزایش یافته است. طبق گفته دپ‌ریدار، از زمان سقوط لونا در می ۲۰۲۲ (اردیبهشت)، این حجم از معاملات در بازار NFT دیده نشده بود.

نهنگ‌های برتر اتریوم اکنون بیش از ۶۰۰ میلیون دلار شیبا اینو در اختیار دارند

موجودی میم‌کوین شیبا اینو در کیف پول بزرگ‌ترین نهنگ‌های اتریوم اکنون به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است. بر اساس گزارش تیم رصد ویل الرت (Whale Alert)، باارزش‌ترین ارز دیجیتال (دارای بیشترین مقدار) بین دارایی‌های ۲,۰۰۰ نهنگ بزرگ اتریوم، میم‌کوین شیبا اینو با ارزش کل ۶۰۶,۵۵۳,۵۰۳ دلار است. پس از شیبا اینو، ارزهای دیجیتال متیک (MATIC) و بِست (BEST)، به‌ترتیب در جایگاه دوم و سوم دارایی‌های نهنگ‌های برتر اتریوم قرار دارند.

نظرسنجی ریپل: ۹۷درصد از شرکت‌های پرداخت به پتانسیل ارزهای دیجیتال باور دارند

نظرسنجی جدیدی ریپل نشان می‌دهد که صنعت پرداخت جهانی نسبت به پتانسیل‌ ارزهای‌ دیجیتال و بلاک چین در فراهم‌کردن امکان پردازش تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر خوش‌بین است. شبکه پرداخت دیجیتال ریپل و شورای پرداخت سریع (FPC) این نظرسنجی در گزارشی با نام «دگرگونی شیوه انتقال پول» منتشر کردند. ۹۷درصد از پاسخ‌دهندگان عقیده دارند که این فناوری نقش مهمی در ایجاد شیوه پرداختی سریع‌تر در ۳ سال آینده خواهند داشت. بیش از ۵۰درصد از شرکت‌کنندگان نیز بر این باورند که اکثر فروشندگان کالا و خدمات، طی ۱ تا ۳ سال آینده از پرداخت‌های مبتنی بر ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

استراتژیست بلومبرگ: افزایش نرخ بهره می‌تواند باعث کاهش قیمت بیت کوین شود

مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ می‌گوید که افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باهدف کاهش تورم، در کنار ایجاد خطر رکود اقتصادی، می‌تواند بر قیمت دارایی‌های پرریسک مانند بیت کوین فشار نزولی وارد کند. او عقیده دارد که تداوم سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو، بزرگترین عامل بازدارنده رشد برای بیشتر دارایی‌های پرریسک، به‌ویژه ارزهای دیجیتال خواهد بود. مک‌گلون خاطرنشان می‌کند که ۲۵٬۰۰۰ دلار یک سطح قیمت کلیدی برای بیت‌کوین است و ماه مارس احتمالاً مشخص می‌کند که آیا ارزهای دیجیتال می‌توانند در برابر سیاست‌های پولی سختگیرانه فدرال رزرو مقاومت کنند یا نه.

جیمز مولارنی: براساس داده‌های تاریخی، اکنون بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین است

جیمز مولارنی، مجری کانال محبوب یوتیوبی InvestAnswers، در مورد اینکه چه زمانی مردم باید بیت‌کوین بخرند تا بیشترین بازده را ببینند، صحبت کرد. براساس صحبت‌های مولارنی، از نظر تاریخی، ماه مارس (اسفندماه و اوایل فروردین‌ماه) بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین است. به گفته او این ماه در بین سرمایه‌گذاران به پربازده بودن معروف است چراکه همواره بین ۶۰ تا ۹۰ روز آینده بیشترین بازده را به سرمایه‌گذاران می‌رساند.

مجری کانال InvestAnswers به ۴۴۰ هزار مشترک خود اعلام داشت که خریداران با اعتماد به نفس بالایی درحال تهیه بیت‌کوین هستند که احتمال رشد بالقوه آن را بالاتر نیز می‌برد.

چهارشنبه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۱ | ۲۹ فوریه ۲۰۲۳


رابرت کیوساکی: اقتصاد جهان به‌زودی با فروپاشی روبه‌رو خواهد شد

رابرت کیوساکی، سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال و نویسنده کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر»، اخیرا در توییتی اظهار داشت که معتقد است اقتصاد جهان به زودی با فروپاشی روبرو خواهد شد. کیوساکی پیش‌بینی کرد که طی چند سال آینده، بیت‌کوین پرچمدار بازار خواهد بود و به سطح قیمت ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

طبق توییت این نویسنده محبوب، در آینده نزدیک، جهان می‌تواند انتظار داشته باشد که بانک‌ها حساب‌های پس‌انداز مردم را مسدود کنند. او بر این باور است که خرید سکه نقره، راه برون رفت از وضعیت فعلی است و به مردم عادی کمک می‌کند تا «برای آنچه در راه است آماده شوند». کیوساکی قبلاً از نقره به عنوان یک دارایی ارزشمند برای خرید یاد کرده بود. به گفته وی، نقره به دلیل استفاده گسترده در صنایع مختلف ارزش خرید دارد. به غیر از نقره، او به طلای فیزیکی و بیت‌کوین نیز علاقه دارد.

بیش از ۴۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین در کمتر از دو ماه از شبکه خارج شدند

از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۲)، تعداد کل دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال با روند ثابتی رشد کرده است. برای بیش از یک سال، در فاصله دسامبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۲ (آذر ۱۳۹۹ تا دی ۱۴۰۰) نیز هر ماه بیش از ۱٬۰۰۰ دستگاه خودپرداز در جهان راه‌اندازی شده است. برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱)، تعداد کل دستگاه‌های خودپرداز کاهش یافت. طبق داده‌های کوین ای‌تی‌ام رادار، ۴۱۲ دستگاه خودپرداز بیت کوین در دو ماه اول سال ۲۰۲۳ از شبکه خارج شدند.

سولانا برنامه‌ خود را برای بهبود آخرین به‌روزرسانی شبکه منتشر کرد

پس از اینکه به‌روزرسانی ۱.۱۴ در ۲۵ فوریه (۵اسفند) باعث ایجاد اختلال در تراکنش‌ها و کاهش سرعت تولید بلاک در شبکه سولانا شد، آناتولی یاکوونکو، بنیان‌گذار و مدیرعامل سولانا لبز در بیانه‌ای، برنامه‌ای را برای بهبود به‌روزرسانی اخیر این بلاک چین منتشر کرد. تمرکز اصلی این طرح ۶ مرحله‌ای بر روی ایجاد پایداری در شبکه خواهد بود. این بیانیه همچنین خاطرنشان می‌کند که تحقیقات درباره علت قطع‌شدن شبکه همچنان در حال انجام است.

ویزا:‌ برنامه‌های ارز دیجیتال خود را متوقف نخواهیم کرد

کی شفیلد، مدیر واحد جهانی ارز‌های دیجیتال ویزا در توییتی اعلام کرد که گزارش رویترز مبنی کاهش سرعت برنامه‌های ارز دیجیتال ویزا و مسترکارت، درمورد این شرکت نادرست است. او افزود: «باوجود چالش‌ها و بی‌اعتمادی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال، ویزا باور دارد که ارزهای دیجیتال با پشتوانه پول فیات که بر روی بلاک چین‌های عمومی منتشر می‌شوند، این پتانسیل را دارند که نقش مهمی در اکوسیستم پرداخت ایفا کنند». شفیلد خاطرنشان کرد که ویزا به توسعه واحد ارزهای دیجیتال خود ادامه خواهد داد.

پیتر شیف: مبارزه فدرال رزرو با تورم کاملاً بی‌فایده بوده است

پیتر شیف در مصاحبه با برنامه «یو‌اس‌اِی‌واچ‌داگ» با بیان اینکه تلاش فدرال رزرو برای کنترل تورم کاملاً بی‌فایده بوده است، خاطرنشان کرد: «اگر بانک مرکزی درمورد مبارزه با تورم جدی باشد که من فکر می‌کنم این‌طور نیست، باید بسیار سخت‌تر از اکنون تلاش کند. نرخ بهره نیز باید بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌شود، افزایش یابد». این اقتصاددان پیش از این هشدار داده بود که اقدامات فدرال رزرو می‌تواند باعث ایجاد بحران مالی و رکودی بسیار شدیدتر از آنچه شود که این نهاد انتظار دارد.

میشائل ون‌دی‌پوپ: بیت‌کوین به زیر ۲۳ هزار دلار سقوط خواهد کرد

میشائل ون‌دی‌پوپ، تحلیل‌گر و اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال، دیدگاه خود را درباره آینده کوتاه‌مدت بیت‌کوین به ۶۴۹ هزار دنبال‌کننده توییتر خود اعلام کرد.

به‌عقیده او بیت‌کوین احتمالا پس از ناکامی در شکستن مقاومت ۲۳۸۰۰ دلاری دیروز، به زیر قیمت ۲۳ هزار دلار سقوط می‌کند. با این وجود ون‌دی‌پوپ تاکید کرد که اگر بیت‌کوین پس از عقب نشینی در ۲۳ هزار دلار حمایت شود، می‌تواند به سمت قیمت ۲۵ هزار دلاری برود.

در پایان نیز این تحلیل‌گر اعلام داشت که او در حال خرید دارایی‌های دیجیتال مختلف است چراکه پیش‌بینی می‌کند در ماه‌های آینده شاهد افزایش قیمت مشخصی در ارزهای دیجیتال هستیم.

سه شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ | ۲۸ فوریه ۲۰۲۳


رشد ۱۱۰درصدی توکن لیکوئیتی پس از لیست‌شدن در بایننس

قیمت توکن پلتفرم وام‌دهی استیبل کوین لیکوئیتی پس از لیست‌شدن در بخش نوآوری بایننس بیش از ۱۱۰درصد افزایش یافت. در زمان نگارش خبر، توکن لیکوئیتی با رشد ۲٬۳۸۰درصدی حجم معاملات، در قیمت ۲.۸۱ دلار، بالاترین قیمت خود از آوریل ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) معامله می‌شود. ‌هم‌اکنون امکان معاملات جفت‌های بیت کوین و تتر در صرافی بایننس فراهم است. لیکوئیتی یک پروتکل مبتنی بر اتریوم است که وام‌های بدون‌بهره را در قالب استیبل کوین ال‌یو‌اس‌دی به سپرده‌گذاران ارائه می‌کند.

امارات یک منطقه آزاد برای شرکت‌های حوزه دارایی‌های دیجیتال راه‌اندازی می‌کند

رأس الخیمه، ششمین شهر بزرگ امارات متحده عربی، قرار است منطقه آزادی به‌نام آرای‌کی دائو (RAK DAO)، به‌منظور جذب شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال از سراسر جهان راه‌اندازی کند که بر اساس بیانیه منتشرشده، امکان درخواست حضور در آن در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ باز خواهد شد. آرای‌کی دائو، به ارائه‌دهندگان خدمات مجازی و دیجیتال فعال در زمینه فناوری‌های نوظهور مانند متاورس، بلاک چین، توکن‌های کاربردی، کیف پول‌های دارایی‌های مجازی، توکن‌های غیرمثلی، سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز (DAO)، برنامه‌های غیرمتمرکز و سایر مشاغل مرتبط با وب۳ اختصاص داده خواهد شد.

هولدرهای قدیمی اکنون ۱۶درصد بیشتر از صرافی‌ها بیت کوین در اختیار دارند

داده‌های درون‌زنجیره‌ای پلتفرم تحلیلی گلسنود نشان می‌دهد موجودی بیت کوین صرافی‌های ارز دیجیتال در حال حاضر به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۸ سقوط کرده است. صرافی‌های ارز دیجیتال اکنون مجموعاً ۲.۲۷میلیون واحد بیت کوین موجودی دارند و این در حالی است که حجم کل بیت کوین‌هایی که بیش از ۱۰ سال است دست‌نخورده باقی مانده‌اند، به ۲.۶۴میلیون واحد می‌رسد؛ یعنی ۱۶درصد بیشتر از موجودی صرافی‌ها.

 

دوشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۱ | ۲۷ فوریه ۲۰۲۳


رشد ارزش کل سرمایه قفل‌شده صرافی جی‌ام‌ایکس در هفته گذشته

داده‌های آرتمیس نشان می‌دهد درحالی که صرافی دی‌وای‌دی‌ایکس حجم معاملاتی ۴ برابر جی‌ام‌ایکس دارد، ارزش کل سرمایه قفل‌شده این صرافی تقریبا نصف جی‌ام‌ایکس بوده است. ارزش کل سرمایه‌های قفل‌شده جی‌ام‌ایکس در هفته گذشته از ۵۵۰میلیون دلار به ۶۴۸میلیون دلار رسیده و درآمد آن ۷.۶درصد افزایش یافته است. با این حال، رشد درآمد این صرافی ممکن است به‌زودی متوقف شود؛ چراکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کاربران فعال روزانه آن حدود ۱۳درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل انیموکا برندز: بیشینه‌کردن سود صنعت وب ۳.۰ را از پا در می‌آورد

یات سیو، مدیرعامل انیموکا برندز در مصاحبه اخیر خود گفت در حالی که حق امتیاز پدیدآورندگان، جریان درآمدی پایداری را برای پروژه‌های NFT فراتر از فروش اولیه آن‌ها فراهم می‌کند، بازار اوپن‌سی اخیراً برای افزایش حجم معاملات خود به حذف کارمزد و پرداخت‌نکردن این حق امتیاز روی آورده است. به عقیده او این تلاش‌ها تنها برای تصاحب سهم بازار و به ضرر سازندگان است. سیو حق امتیاز را یکی از اجزای اساسی اقتصاد NFTها و سازوکاری مشابه دریافت کارمزد برای پردازش هر تراکنش در شبکه اتریوم می‌داند.

 ۳۹درصد از عرضه اتریوم و ۱۱درصد از عرضه بیت کوین در اختیار نهنگ‌ها است

داده‌های وب‌سایت این‌تو‌دبلاک نشان می‌دهد که تا ۲۶ فوریه ۲۰۲۳ (۷ اسفند) حدود ۳۹درصد از عرضه کل اتریوم در اختیار نهنگ‌ها بوده است. این در حالی است که آدرس‌هایی با موجودی ۱٬۰۰۰ بیت کوین یا بیشتر، تنها ۱۱درصد از کل عرضه این ارز دیجیتال را در اختیار دارند. همچنین، رشد تعداد هولدرهای بزرگ اتریوم با افزایش فعالیت‌های مربوط به توسعه شبکه همزمان بوده است.

الکس بورنیاکوف: اگر ارزهای دیجیتال نبودند، اوکراین توانایی تامین سریع اقلام حیاتی خود را نداشت

طبق گزارش‌ها، اکثر شرکت‌هایی که در تلاش‌های دفاعی اوکراین در برابر روسیه تسلیحات می‌فرستند، دارایی‌های دیجیتال را به‌عنوان راه پرداخت می‌پذیرند.

بر اساس گزارش جدید یاهو فایننس، الکس بورنیاکوف، معاون تحول دیجیتال اوکراین، اعلام کرده است که حدود ۶۰ درصد از تامین کنندگان جنگی که این کشور با آن‌ها تجارت کرده است، از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. بورنیاکوف می‌گوید که حتی برخی از اتباع روسیه دارایی‌های دیجیتال خود را به اوکراین اهدا کردند. طبق اعلام بورنیاکوف، اگر قرار بود از سیستم مالی سنتی استفاده شود، تامین اقلام حیاتی اوکراین نیز با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شد.

بر اساس این گزارش، حدود ۳۳ درصد از کل کمک‌های مالی به اوکراین، از طریق برنامه مخصوص اهدای ارزهای دیجیتال انجام شده است که بورنیاکوف آن را “یک موفقیت بی‌نظیر” خواند.

کریس برنیسک: اتریوم آماده یک حرکت صعودی می‌شود

کریس برنیسک، سرمایه‌گذاری که به درستی زمان خرید بیت‌کوین در سال گذشته را اعلام کرده بود، معتقد است که اتریوم (ETH) در ماه آینده خود را برای یک حرکت صعودی آماده می‌کند. مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر Placeholder، در توییتر خود گفت که ارزهای دیجیتال با وجود عقب‌نشینی اخیر، همچنان قدرتمند به نظر می‌رسند. برنیسک در پایان گفت که به‌نظر او انتظار برای قیمت‌های پایین‌تر دیگر منطقی نیست.

ایلان ماسک اشتباه بزرگ چارلی مانگر را دوباره یادآوری کرد

بنیانگذار تسلا و مالک فعلی توییتر، ایلان ماسک، اشتباه بزرگ چارلی مانگر، اقتصاددان و سرمایه‌گذار، را دوباره یادآوری کرد. مانگر اخیرا انتقادهای زیادی به ارزهای دیجیتال داشته است و دارایی‌های دیجیتال را «مرگ موش» خوانده است. او در ادامه تاکید داشته که مقامات ایالات‌متحده نیز همانند چین باید به‌صورت کامل جلوی ارزهای دیجیتال را بگیرند. حال ایلان ماسک در توییتی از یک خاطره قدیمی گفت. ماسک نوشت که در سال ۲۰۰۸ زمانی که تسلا حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزش داشت با چارلی مانگر ملاقات داشته و او هیچ‌گونه علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در تسلا نداشته و حتی پیش‌بینی شکست بزرگ آن را نیز کرده است اما از آن زمان، سهام شرکت تسلا نزدیک به ۳ هزار برابر شده است. ماسک در ادامه نوشت که او آن زمان از حرف مانگر در مورد آینده تسلا بسیار ناراحت شده اما در پاسخ به او گفته که با تمام دلایل شکست او موافق است اما در هرصورت تلاش خود را خواهد کرد.

رئیس صندوق بین‌المللی پول: ممنوعیت ارزهای دیجیتال یکی از گزینه‌های روی میز است

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، اخیراً در جریان نشت وزرای دارایی و رؤسای بانک مرکزی کشورهای گروه ۲۰، گفته است «باید فشار زیادی برای قانون‌گذاری حوزه ارزهای دیجیتال اعمال شود و اگر قانون‌گذاری جواب نداد یا کند پیش رفت، نباید گزینه ممنوعیت ارزهای دیجیتال را از روی میز حذف کنیم، چراکه این دارایی‌ها ممکن است ثبات مالی را به خطر بیندازند.» جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در واکنش به این اظهارات گفته است ممنوعیت کامل فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را توصیه نمی‌کند، اما ایجاد یک چهارچوب نظارتی قوی برای این بخش بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون بورس آمریکا: «هر چیزی غیر از بیت کوین» اوراق بهادار است

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، به‌تازگی در مصاحبه‌ای با نیویورک مگزین، گفته است تمام ارزهای دیجیتال «به‌غیر از بیت کوین» ویژگی‌های مربوط به اوراق بهادار را دارند و باید تحت قانون اوراق بهادار ایالات متحده ثبت شوند. او گفته است درمودر این توکن‌ها، گروهی وسط ماجرا وجود دارد و مردم نیز تحت‌تأثیر فعالیت‌های آن گروه (گردانندگان پروژه) قیمت را پیش‌بینی می‌کنند.

شنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۱ | ۲۵ فوریه ۲۰۲۳


سختی استخراج بیت کوین ۹.۹۵درصد افزایش یافت

روز گذشته و پس از تنظیم مجدد سختی شبکه بیت کوین، سختی استخراج این ارز دیجیتال با ۹.۹۵درصد رشد به ۴۳.۰۵تریلیون افزایش یافت. داده‌ها نشان می‌دهد هش ریت کل شبکه بیت کوین نیز هفته گذشته در مقطعی به بیش از ۳۲۰ اگزاهش برثانیه رسیده است. این دو شاخص در مجموع افزایش فعالیت ماینرها به‌دنبال رشد اخیر قیمت بیت کوین را نشان می‌دهند.

فلوکی اینو پروژه جدیدی را در حوزه دیفای آغاز کرده است

میم کوین فلوکی اینو همکاری جدیدی را با بزرگترین پروتکل وام‌دهی فعال در بایننس اسمارت چین، یعنی ونوس آغاز کرده است. همکاری جدید این ارز دیجیتال به هولدرهای فلوکی اجازه می‌دهد تا از توکن‌های خود به‌عنوان وثیقه برای استقراض دارایی‌های دیجیتال دیگر استفاده کنند. اگرچه روند ادغام موردنیاز برای انجام این همکاری هم‌اکنون آغاز شده است، تیم توسعه‌دهنده فلوکی اعلام کرده‌اند که محصول نهایی حداقل تا انتهای ماه مارس (اسفند) عرضه نخواهد شد.

کاهش قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال انتشار داده‌های تورمی آمریکا

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳درصد کاهش یافته و به محدوده ۲۳,۱۰۰ دلار بازگشته است. قیمت اتریوم نیز در روز گذشته حدود ۳درصد کاهش یافته و تا محدوده ۱,۶۰۰ دلار پایین آمده است. انتشار داده‌های مربوط به تورم آمریکا در روز جمعه باعث شده است که قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال بازار سهام کاهش یابد. این داده‌ها نشان می‌دهند که «شاخص هزینه مصرف شخصی» نسبت به سال گذشته ۵.۴درصد افزایش یافته است و احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو وجود دارد.

چارلز ادواردز: هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۴ اهمیت زیادی دارد

چارلز ادواردز، بنیان‌گذار صندوق سرمایه‌گذاری کپرویل می‌گوید که پس از افزایش قیمت بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۳، این ارز دیجیتال در ابتدای مرحله جدید قرار گرفته است. او هنوز درمورد اینکه بیت کوین به کف قیمت خود رسیده یا نه تردید دارد؛ اما معتقد است که زمان تخصیصِ دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاران بلندمدت تازه شروع شده است. ادواردز به این نکته نیز اشاره کرد که هاوینگ بیت کوین مهم‌ترین اتفاقی است که برای این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد.

جمعه ۵ اسفندماه ۱۴۰۱ | ۲۴ فوریه ۲۰۲۳


بانک مرکزی اروپا: یورو دیجیتال باید پرداخت‌های آنلاین و همتا‌به‌همتا را در اولویت قرار دهد

بانک مرکزی اروپا با انتشار اسنادی اعلام کرد که خریدهای آنلاین و پرداخت‌ها همتا‌به‌همتا باید در اولویت توسعه یورو دیجیتال باشند. این بانک می‌گوید که به استفاده‌های دیگر مانند پرداخت مالیات، دریافت کمک‌های رفاهی یا حتی پرداخت در فروشگاه‌های فیزیکی در مرحله دوم توسعه یورو دیجیتال پرداخته خواهد شد. بانک مرکزی اروپا قرار بود در اواخر سال جاری تصمیمی رسمی درمورد یورو دیجیتال اتخاذ کند، اما مقامات این بانک هنوز درحال بحث درباره راه‌حل‌های فنی هستند.

بلوولت سرویس امانی لایتنینگ خود را تا ماه آوریل متوقف می‌کند

بلوولت در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که تا ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) به سرویس حضانتی کیف پول خود پایان می‌دهد. این کیف پول در حال قطع ارتباط با ال‌ان‌دی‌هاب (Lndhub.io) است. این بدان معناست که کاربران، خود باید برای ادامه استفاده از خدمات به نودها متصل شوند. کال، یک توسعه‌دهنده لایتنینگ درباره این خبر گفت: «مهم‌ترین چیز این است که مردم وحشت نکنند و به‌طور ناگهانی دارایی‌های آن‌چین خود را از بلوولت خارج نکنند. درک این نکته مهم است که ال‌ان‌دی‌هاب صرفاً پروتکلی است که به شما کمک می‌کند تا کیف پول‌ خود را به حساب‌‌ بلوولت متصل کنید. این حساب در حال بسته‌شدن است، نه بلوولت یا ال‌ان‌دی‌هاب». بسیار مهم است که کاربران بخش لایتنینگ بلوولت (کیف پول‌های معمولی بیت کوین تحت‌تاثیر قرار نمی‌گیرند)، طی این مدت دارایی‌های خود را به سرویس یا کیف پول دیگری منتقل کنند.

۲٬۰۰۰ کلید خصوصی از کیف پول اِج به سرقت رفته است

کیف پول ارز دیجیتال اِج (Edge) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک آسیب‌پذیری امنیتی منجر به سرقت ۲٬۰۰۰ کلید خصوصی شده است. در ۲۰ فوریه (۱ اسفند) یک کاربر به تیم اِج اطلاع داده که شاهد تراکنشی غیرمجاز بوده که تمام موجودی بیت کوین او را به سرقت برده، در حالی که سایر دارایی‌ها دست نخورده باقی مانده است. به نظر می‌رسد که هکر تنها به کلید خصوصی کیف پول بیت کوین دسترسی داشته است. تیم توسعه‌دهنده اِج در همان زمان این آسیب‌پذیری را اصلاح کرده است. کل مبلغ سرقت‌شده کمتر از ۵ دلار بوده است.

 

چارلز ادواردز: هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۴ اهمیت زیادی دارد

چارلز ادواردز، بنیان‌گذار صندوق سرمایه‌گذاری کپرویل می‌گوید که پس از افزایش قیمت بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۳، این ارز دیجیتال در ابتدای مرحله جدید قرار گرفته است. او هنوز درمورد اینکه بیت کوین به کف قیمت خود رسیده یا نه تردید دارد؛ اما معتقد است که زمان تخصیصِ دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاران بلندمدت تازه شروع شده است. ادواردز به این نکته نیز اشاره کرد که هاوینگ بیت کوین مهم‌ترین اتفاقی است که برای این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد.

فدرال رزرو توصیه‌نامه تازه‌ای در مورد خطرات ارزهای دیجیتال منتشر کرد

فدرال رزرو، شرکت بیمه سپرده فدرال و دفتر کنترل کننده ارز در روز پنجشنبه توصیه‌نامه مشترکی را صادر کردند. آژانس‌های فدرال به بانک‌ها توصیه می‌کنند که ابزارهای خود را برای نظارت بر وجوهی که مرتبط با سازمان‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال است، قوی‌تر کنند و نظارت سخت‌گیرانه‌تری داشته باشند. آژانس‌های فدرال خاطرنشان کردند که سپرده‌هایی که در بانک‌ها به نفع مصرف‌کنندگان ارزهای دیجیتال و همچنین ذخایر استیبل‌کوین قرار می‌گیرد، می‌تواند در زمان بسیار کمی از سیستم بانکی خارج شوند و سپرده‌های قابل اتکایی برای بانکداران نیست. این توصیه‌نامه تاکید بسیاری روی ذخایر استیبل‌کوین‌ها دارد و به‌نظر فدرال رزرو به‌دنبال ایجاد محدودیت‌های بیشتری برای استیبل‌کوین‌ها است.

شایان ذکر است که این نکات صرفا در نقش توصیه‌نامه هستند و قوانین تازه فدرال رزرو نیستند. این توصیه‌نامه به‌هیچ‌عنوان بانک‌ها را از ارائه خدمات به شرکت‌های ارز دیجیتال منع نمی‌کند.

حجم معاملات میم‌کوین فلوکی از شیبا و دوج‌کوین سبقت گرفت

حساب رسمی توییتر فلوکی اعلام کرده است که مجموع حجم معاملات این میم‌کوین در صرافی‌های معتبر، از دوج‌کوین و شیبا پیشی گرفته است. همچنین فلوکی اعلام داشت که این نشان می‌دهد فلوکی عضو با ارزشی از سه‌گانه میم‌کوین‌ها است.

جدای از آن، فلوکی در توییتر نیز پرطرفدارتر شده و با در نظر گرفتن تعداد توییت از دوج‌کوین جلو افتاده است؛ اما همچنان شیبا رتبه نخست را دارد. طی ۳۰ روز گذشته، فلوکی شاهد جهش قیمتی بالایی بوده است.

هم‌بنیان‌گذار پالیگان: سولانا، اپتوس، اولانچ و کاردانو آینده‌ای ندارند

ساندیپ نیل‌وال، یکی از بنیان‌گذاران پالیگان در گفت‌وگویی با کانال یوتیوب کرپیتو بنتر گفت که اتریوم به پروتکل چیره بر اکوسیستم قرارداد‌های هوشمند تبدیل می‌شود و تمام بلاک چین‌های لایه‌ ۱ رقیب را کنار خواهد زد. او در ادامه بیان کرد: «فکر نمی‌کنم که اکوسیستمی متشکل از چند بلاک چین لایه ۲ وجود داشته باشد. تنها یک بلاک چین لایه ۱ وجود خواهد داشت که به‌ نظر من اتریوم خواهد بود». نیل‌وال افزود که فعالیت کاربران نیز در بلاک چین‌های لایه ۲ انجام خواهد شد که با اتریوم به‌عنوان بلاک چین پایه در تعامل هستند.

سه شنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۱ | ۲۱ فوریه ۲۰۲۳


کوین اولری: صرافی‌های ارز دیجیتال باید با قوانین آمریکا کنار بیایند

کوین اولری (Kevin O’Leary) در مصاحبه جدید خود گفته است که صرافی‌های ارز دیجیتال یا باید با قوانین و مقررات آمریکا کنار بیایند، یا باید از گری گنسلر، رئیس کمسیسون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و سایر قانون‌گذاران دوری کنند. او می‌گوید که صرافی‌ اف‌تی‌ایکس (FTX) و سقوط آن، قانون‌گذاران را بیدار و عصبانی کرده است. طبق گفته‌های اولری، سناتورهای آمریکایی از اینکه هر شش ماه یک بار به خاطر سقوط یک شرکت ارز دیجیتال جدید دور هم جمع شوند، خسته‌ شده‌اند؛ چراکه آن‌ها کاملاً غیرقانونی هستند و به انتشار توکن‌های بی‌ارزش ادامه می‌دهند.

خروج ۳۲میلیون دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در هفته گذشته

داده‌های گزارش کوین‌شیرز نشان می‌دهد که در هفته گذشته، ۳۲میلیون دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال خارج شده است که بیشترین میزان خروج سرمایه از اواخر دسامبر ۲۰۲۲ (آذر) محسوب می‌شود. در اواسط هفته گذشته، جریان خروج سرمایه به ۶۲ میلیون دلار رسید، اما با بهبود احساسات سرمایه‌گذاران تا روز جمعه به ۳۰میلیون دلار کاهش یافت.

مدیر ارشد سرمایه‌گذاری مورگان کریک: بازار صعودی بعدی بیت کوین اجتناب‌ناپذیر است

مارک یوسکو، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری مورگان کریک کپیتال در مصاحبه اخیر خود گفت زمانی فرا خواهد رسید که فضای ارزهای‌های دیجیتال غیرمتمرکزتر شود. او توضیح داد: «زمانی می‌رسد که نیاز به صرافی‌های متمرکز کاهش خواهد یافت، زمانی که بتوانیم یک پروژه دیفای کامل یا جهانی تماماً بر اساس بیت کوین داشته باشیم». یوسکو خاطرنشان کرد که بیت کوین باوجود موانع مختلف در صنعت، از جمله فروپاشی صرافی FTX، همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

اکثر سرمایه‌گذاران خُرد بیت‌کوین در هفت سال گذشته ضرر کرده‌اند

داده‌های جدید بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BSI) نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بزرگ دارایی‌های خود را به قیمتی بالاتر به سرمایه‌گذاران کوچک‌تر فروخته‌اند. در ادامه نیز مشخص می‌شود که اکثر سرمایه‌گذاران بیت‌کوین که به‌صورت شخصی و بدون وابستگی به سازمانی یا صندوقی به معامله می‌پردازند، در هفت سال گذشته ضرر یا سرمایه خود را از دست داده‌اند. این بانک ضرر سرمایه‌گذاران شخصی و خُرد را اینطور توضیح می‌دهد که در فاصله زمانی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱، زمانی که قیمت بیت‌کوین به نقطه اوج ۶۹ هزار دلاری رسید، میانگین جهانی کاربران فعال روزانه از ۱۰۰ هزار کاربر به بیش از ۳۰ میلیون افزایش یافت. بسیاری از این کاربران در اوج قیمتی بیت‌کوین، وارد این بازار شدند و سرمایه‌گذاری کرده‌اند در نتیجه ضرر کرده‌اند.

ژاپن آماده آزمایش ارز دیجیتال خود می‌شود

سال گذشته بود که بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد به‌دنبال توسعه ارز دیجیتال خود (CBDC) است. آن‌ها در ابتدا اعلام کردند رویکرد محتاطانه‌ای اتخاذ خواهند کرد تا محصولی سازگار با سیستم پولی داخلی عرضه کنند. حال به‌نظر می‌رسد که سیستم آن‌ها کامل شده و قرار است که آوریل ۲۰۲۳ (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) به‌صورت آزمایشی امتحان شود. به گفته یکی از مدیران اجرایی بانک ژاپن، شینیچی اوچیدا، خرده‌فروشان و مردم عادی بخشی از جامعه هدف این آزمایش نیستند. ین دیجیتال قرار است ابتدا با کمک بخش خصوصی مورد آزمایش قرار گیرد و پس از رفع مشکلات احتمالی، آماده استفاده عموم شود.

کامرون وینکلواس: جهش بعدی ارزهای دیجیتال از آسیا شروع می‌شود

کامرون وینکلواس، هم‌بنیان‌گذار صرافی جمینای و از چهره‌های مطرح صنعت ارزهای دیجیتال آمریکا، به‌تازگی در توییتر خود گفته است: «برداشت نهایی من در حال حاضر این است که موج صعودی بعدی قرار است از شرق آغاز شود. این برداشت نوعی یادآوری متواضعانه خواهد بود که نشان می‌دهد ارزهای دیجیتال یک کلاس دارایی جهانی هستند و غرب، در واقع آمریکا، همواره تنها دو انتخاب داشته است؛ پذیرفتن ارزهای دیجیتال یا کنارگذاشتن آنها. این صنعت توقف‌ناپذیر است».

یکشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۱۹ فوریه ۲۰۲۳


بایننس: فرصت‌های جذابی برای استیبل‌کوین‌های غیردلاری ایجاد شده است

پس از جدال‌های حقوقی که قانون‌گذاران آمریکایی با بایننس بر سر استیبل‌کوین (BUSD) داشتند حالا صرافی بایننس اعلام کرده است چشم‌انداز خود را به‌سوی استیبل‌کوین‌های غیردلاری تنظیم می‌کند. اتریک هیلمن، مدیر ارشد استراتژی بایننس، اعلام کرده است که چندین نهاد خصوصی و دولتی دیگر کشورها، علاقه خود را مبنی بر راه‌اندازی یک استیبل‌کوین دیگر که مبتنی بر دلار نیست، نشان دادند.

هیلمن در مصاحبه‌ای با فوربس بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: فرصت‌های جذابی به خصوص در اروپا و خاورمیانه برای ایجاد یک استیبل‌کوین جدید وجود دارد.

شرکت سیسکو تالوس فاش کرد بدافزار جدیدی درحال حمله به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال است

نرم‌افزار ضد بدافزار مل‌وربایتس (Malwarebytes)، دو برنامه کامپیوتری با منبع نامعلوم را شناسایی کرده است که درحال گسترش و هدف‌گیری سرمایه‌گذاران در محیط دسکتاپ هستند. به‌گفته تیم سیسکو تالوس (Cisco Talos)، این دو فایل مخرب یعنی باج‌افزار مورتال‌کامبت (MortalKombat) و بدافزار لاپلاس کلیپر (Laplas Clipper)، از آذر ماه (دسامبر) مشغول رصد اینترنت و سرقت ارزهای دیجیتال از سرمایه‌گذاران بی‌احتیاط هستند.

اوپن‌سی قصد دارد با هدف جذب کاربرانی که به‌ سمت رقیبش بلر رفته‌اند،کارمزدهایش را حذف کند

اوپن‌سی (Opensea)، یکی از برترین پلتفرم‌های خریدوفروش NFT، اعلام کرده است که قصد دارد کارمزدهایش را کاهش و درآمد سازندگان NFT را افزایش دهد. به‌گفته تیم اوپن‌سی، هدف از این اقدامات جلوگیری از کاهش هرچه بیشتر پایگاه کاربران در رقابت با دیگر پلتفرم‌هایی مانند بلر (Blur) است.

اخیراً حجم معاملات روزانه (برحسب ETH) در پلتفرم بلر از اوپن‌سی فراتر رفته است؛ چراکه کاربران امید دارند سود بیشتری از سرمایه‌گذاری در NFTها بربستر بلر کسب کنند.

قیمت فایل کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ درصد رشد کرده است

ارز دیجیتال فایل کوین در روز گذشته با رشدی حدوداً ۴۰ درصدی مواجه شده و قیمت آن از محدوده ۷ دلار عبور کرده است. مطمئناً بهبود احساسات سرمایه‌گذاران و رشد بازار ارزهای دیجیتال در هفت هفته گذشته در روند صعودی فایل کوین تأثیرگذار بوده؛ اما شبکه این ارز دیجیتال نیز به‌طور چشمگیری بهبود یافته است. بیش از ۸۹ درصد از اعضای جامعه فایل کوین نسبت به این ارز دیجیتال احساس مثبتی دارند و بسیاری از سرمایه‌گذاران منتظر راه‌اندازی ماشین مجازی آن (FVM) هستند. گفتنی است که ماشین مجازی فایل کوین احتمالاً در ۱ مارس (۱۰ اسفند) راه‌اندازی می‌شود.

کامرون وینکلووس: صنعت ارزهای دیجیتال دوباره آماده پیشرفت است

کامرون وینکلووس، ‌هم‌بنیان‌گذار صرافی ارز دیجیتال جمینای، اخیراً اعلام کرده که صعود بیت کوین به بالای محدوده ۲۵,۰۰۰ دلار نشان می‌دهد صنعت ارزهای دیجیتال در حال عبور از فصل دردناکی است که در ماه‌های اخیر با آن مواجه شده بود. گفتنی است که قیمت بیت کوین در روز گذشته به اوج روزانه ۲۵,۱۱۶ دلار رسید؛ اما هم‌اکنون پس از کمی اصلاح در محدوده ۲۴,۲۳۰ دلار قرار دارد. وینکلووس تأکید کرده است که ارزهای دیجیتال دوباره برای ساختن آینده بازگشته‌اند.

چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۱۵ فوریه ۲۰۲۳


بایننس و هوبی ۱.۴میلیون دلار ارز دیجیتال مرتبط با هک پل هارمونی را توقیف کردند

شرکت ردیابی ارز دیجیتال الیپتیک اعلام کرد که صرافی‌های بایننس و هوبی روز سه‌شنبه، ۱.۴ میلیون دلار ارز دیجیتال مرتبط با سرقت پل هارمونی و هکرهای کره شمالی احتمالی را توقیف کردند. الیپتیک اعلام کرد که اطلاعات مربوط به ارتباط این وجوه با هک ۱۰۰میلیون دلاری پل هارمونی را در اختیار این دو صرافی قرار داده که آنها را وادار به مسدود‌کردن این حساب‌ها کرده است. بازرسان فدرال، حمله به پل هارمونی را به گروه لازاروس، شاخه هکرهای بدنام کره شمالی نسبت داده اند.

استراتژیست‌های شرکت مورگان استنلی: معامله‌گران باید به استیبل کوین‌ها بیشتر توجه کنند

استراتژیست‌های شرکت مورگان استنلی ( Morgan Stanley) اعلام کرده‌اند که کاهش ارزش بازار استیبل کوین‌ها به معنی کاهش نقدینگی و اهرم‌های بازار است. طبق گفته آن‌ها استیبل کوین‌ها نقش مهمی در معاملات ارزهای دیجیتال دارند و باعث می‌شوند که محصولات مبتنی بر آن‌ها بتوانند با سیستم بانکداری سنتی رقابت کنند. به همین خاطر، آن‌ها از معامله‌گران خواسته‌اند که بیشتر به شرایط موجود توجه کنند و به صادرکنندگان استیبل کوین‌ها پیشنهاد کرده‌اند که بعد از دریافت مجوزهای لازم، به قانون‌گذاران نشان دهند دارایی‌های نقدی کافی برای پشتیبانی از توکن‌های صادرشده خود دارند.

نظرسنجی جدید صرافی بایننس نشان می‌دهد که علاقه به ارزهای دیجیتال افراد را جذاب‌تر کند

بیش از ۸۰ درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی جدید صرافی بایننس اعلام کرده‌اند که ترجیح می‌دهند در روز ولنتاین به‌جای شکلات یا گل، کارت هدیه ارز دیجیتال دریافت کنند. بایننس این مطالعه را از ۶ تا ۹ فوریه (۱۷ تا ۲۰ بهمن) و با حضور ۲,۶۰۰ شرکت‌کننده ۱۸ تا ۴۶ ساله انجام داده و به این نتیجه رسیده است که بیش از ۸۳ درصد از افراد باور دارند علاقه به ارزهای دیجیتال باعث جذاب‌تر شدن شریک زندگی آن‌ها می‌شود. ۷۰ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز اعلام کرده‌اند که اگر متوجه شوند فرد موردنظرشان به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند است، برای قرار گذاشتن با او هیجان‌زده‌تر می‌شوند.

پیتر شف: کوین اولری خودش را به شرکت‌های ارزهای دیجیتال فروخته است

پیتر شف در مصاحبه اخیر خود گفته است شرکت‌های ارز دیجیتال افراد مشهور، ستاره‌های ورزشی و اینفلوئنسرها را با برای تبلیغ شت کوین‌های خود وسوسه می‌کنند. او به کوین اولری اشاره کرده است که در گذشته، منتقد سرسخت بیت کوین و ارزهای دیجیتال بود؛ اما پس از معامله با صرافی‌ اف‌تی‌ایکس (FTX) طرفدار ارزهای دیجیتال شد. شف می‌گوید کوین اولری تنها به خاطر این نظرش را تغییر داده که به او پول داده شده است تا نظرش را تغییر دهد. 

بنیان‌گذار دیسنتریدر: ممکن است یک روند صعودی قوی در انتظار بازار ارزهای دیجیتال باشد

فیلب‌فیلب (Filbfilb)، هم‌بنیان‌گذار مجموعه دیسنتریدر (Decentrader)، در پادکست اخیر کوین‌تلگراف درباره روند بازار ارزهای دیجیتال صحبت کرده است. او در این پادکست با اشاره به اینکه در بازار همیشه روندهای نزولی و صعودی وجود دارد، اعلام کرده که به‌نظر او بازار، آمادگی لازم برای یک صعود قوی را دارد. به‌نظر فیلب‌فیبلب، ارزهای دیجیتال با گذشت زمان افراد بیشتر و بیشتری را به خود جذب می‌کند و این افراد آرام آرام از هدف دنیای دیجیتال آگاه می‌شوند و همراه روند آن خواهند شد.

سه شنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۱۴ فوریه ۲۰۲۳


ضرب بیش از ۸۰٬۰۰۰ NFT در شبکه بیت کوین با پروتکل اردینالز

داده‌های پلتفرم دون نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۸۰٬۰۰۰ NFT از طریق پروتکل اردینالز در شبکه بیت کوین ضرب شده است. طبق این داده، تنها در روز ۹ فوریه بیش از ۲۰٬۸۰۰ توکن جدید ضریب شده‌اند. اردینالز که ماه گذشته راه‌اندازی شد، جدیدترین پروژه‌ای است که قصد دارد NFT‌ها را وارد اکوسیستم بیت کوین کند. چیزی که این پروتکل را از دیگر پروژه‌ها متمایز می‌کند این است که دارایی‌های دیجیتال مستقیماً روی یک ساتوشی، کوچک‌ترین واحد قابل‌معامله بیت‌کوین، بدون نیاز به زنجیره جانبی یا توکن ثبت می‌شوند.

ارزش سهام گری‌اسکیل بیت کوین تراست به پایین‌ترین سطح خود از ابتدای سال ۲۰۲۳ رسید

بر اساس داده‌های تریدبلاک، نسبت قیمت به خالص ارزش دارایی سهام گری‌اسکیل بیت کوین تراست در روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح خود از ۲۹ دسامبر (۸ دی)‌ رسیده است. این در حالی است که فایننشال تایمز هفته گذشته گزارش داده بود که دیجیتال کارنسی گروپ فروش دارایی‌های خود را در چندین صندوق سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل با تخفیف زیاد آغاز کرده است. سهام گری‌اسکیل بیت کوین تراست هم‌اکنون ۴۷درصد ارزان‌تر نسبت به خالص ارزش دارایی آن معامله می‌شوند.

برداشت استیبل‌کوین‌ها در پی اخبار دلار بایننس (BUSD) به ۵۰۰ میلیون دلار رسید

در پی جدال دپارتمان خدمات مالی نیویورک و شرکت پکسوس، برداشت استیبل کوین‌ها به میزان بالای ۵۰۰ میلیون دلار رسید. این عدد شامل تمام میزان استیبل‌کوین‌های ERC20 است. در حال حاضر حدود ۳۵.۵ میلیارد دلار استیبل‌کوین در صرافی‌ها باقی مانده است و در یکسال گذشته چیزی حدود ۲ میلیارد دلار استیبل‌کوین برداشت شده است. طبق بررسی‌های انجام شده اکثر این استیبل‌کوین‌ها تبدیل به بیت‌کوین می‌شوند.

رابرت کیوساکی معتقد است ارزش بیت‌کوین تا دو سال آینده به ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد

کیوساکی در توییت اخیر خود درباره آینده بیت‌کوین نوشت. این نویسنده که اخیرا پیش‌بینی کرده بود فردا پس از اعلام نرخ تورم ژانویه، بازارها سقوط خواهند کرد، اعلام کرده که در بلندمدت بیت‌کوین به ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد. رابرت کیوساکی در توییت خود ضمن اشاره به ریزش‌ها و سقوط‌های بزرگ آینده، اعلام کرد که با این وضعیت چاپ دلار، به‌زودی پادشاهی آن به پایان می‌رسد و تا سال ۲۰۲۵ قیمت طلا به ۵ هزار دلار، نقره به ۵۰۰ دلار و بیت‌کوین نیز به ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

بانک دی‌بی‌اس امکان معامله ارزهای دیجیتال را به هنگ کنگ می‌آورد

طبق گزارش بلومبرگ، بانک دی‌بی‌اس (DBS) قصد دارد برای مجوزی درخواست دهد تا بتواند خدمات معاملات ارز دیجیتال را به مشتریان هنگ کنگ خود ارائه دهد. بانک دی‌بی‌اس چند سال است که فعالیت‌های گسترده‌ای جهت حضور در صنعت ارزهای دیجیتال انجام می‌دهد و حتی صرافی خود را اواخر سال ۲۰۲۰ در سنگاپور راه‌اندازی کرد. باید دید که مقامات سنگاپور و هنگ کنگ چه تصمیمی برای درخواست این بانک می‌گیرند. مقامات هنگ‌ کنگ نگاه روشن‌تری به ارزهای دیجیتال دارند در مقابل سنگاپور رویکرد سخت‌گیرانه‌تری در پی شکست‌های بزرگ ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ در پیش گرفته است.

رابرت کیوساکی: امروز روز تلخی برای بازار خواهد بود

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول»، در توییتی نوشت که روز ولنتاین برای بازار تلخ خواهد بود. فردا آمار نرخ تورم ماه ژانویه اعلام خواهد شد که روز ولنتاین نیز است. طبق گفته کیوساکی آماری که منتشر می‌شود برای بازار رضایت بخش نخواهد بود و به نقطه سقوط بازار خواهیم رسید. او انتظار دارد که قیمت‌های طلا، نقره و بیت‌کوین سقوط کنند.

 آمار نرخ تورم ژانویه،  سه‌شنبه ساعت ۱۷ اعلام می‌شود.

آدام بک: قیمت بیت کوین تا ۹ سال دیگر به ۱۰میلیون دلار می‌رسد

آدام بک، مدیرعامل بلاک استریم عقیده دارد که اگر فناوری لایه ۲ بیت کوین و زیرساخت کیف پول آن پیشرفت کرده و توسعه یابد، قیمت این ارز دیجیتال تا پایان هاوینگ ششم در سال ۲۰۲۳ می‌تواند به ۱۰میلیون دلار برسد. بک با اشاره به اینکه ارزش بیت کوین از سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۱) به‌طور متوسط هر سال ۲ برابر شده است، توضیح داد که اگر این روند ادامه یابد، بیت کوین احتمالاً تا ۹ سال دیگر به قیمت ۱۰میلیون دلاری و ارزش بازار ۲۰۰تریلیون دلاری خواهد رسید.

دوشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۱۳ فوریه ۲۰۲۳


درآمد بازارهای دارک‌نت طی سال ۲۰۲۲ حدود ۵۰درصد افت کرده است

گزارش جدید مجموعه چین‌آلیسیس نشان می‌دهد بازارهای فعال در دارک‌نت و فروشگاه‌های غیرقانونی در طول سال ۲۰۲۲ مجموعاً ۱.۵میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. این در حالی است که درآمد این بخش در سال ۲۰۲۱ برابر با ۳.۱میلیارد دلار برآورد شده بود. ۴ مورد از ۵ بازار پردرآمد دارک‌نت در سال ۲۰۲۲ در زمینه فروش مواد مخدر فعالیت داشته‌اند و یکی دیگر از آنها یک فروشگاه اقلام مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی بوده است.

بانک ارزدیجیتال سیلورگیت دومین سهام وال‌استریت با بیشترین موقعیت شورت است

بیش از ۷۲.۵ درصد از موقعیت‌های سهام بانک ارزدیجیتال سیلورگیت، مربوط به موقعیت‌های شورت است. موقعیت شورت به این معنی است که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران معتقدند قیمت این اوراق بهادار، از نظر ارزش کاهش می‌یابد. در ۱۲ ماه گذشته سهام سیلورگیت بیش از ۸۷ درصد کاهش یافته است. روند نزولی این بانک ارزدیجیتال ناشی از گزارش درآمد اخیر و مبارزات قانونی این شرکت بر سر رابطه خود با شرکت‌های ورشکسته FTX و آلامدا ریسرچ است.

در ماه گذشته بود که سیلورگیت اعلام داشت بیش از یک میلیارد دلار ضرر کرده است.

رئیس فدرال رزرو: صنعت جوان ارزهای دیجیتال مشکلات خود را حل خواهد کرد

کریستوفر والر، رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو، در یادداشتی نوشت که صنعت جوان ارزهای دیجیتال مشکلات خود را حل خواهد کرد و اگر تهدیدی برای سیستم بانکی ایالات‌متحده ایجاد نکند، می‌تواند شکوفا شود. والر در ادامه نوشت که پیامدهای سقوط FTX و سایر شکست‌های اخیر ارزهای دیجیتال، آسیب قابل توجهی به سیستمی که فدرال رزرو بر آن نظارت می‌کند، وارد نکرده است. رئیس فدرال رزرو اشاره داشت که از نوآوری‌هایی که با دقت و محتاطانه وارد سیستم مالی می‌شوند، حمایت می‌کند اما در عین‌حال نگران درگیر شدن بانک‌ها در فعالیت‌هایی است که خطر تقلب و کلاهبرداری را افزایش می‌دهد؛ با این وجود او انتظار دارد صنعت دارایی‌های دیجیتال به بلوغ برسد و مسائل مربوط به مدیریت ریسک و شفافیت خود را حل کند.

در پایان والر اعلام کرد که او در حال حاضر نیازی برای ایجاد یک ارز ملی دیجیتال رسمی در ایالات‌متحده نمی‌بیند.

میزان استخراج بیت‌کوین در ماه گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است

اکثر شرکت‌های استخراج بیت‌کوین، تولید خود را در ماه ژانویه افزایش دادند. شرکت کلین‌اسپارک با ۵۰ درصد افزایش به رکورد تولید ماهانه ۶۹۷ بیت‌کوین رسید. همچنین شرکت Core Scientific که پیشتاز تولید بیت‌کوین است، در ژانویه ۱۵۲۷ بیت‌کوین استخراج کرد. دلیل اصلی این افزایش تولید، آب‌وهوای مناسب و قیمت باثبات برق اعلام شده است. در اواخر سال ۲۰۲۲، طوفان‌های متعددی در آمریکا رخ داد و هوای بسیار سرد باعث شده بود قیمت برق بالا برود؛ به‌همین خاطر تولید بیت‌کوین بسیار پایین آمده بود اما در ژانویه همه‌چیز خوب بوده و تولید نیز بالاتر رفته است.

مدیر عامل ریپل: آمریکا در قانون‌گذاری برای ارزهای دیجیتال از دیگر کشورها عقب افتاده است

مدیر عامل شرکت ریپل می‌گوید که ایالات متحده در قانونی کردن ارزهای دیجیتال و داشتن یک آیین‌نامه مشخص از دیگر کشورهای هم‌رده عقب افتاده است. برد گارلینگ هاوس، مدیر عامل ریپل، اعلام داشت دولت‌هایی مثل استرالیا، بریتانیا، امارات متحده عربی، کره جنوبی و برزیل دارای دستورالعمل‌های قانونی برای ارزهای دیجیتال هستند، چیزی که ایالات‌متحده در حال حاضر فاقد آن است. طبق گفته گارلینگ، ریپل در کشورهایی که دارای قوانین مشخصی برای ارزهای دیجیتال هستند، در حال رشد است اما در ایالات‌متحده، درگیر جدال‌های حقوقی مختلفی است چرا که دارای قانون مشخصی نیستند. 

صندوق بین‌المللی پول: السالوادور باید از معامله اوراق قرضه بیت‌کوین خودداری کند

به‌دنبال تصویب قوانین ترویج استفاده از دارایی‌های دیجیتال و اوراق قرضه بیت‌کوین در السالوادور، صندوق بین‌المللی پول (IMF) به این کشور هشدار داده است که از معامله اوراق قرضه بیت‌کوین اجتناب کند. صندوق بین‌المللی پول، این بیانیه را پس از سفر اخیر نماینده خود به السالوادور و رایزنی با نمایندگان مالی این کشور صادر کرده است.

صندوق بین‌المللی پول معتقد است که باید شفافیت بیشتری در مورد خرید بیت‌کوین توسط دولت وجود داشته باشد و روند کنونی مطلوب نیست. به‌تازگی دولت السالوادور به‌دلیل استفاده از بودجه عمومی برای خرید بیت‌کوین، مورد انتقادات مختلفی قرار گرفته بود.

یکشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۱۲ فوریه ۲۰۲۳


ژائو بابت کشف باگ بایننس چین از توسعه‌دهندگان جامپ کریپتو تشکر کرده است

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، از شرکت سرمایه‌گذاری جامپ کریپتو (Jump Crypto) بابت گزارش اشکال موجود در بایننس چین تشکر کرده و از تیم امنیتی آن قدردانی نموده است. توسعه‌دهندگان این شرکت چندی پیش به بایننس درمورد باگ مذکور اطلاع داده بودند. به گفته آن‌ها این مشکل به مهاجمان اجازه می‌دهد تا بی‌نهایت توکن جدید در بایننس چین ضرب کنند که در نهایت، باعث از دست رفتن سرمایه زیادی می‌شود.

مدیرعامل پنترا کپیتال: روند نزولی ارزهای دیجیتال تمام شده است

دن مورهد (Dan Morehead)، مدیرعامل شرکت پنترا کپیتال (Pantera Capital)، در آخرین مقاله خود نوشته است که سال ۲۰۲۳ «سال بازسازی اعتماد» در بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود. او باور دارد دارایی‌های بلاک چین کف‌های قیمتی خود را از سر گذرانده‌اند و هم‌اکنون، صر‌ نظر از اینکه در دارایی‌های حساس به نرخ بهره چه اتفاقی می‌افتد، در چرخه بازار صعودی بعدی خود قرار دارند. مورهد تأکید کرده است که به نظر او روند نزولی ارزهای دیجیتال تمام شده است و آن‌ها شروع به صعود کرده‌اند.

کمک ۱۵۰ هزار دلاری ویتالیک بوترین به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه ۹۹ اتریوم را به یک سازمان غیرانتفاعی به اسم احباپ (Ahbap) اهدا کرده است. ارزش این اتریوم‌ها به بیش از ۱۵۰,۰۰۰ دلار می‌رسد و داده‌های بلاک چینی انتقال آن‌ها را تأیید کرده است. سازمان احباپ در کیف پول خود ۳۹۳ اتریوم دارد و تاکنون توانسته است بیش از ۴ میلیون دلار ارز دیجیتال را برای کمک به زلزله‌زدگان جمع‌آوری کند.

قیمت بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در ۳ هفته اخیر رسید

طبق داده‌های کوین‌گیکو، قیمت بیت‌کوین پس از افت ۴درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۱٬۰۰۰ دلار کاهش یافت و به محدود ۲۱٬۸۰۰ دلاری رسید. قیمت بیت کوین، آخرین بار در ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) و پیش از شروع روند صعودی سال جدید به این سطح رسیده بود. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز در این مدت با کاهش بیش از ۴.۶درصدی به ۱.۰۶میلیارد دلار رسید. به نظر می‌رسد دلیل کاهش‌ قیمت‌ها، واکنش بازار به توقف سرویس سهام‌گذاری کراکن و جریمه ۳۰میلیون این صرافی دلاری توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار باشد.

یک نهنگ پس از حدود ۱۱ سال بیش از ۹میلیون دلار بیت کوین جابه‌جا کرد

طبق داده‌های بیت‌اینفو‌چارتس، یک آدرس کیف پول که آخرین بار در اکتبر ۲۰۱۲ (مهر ۱۳۹۱) فعال بود، به‌تازگی ۴۱۲ بیت کوین به ارزش ۹.۰۱میلیون دلار را انتقال داده است. اگر قیمت ۱۲.۵ دلاری بیت کوین در زمان ایجاد این کیف پول در ۱۰ مهر ۱۳۰۱ را با قیمت کنونی حدود ۲۱٬۸۷۰ دلاری مقایسه کنیم، این کیف پول ۱٬۷۵۰درصد سود کرده است. پیش از انتقال اخر، این کیف پول بیت کوین تنها ۴ تراکنش واریز در فاصله ۲۸ سپتامبر تا ۱ دسامبر سال ۲۰۱۲ (۷ تا ۱۰ مهر ۱۳۹۱) را ثبت کرده بود.

چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۸ فوریه ۲۰۲۳


بیش از ۱۱٬۰۰۰ NFT در شبکه بیت کوین ضرب شده‌اند

طبق گزارش دون، تعداد NFT‌هایی که با استفاده از الردینالز در شبکه بیت کوین ضرب شده‌اند از ۱۱٬۰۰۰ عدد فراتر رفته است. این پروتکل با هدف وارد‌کردن NFT‌ها به اکوسیستم بیت کوین طراحی شده است. الکس ادلمن، مدیرعامل شرکت لولی دراین‌باره گفت: «پروژه الردینالز نقطه عطفی برای بیت کوین است و نشان می‌دهد که چگونه نوآوری در این شبکه می‌تواند باعث گسترش برنامه‌های کاربردی جدید به نقطه‌ای فراتر از کاربرد بیت کوین به‌عنوان یک پول باثبات شود». شرکت تحقیقاتی اِف‌اِس‌اینسایت نیز در گزارشی اعلام کرد که پروتکل الردینالز موجب احیای علاقه به توسعه بیت کوین و افزایش میانگین اندازه بلاک‌ها با پیوستن کاربران بیشتر به شبکه شده است.

رئیس فدرال رزرو: مهار کامل تورم به زمان زیادی نیاز دارد

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در در پاسخ به سؤالات دیوید روبنشتاین، بنیان‌گذار گروه کارلایل در جریان برگزاری باشگاه اقتصادی واشنگتن گفت که هیچ تضمینی نیست که تورم به‌راحتی و بدون دردسر از بین برود. او افزود: «این فرآیند احتمالاً به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. بزرگترین چالشی که در فدرال رزرو با آن روبرو هستیم، کاهش نرخ تورم به ۲درصد است». با این حال، پاول خاطرنشان کرد که امسال شاهد پیشرفت قابل‌توجهی در کنترل تورم خواهیم بود که می‌تواند خبر خوبی برای معامله‌گرانی باشد که با دارایی‌های پرریسک مانند بیت‌کوین سروکار دارند.

۴۱ میلیون دلار ارز دیجیتال اتریوم به صرافی کوین‌بیس منتقل شد

امروز ۴۱ میلیون دلار اتریوم از کیف‌پولی ناشناس به صرافی کوین‌بیس منتقل شد. زمانی که چنین مبالغ بزرگی از کیف‌پول‌ها به صرافی‌ها می‌آید، سیگنال خرسی به بازار می‌دهد چرا که اگر صاحب کیف‌پول به‌دنبال نگهداری آن بود، به صرافی منتقل نمی‌شد. اکثر افرادی که چنین مبالغ بالایی را دارند، از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری استفاده می‌کنند تا از خطر هک‌های آنلاین دور بمانند.

صرافی ارز دیجیتال کراکن شعب خاورمیانه خود را به‌صورت کامل تعطیل کرد

صرافی ارز دیجیتال کراکن اعلام کرد که دفتر مرکزی خود در ابوظبی را تنها یک ماه پس از گرفتن مجوز رسمی تعطیل می‌کند. براساس گفته این صرافی، این اتفاق بدون برنامه قبلی نبوده و تصمیم برای بستن شعب خاورمیانه پس از اخراج ۳۰ درصد از کارمندان در اواخر سال ۲۰۲۲ اتخاذ شده بود.

صرافی کراکن از این پس دیگر ارز درهم یا AED را پشتیبانی نمی‌کند. کاربران موجود در این منطقه همچنان می‌توانند از سایر ارزهای فیات برای دسترسی به پلتفرم استفاده کنند.

سازمان ملل: کره شمالی در سال ۲۰۲۲ بیش از هر سال دیگری ارز دیجیتال سرقت کرده است

گزارش محرمانه سازمان ملل نشان می‌دهد که هکرهای کره شمالی در سال ۲۰۲۲ بیش از هر سال دیگری ارزهای دیجیتال را سرقت کرده‌اند. طبق این گزارش، هکرهای مرتبط با کره شمالی در سال گذشته، مسئول سرقت حدود ۶۳۰میلیون دلار تا بیش از یک میلیارد دلار ارزهای دیجیتال از سازمان‌های هوافضا و دفاعی بوده‌اند. سازمان ملل در گزارش خود خاطرنشان می‌کند که این حملات سایبری پیچیده‌تر از سال‌های گذشته بوده است که ردیابی وجوه سرقت‌شده را دشوارتر می‌کند. چین‌آلیسیس هفته گذشته گزارش داد که هکرهای مرتبط با کره شمالی در سال ۲۰۲۲ حداقل ۱.۷میلیارد دلار ارز دیجیتال سرقت کرده‌اند.

سه شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۷ فوریه ۲۰۲۳


رشد استفاده از تپروت بیت کوین هم‌زمان با افزایش علاقه کاربران به پروتکل اردینالز

طبق داده‌های پلتفرم آن‌چین گلس‌نود، راه‌اندازی پروتکل جدید و بحث‌برانگیز اردینالز باعث ثبت رکود جدیدی در تعداد تراکنش‌های تپروت بیت کوین شده است. با این وجود، بحث در میان جامعه بیت کوین هنوز داغ است که آیا این فناوری باید مورد تجلیل قرار گیرد یا نفرین شود. پروتکل اردینالز توسط کیسی رودرمور، توسعه‌دهنده بیت کوین به‌عنوان راهی برای ذخیره‌سازی عکس، ویدئو و سایر داده‌ها از طریق تپروت بر روی شبکه بیت کوین طراحی شده است. به گزارش گلس‌نود، خروجی‌های خرج‌شده تپروت بیت کوین از یک درصد در ماه گذشته به ۲.۸درصد در این هفته رسیده است.

ریوت: بیش از ۱۷٬۰۰۰ ریگ استخراج به‌‌دلیل آب‌وهوای تگزاس آفلاین هستند

شرکت استخراج ارز دیجیتال ریوت پلتفرمز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۱۷٬۰۴۰ ریگ مستقر در پایگاه تگزاس این شرکت به‌دلیل طوفان شدید زمستانی در این ایالت، آفلاین هستند. جیسون لس، مدیرعامل ریوت دراین‌باره گفت: «بخشی از لوله‌کشی ساختمان‌ها در جریان طوفان‌های شدید زمستانی تگزاس در اواخر دسامبر (آذر) آسیب دیدند. در نتیجه، انتظار می‌رود که نتوانیم در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به ظرفیت نرخ هش هدف ۱۲.۵ اگزاهش بر ثانیه برسیم». به گزارش ریوت تا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن)، ۸۲٬۶۵۶ ریگ استخراج بیت کوین با نرخ هش ۹.۳ اگزاهش بر ثانیه فعال بودند.

نهنگی که پس از ۹ سال بیدار شد؛ کیف‌پولی حاوی ۲ میلیون دوج‌کوین بعد از مدت‌ها دوباره فعال شد

براساس توییت Whale Alert، کیف‌پولی که دارای ۲ میلیون دوج‌کوین است، حدود ۱۸۶ هزار دلار، پس از ۹ سال دوباره فعال شد. کسی که مالک این کیف‌پول قدیمی است، ۹ سال پیش حدود ۸۰۰ دلار دوج‌کوین خریده که حالا با سود ۲۳ هزار درصدی از خواب بیدار شده است. مشخص نیست که دلیل این بیداری یا خواب طولانی چه بوده اما این اتفاق کمی بعد از اعلام ایلان ماسک مبنی بر اینکه می‌خواهد پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، سیستم پرداخت ارزهای دیجیتالی چون دوج‌کوین را در خود جای دهند، روی داده است.

بایننس برداشت و واریز دلاری از طریق بانک‌ها را در این هفته متوقف می‌کند

بایننس در روز چهارشنبه (۱۹ بهمن‌ماه) نقل و انتقالات دلاری خود از طریق بانک‌ها را متوقف می‌کند. این توقف همیشگی نبوده و به‌صورت موقتی اعمال می‌شود. طبق گفته بایننس این اتفاق تنها یک صدم کاربران فعال این صرافی را شامل می‌شود و اطلاع‌رسانی کاملی به تمامی مشتریانی که از این قابلیت استفاده می‌کردند، شده است. این توقف تنها مربوط به انتقالات دلاری بوده و روی دیگر ارزهایی مانند یورو تاثیری ندارد. همچنین این توقف هیچ‌گونه ربطی به گیفت‌کارت‌های دلاری یا پرداخت از طریق کردیت کارت و دیگر راه‌های پرداخت دلاری ندارد.

در هفته اخیر ۱۲۸ میلیون دلار شیبا توسط نهنگ‌ها خریداری شده است

سال ۲۰۲۳ روی خوشی به دارندگان میم کوین‌ها نشان داده است. پس از رشد شگفت‌انگیز بیبی دوج کوین، در هفته اخیر ۸.۷ تریلیون شیبا توسط نهنگ‌ها خریداری شده است که چیزی حدود ۱۲۸ میلیون دلار ارزش دارد. این میزان در نوع خود یک رکورد برای میم کوین‌ها محسوب می‌شود. همچنین میم کوین شیبا، در حال حاضر بیشترین میزان خرید و فروش را بین ولت‌های برتر بلاک‌چین اتریوم دارد.

روسیه ظرفیت استخراج ارز دیجیتال خود را افزایش می‌دهد

با وجود رکود بازار و تحریم‌ها، ظرفیت کل تاسیسات ماینینگ ارز دیجیتال روسیه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. کاهش قیمت تجهیزات استخراج و علاقه بیشتر مشتریان داخلی، از جمله دلایل اصلی این افزایش است. بازیگران صنعت استخراج روسیه، آغاز سال ۲۰۲۳ را امیدوار کننده خوانده‌اند و آماده پیشرفت‌های بیشتر هستند اما تعرفه‌های برق و مالیات ماینرها می‌تواند باعث کُندی این پیشرفت شود.

با منابع انرژی فراوان و آب و هوای خنک، روسیه محبوبیت زیادی بین ماینرها دارد.

معاون بانک مرکزی: مرحله آزمایشی ریال دیجیتال به‌زودی آغاز می‌شود

مهران محرمیان، معاون بانک مرکزی، در نشست خبری نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفته است: «مرحله پیش‌آزمایشی ریال دیجیتال انجام شده است و مرحله آزمایشی آن به‌زودی آغاز می‌شود، اما این روند تدریجی خواهد بود و عجله زیادی برای اجرای ریال دیجیتال نداریم.» این در حالی است که محمدرضا مانی‌یکتا، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، پیش‌تر گفته بود قرار است ۱۸ بهمن‌ماه رسماً از ریال دیجیتال رونمایی شده و این طرح با مجوز بانک مرکزی در تمام بانک‌ها وارد فاز عملیاتی و برای پرداخت‌های خرد به کار گرفته شود.

دوشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۶ فوریه ۲۰۲۳


در دو سال گذشته نیمی از بیت‌کوین‌ها جابه‌جا نشده‌اند

در بهمن‌ماه، نگه داشتن طولانی مدت بیت‌کوین به رکورد تازه‌ای رسید که خبر از انتظار سرمایه‌گذاران برای افزایش قیمت می‌دهد. طبق گزارش تازه‌ای، در دو سال اخیر ۴۹ درصد از موجودی بیت‌کوین‌ها از کیف‌پولی که در آن بوده‌اند، جابه‌جا نشدند. این یعنی چیزی حدود ۲۲۰ میلیارد دلار از بیت‌کوین‌ها در کیف پول‌ها باقی مانده و تغییری نداشته‌اند.

مدعی خالق بیت‌کوین، ریپل را یک کلاهبرداری تمام‌عیار می‌داند

کریگ رایت، که ادعا می‌کند فرد واقعی پشت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو خالق بیت‌کوین است، بار دیگر انتقادات خود را نسبت به ریپل در توییتی اعلام کرد. به گفته رایت، ریپل یک کلاهبرداری تمام عیار است و دنبال‌کنندگان و طرفداران ریپل را «ارتش فرقه‌ای» خواند. رایت می‌گوید که طرفداران ریپل می‌دانند که پایان کار آن همانند ترفندهای هرمی است. در حال حاضر ریپل مشغول گذراندن اختلافات حقوقی است.

جهش ۱۱۶ درصدی بیبی دوج کوین

بازار کریپتو اخیرا روی خوشی به دارندگان میم کوین‌ها نشان داده. بیبی دوج کوین در هفت روز گذشته ۱۱۶ درصد افزایش قیمت داشته و در ۲۴ ساعت اخیر نیز رشد این میم کوین تا ۲۲ درصد رسیده که باعث تعجب بازار شده است. دلیل اصلی افزایش قیمت، توکن‌سوزی ۶۸۲ تریلیونی بیبی دوج بوده که کمبود قابل توجهی در عرضه ایجاد کرده است.

مایکل سیلور: چارلی مانگر زمانی صرف یادگیری بیت کوین نکرده است

مایکل سیلور، مدیر اجرایی مؤسسه مایکرواستراتژی، اخیراً در واکنش به صحبت‌های چارلی مانگر که گفته بود آمریکا باید مثل چین ارزهای دیجیتال را ممنون کند، گفته است: «به‌طور مداوم از چارلی مانگر و دیگر رهبران خبره کسب‌وکارهای غربی درباره بیت کوین نظر خواسته می‌شود، در حالی که آنها هرگز زمانی برای یادگیری بیت کوین نداشته‌اند. اگر او کسب‌وکاری را در آمریکای جنوبی، آفریقا یا آسیا رهبری می‌کرد و ۱۰۰ ساعت هم برای یادگیری در این رابطه زمان می‌گذاشت، اکنون بیشتر از من نسبت به بیت کوین دیدگاهی صعودی داشت.»

ری دالیو: بیت کوین ابزار مناسبی برای ذخیره ارزش یا مبادله نیست

ری دالیو، کارآفرین و میلیاردر آمریکایی، اخیراً گفته است دستاوردهای بیت کوین شگفت‌انگیز است، اما قرار نیست این ارز دیجیتال به یک «پول مؤثر» تبدیل شود. او همچنین گفته است بیت کوین ابزار مؤثری برای ذخیره ارزش نیست و در عین حال وسیله مناسبی برای مبادله محسوب نمی‌شود. با این حال، ری دلیو می‌گوید: «در دنیای امروز پول در معرض خطری جدی قرار دارد. ما بیش از حد پول چاپ می‌کنیم و این مسئله محدود به آمریکا نیست و تمام ذخایر ارزی را در بر می‌گیرد.»

معاون وزیر اقتصاد: به مردم توصیه می‌کنم وارد بازار ارزهای دیجیتال نشوند

داوود منظور، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی، به‌تازگی در نشست خبری تشریح برنامه‌های این سازمان، گفته است: «به‌عنوان کارشناس اقتصاد به مردم توصیه می‌کنم وارد بازار رمزارزها نشوند، چون بسیار پرریسک است و نوسان زیادی دارد که ممکن است خیلی‌ها متضرر شوند؛ بنابراین این بازار خانمان‌سوز است، اما اگر کسی وارد این بازار شد، باید گفته شود این معاملات عملاً غیرقانونی است و چون غیرقانونی است، ممکن است تبعات دیگری هم داشته باشد. بنابراین ما با کمک بانک مرکزی سکوهای انجام معاملات رمزارز را پایش می‌کنیم.»

او افزود: «بانک مرکزی می تواند متوجه شود که کدام درگاه بانکی به معاملات رمزارز اختصاص دارد. ما هم می‌توانیم میزان معاملات را شناسایی کرده و هر درآمدی از این محل مشمول مالیات خواهد شد. نقطه تبدیل رمزارز به ریال قابل شناسایی است، البته تاکنون گزارشی از بانک مرکزی درباره میزان معاملات رمزارزها دریافت نکرده‌ایم.»

یکشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۵ فوریه ۲۰۲۳


قراردادهای هوشمند بلاک چین کاردانو در دو ماه گذشته رشد چشمگیری داشته است

داده‌های وب‌سایت بلاک چین این‌سایتس (Blockchain Insights) نشان می‌دهد که تعداد قراردادهای هوشمند بلاک چین کاردانو در دو ماه گذشته افزایش یافته و از ۴,۰۰۰ عدد در ۳ دسامبر (۱۲ آذر) به ۵,۰۰۰۶ عدد در ۲ فوریه (۱۳ بهمن) رسیده است. به‌عبارت دیگر، در کم‌تر از دو ماه تقریباً هزار برنامه جدید به بلاک چین کاردانو اضافه شده و به رشد ارزش توکن بومی آن کمک کرده است. گفتنی است که قیمت این ارز دیجیتال در یک ماه گذشته تقریباً ۵۰ درصد افزایش یافته است.

اف‌بی‌آی ۲۵۰ هزار دلار از اموال یک کلاهبردار ارز دیجیتال را توقیف کرده است

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) توانسته است بیش از ۲۵۰,۰۰۰ دلار از اموال کلاهبردار معروفی به نام چیس سنکال (Chase Senecal) را توقیف کند. تحلیلگر درون‌زنجیره‌ای زچ‌ایکس‌بی‌تی (ZachXBT) نیز ادعا کرده است که تحقیقات او درمورد کلاهبرداری‌های سنکال، به توقیف اموال او توسط اف‌بی‌آی کمک کرده است. گفتنی است که سنکال کلاهبرداری‌های فیشینگ خود را با چندین حساب توییتری مختلف، از جمله «deekaymotion» و «ezu_xyz» و «Zeneca» انجام می‌داده است.

اکثر هولدرهای دوج کوین، بیت کوین و اتریوم سود کرده‌اند

داده‌های وب‌سایت این‌ تو دبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد از هولدرهای دوج کوین سود کرده و ۳۵ درصد از آن‌ها ضرر کرده‌اند. گفتنی است که ۶۱ درصد از هولدرهای بیت کوین در سود و ۳۵ درصد از آن‌ها در ضرر هستند. علاوه بر این، ۶۲ درصد از هولدرهای اتریوم سود کرده و ۳۶ درصد از آن‌ها ضرر کرده‌اند. سایر هولدرهای این ارزهای دیجیتال نیز در نقطه سربه‌سر قرار دارند.

کتی وود: بیت کوین بیمه‌نامه‌ای است که کشورها به آن نیاز دارند

کتی وود (Cathie Wood)، مدیرعامل شرکت آرک اینوستمنت (ARK Invest)، گفته است که بیت کوین بهترین سرمایه‌گذاری و بیمه‌نامه برای کشورهای در حال توسعه است. او همچنان باور دارد قیمت این ارز دیجیتال به یک میلیون دلار می‌رسد و فرصت سرمایه‌گذاری بسیار خوبی را هم برای ثروتمندان و هم برای فقرا فراهم می‌کند. وود توضیح داده است که با توجه به تورم بالای موجود در کل جهان و از هم پاشیده شدن ارزهای فیات، کشورها به بیمه‌نامه‌ای مثل بیت کوین نیاز دارند.

تحلیلگر مشهور بازار ارزهای دیجیتال: سرمایه‌گذاران نهادی در حال انباشت بیت کوین هستند

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر مشهور بازار ارزهای دیجیتال، به یک میلیون دنبال‌کننده خود در توییتر گفته که رشد قیمت بیت کوین با الگوی جدیدی از ورود میلیاردها دلار استیبل کوین همراه بوده است که «فقط در روزهای کاری» به صرافی‌ها سرازیر می‌شده‌اند. به نظر او، این اتفاق نشان می‌دهد که مؤسسات بزرگ در حال خرید بیت کوین هستند. طبق توضیحات او، جریان ورودی سرمایه بیت کوین تقریباً در زمان‌هایی افزایش یافته است که ساعت کاری بازارهای آسیا محسوب نمی‌شوند. در نتیجه، مؤسسات مذکور احتمالاً در ایالات متحده و اروپا قرار دارند.

رابرت کیوساکی: بیت کوین یکی از داغ‌ترین موضوعات موجود در بازارهای مالی است

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول»، در توییتی خطاب به ۲.۳ میلیون دنبال‌کننده خود گفته که تنها راه برای ایجاد ثروت و کاهش بدهی، سرمایه‌گذاری در دارایی‌های قوی است که ارزش آن‌ها همراه با کاهش ارزش دلار آمریکا افزایش می‌یابد. او در کانال یوتیوب خود نیز گفته است که طلا، نقره و بیت کوین داغ‌ترین موضوعات موجود در بازارهای مالی هستند. کیوساکی نقره را پول خدا و بیت کوین را پول مردم نامیده و از دنبال‌کنندگان خود خواسته است تا روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. طبق گفته‌های او، دلار یک پول تقلبی و جعلی محسوب می‌شود.

سه شنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳


قابلیت‌های جدید کیف پول کوین بیس برای محافظت از کاربران در برابر کلاهبرداری‌ها

کیف پول کوین بیس اعلام کرد که قابلیت‌های جدید پیش‌نمایش تراکنش‌ها، هشدار تأیید توکن، بلاک لیستی از برنامه‌های غیرمتمرکز و امکان مدیریت توکن‌های اسپم که به‌طور خودکار ایردراپ‌های مخرب را پنهان می‌کند، با هدف بهبود شفافیت و امنیت کاربران خود اضافه کرده است. پیش‌نمایش تراکنش‌ها به کاربران امکان می‌دهد تا پیش از امضای قرارداد هوشمند، درک بهتری از تغییر موجودی کیف پول خود پس از تأیید تراکنش داشته باشند. دیگر ویژگی‌ها نیز با هدف محافظت از کابران در برابر کلاهبرداری‌های NFT‌، فیشینگ، خالی‌کردن کیف پول و ایرداپ‌های مخرب طراحی شده‌اند.

ایلان ماسک به‌دنبال افزودن ارزهای دیجیتال به سیستم پرداخت توییتر

به گزارش‌ فایننشال تایمز، توییتر در حال درخواست مجوزهای لازم و طراحی سیستم مورد نیاز برای پذیرش پرداخت‌ها در این پلتفرم به‌عنوان بخشی از تلاش ایلان ماسک برای تبدیل توییتر به یک سوپر اپلیکیشن است. طبق این گزارش، اگرچه‌ پرداخت‌ها در ابتدا از ارزهای فیات پشتیبانی می‌کنند، اما ماسک می‌خواد به‌گونه‌ای ساخته شود که امکان پذیرش ارزهای دیجیتال در آینده وجود داشته باشد. به گفته یک فرد آگاه این شرکت امیدوار است روند صدور مجوزها در ایالات متحده ظرف یک سال آینده به پایان برسد.

افزایش ۵۰درصدی درآمد استخراج بیت کوین طی یک ماه گذشته

طبق داده‌های بلاک چین دات کام، ماینرهای بیت کوین در اولین ماه سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد افزایش ۵۰درصدی درآمد خود از طریق دریافت پاداش استخراج و کامزد تراکنش‌ها بودند. در ۲۸ دسامبر (۷ دی) سال گذشته، درآمد استخراج بیت کوین برای اولین بار از اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۹۹) به ۱۳.۶میلیون دلار کاهش یافته بود. با این حال، در حال حاضر درآمد ماینرهای بیت کوین از ۱۵.۳میلیون دلار در اول ژانویه (۱۱ دی) به نزدیک ۲۳میلیون دلار آخرین روز ماه رسیده است.

پیتر برنت: بیت کوین یک الگوی بسیار نادر قیمت را تشکیل داده است

پیتر برنت، معامله‌گر کهنه‌کار بازار کامودیتی در آخرین تحلیل خود با اشاره به تشکیل الگوی اهرم محصور (Double-Walled Fulcrum) که اتفاقی بسیار نادر است، گفته که به نظر او بیت کوین به کف قیمت خود رسیده است. او در ادامه بیان می‌کند که بر اساس این الگو هدف بعدی قیمت احتمالاً جایی در محدود ۲۵٬۷۰۰ دلاری خواهد بود. الگوی اهرم محصور، یک الگوی تکنیکال کمترشناخته‌شده است که به نظر می رسد توسط خود برنت معرفی شده باشد.

بیت کوین در برخی معاملات مقابل پول نیجریه ۶۰درصد گران‌تر فروخته می‌شود

داده‌های وب‌سایت لوکال بیت کوینز نشان می‌دهد فروش‌های بیت کوین در برابر نایرا (واحد پول نیجریه) در این پلتفرم، در حال حاضر از ۱۷.۵میلیون نایرا آغاز می‌شوند. یعنی فروشندگان فعال در لوکال بیت کوینز حاضر به فروش بیت کوین‌های خود با قیمتی معادل ۳۸٬۰۰۰ دلار هستند و این در حالی است که بیت کوین هم‌اکنون در بازارهای جهانی با قیمت ۲۳٬۳۰۰ دلار معامله می‌شود. گفته می‌شود به‌دنبال محدودشدن برداشت‌های بانکی نقدی در نیجریه به ۴۴ دلار در روز توسط بانک مرکزی این کشور، تقاضا برای خرید بیت کوین بین مردم نیجریه افزایش چشم‌گیری داشته است.

نظرسنجی کوین شیرز: ۶۰درصد سرمایه‌گذاران تصور می‌کنند اتریوم پتانسیل رشد بیشتری از بیت کوین دارد

کوین شیرز به‌تازگی در یک نظرسنجی از ۴۷ سرمایه‌گذار که مجموعاً ۳۹۰میلیارد دلار سرمایه را مدیریت می‌کنند، خواسته است پتانسیل رشد قیمت اتریوم، بیت کوین و دیگر دارایی‌های دیجیتال را با هم مقایسه کنند. ۶۰درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند اتریوم در مقایسه با بیت کوین و همین طور سایر ارزهای دیجیتال «چشم‌انداز رشد قانع‌کننده‌تری» دارد.

دوشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۳۰ ژانویه ۲۰۲۳


ناظر مالی استرالیا از ماه‌ها قبل نسبت به فروپاشی FTX هشدار داده بود

طبق اسناد به‌دست‌آمده توسط روزنامه گاردین، نهاد ناظر مالی استرالیا ۸ ماه پیش فروپاشی صرافی FTX در ماه نوامبر (آبان)، نگرانی خود را درمورد شعبه استرالیایی این صرافی مطرح کرده بود. دلیل نگرانی مدیران کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا این بود که FTX با تصاحب مؤسسه مالی آی‌اف‌سی مارکتس توانسته بود در این کشور مجوز فعالیت به دست آورد. به گفته جو لونگو، رئیس این کمیسیون، این کار به FTX استرالیا اجازه می‌داد تا به‌شکل مؤثری از سطح نظارتی بگریزد که معمولاً برای دریافت‌کنندگان مجوز جدید اعمال می‌شود.

مایک نووگراتز: مؤسسات منتظر ورود سرمایه‌گذاران خرد به بازار ارزهای دیجیتال هستند

مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال می‌گوید که بازیگران بزرگ‌ بازار ارزهای دیجیتال پیش از تخصیص سرمایه به این دسته از دارایی‌های نوپا، منتظر نشانه مشخصی در بازار هستند. او در مصاحبه جدیدی با رائول پال خاطرنشان کرد که مؤسسات عمدتاً تمام بررسی‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این فضا را انجام داده‌اند، اما ممکن است ابتدا منتظر ورود سرمایه‌گذاران خرد به بازار باشند. نووگراتز ادامه داد: «بازار ارزهای دیجیتال برای بازگشت این طیف به مشارکت و باور بازار و افزایش قیمت به سرمایه‌گذاران خرد نیاز دارد. این همان چیزی است که مؤسسات را دوباره فعال خواهد کرد».

جاستین سان خواستار پذیرفتن ترون (TRX) به عنوان ارز رسمی در پنج کشور است

جاستین سان، بنیان‌گذار بلاک چین ترون، ۲۹ ژانويه (۹ بهمن) در توییتی اظهار کرد که هدف او برای سال جدید این است که توکن ترون (TRX) در پنج کشور دنیا به‌عنوان ارز رسمی پذیرفته شود. به‌گفته سان،‌ این هدف «جاه‌طلبانه» برای تحقق‌یافتن نیازمند تلاش و فداکاری است و سبب پذیرش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال خواهد شد. در همین حال، جاستین سان در یک توییت جداگانه در ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) گفت که یک کشور بزرگ به‌زودی ترون را به‌عنوان یک ارز رسمی خواهد پذیرفت.

بنیان‌گذار بلاک‌تاور: بیت کوین تا پایان ۲۰۲۴ از ۱۱۰هزار دلار عبور خواهد کرد

آری پائول، بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری بلاک‌تاور کپیتال، گفته است تصور می‌کند بیت کوین تا قبل از پایان سال ۲۰۲۴ میلادی، قیمتی بیش از ۱۱۰٬۰۰۰ دلار را تجربه کند. او با این حال گفته است اگر یک رکود سراسری شکل بگیرد و قیمت‌ها در بازار جهانی سهام طی سه‌ماهه آینده ۳۰درصد سقوط کند، ممکن است در پایان سال ۲۰۲۴، بیت کوین به‌جای عبور از ۱۱۰٬۰۰۰ دلار جایی پایین‌تر از ۱۲٬۰۰۰ دلار باشد.

یکشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳


دولت آمریکا یک نقشه راه ویژه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال منتشر کرد

کاخ سفید به‌تازگی بیانیه‌ای را منتشر کرده که حاوی راهنمایی‌هایی ویژه کاهش مخاطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال و قانون‌گذاری این حوزه است. در بسیاری از بخش‌ها این نقشه راه، کنگره آمریکا به‌عنوان نهاد مسئول در زمینه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال خطاب شده و از کنگره خواسته شده است تلاش‌های خود را در زمینه قانون‌گذاری این حوزه افزایش دهد. افزایش اختیارات قانون‌گذاران، تقویت الزامات مرتبط با افشای اطلاعات، تشدید مجازات‌ها، افزایش بودجه برای اجرای قوانین و پیروی از توصیه‌های شورای نظارت بر ثبات مالی آمریکا نیز از جمله توصیه‌های موجود در این نقشه راه است.

نماینده مجلس روسیه تأیید کرد که این کشور به‌دنبال استیبل کوین با پشتوانه طلا است

آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار‌های مالی مجلس دومای روسیه در مصاحبه‌ با روزنامه پارلمانسکایا گازتا گفت که این کشور در حال بررسی ایجاد یک استیبل کوین با پشتوانه طلا است که می‌تواند برای انجام تسویه‌حساب‌های فرامرزی از جمله با ایران استفاده شود. وی افزود این موضوع در سفر اخیر به ایران مورد بحث قرار گرفته است و مقامات ایرانی نیز به این پیشنهاد علاقه نشان دادند. در اوایل ماه ژانویه (دی) اخباری مبنی مذاکره تهران و مسکو درباره راه‌اندازی احتمالی یک استیبل کوین با پشتوانه طلا منتشر شده بود.

شنبه ۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۲۸ ژانویه ۲۰۲۳


حساب توییتر مجموعه توکن‌های غیرمثلی Azuki هک شد

یکی از بنیان‌گذاران مجموعه توکن‌های غیرمثلی آزوکی (Azuki) اعلام کرد که حساب توییتر این پروژه در بعدازظهر روز جمعه هک شده است. هکرها در حساب توییتر مجموعه NFT آزوکی یک لینک مخرب منتشر کرده‌ و به فالوورهای حساب اعلام کرده‌اند که با مراجعه به این لینک، در پلتفرم متاورس این پروژه (The Garden) یک قطعه زمین دریافت خواهند کرد. پروژه آزوکی در تلاش است تا به‌کمک توییتر، مشکل را برطرف کند.

رشد ۵۰ درصدی توکن کاربردی صرافی ولا در آستانه انتشار نسخه بتای آن

در آستانه انتشار نسخه بتای صرافی غیرمتمرکز ولا (Vela)، بهای توکن DXP این صرافی به‌طور چشمگیری رشد کرده است. بر اساس داده‌های سایت کوین‌گکو (CoinGecko)، قیمت توکن DXP در ۲۴ ساعت اخیر حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و تقریبا دو برابر شده است. راه‌اندازی اولیه نسخه بتای صرافی ولا در روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) انجام خواهد شد. در زمان تدوین این خبر، توکن DXP در قیمت ۲.۴۲ معامله می‌شود.

نماینده مجلس روسیه تأیید کرد که این کشور به‌دنبال استیبل کوین با پشتوانه طلا است

آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار‌های مالی مجلس دومای روسیه در مصاحبه‌ با روزنامه پارلمانسکایا گازتا گفت که این کشور در حال بررسی ایجاد یک استیبل کوین با پشتوانه طلا است که می‌تواند برای انجام تسویه‌حساب‌های فرامرزی از جمله با ایران استفاده شود. وی افزود این موضوع در سفر اخیر به ایران مورد بحث قرار گرفته است و مقامات ایرانی نیز به این پیشنهاد علاقه نشان دادند. در اوایل ماه ژانویه (دی) اخباری مبنی مذاکره تهران و مسکو درباره راه‌اندازی احتمالی یک استیبل کوین با پشتوانه طلا منتشر شده بود.

رشد ۲.۹درصدی اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲

اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ شاهد رشد فراتر از انتظار ۲.۹درصدی بود. با این حال، این عدد احتمالاً شرایط اقتصادی را اغراق‌آمیز نشان می‌دهد، زیرا معیار تقاضای داخلی با کندترین سرعت خود در ۲ سال اخیر افزایش یافته که نمایانگر تأثیر هزینه‌های استقراض بالاست. طبق آخرین گزارش رشد تولید ناخالص داخلی، نیمی از رشد اقتصادی ناشی از افزایش شدید موجودی انبارهای تجاری است که برخی از آنها احتمالاً ناخواسته بوده‌اند. اکثر اقتصاددانان انتظار دارند که رکود تا نیمه دوم سال جاری رخ دهد، هرچند در مقایسه با دوره‌های قبلی کوتاه‌تر و خفیف‌تر باشد.

سناتور آمریکایی: صنعت ارزهای دیجیتال از یک کمیسیون بورس اوراق بهادار قدرتمند می‌ترسند

الیزابت وارن، سناتور ایالات متحده از کمیسیون بورس اوراق بهادار خواسته تا تلاش‌های خود را برای اجرای قانون در حوزه ارزهای دیجیتال دوبرابر کند. این سناتور همچنین تأکید کرد که صنعت ارزهای دیجیتال از آنچه می‌ترسد که در آینده رخ خواهد داد. وارن اظهار داشت که از زمانی که گنسلر به عنوان رئیس کمیسیون بورس اوراق بهادار در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) سوگند یاد کرده است، این کمیسیون شروع خوبی برای رفع برخی از مشکلات ایجاد شده توسط رهبران سابق خود در دولت ترامپ داشته است.

بیت کوین، بهترین دارایی گلدمن ساکس از نظر عملکرد در سال ۲۰۲۳

گلدمن ساکس در آخرین گزارش بازده دارایی‌، بیت کوین را به‌عنوان بهترین دارایی خود از نظر عملکرد در سال ۲۰۲۳ معرفی کرده است. طبق این گزارش، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، این ارز دیجیتال در مقایسه با اس‌اند‌پی ۵۰۰، طلا، املاک و مستغلات و نزدک ۱۰۰ عملکرد بهتری داشته است. علاوه بر این، بیت کوین از شاخص‌هایی مانند بازارهای نوظهور و بازارهای توسعه‌یافته مورگان استنلی کپیتال اینترنشنال، انرژی، فناوری اطلاعات، امور مالی، خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده، کامودیتی، نفت خام، کالاهای اساسی و بسیاری موارد دیگر عملکردی بهتر داشته است.

چهارشنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳


بانک مرکزی عربستان هنوز تصمیمی درمورد راه‌اندازی ارز دیجیتال ندارد

بانک مرکزی عربستان، سَما در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حال کار بر روی مرحله‌ای از پروژه‌ای ارز دیجیتال ملی است که بر روی استفاده توسط عمده‌فروشی‌های داخلی با همکاری بانک‌های محلی و فین‌تک‌ها تمرکز دارد. با این حال، این بانک تأیید کرد که هنوز هیچ تصمیم نهایی برای راه‌اندازی چنین ارز دیجیتالی وجود ندارد. سَما تأکید کرد که اگرچه هیچ تصمیمی در رابطه با معرفی ارز دیجیتال بانک ملی به پادشاهی گرفته نشده است، اما همچنان به تحقیقات خود درباره مزایا و خطرات بالقوه اجرای این پروژه ادامه می‌دهد.

مدیرعامل ویزا: استیبل کوین‌ها می‌توانند نقش مهمی در حوزه پرداخت ایفا کنند

ال کلی، مدیرعامل در حال برکناری ویزا در جلسه سالانه سهام‌داران گفت مطمئن است که راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک چین را برای تقویت نسل بعدی پرداخت‌‌ها با خدمات این شرکت ادغام کرد. او عنوان کرد: «هنوز در ابتدای راه هستیم، اما همچنان بر این باوریم که استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی پتانسیل ایفای نقش مهم در فضای پرداخت را دارند». کلی خاطرنشان کرد: «همان طور که به‌دنبال سرمایه‌گذاری در اکوسیستم پرداخت هستیم، در صندوق‌ها و شرکت‌های ارز دیجیتال نیز مقدار زیادی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم».

افشای گزارشات مالی بلاک‌فای ارتباط ۱.۲میلیارد دلاری با FTX را نشان می‌دهد

به نظر می‌رسد شرکت وا‌م‌دهی ورشکسته بلاک‌فای به اشتباه نسخه‌ای بدون سانسور از گزارشات مالی خود را منتشر کرده است که فاش می‌کند بیش از ۱.۲میلیارد دلار دارایی آن در صرافی FTX و آلامدا ریسرچ درگیر است. بر اساس گزارش سی‌ان‌بی‌اس، این پرونده‌های نشان می‌دهند که تا ۱۴ ژانویه (۲۴ دی)، بلاک‌فای ۴۱۵.۹میلیون دلار دارایی مرتبط با FTX و ۸۳۱.۲میلیون دلار وام به آلامدا داشته است. اسناد مالی که پیش از این منتشر شده بود، اطلاعات مالی مربوط به FTX و آلامدا را سانسور می‌کرد.

فروش بیت کوین ماینرها به پایین‌ترین حد خود در ۳ سال گذشته رسید

بررسی داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که مجموع بیت‌کوین‌های منتقل‌شده از ماینرها به کیف‌پول‌های متعلق به صرافی‌ها به پایین‌ترین حد خود در ۳ ساله گذشته کاهش یافته است. به گفته تحلیلگران بیت‌فینکس فشار خرید همچنان در بازار اسپات وجود دارد، اما قیمت به‌دلیل نقدینگی نسبتاً پایین به‌راحتی قابل‌جابجایی است. تحلیلگران افزودند که ماینرها به این دلیل بیت کوین‌های خود را نگه داشته‌اند که پیش‌بینی می‌کنند قیمت افزایش بیشتری داشته باشد.

جیم کرامر: روی طلا سرمایه‌گذاری کنید و درگیر هیاهوی بازار ارزهای دیجیتال نشوید

جیم کرامر، مجری برنامه مَد مانی در شبکه ان‌بی‌سی به سرمایه‌گذاران هشدار داد که با وجود رشد اخیر قیمت بیت کوین، درگیر هیاهوی بازار ارزهای دیجیتال نشوند. او با اشاره به تحلیل کارلی گارنر، استراتژیست ارشد کالا در دی‌کارلی تردینگ گفت: «اگر به‌طور جدی می‌خواهید پوششی واقعی در برابر تورم یا هرج‌ومرج اقتصادی داشته باشید، باید بر روی طلا سرمایه‌گذاری کنید». کرامر خاطرنشان کرد که قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال تقریباً محدود به معاملات آن‌هاست و این نشان می‌دهد که به جای اینکه یک دارایی پایدار برای ذخیره ارزش باشند، دارایی‌های پرریسکی هستند.

سه شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳


مارس، پروتکل وام‌دهی ترا شبکه اصلی خود را راه‌اندازی می‌کند

مارس هاب، پروتکل اصلی وام‌دهی ترا اعلام کرده است که زنجیره برنامه مستقل کازماس خود را در ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) راه‌اندازی می‌کند.  کاربرانی که در زمان ثبت اسنپ شات ترا کلاسیک، توکن مارس داشته‌اند، توکن‌های جدید را از طریق ایردراپ دریافت خواهند کرد. طبق بیانه منتشرشده، شبکه اصلی با ۱۶ اعتبارسنج اولیه راه‌اندازی خواهد شد. در مجموع ۵۰میلیون توکن مارس برای راه‌اندازی به اعتبارسنج‌ها سپرده شده است که یک ماه بعد به استخر جامعه بازگردانده می‌شوند.

عضو هیئت‌اجرایی بانک مرکزی اروپا: یورو دیجیتال، پول قابل‌برنامه‌ریزی نخواهد بود

فابیو پانتا، یکی از اعضای هیئت‌اجرایی بانک مرکزی اروپا، روز دوشنبه خاطرنشان کرد که ارز دیجیتال احتمالی بانک مرکزی اجازه نمی‌دهد تا محدودیت‌هایی در نحوه خرج‌کردن وجوه ایجاد شود. او به اعضای کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان اروپا گفت: «یورو دیجیتال هرگز پولی قابل‌برنامه‌ریزی نخواهد بود. بانک‌های مرکزی پول صادر می‌کنند، نه کوپن». در حالی که برخی از ناظران توانایی محدود‌کردن استفاده از ارز دیجیتال را یک مزیت می‌دانند؛ دیگران، از جمله وزرای دارایی منطقه یورو مخالف هستند و می‌گویند که توانایی برنامه‌ریزی، عملکرد پول را به‌عنوان یک دارایی کاملاً قابل‌معاوضه از بین خواهد برد.

اولین مرکز استخراج بیت کوین با انرژی هسته‌ای در آمریکا راه‌اندازی شد

به گزارش ورلد نوکلیر نیوز، اولین مرکز داده مبتنی بر انرژی هسته‌ای در ایالات متحده اخیراً تکمیل شده است که انتظار می‌رود میزبان خدمات استخراج بیت کوین باشد. کومولوس دیتا، یک شرکت سازنده مرکز داده‌های کربن صفر، مرکز پاور شل را به‌عنوان اولین مرکز داده خود راه‌اندازی کرد که از انرژی یک نیروگاه هسته‌ای ۲.۵ گیگاواتی استفاده می‌کند. این مرکز داده ۴۸مگاواتی به‌‌طور مستقیم به نیروگاه هسته ای سوسکوهانا در شمال شرقی پنسیلوانیا متصل است و انتظار می‌رود که میزبان خدمات استخراج بیت کوین و محاسبات ابری باشد.

دوشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳


ابزاری جدیدی امکان اثبات بی‌گناهی کاربران تورنادو کش را با حفظ حریم خصوصی فراهم می‌کند

ابزاری جدیدی که توسط چِین‌وِی ساخته شده است به کاربران تورنادو کش اجازه می‌دهد تا بدون اینکه آدرس کیف پول خود را فاش کنند، ثابت کنند که سپرده‌های آن‌ها مربوط به کیف پول‌های حاوی وجوه سرقت شده نبوده است. این ابزار که پروف آف اینسنس نام دارد، برای آن دسته از کاربران تورنادو کش طراحی شده است که می‌خواهند با حفظ حریم خصوصی خود ثابت کنند که با فعالیت‌های مجرمانه ارتباطی ندارند. رومن سمنوف، یکی از بنیان‌گذاران تورنادو کش، روز جمعه در توییتی گفت: «این روش خوبی برای اثبات این است که شما بازیگر بدی نیستید، بدون آن‌که از ناشناس‌بودن خود چشم پوشی کنید».

جمهوری آفریقای مرکزی چارچوبی قانونی برای پذیرش ارزهای دیجیتال تدوین می‌کند

فوستن آرکانژ توادرا، رئیس‌جمهور جمهوری آفریقای مرکزی روز جمعه در توییتی اعلام کرد که این کشور کمیته‌ای متشکل از کارشناسان چندین وزارتخانه دولتی برای تهیه پیش‌نویس قانون ارزهای دیجیتال تشکیل داده است. او در توییت خود این فناوری را فرصتی منحصر‌به‌فرد برای توسعه اقتصادی و فناوری توصیف کرد. جمهوری آفریقای مرکزی در ماه آوریل (فروردین) بیت کوین را به‌عنوان پول رایج خود پذیرفت و قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی، سانگو کوین را در صرافی‌ها فهرست کند.

اولین مرکز استخراج بیت کوین با انرژی هسته‌ای در آمریکا راه‌اندازی شد

به گزارش ورلد نوکلیر نیوز، اولین مرکز داده مبتنی بر انرژی هسته‌ای در ایالات متحده اخیراً تکمیل شده است که انتظار می‌رود میزبان خدمات استخراج بیت کوین باشد. کومولوس دیتا، یک شرکت سازنده مرکز داده‌های کربن صفر، مرکز پاور شل را به‌عنوان اولین مرکز داده خود راه‌اندازی کرد که از انرژی یک نیروگاه هسته‌ای ۲.۵ گیگاواتی استفاده می‌کند. این مرکز داده ۴۸مگاواتی به‌‌طور مستقیم به نیروگاه هسته ای سوسکوهانا در شمال شرقی پنسیلوانیا متصل است و انتظار می‌رود که میزبان خدمات استخراج بیت کوین و محاسبات ابری باشد.

شبکه کاردانو پس از قطعی کوتاه‌مدت به‌سرعت بازیابی شد

چند توسعه‌دهنده در روز یکشنبه، در گیت‌ هاب (GitHub) خطایی از شبکه کاردانو مبتنی بر قطعی مختصر نودهای بلاک چین گزارش کرده‌اند که پس از مدت کوتاهی رفع و به‌طور خودکار راه‌اندازی مجدد شده است. ریک مک‌کراکن، توسعه‌دهنده ابزارهای استیکینگ کاردانو، در توییتی نوشت:‌ «قطعی کوتاه مدتی در شبکه وجود داشت. بیشتر نودهای تحت‌تأثیر قرارگرفته به‌خوبی بازیابی شده‌اند و نیازی به راه‌اندازی مجدد شبکه نبوده است».

دو سوم سرمایه‌گذاران خرد نسبت به بازار نزولی در سال گذشته احساس منفی ندارند

طبق داده‌های آخرین نظرسنجی ای‌تورو، بیش از دو سوم یا حدود ۶۹درصد از سرمایه‌گذاران خرد نسبت به تأثیرات طولانی‌مدت رکود بازار در سال گذشته، احساسی مثبت یا ضدونقیض دارند؛ زیرا  سال ۲۰۲۲ برای سرمایه‌گذاران با افق بلندمدت، فرصتی برای خرید با قیمت‌های کمتر را فراهم کرده است. یک سوم باقی‌مانده نیز عنوان کرده‌اند که پس از تجربه سقوط بازار نسبت به سرمایه‌گذاری در این صنعت محتاط هستند. این گزارش که ۱۰٬۰۰۰ سرمایه‌گذار خرد از ۱۳ کشور را مورد بررسی قرار داده است، نشان می‌دهد که کاهش ترس از وقوع تورم احتمالی، بزرگ‌ترین محرک اعتماد برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال است.

جی‌پی مورگان: شانس رکود در بازارهای مالی به‌شدت کاهش یافته است

به گزارش بلومبرگ، مدل معاملاتی جی‌پی مورگان نشان می‌دهد که احتمال رکود در بازارهای ۷ گروه از ۹ گروه دارایی، اکنون کمتر از ۵۰درصد است. این نشان‌دهنده پیشرفتی قابل‌توجه از اکتبر (مهر) ۲۰۲۲ است، زمانی که این شرکت اعلام کرد که احتمال وقوع رکود تقریباً حتمی است. البته جی‌پی مورگان اشاره می‌کند که اقتصاد هنوز از شرایط بحرانی خارج نشده و احتمال تحقق رکود در شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ را حدود ۷۳درصد برآورد می‌کند. بر خلاف خوش‌بینی این گزارش، پیش‌بینی اکثریت قریب‌به‌اتفاق اقتصاددانان نشان می‌دهد که احتمال رکود از ۵۰درصد در اکتبر (مهر) به ۶۵درصد افزایش یافته است.

یکشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳


بنیان‌گذار کاردانو برای خرید رسانه کوین دسک ابراز تمایل کرد

چارلز هاسکینسون، هم‌بنیان‌گذار شبکه بلاک چینی کاردانو، به‌تازگی تمایل خود را برای خرید مجموعه رسانه‌ای کوین دسک اعلام کرده است. رسانه کوین دسک که شرکت دیجیتال کارنسی گروپ مالک آن است، با توجه به شرایط مالی سخت شرکت مادر خود، اخیراً مؤسسه مشاوره لازارد را برای کمک به فروش احتمالی مجموعه خود استخدام کرده است.

یک ماینر چینی اخیراً تمام بیت کوین‌های خود را به بایننس منتقل کرده است

داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد شرکت چینی «1Thash» که در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال فعال است، در روزهای ۱۷ و ۱۹ ژانویه (۲۷ و ۲۹ دی) به‌ترتیب ۲٬۳۹۶ و ۳٬۳۳۶ واحد بیت کوین را به ارزش ۱۲۴میلیون دلار، از حساب خود به صرافی ارز دیجیتال بایننس منتقل کرده است. این رقم تقریباً برابر با کل بیت کوین‌های 1Thash بوده است. داده‌های پلتفرم تحلیلی کریپتو کوانت نیز نشان می‌دهد موجودی کل ماینرهای بیت کوین اکنون برابر با ۱.۸۳۶میلیون واحد بوده و به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسیده است.

جهش ۹۰درصدی کف قیمت NFTهای مجموعه ترامپ به‌دنبال انتشار خبر بازگشت او به توییتر در آینده

داده‌های وب‌سایت کوین گیکو نشان می‌دهد کف قیمت NFTهای مجموعه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، طی سه روز گذشته بیش از ۹۰درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت پس از آن رخ داد که گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه ترامپ قصد دارد به شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک بازگردد. گفتنی است او چندی پیش نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا به‌طور رسمی اعلام کرده بود.

قیمت بیت کوین از ۲۳هزار دلار عبور کرد

با ادامه روند صعودی ساعات اخیر بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال ظهر امروز به بالای ۲۳٬۰۰۰ دلار رسید. اوج قیمتی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین در بازار «بیت کوین/ تتر» صرافی بایننس ۲۳٬۳۳۵ دلار ثبت شده و بازدهی ۲۴ ساعته این ارز دیجیتال نیز از ۹درصد عبور کرده است.

مقام سازمان امور مالیاتی: پیش‌بینی می‌شود سهم ارزهای دیجیتال از فرارهای مالیاتی ۱۰هزار میلیارد تومان باشد

شاهین مستوفی، مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی، اخیراً درباره سهم ارزهای دیجیتال از فرارهای مالیاتی کشور، گفته است: «اطلاعات دقیقی در این زمینه وجود ندارد، اما پیش‌بینی ما حدود ۱۰هزار میلیارد تومان است که به احتمال زیاد از این طریق فرار مالیاتی خواهیم داشت.» او همچنین گفته است «ارزهای دیجیتال تمام نظام‌های مالیاتی را با چالش مواجه کرده‌اند و ما نیز با همکاری مرکز فناوری اطلاعات در حال انجام اقداماتی برای شناسایی و مطالبه مالیات از این بخش هستیم».

شنبه ۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ | ۲۱ ژانویه ۲۰۲۳


مدیرعامل جی‌پی مورگان: بیت کوین یک کلاهبرداری پرهیجان است

جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان، روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت که نسبت به فناوری بلاک چین خوش‌بین است، اما بیت کوین را به‌خودی‌خود یک کلاهبرداری پرهیجان می‌داند. او ادامه داد: «از کجا می‌دانید که بیت کوین روی ۲۱میلیون عدد متوقف می‌شود؟ … شاید قرار است به ۲۱میلیون برسد تا عکس ساتوشی ظاهر شود و شما را به سخره بگیرد». دیمون با اشاره به اینکه بسیاری استدلال می‌کنند که بیت کوین به‌دلیل کمیاب‌بودنش باارزش است، به شنوندگان یادآوری کرد که هیچ‌کس واقعاً نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد.

مدیرعامل بیت کوین سوئیس: سوئیس نقشی محوری در پذیرش‌ ارزهای دیجیتال در اروپا دارد

دکتر دیرک کلی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری بیت کوین سوئیس در میانه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: «سوئیس نقشی محوری در پذیرش‌ ارزهای دیجیتال در اروپا دارد و به جذب سرمایه‌گذاران سازمانی ادامه خواهد داد». او خاطرنشان کرد که این کشور به‌دلیل نقش خود به‌عنوان نقطه شروع شکل‌گیری اتریوم خانه «کرپیتو وَلی» شناخته می‌شود که فضایی مطلوب برای شرکت‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال است. با این حال، کلی تأیید کرد که اعتماد به ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲، به‌ویژه پس از سقوط FTX حتی در سوئیس نیز از بین رفته است.

هم‌بستگی بیت کوین و بورس نزدک به کمترین سطح خود از دسامبر ۲۰۲۱ رسیده است

داده‌های بازار نشان می‌دهد که هم‌زمان با رشد قیمت بیت کوین، هم‌بستگی این ارز دیجیتال با بورس نزدک به کمترین سطح خود از دسامبر ۲۰۲۱ رسیده است. بر اساس گزارش هفتگی آرکین ریسرچ (Arcane Research)، شاخص «هم‌بستگی ۳۰ روزه» بین بیت کوین و بورس نزدک تا حد قابل‌توجهی کاهش یافته و به عدد ۰.۲۹ رسیده است. هم‌بستگی ۳۰ روزه، شاخصی است که ارتباط و هم‌بستگی عملکرد بیت کوین به سایر دارایی‌ها را در یک ماه گذشته اندازه می‌گیرد.

شرکت جنسیس اعلام ورشکستگی کرد

جنسیس، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ دیجیتال کارنسی گروپ در اواخر شب پنج‌شنبه درخواست ورشکستگی فصل ۱۱ خود را به دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک ارسال کرد. طبق بیانیه منتشرشده، جنسیس گلوبال هولدکو و دو شرکت وام‌دهی تابعه آن، جنسیس گلوبال کپیتال و جنسیس اِیژیا پاسیفیک دادخواست‌های ورشکستگی خود را ثبت کرده‌اند. این شرکت افزود که سایر شرکت‌های تابعه جنسیس که مشغول به معاملات اسپات، مشتقه و کسب‌وکارهای امانی هستند و همچنین شرکت جنسیس گلوبال تریدینگ در این پرونده گنجانده نشده‌اند و به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

کاردانو، محبوب‌ترین ارز دیجیتال در کشورهای آفریقایی

بر اساس مطالعه‌ای که توسط پلتفرم Coin Kick-off و به‌کمک داده‌های توییتر انجام شده است، ارز دیجیتال کاردانو محبوب‌ترین ارز دیجیتال در کشورهای کنیا، اوگاندا، غنا، تونس و کشورهای دیگری مثل سوئیس و پورتوریکو است. پس از کاردانو، اتریوم و سولانا به‌ترتیب محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در این مناطق هستند. در کشورهای آفریقایی، کاردانو طرفداران بیشتری نسبت به رقیبان خود یعنی اتریوم و سولانا و سایر ارزهای دیجیتال دارد.

چهارشنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ | ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳


بایننس حدود ۶۰۰میلیون دلار توکن بی‌ان‌بی را سوزاند

بایننس در بیست و دومین فصل توکن‌سوزی خود ۲.۰۶۴میلیون توکن بی‌ان‌بی را به ارزش حدود ۶۲۰میلیون دلار را از گردش خارج کرد. این صرافی قصد دارد تا از طریق سیستم توکن‌سوزی خودکار خود، عرضه در گردش بایننس کوین را به ۱۰۰میلیون توکن کاهش دهد. با وجود سوزاندن بیش از ۴۴میلیون توکن از اکتبر ۲۰۱۷ (مهر ۱۳۹۶) تاکنون، همچنان بیش از ۱۵۷.۹میلیون بی‌ان‌بی در گردش هستند. بایننس امیدوار است که این سازوکار به افزایش قیمت و بهبود ارزش بازار این توکن کمک کند.

مدیر اجرایی آی‌بی‌ام: ارزهای دیجیتال بانک مرکزی آینده پول هستند

شیام ناگاراجان، یکی از مدیران اجرایی آی‌بی‌ام کانسالتینگ، روز دوشنبه در کنفرانس سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: «ارزهای دیجیتال بانک مرکزی این پتانسیل را دارند که سیستم‌های پرداخت را تغییر دهند». او خاطرنشان کرد که ارزهای دیجیتال ملی آینده پول هستند، اما ناشران باید مدلی دوگانه برای انشار پول در نظر بگیرند. ناگاراجان ادامه داد: «آنها در حال جایگزینی با سیستم ارز دیجیتال فعلی و به‌نوعی قابل کنترل هستند». در حالی که بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال ملی هنوز در مراحل آزمایشی توسعه قرار دارند، او عقیده دارد که پرداخت‌ها در نهایت با استفاده از این گونه از ارزهای دیجیتال انجام می‌شود.

مجمع جهانی اقتصاد: متاورس ابتدا بیشترین تأثیر را بر صنعت خواهد گذشت

مجمع جهانی اقتصاد در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرده است که پیاده‌سازی فناوری متاورس در سطح صنعت به شرکت‌های مختلف کمک می‌کند تا وظایف طراحی و نظارت خود را به شیوه‌ای کارآمدتر انجام داده و هزینه‌های خود را کاهش دهند. طبق این گزارش، «واقعیت گسترده» و «دوقلوهای دیجیتال» دو نمونه از فناوری‌های متاورس هستند که به بخش‌های جدایی‌ناپذیر صنعت تبدیل خواهند شد. مجمع جهانی اقتصاد عقیده دارد برخلاف شرکت‌هایی مانند متا که میلیاردها دلار در بخش مصرف‌کننده سرمایه‌گذاری کرده‌اند، این صنایع هستند که نوآوری این حوزه را به پیش خواهند برد.

متوسط استخراج‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بیت کوین اکنون سودده شده‌اند

گلس‌نود در آخرین گزارش خود قیمت تحقق‌یافته بیت‌کوین یعنی متوسط قیمتی که سرمایه‌گذاران فعلی برای خرید آن پرداخته‌اند در حدود ۱۹٬۷۰۰ دلار و هزینه استخراج هر بیت کوین را حدود ۱۸٬۸۰۰ دلار تخمین می‌زند. همچنین می‌گوید که بیت کوین در ۱۵۵ روز گذشته با میانگین قیمت ۱۸٬۰۰۰ دلاری معامله شده است. در نتیجه،‌ با توجه به اینکه بیت کوین اکنون بالای ۲۱٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود، متوسط استخراج‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بیت کوین بار دیگر وارد محدوده سوددهی شده‌اند.

سه شنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۱ | ۱۷ ژانویه ۲۰۲۳


متوسط استخراج‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بیت کوین اکنون سودده شده‌اند

گلس‌نود در آخرین گزارش خود قیمت تحقق‌یافته بیت‌کوین یعنی متوسط قیمتی که سرمایه‌گذاران فعلی برای خرید آن پرداخته‌اند در حدود ۱۹٬۷۰۰ دلار و هزینه استخراج هر بیت کوین را حدود ۱۸٬۸۰۰ دلار تخمین می‌زند. همچنین می‌گوید که بیت کوین در ۱۵۵ روز گذشته با میانگین قیمت ۱۸٬۰۰۰ دلاری معامله شده است. در نتیجه،‌ با توجه به اینکه بیت کوین اکنون بالای ۲۱٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود، متوسط استخراج‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بیت کوین بار دیگر وارد محدوده سوددهی شده‌اند.

مشاور ارشد سابق بانک انگلستان: ارزهای دیجیتال بانک مرکزی ارزش ریسک و هزینه‌کردن ندارند

تونی یتس (Tony Yates)، مشاور ارشد سابق بانک انگلستان، در مقاله‌ای که اخیراً منتشر شده، گفته است که پروژه‌های دارایی‌های دیجیتال ارزش ریسک و هزینه‌کردن ندارند. او همچنین افزود که آن‌ها گزینه‌های بدی به‌عنوان پول هستند، منابع مالی مدیریت‌شده‌ای به‌وسیله انسان‌ها برای ایجاد مسیرهای ثابت علیه تورم ندارند و استفاده از آن‌ها در معاملات پرهزینه و زمان‌بر است. با این حال، در ۱۲ ماه گذشته بانک‌های مرکزی سراسر جهان با وجود شکست‌های مختلف صنعت ارزهای دیجیتال، همچنان پروژه‌های دارایی دیجیتال خود را پیش می‌برند.

خبرگزاری روسی: ایران و روسیه ارز دیجیتال مشترک راه‌اندازی می‌کنند

خبرگزاری روسی ودوموستی به نقل از الکساندر براژنیکوف، مدیر اجرایی انجمن بلاک چین روسیه، گفته است ایران و روسیه می‌خواهند استیبل کوینی با پشتوانه طلا به نام «توکن منطقه خلیج فارس» عرضه کنند. این اقدام به‌دنبال همکاری‌های مشترک دو کشور برای توسعه فعالیت‌های تجاری خود از طریق ارزهای دیجیتال صورت گرفته است. هدف پروژه «توکن منطقه خلیج فارس» فراهم‌کردن امکان انجام تراکنش‌های فرامرزی به‌جای استفاده از ارزهایی مانند دلار آمریکا، روبل روسیه یا ریال ایران اعلام شده است. گفته می‌شود این ارز ابتدا در منطقه ویژه اقتصادی آستاراخان، محلی در روسیه که محموله‌های ایران پذیرفته می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنتون تکاچف، از قانون‌گذاران روسی اما، تأکید کرده است که انجام این پروژه مشترک تنها زمانی امکان‌پذیر است که فرایند قانون‌گذاری در بازار دارایی‌های دیجیتال روسیه کامل شود. گفتنی است نهادهای درگیر با این پروژه مشخص نیستند.

اتریوم به بالاترین قیمت ۱۰ هفته‌ای خود رسید و دوباره ضدتورمی شد

اتریوم پس از رسیدن به قیمت ۱٬۵۸۹ دلاری در ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) به بالاترین سطح خود از ۸ نوامبر (۱۷ آبان) رسید.  داده‌های اولتراسوند مانی نشان می‌دهد که صدور اتریوم یک بار دیگر وارد محدوده ضدتورمی شده است و رشد عرضه کنونی آن ۰.۰۹- در سال است. در حال حاضر، نرخ سوختن اتریوم حدود ۷۳۲٬۰۰۰ توکن در سال است، در حالی که نرخ عرض سالانه در حدود ۶۲۲٬۰۰۰ اتریوم قرار دارد.

سختی استخراج بیت کوین به بالاترین حد خود رسید

سختی استخراج بیت کوین پس از افزایش ۱.۲۶درصدی در ۱۵ ژانویه (۲۵ دی)، در شماره بلاک ۷۷۲٬۱۲۸ به ۳۷.۵۹تریلیون هش رسید. پیش از این، سختی استخراج بیت کوین در ۶ نوامبر (۱۵ آبان) به بالاترین حد خود، ۳۶.۷۶تریلیون هش رسیده بود. با وجود رشد ۲۲.۷درصدی قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته، این افزایش ۱۰.۲۶درصدی سختی استخراج، سودآوری ماینرها را کمی کاهش می‌دهد. بر اساس داده‌های ماکرومیکرو، هم‌اکنون هزینه تولید هر بیت‌کوین ۱۷٬۳۷۷ دلار تخمین زده می‌شود، در حالی که بیت‌کوین با قیمت ۲۱٬۱۵۵ دلاری در حال معامله است.

رشد ۱۳۵ درصدی سولانا در دو هفته اخیر و بازگشت آن به جمع ۱۰ ارز دیجیتال برتر

به‌دلیل ارتباط شبکه سولانا با سم بنکمن فراید، سقوط صرافی FTX در ماه نوامبر قیمت سولانا را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار داده بود. اما از آغاز سال ۲۰۲۳، بهای سولانا به‌طور قابل‌توجهی رشد کرده و در دو هفته اخیر حدودا ۱۳۵ درصد افزایش یافته است. ارزش بازار سولانا نیز در ۷ روز گذشته از ۵ میلیارد دلار به ۹ میلیارد دلار رسیده است. در زمان تدوین این خبر، سولانا در قیمت ۲۳.۲۰ دلار معامله می‌شود و بار دیگر به جمع ۱۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار بازگشته است.

۴۸.۲۵ درصد از عرضه بیت کوین در طول دو سال اخیر جابه‌جا نشده است

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی گلسنود (Glassnode)، روند نزولی اخیر بازار ارزهای دیجیتال اثر چندانی بر عرضه بیت کوین نداشته است. طبق این داده‌ها، ۴۸.۲۵ درصد از عرضه کل بیت کوین در طول دو سال اخیر جابه‌جا نشده و هیچ تراکنشی با آن‌ها انجام نگرفته است. ثابت‌بودن نزدیک به نصف عرضه بیت کوین به‌مدت ۲ سال، می‌تواند نشانه پیشروی بیت کوین در مسیر تبدیل‌شدن به یک ذخیره ارزش و افزایش اعتماد بلندمدت سرمایه‌گذاران باشد.

دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ | ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳


توییتر ۳۰ ارز دیجیتال دیگر به بخش جست‌وجوی قیمت خود اضافه کرد

توییتر ۳۰ توکن جدید را به قابلیت جست‌وجوی و نمایش قیمت ارزهای دیجیتال خود اضافه کرد. این ویژگی جدید ابتدا با پشتیبانی از بیت کوین اتریوم در ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) معرفی شده بود. در حال حاضر، امکان جست‌وجوی و نمایش قیمت ۳۰ توکن از ۵۰ ارز دیجیتال برتر بازار از جمله تتر، ریپل، بایننس یو‌اس‌دی، کاردانو، سولانا، پالیگان، لایت کوین، دای، اولانچ، یونی سواپ، شیبا اینو و دوج کوین در این پلتفرم محبوب وجود دارد. به نظر می‌رسد این ویژگی توییتر هنوز از برخی از توکن‌های شناخته‌شده از جمله بی‌ان‌بی، یو‌اس‌دی کوین، پولکادات و ترون پشتیبانی نمی‌کند.

اتریوم به بالاترین قیمت ۱۰ هفته‌ای خود رسید و دوباره ضدتورمی شد

اتریوم پس از رسیدن به قیمت ۱٬۵۸۹ دلاری در ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) به بالاترین سطح خود از ۸ نوامبر (۱۷ آبان) رسید.  داده‌های اولتراسوند مانی نشان می‌دهد که صدور اتریوم یک بار دیگر وارد محدوده ضدتورمی شده است و رشد عرضه کنونی آن ۰.۰۹- در سال است. در حال حاضر، نرخ سوختن اتریوم حدود ۷۳۲٬۰۰۰ توکن در سال است، در حالی که نرخ عرض سالانه در حدود ۶۲۲٬۰۰۰ اتریوم قرار دارد.

سختی استخراج بیت کوین به بالاترین حد خود رسید

سختی استخراج بیت کوین پس از افزایش ۱.۲۶درصدی در ۱۵ ژانویه (۲۵ دی)، در شماره بلاک ۷۷۲٬۱۲۸ به ۳۷.۵۹تریلیون هش رسید. پیش از این، سختی استخراج بیت کوین در ۶ نوامبر (۱۵ آبان) به بالاترین حد خود، ۳۶.۷۶تریلیون هش رسیده بود. با وجود رشد ۲۲.۷درصدی قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته، این افزایش ۱۰.۲۶درصدی سختی استخراج، سودآوری ماینرها را کمی کاهش می‌دهد. بر اساس داده‌های ماکرومیکرو، هم‌اکنون هزینه تولید هر بیت‌کوین ۱۷٬۳۷۷ دلار تخمین زده می‌شود، در حالی که بیت‌کوین با قیمت ۲۱٬۱۵۵ دلاری در حال معامله است.

رشد ۱۳۵ درصدی سولانا در دو هفته اخیر و بازگشت آن به جمع ۱۰ ارز دیجیتال برتر

به‌دلیل ارتباط شبکه سولانا با سم بنکمن فراید، سقوط صرافی FTX در ماه نوامبر قیمت سولانا را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار داده بود. اما از آغاز سال ۲۰۲۳، بهای سولانا به‌طور قابل‌توجهی رشد کرده و در دو هفته اخیر حدودا ۱۳۵ درصد افزایش یافته است. ارزش بازار سولانا نیز در ۷ روز گذشته از ۵ میلیارد دلار به ۹ میلیارد دلار رسیده است. در زمان تدوین این خبر، سولانا در قیمت ۲۳.۲۰ دلار معامله می‌شود و بار دیگر به جمع ۱۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار بازگشته است.

۴۸.۲۵ درصد از عرضه بیت کوین در طول دو سال اخیر جابه‌جا نشده است

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی گلسنود (Glassnode)، روند نزولی اخیر بازار ارزهای دیجیتال اثر چندانی بر عرضه بیت کوین نداشته است. طبق این داده‌ها، ۴۸.۲۵ درصد از عرضه کل بیت کوین در طول دو سال اخیر جابه‌جا نشده و هیچ تراکنشی با آن‌ها انجام نگرفته است. ثابت‌بودن نزدیک به نصف عرضه بیت کوین به‌مدت ۲ سال، می‌تواند نشانه پیشروی بیت کوین در مسیر تبدیل‌شدن به یک ذخیره ارزش و افزایش اعتماد بلندمدت سرمایه‌گذاران باشد.

رئیس بانک مرکزی هند خواستار ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال شد

بانک مرکزی هند (RBI)، هشداری جدی در خصوص استفاده از بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال صادر کرده است. شکتیکانتا داس (Shaktikanta Das)، رئیس بانک مرکزی هند، با استناد به سقوط صرافی FTX اعلام کرد که این ابزارهای ناپایدار چیزی جز «قمار» نیستند و ارزش فرضی آن‌ها مبتنی‌بر «باور ساختگی» است. داس، با استدلال بر این که هر دارایی باید ارزشی اساسی داشته باشد، علیه ارزهای دیجیتال اقداماتی انجام داده و در مورد افزایش دیجیتالی‌شدن پرداخت‌ها و تسلط این غول‌های فناوری بر شبکه‌های پرداخت ابراز نگرانی کرده است. در نتیجه، او به‌جای اصلاح طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک محصول مالی قانونی، خواستار ممنوعیت کامل آن شده است.

یکشنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ | ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳


رئیس بانک مرکزی هند خواستار ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال شد

بانک مرکزی هند (RBI)، هشداری جدی در خصوص استفاده از بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال صادر کرده است. شکتیکانتا داس (Shaktikanta Das)، رئیس بانک مرکزی هند، با استناد به سقوط صرافی FTX اعلام کرد که این ابزارهای ناپایدار چیزی جز «قمار» نیستند و ارزش فرضی آن‌ها مبتنی‌بر «باور ساختگی» است. داس، با استدلال بر این که هر دارایی باید ارزشی اساسی داشته باشد، علیه ارزهای دیجیتال اقداماتی انجام داده و در مورد افزایش دیجیتالی‌شدن پرداخت‌ها و تسلط این غول‌های فناوری بر شبکه‌های پرداخت ابراز نگرانی کرده است. در نتیجه، او به‌جای اصلاح طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک محصول مالی قانونی، خواستار ممنوعیت کامل آن شده است.

شاخص ترس و طمع بیت کوین وارد ناحیه خنثی شد

شاخص ترس و طمع بیت کوین که ابزاری برای سنجش احساسات معامله‌گران نسبت به تغییرات قیمت است، پس از ماه‌ها نوسان در ناحیه «ترس» و «ترس شدید»، امروز به عدد ۵۲ از ۱۰۰ رسید که در ناحیه خنثی (نه ترس و نه طمع) قرار دارد. این تغییر محسوس در شاخص ترس و طمع مشخصاً به خاطر جهش بیت کوین در روزهای اخیر و رسیدن قیمت به بالای ۲۰٬۰۰۰ دلار است.

با رشد قیمت بیت کوین، ۱۳ درصد از عرضه در گردش آن سودده شده است

طبق داده‌های گلس‌نو‌د، پس از رشد حدوداً ۴درصدی قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳درصد از عرضه در گردش دوباره به منطقی سوددهی بازگشته‌اند. این امر نشان می‌دهد که بیت کوین‌های مذکور با قیمتی بین ۱۶,۵۰۰ تا ۱۸,۲۰۰ دلار خریداری شده‌اند. انباشت حجم زیادی بیت کوین در این محدوده، تأثیر قابل‌توجهی بر عملکرد قیمت آن در آینده می‌گذارد؛ زیرا این منطقه را به یک منطقه حمایتی قوی تبدیل می‌کند که در آن تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است.

شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ | ۱۴ ژانویه ۲۰۲۳


آرک اینوست ۲.۵میلیون دلار دیگر سهام کوین بیس خرید

طبق آخرین منتشرشده، آرک اینوست ۵۲٬۸۱۳ سهام کوین بیس دیگر را به صندوق سرمایه‌گذاری قابل‌معامله آرک ایناوِیشین خود اضافه کرد. سهام این صرافی با ۸.۶درصد افزایش در روز پنج‌شنبه به قیمت ۴۷.۷۷ دلار بسته شد. بر اساس این قیمت، این خرید برای آرک اینوست حدود ۲.۵میلیون دلار هزینه داشته و کل سرمایه‌ هزینه‌شده برای خرید سهام کوین بیس را در این هفته به بیش از  ۷میلیون دلار رسانده است.

ارزش سهام شرکت‌های استخراج هم‌زمان با رشد بیت کوین افزایش یافته است

طبق داده‌های وب‌سایت متاواچ، ارزش سهام شرکت رایوت بلاک چین در هفته گذشته ۴۳درصد افزایش یافته است. ارزش سهام شرکت دیجیتال ماراتون نیز در روز پنج‌شنبه ۳۰.۹ رصد رشد کرده و به ۶.۶۷ دلار رسیده است. شرکت‌های هایو بلاک چین و هات اِیت ماینینگ هم هفته خوبی را پشت سر گذاشته و قیمت سهام آن‌ها به‌ترتیب ۷۶ و ۵۲درصد رشد را تجربه کرده است.

با رشد قیمت بیت کوین، ۱۳ درصد از عرضه در گردش آن سودده شده است

طبق داده‌های گلس‌نو‌د، پس از رشد حدوداً ۴درصدی قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳درصد از عرضه در گردش دوباره به منطقی سوددهی بازگشته‌اند. این امر نشان می‌دهد که بیت کوین‌های مذکور با قیمتی بین ۱۶,۵۰۰ تا ۱۸,۲۰۰ دلار خریداری شده‌اند. انباشت حجم زیادی بیت کوین در این محدوده، تأثیر قابل‌توجهی بر عملکرد قیمت آن در آینده می‌گذارد؛ زیرا این منطقه را به یک منطقه حمایتی قوی تبدیل می‌کند که در آن تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است.

تعداد کوسه‌های موجود در شبکه اتریوم به‌شدت رشد کرده است

طبق داده‌های درون‌زنجیره‌ای وب‌سایت سنتیمنت، کوسه‌های موجود در شبکه اتریوم از اوایل ماه نوامبر (آبان) همواره در حال انباشت بوده‌اند و ۳,۰۰۰ آدرس جدید هم به آن‌ها اضافه شده است. کوسه‌ها، سرمایه‌گذاران بزرگی هستند که بین ۱۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ اتریوم (معادل ۱۳۸,۰۰۰ تا ۱۳.۸میلیون دلار با قیمت فعلی اتریوم) هولد کرده‌اند. در حال حاضر، تقریباً ۴۸,۵۰۰ کوسه در شبکه اتریوم وجود دارد که بیشترین مقدار ثبت‌شده از فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۹۹) محسوب می‌شود.

گری گنسلر: صنعت ارزهای دیجیتال شبیه به «غرب وحشی» است

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، در مصاحبه جدید خود گفته است که اکثر ارزهای دیجیتال بر اساس قوانین و مقررات موجود ساخته نشده‌اند و کاربردهای مناسبی ندارند. به گفته او، صنعت ارزهای دیجیتال شبیه به «غرب وحشی» است و معامله‌گران به‌راحتی می‌توانند در «ترس از‌دست‌دادن» گرفتار شوند. گنسلر باور دارد بیشتر توکن‌های موجود شکست می‌خورند؛ چراکه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و استارت‌آپ‌های جدید معمولاً محکوم به شکست هستند و تاریخ هم نشان داده است که فضای زیادی برای ارزهای کوچک وجود ندارد.

مارک کوبان: افرادی که طلا دارند، احمق هستند

با وجود اینکه قیمت بیت کوین نسبت به اوج خود ۷۵ درصد کاهش یافته، مارک کوبان (Mark Cuban)، سرمایه‌گذار و میلیارد مشهور آمریکایی، در مصاحبه اخیر خود گفته که امیدوار است قیمت این ارز دیجیتال بیشتر کاهش یابد؛ تا بتواند مقدار بیشتری از آن را خریداری کند. کوبان در این مصاحبه توضیح داده است که به نظر او هم بیت کوین و هم طلا ابزاری برای ذخیره ارزش محسوب می‌شوند و سرمایه‌گذارانی که طلا دارند؛ «احمق» هستند؛ چراکه این فلز نمی‌تواند از ثروت‌ آن‌ها در مواقع بحرانی محافظت کند.

سه شنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ | ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳


روسیه توسعه سیستم تسویه‌حساب ارز دیجیتال ملی خود را در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌کند

به گزارش روزنامه روسی کمرسانت، با ادامه‌یافتن تحریم‌ها، بانک مرکزی این کشور در حال توسعه یک سیستم تسویه‌حساب بین‌المللی برای استفاده از ارز دیجیتال ملی خود است. این گزارش پیش‌بینی می‌کند که برنامه‌های توسعه روبل دیجیتال در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ اجرایی شود و هم‌زمان بانک مرکزی روسیه بر روی دو سیستم تسویه‌حساب کار کند. در مدل اول، کشورهای مختلف برای یکپارچه‌سازی سیستم‌های ارز دیجیتال ملی خود، قراردادهای دوجانبه با روسیه منعقد می‌کنند. مدل دوم، ایجاد یک پلتفرم هاب‌مانند برای تعامل روسیه با سایر کشورها، به‌اشتراک‌گذاری پروتکل‌ها و استانداردهای مشترک با هدف تسهیل پرداخت‌ها بین کشورهای مرتبط است.

بایننس شاهد خروج ۲۵درصد از سرمایه خود در کمتر از ۲ ماه بوده است

به گزارش‌ فوربس، صرافی بایننس حدود ۲۵درصد از دارایی‌های خود را در کمتر از ۶۰ روز از دست داده است، زیرا چانگ پنگ ژائو این صرافی را بدون مدیر مالی اداره می‌کند. طبق این گزارش، بایننس در طول ۲ ماه گذشته، بیش از ۱۲میلیارد دلار سرمایه را از طریق خروج بی‌یو‌اس‌‌دی و بی‌ان‌بی از دست داده است. بر اساس گزارش فوربس، تنها ۲۹میلیارد دلار توکن بی‌ان‌بی در صرافی باقی مانده و ارزش آن طی این مدت حدود ۳۰درصد کاهش یافته است. این رقم، ۵۱درصد از ارزش گزارش‌شده توسط بایننس در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۹ آبان) کمتر است.

وزارت دادگستری ایالات متحده از توقیف ۵۵میلیون سهام رابین‌هود خبر داد

وزارت دادگستری ایالات متحده رسماً به دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده ورشکستگی بلاک‌فای اطلاع داده است که حدود ۵۵میلیون سهام رابین‌هود به ارزش بیش از ۴۵۰میلیون دلار را به عنوان بخشی از پرونده‌های کیفری علیه صرافی FTX و مدیران آن توقیف کرده است. پیش از این، سم بنکمن فرید، مدیرعامل پیشین FTX، یوناتان بن شیمون، یکی از طلبکاران این صرافی و بلاف‌فای درمورد مالکیت این سهام‌ها ادعاهایی را مطرح کرده بود. وزارت دادگستری خاطرنشان کرد که کنترل بیش از ۲۰میلیون دلار ارز را از شرکت کارگزاری «ای‌دی‌اَنداِف مَن کپیتال» در اختیار گرفته است.

رشد قیمت توکن‌های سهام‌گذاری اتریوم با نزدیک‌شدن به زمان به‌روزرسانی شانگهای

با نزدیک‌شدن به تاریخ به‌روزرسانی شانگهای که امکان برداشت اتریوم‌های سهام‌گذاری‌شده را فراهم می‌کند، توکن‌های پروتکل‌های لیکوئید استیکینگ شاهد رشد قیمت خود هستند. طبق داده‌های کوین گیکو، قیمت لیدو دائو، توکن حاکمیتی لیدو فاینانس در ۲۵ ساعت گذشته بیش از ۱۹درصد رشد کرد و به ۱.۹۲ دلار رسیده است. توکن راکت پول نیز پس از افزایش ۱۵درصدی در قیمت ۲۶.۳ دلار معامله می‌شود. حجم روزانه معاملات مشتقه توکن‌های سهام‌گذاری اتریوم نیز پس از رشد ۴۳۶درصدی در روز گذشته به ۲۷۶میلیون دلار رسیده است.

در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ کمتر از ۱۰۰ خودپرداز بیت کوین راه‌اندازی شده است

داده‌های کوین‌ای‌تی‌ام‌رادار نشان می‌دهد در حالی که ۴٬۱۶۹ دستگاه خودپرداز بیت کوین در شش ماهه اول سال به این شبکه جهانی اضافه شده‌، تعداد خودپردازهای جدید بین ژوئیه (خرداد) تا پایان سال، فقط ۹۴ دستگاه بوده است. علی‌رغم این کاهش نصب خودپرداز‌های جدید بیت‌کوین،‌ اسپانیا و استرالیا در نصب این دستگاه‌ها پیشتاز هستند. ایالات متحده و کانادا جایگاه اول و دومی خود برای میزبانی بیشترین تعداد دستگاه خودپرداز را حفظ کردند. السالوادور، کشوری که زمانی رتبه سوم را در اختیار داشت، اکنون پس از اسپانیا و استرالیا به رتبه پنجم سقوط کرده است.

قیمت بیت کوین از ۱۷,۰۰۰ دلار عبور کرد

قیمت بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، بار دیگر توانست از سطح ۱۷,۰۰۰ دلار عبور کند. در روز اول سال ۲۰۲۳، یعنی ۱ ژانویه (۱۱ دی)، کف قیمتی ۱۶,۴۹۶ دلار برای بیت کوین به ثبت رسیده بود که در حال حاضر نسبت به آن روز، بیش از ۴درصد افزایش یافته است. در زمان تدوین این خبر، بیت کوین در قیمت ۱۷,۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ | ۹ ژانویه ۲۰۲۳


گزارش جدید: تعداد مالکان ارزهای دیجیتال ممکن است در سال ۲۰۲۳ به ۸۰۰ نفر برسد

طبق گزارش جدید پلتفرم کرپیتو دات کام (Crypto.com)، تعداد مالکان ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ از مرز ۴۰۰ میلیون نفر عبور کرده و تا ۱ دسامبر (۱۰ آذر) به ۴۰۲ میلیون نفر رسیده است. میانگین رشد ماهانه پذیرش ارزهای دیجیتال نیز ۲.۹ درصد است. با در نظر گرفتن این نرخ رشد و بسته به شرایط بازار، کریپتو دات کام انتظار دارد که تعداد مالکان دارایی‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۳ هم به رشد خود ادامه دهد و به ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون نفر برسد.

صرافی FTX تنها در ۹ ماه ۴۰میلیون دلار صرف هزینه هتل، غذا و پرواز کرده است

به گزارش بیزنس اینسایدر، اسناد دادگاه نشان می‌دهد که شرکت باهامایی FTX بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱)، تنها ۲ ماه پیش از اعلام ورشکستگی، حدود ۴۰میلیون دلار صرف هزینه هتل‌های مجلل، پرواز و غذا کرده است. طبق این گزارش، بیش از ۱۵میلیون دلار برای هتل‌ها و اقامتگاه‌ها هزینه شده که تنها ۵.۸میلیون دلار مربوط به یک هتل در آلبانی بوده است؛ تفرجگاه مجلل سم بنکمن فرید پیش از دستگیری در پنت‌هاوس ۳۰میلیون دلاری‌اش.

همکاری مسترکارت و پالیگان برای آموزش وب ۳.۰ به هنرمندان نوظهور

مسترکارت با همکاری پالیگان یک پلتفرم مقیاس‌پذیر اتریوم را برای معرفی هنرمندان نوظهور به فناوری وب ۳.۰ راه‌اندازی کرده است. برنامه شتاب‌دهنده هنرمندان مسترکارت، در حال حاضر به پنج هنرمند نوظهور مختلف حوزه موسیقی آموزش می‌دهد تا از ابزارهای بلاک چین برای رشد برند و تعامل با طرفداران خود از جمله در اجرای کنسرت در متاورس استفاده کنند. رایان واتس، مدیرعامل پالیگان استودیوز دراین‌باره گفت: «نسل سوم وب این پتانسیل را دارد که گونه جدیدی از هنرمندان را توانمند کند که می‌تواند طرفداران زیادی داشته باشند، کسب‌ درآمد کنند و رسانه‌های جدیدی را برای ابزار وجود و ارتباط به شیوه خود معرفی کنند».

کاهش سرعت برداشت‌ها از هوبی پس از واریز ۱۰۰میلیون دلار توسط جاستین سان

به گزارش نانسن، علیرغم کاهش اخیر قیمت یو‌اس‌دی‌دی، سرعت برداشت‌ مشتریان از صرافی هوبی تا ظهر یکشنبه به ۱۲میلیون دلار در روز کاهش یافته است. جاستین سان که بخش بزرگی از سهام این صرافی را در اختیار دارد، روز جمعه، با هدف جلب اعتماد مشتریان ۱۰۰میلیون دلار استیبل کوین به این صرافی واریز کرد. هم‌زمان، با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اخراج ۲۰درصد از کارمندان هوبی، مشتریان این صرافی در طول روز جمعه، ۶۰.۹میلیون دلار از دارایی‌های خود را برداشت کرده بودند. قیمت استیبل کوین ترون در هفته گذشته بین ۰.۹۸۳ تا ۰.۹۶۹ دلار در نوسان بود و اکنون نیز در حدود ۰.۹۷۷ دلار معامله می‌شود.

دوج کوین چهارمین ارز دیجیتال محبوب در بیت پی شناخته می‌شود

دوج (DOGE)، در حال حاضر پرکاربردترین ارز دیجیتال مورد استفاده در تراکنش‌های مشتریان سرشناس بیت پی (BitPay) شناخته می‌شود. در پاییز سال گذشته، ایلان ماسک برای فروش عطر کلکسیونی خود از بیت پی استفاده کرد و این شرکت امکان خرید این عطر را با استفاده از دوج کوین و شیبا اینو، در اختیار کاربران قرار داد. دوج کوین پس از بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و بیت کوین کش (BCH) در لیست چهارمین ارز دیجیتال محبوب قرار می‌گیرد و دیگر کوین‌های محبوب مانند ریپل (XRP) و لایت کوین (LTC) در رتبه‌های بعدی می‌آیند. در آخر شیبا اینو (SHIB)، دومین میم کوین بزرگ بعد از دوج کوین از نظر ارزش بازار، این فهرست را به پایان می‌رساند.

حجم معاملات ماهانه فیوچرز بیت کوین به پایین‌ترین سطح در بیش از دو سال گذشته رسید

حجم معاملات بیت کوین در بازارهای فیوچرز (آتی) صرافی‌های مختلف، در ماه دسامبر (آذر) برابر با ۳۸۶.۶میلیارد دلار بوده که نسبت ۶۳۱.۶میلیارد دلار ماه نوامبر (آبان) ۳۹درصد افت داشته است. این رقم پایین‌ترین رکورد ثبت‌شده برای حجم معاملات فیوچرز بیت کوین از اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹) تاکنون است. کارشناسان نیز می‌گویند ورشکستگی صرافی FTX اعتماد کاربران به صرافی‌های متمرکز را تا حد زیادی خدشه‌دار کرده و به همین خاطر از حجم فعالیت‌های معاملاتی آنها کاسته شده است.

شنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ | ۷ ژانویه ۲۰۲۳


مارک یوسکو: صاحبان قدرت می‌خواهند با صنعت ارزهای دیجیتال بجنگند

مارک یوسکو (Mark Yusko)، مدیر ارشد مدیریت سرمایه مورگان کریک (Morgan Creek Capital)، می‌گوید صنعت دارایی‌های دیجیتال در مرحله‌ای قرار دارد که با مخالفت صاحبان قدرت روبه‌رو می‌شود. او گفته است که از سال ۲۰۲۲ تا سال ۲۰۲۷ صاحبان قدرت بعد از باور نکردن و خندیدن به فعالان صنعت ارزهای دیجیتال، سعی می‌کنند با آن‌ها بجنگند. یوسکو گفته است که بانک‌ها و قانون‌گذاران ممکن است از سقوط صرافی «FTX» و سم بنکمن فرید سوء‌استفاده و در صنعت ارزهای دیجیتال خرابکاری کنند.

قیمت سولانا بعد از تقریباً دو سال به زیر محدوده ۱۰ دلار سقوط کرد

حتی با وجود ثبات نسبی قیمت ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم در ماه گذشته، سولانا به روند نزولی خود ادامه داده و در روز گذشته به زیر مرز ۱۰ دلار سقوط کرده است. تقریباً در دو سال گذشته، این اولین باری است که قیمت سولانا به زیر محدوده ۱۰ دلار می‌رسد. قیمت این ارز دیجیتال در یک سال گذشته نزدیک به ۹۴ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که بیت کوین و اتریوم در همین مدت به‌ترتیب ۶۵ و ۶۸ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

گزارش جدید: تعداد مالکان ارزهای دیجیتال ممکن است در سال ۲۰۲۳ به ۸۰۰ نفر برسد

طبق گزارش جدید پلتفرم کرپیتو دات کام (Crypto.com)، تعداد مالکان ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ از مرز ۴۰۰ میلیون نفر عبور کرده و تا ۱ دسامبر (۱۰ آذر) به ۴۰۲ میلیون نفر رسیده است. میانگین رشد ماهانه پذیرش ارزهای دیجیتال نیز ۲.۹ درصد است. با در نظر گرفتن این نرخ رشد و بسته به شرایط بازار، کریپتو دات کام انتظار دارد که تعداد مالکان دارایی‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۳ هم به رشد خود ادامه دهد و به ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون نفر برسد.

سهام تسلا در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با بیت کوین و اتریوم افت بیشتری داشته است

اگرچه در سال ۲۰۲۲ ارزهای دیجیتال با افت شدیدی مواجه شدند؛ با این حال سهام  شرکت تولید خودروهای الکتریکی تسلا در سال ۲۰۲۲ حتی در مقایسه با دو ارز دیجیتال برتر بازار یعنی بیت کوین و اتریوم افت بیشتری را تجربه کرده است. تام دونلوی، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی شرکت مساری (Messari) عنوان کرد که سهام  تسلا در سال ۲۰۲۲ ۷۲درصد کاهش یافت؛ درحالی که بهای اتریوم و بیت کوین در همین سال به ترتیب ۶۸.۲۸ و ۶۴.۵۸ درصد افت کرد.

چارلز هاسکینسون: از رشد صنعت NFTها شگفت‌زده شده‌ام

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار ارز دیجیتال کاردانو، در توییتر خود گفته که از رشد و توسعه صنعت توکن‌های غیرمثلی (NFT) شگفت‌زده شده؛ چراکه این بخش در مدت زمان بسیار کوتاهی توانسته است خود را از هیچ به عضو اساسی صنعت ارزهای دیجیتال تبدیل کند. هاسکینسون باور دارد که NFTها برای هر چیزی، از جمله انتشار مدرک تحصیلی و افزایش ارتباط بین اینفلوئنسرها و مخاطبانشان، مفید است. او اعلام کرده است که قصد دارد در آینده بیشتر با بخش‌هایی مثل متاورس، گیم‌فای (GameFi) و NFTها درگیر شود.

چهارشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ | ۴ ژانویه ۲۰۲۳


افزایش حجم معاملات دوج کوین پس از توییت جدید ایلان ماسک

بر اساس گزارش ویل‌استاتس (WhaleStats)، دوج کوین به پرمعامله‌ترین توکن در میان ۱۰۰ نهنگ برتر بایننس کوین تبدیل شده است. افزایش حجم معاملات دوج کوین پس از آن رخ داد که ایلان ماسک یک پست جدید برای تبریک کریسمس توییت کرد. او در توییت خود تصویری از سگ‌هایش را به اشتراک گذاشت که نشان دوج کوین روی یکی از آن‌ها به چشم می‌خورد.

ژاپن ممنوعیت استفاده از استیبل کوین‌های خارجی مانند تتر را لغو می‌کند

به گزارش خبرگزاری ژاپنی نیکِی در ۲۶ دسامبر (۵ دی)، آژانس خدمات مالی ژاپن، ممنوعیت توزیع استیبل کوین‌های صادرشده خارجی مانند تتر و یواس‌دی کوین را در سال ۲۰۲۳ لغو خواهد کرد. این اقدام به‌طور قابل‌توجهی بر معاملات ارزهای دیجیتال در ژاپن تأثیر خواهد گذاشت، طبق داده‌های رسمی، هیچ یک از ۳۱ صرافی ژاپنی ثبت شده در آژانس خدمات مالی، از جمله شرکت‌هایی مانند بیت‌فلایر یا کوین‌چک، تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ (۹ آذر ۱۴۰۱) هیچ معامله‌ای با استیبل کوین‌ها انجام ندادند.

برداشت بیت کوین از صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح خود در ۷ ماه گذشته رسید

به گفته شرکت تحلیل آن‌چین گلس‌نود، سرمایه خروجی از صرافی‌ها در ۲۵ دسامبر (۴ دی)، به پایین‌ترین سطح خود در بیش از ۶ ماه گذشته، ۹٬۳۵۲ بیت کوین رسیده است. به نظر می‌رسد کاربران رسوایی FTX را فراموش کرده و به‌سرعت در حال تطبیق با شرایط فعلی هستند. طبق این داده‌ها، حجم برداشت بیت کوین از صرافی‌ها پس از رسیدن به اوج ۱۴۲٬۷۸۸ بیت کوین در ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) بیش از ۱۰ برابر کاهش یافته است.

مارک کوبان: بیت کوین سرمایه‌گذاری خوبی است، اما سرمایه‌گذاران طلا احمق هستند

مارک کوبان، کارآفرین میلیارد و مالک تیم دالاس مروریکس در گفت‌وگو با بیل ماهر، میزبان پادکست کلاب رندوم عنوان کرد که بیت کوین یک سرمایه‌گذاری عالی است و منتظر کاهش قیمت می‌ماند تا بتواند مقدار بیشتری بخرد. او، همچنین در پاسخ به ماهر و دیگر سرمایه‌گذاران معتقد به طلا گفت: «اگر بر روی طلا سرمایه‌گذاری کردید، بسیار احمق هستید». کوبان با تأکید بر این که سرمایه‌گذاران طلای واقعی را در اختیار ندارند، توضیح داد: «وقتی بر روی طلا سرمایه‌گذاری کردید، تنها چیزی که دارید یک تراکنش دیجیتالی است. شما مالک یک شمش طلا نیستید».

مدیر جی‌پی مورگان: سرمایه‌گذاران سازمانی بزرگ از ارزهای دیجیتال دوری می‌کنند

جارد گراس، مدیر بخش استراتژی سبد سرمایه سازمانی در شرکت مدیریت دارایی جی‌پی مورگان، به‌تازگی عنوان کرده است که سرمایه‌گذاران بزرگ سازمانی از بازار ارزهای دیجیتال دوری می‌کنند؛ چراکه نوسان بالای این نوع دارایی‌ مدیران سرمایه را با چالش‌هایی مواجه می‌کند. گراس عقیده دارد که بسیاری از سرمایه‌گذاران سازمانی در حال حاضر، به دلیل اینکه به بازار ارزهای دیجیتال وارد نشده‌اند ابراز خرسندی می‌کنند.

سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ | ۳ ژانویه ۲۰۲۳


گزارش: میلیاردرهای ارزهای دیجیتال از ماه مارس ۱۱۶میلیارد دلار از دست داده‌اند

بر اساس گزارش فوربس، بازار نزولی ارزهای دیجیتال و موج ورشکستگی شرکت‌های این حوزه موجب شده است تا بنیان‌گذاران شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال طی ۹ ماه گذشته ۱۱۶میلیارد دلار از دست بدهند. چانگ پنگ ژائو یکی از افرادی است که بیشترین زیان را در این صنعت دیده است؛ چراکه او در ابتدا ۶۵میلیارد دلار دارایی داشت اما اکنون دارایی او به ۴.۵میلیارد دلار رسیده است.

کاهش ۳۰درصدی هش‌ریت بیت کوین درپی وقوع کولاک شدید در آمریکا

کولاک ادامه‌دار در آمریکا تأثیر شدیدی روی استخراج‌کنندگان بیت کوین داشته است، به طوری که بسیاری از آن‌ها را مجبور به توقف فعالیت‌های خود کرده است. این طوفان زمستانی که برق هزاران خانه و کسب‌وکار را در سراسر آمریکا قطع کرده و ۲۲ نفر را به کام مرگ کشانده، باعث شده است تا هش‌ریت بیت کوین نیز ۳۰درصد کاهش یابد.

شرکت‌های استخراج بیت کوین سال را با ۴میلیارد دلار بدهی به پایان می‌رسانند

گزارش هش ریت ایندکس (Hashrate Index) حاکی از آن است که شرکت‌های استخراج بیت کوین که تحت فشار بازار نزولی ارزهای دیجیتال قرار دارند، سال میلادی را در حالی به پایان می‌رسانند که در مجموع ۴میلیارد دلار بدهی دارند. شرکت استخراج بیت کوین کور ساینتیفیک در این میان شدیدترین ضرر متحمل شده و ۱.۳میلیارد دلار بدهی به بار آورده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: ارزهای دیجیتال «نزدیک به حرام» هستند

سید کاظم موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، به‌تازگی در اظهارنظری درباره شرایط ارزهای دیجیتال در کشور گفته است: «بنا بر اظهارات برخی کارشناسان اقتصادی و ملاحظات نهاد‌های امنیتی پیرامون خطرناک‌بودن رمزارز‌ها در اقتصاد ایران، من هم این بخش را مخاطره‌آمیز می‌دانم. در حال حاضر در این بخش هیچ‌گونه عدالت اقتصادی وجود نداشته و حتی نزدیک به حرام نیز هست.»

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین درباره ابلاغیه سازمان امور مالیاتی پیرامون درنظرگرفتن مشوق مالیاتی برای برخی دارندگان مزارع استخراج ارزهای دیجیتال، گفت: «مزارع ارز‌های دیجیتال به منزله یک کارخانه تولیدی است؛ لذا با توجه به مصرف انرژی و خلق سرمایه برای دارندگان تولیدکنندگان ارز‌های دیجیتال، آنها باید بخشی از درآمد خود را تحت‌عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند.»

پیتر شیف: رشد بیت کوین تا حدی بر علاقه سرمایه‌گذاران به طلا تأثیر گذاشته است

پیتر شیف، استراتژیست ارشد جهانی یورو پاسیفیک کپیتال و یکی شکاکان به ارزهای  دیجیتال، عقیده دارد که رشد بیت کوین تا حدی بر علاقه سرمایه‌گذاران به طلا تأثیر گذاشته است. به گفته او، پس از آنکه بیت کوین با کمک عملکرد خوب خود به‌عنوان طلای دیجیتال معرفی شد، سرمایه‌گذاران ناامید از معاملات نوسانی طلا، در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کردند. شیف خاطرنشان کرد با قرارگرفتن بیت کوین در کانون رسانه‌های بزرگ مالی، برخی از سازمان که قرار بود در زمینه طلا سرمایه‌گذاری کنند نیز بیت کوین را انتخاب کردند.

دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ | ۲ ژانویه ۲۰۲۳


شخصی که ادعا می‌کند ساتوشی ناکاموتو است، دیگر نمی‌خواهد این مسئله را در دادگاه ثابت کند

کریگ رایت (Craig Wright)، دانشمند رشته علوم رایانه، چند سالی است که تلاش می‌کند تا در دادگاه ثابت کند ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، است. حال او اعلام کرده که ممکن است دست از تلاش خود بردارد. رایت در توییتر اعلام کرده که عصبی است و به نظر و تأیید دیگران اهمیتی نمی‌دهد. طبق این توییت، او تنها به‌دنبال تأیید خانواده خود است و فقط دوست دارد ببینید که ایده‌هایش به نتیجه رسیده‌اند و در دنیای واقعی از آنها استفاده می‌شود.

هک ۱.۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال توسط کره شمالی در ۵ سال گذشته

طبق گزارش آژانس جاسوسی کره جنوبی، هکرهای کره شمالی در پنج سال گذشته حدود ۱.۵ تریلیون وون (۱.۲ میلیارد دلار) ارز دیجیتال و دارایی‌های مجازی دیگر را دزدیده‌اند. بیش از نیمی از این مبلغ تنها در سال جاری به سرقت رفته است. کارشناسان و متخصصان باور دارند که کره شمالی به دلیل نیاز شدید به ارزهای خارجی، به هک ارزهای دیجیتال و سایر فعالیت‌های غیرقانونی سایبری روی آورده است.

گزارش جدید: در سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۰,۰۰۰ نفر در صنعت ارزهای دیجیتال مشغول به کار شدند

آمارهای شرکت بلاک ریسرچ (Block Research) نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۲,۲۰۰ نفر در مشاغلی مشغول به کار شدند که با صنعت ارزهای دیجیتال ارتباط داشت. طبق این داده‌ها، ۵۰ درصد از مشاغل مذکور (۴۱,۱۳۶ عدد) به تجارت و معامله ارزهای دیجیتال و ۸ درصد (۶,۷۳۸ عدد) از آنها به بخش توکن‌های غیرمثلی (NFT) مربوط می‌شدند. علاوه بر این، در سال ۲۰۲۲ حدود ۹,۵۶۰ نفر هم در صنعت ارزهای دیجیتال اخراج شدند که ۲۴ درصد از آن به‌خاطر پلتفرم معاملاتی کریپتو دات کام (Crypto.com) بود.

گزارش جدید: سرمایه‌گذاران آمریکایی در حال انباشت بیت کوین هستند

داده‌های موجود نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران آمریکایی و اروپاییِ بازار ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال در حال انباشت و سرمایه‌گذاران آسیایی در حال فروش بوده‌اند. بعد از فروپاشی اکوسیستم ترا، سرمایه‌گذاران آسیایی از توزیع به انباشت و سرمایه‌گذاران آمریکایی و اروپایی از انباشت به توزیع تغییر مسیر دادند. سرمایه‌گذاران آسیایی در ماه نوامبر (آبان) به انباشت خود ادامه دادند و سرمایه‌گذاران آمریکایی نیز با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۳ کمی در حال انباشت هستند.

یکشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ | ۱ ژانویه ۲۰۲۳


رئیس‌جمهور برزیل قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال را تصویب کرده است

ژائیر بولسونارو (Jair Bolsonaro)، رئیس‌جمهور برزیل، در روز پنجشنبه لایحه مقررات مربوط به صنعت ارزهای دیجیتال را که اخیراً توسط نمایندگان و سنای این کشور تصویب شده بود، امضا کرد. طبق این قانون جدید، مجرم‌ها و کلاهبرداران صنعت ارزهای دیجیتال باید بین چهار تا شش سال زندانی شوند و جریمه نقدی هم پرداخت کنند. علاوه بر این، از این به بعد شرکت‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال، از جمله صرافی‌ها، می‌بایست «مجوز ارائه‌دهندگان خدمات مجازی» را هم دریافت کنند.

توییتر نمودار قیمت بیت کوین و اتریوم را به بخش جست‌وجو خود اضافه کرد

توییتر به تازگی از ویژگی جدیدی رونمایی کرده است که کاربران اجازه می‌دهد تا قیمت بیت کوین و اتریوم را به‌سادگی با تایپ کلمه «Bitcoin» یا «Ethereum» در تب جستجو مشاهده کنند. طبق گفته حساب کاربری توییتر بیزنس، برای مشاهده نمودار قیمت، می‌توانید نماد یک سهام، صندوق قابل‌معامله در بورس یا ارز دیجیتال را با علامت کَش‌تگ ($) در ابتدای آن جست‌وجو کنید. البته، جست‌وجوی بیشتر نمادها بدون علامت کَش‌تگ امکان‌پذیر است. این حساب کاربری اعلام کرده است که این قابلیت جدید در هفته‌های آینده از نمادهای بیشتری پشتیبانی می‌کند و تجربه کاربری آن نیز بهبود خواهد یافت.

ایلان ماسک: به‌محض پیداکردن جایگزین از مدیریت توییتر کناره‌گیری می‌کنم

ایلان ماسک، مالک جدید توییتر که مدتی است شخصاً تیم این شبکه اجتماعی را رهبری می‌کند، چندی پیش با انتشار یک نظرسنجی از کاربران خواسته بود تا بگویند او باید در این سمت باقی بماند یا خیر و نتیجه هرچه باشد به آن پایبند خواهد بود. اکنون او در توییتی تازه اعلام کرده است به‌محض پیداکردن شخصی که به‌اندازه کافی «احمق» باشد، این سمت را ترک خواهد کرد و پس از آن تنها تیم‌های مربوط به بخش‌های نرم‌افزاری و سرورهای توییتر را هدایت می‌کند.

شنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ |۳۱ دسامبر ۲۰۲۲


قیمت توکن هواداری آرژانتین پس از قهرمانی در جام جهانی در حال سقوط است

قیمت توکن هواداری اتحادیه فوتبال آرژانتین در ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر)، روز فینال جام جهانی فوتبال به ۶.۴ دلار رسید. اما پس از قهرمانی این تیم، با سقوط ۵۸درصدی در ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) به ۲.۶۷ دلار کاهش یافت. پیش از این بازی، قیمت توکن هواداری آرژانتین پس از شکست شوکه‌کننده مقابل عربستان، ۲۳درصد سقوط کرده بود. پس از قطعی‌شدن حضور آرژانتین در بازی فینال، قیمت این توکن به حدود ۵ دلار رسید و پیش از شروع مسابقه در ۷.۲ دلار در حال معامله بود.

به‌رغم روند نزولی موجود، کل سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در سال ۲۰۲۲ بیشتر از سال ۲۰۲۱ بوده است

سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر صنعت بلاک چین از ماه مه ۲۰۲۲ (اردیبهشت) همواره نزولی بوده و در ماه نوامبر (آبان) نیز شرایط آن تغییر نکرده است. این شاخص در ماه نوامبر (آبان) حدود ۴.۸ درصد کاهش یافته و در مجموع به ۸۴۰.۴ میلیون دلار (از ۸۴۳ میلیون دلار در مهر) رسیده است. با این حال، علی‌رغم وجود این روند نزولی، کل سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۶.۱ میلیارد دلار بوده و نسبت به ۳۰.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال ۲۰۲۱ رشد کرده است.

کاهش قیمت و حجم معاملات مجموعه NFTهای دونالد ترامپ

بعد از اینکه قیمت و حجم معاملات مجموعه توکن‌های غیرمثلی (NFT) دونالد ترامپ در ابتدای هفته جاری افزایش یافت، هر دوی این شاخص‌ها به‌شدت کاهش یافته‌اند. قیمت کف این توکن‌ها در مقایسه با اوج قیمتیِ آن‌ها در روز شنبه ۷۴ درصد کاهش یافته است و حجم معاملات آن از یکشنبه تا دوشنبه ۵۷ درصد سقوط کرده است. شایان ذکر است که در روز شنبه حجم معاملات مجموعه NFTهای مذکور از ۳.۵ میلیون دلار گذشته بود.

شیبا اینو، بیت کوین و اتریوم سه ارز دیجیتال پربیننده در سال ۲۰۲۲ در صرافی بایننس بوده‌اند

بایننس در اطلاعیه جدید خود گفته است که شیبا اینو یکی از پربیننده‌ترین ارزهای دیجیتالِ این صرافی در سال ۲۰۲۲ بوده است. این در حالی است که داده‌های شرکت اینتودبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهد تنها ۳ درصد از هولدرهای شیبا اینو در سود و ۸۴ درصد از آنها در ضرر هستند. گفتنی است که در سال ۲۰۲۲ بیت کوین و اتریوم هم جزء پربیننده‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در صرافی بایننس بوده‌اند.

نزدیک به نیمی از کل بیت کوین‌های موجود طی ۲ سال گذشته هرگز جابه‌جا نشده‌اند

داده‌های پلتفرم تحلیلی گلسنود نشان می‌دهد سهم آن بخش از عرضه بیت کوین که طی دو سال گذشته در هیچ تراکنشی جابه‌جا نشده‌اند، به بالاترین سطح خود در ۲۲ ماه گذشته در ۴۶.۳۴درصد رسیده است. این یعنی نزدیک به نیمی از کل بیت کوین‌های موجود طی دو سال اخیر مطلقاً فروخته نشده‌اند.

سه شنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۱ |۲۷ دسامبر ۲۰۲۲


اپراتور مخابراتی بحرین: از این پس پرداخت قبوض با ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است

شرکت «Stc Bahrain»، یکی از زیرمجموعه اپراتور مخابراتی فعال در این کشور، یعنی «Stc Group»، اخیراً اعلام کرده است که با بستن قرارداد مشارکتی با ایزی فایننشال سرویس (Eazy Financial Services)، شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداختی در بحرین، فرصتی ایجاد کرده است که به مشتریان‌شان امکان پرداخت قبوض با استفاده از ارز دیجیتال را می‌دهد. بر اساس بیانیه‌ای از سوی این اپراتور مخابراتی، هدف این اقدام «تمرکز بیشتر بر پیشبرد بخش فین‌تک بحرین به‌عنوان یکی از توانمندی‌های دیجیتال لازم در سطح جهانی» است.

بیش از ۲میلیون دلار از صرافی غیرمتمرکز رادیوم سرقت شد

صرافی غیرمتمرکز مبتی‌بر سولانای رادیوم (Raydium) توسط هکرها مورد حمله قرار گرفت و ۲میلیون دلار از آن به سرقت رفت. این پروتکل روز جمعه اعلام کرد که مهاجم توانسته است «اختیار مالکیت» این سازمان را برعهده بگیرد و به سرمایه‌ها دسترسی داشته باشد. بر اساس داده‌های شرکت نانسن (Nansen)، مهاجم بیش از ۲.۲میلیون دلار توکن شامل ۱.۶میلیون دلار سولانا سرقت کرده است.

بنیان‌گذار کاردانو می‌گوید دیگر درباره ریپل صحبت نخواهد کرد

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، به‌تازگی عنوان کرده است که دیگر درباره ریپل صحبت نخواهد کرد. او حملات شدید جامعه کاربران ریپل را دلیلی برای این اقدام خود بیان کرده است. به گفته او، این حملات به دلیل مواضع او در رابطه با پرونده ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار رخ داده است و جامعه ریپل او را به تبانی با این نهاد نظارتی متهم کرده‌اند.

یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ |۲۵ دسامبر ۲۰۲۲


کریپتوکوانت: ذخایر بایننس با داده‌های درون‌زنجیره‌ای مطابقت دارد

شرکت کریپتوکوانت (CryptoQuant) اعلام کرده است که داده‌های مربوط به ذخایر صرافی بایننس با داده‌های درون‌زنجیره‌ای مطابقت دارد. این شرکت خاطرنشان کرده است که هیچ یک از رفتارهای نامنظمی که در صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) قبل از سقوط آن دیده می‌شد، در حال حاضر در ذخایر بایننس وجود ندارد. برای مثال، تنها با ۱۰ درصد از دارایی‌های بایننس در بایننس کوین سرمایه‌گذاری شده است؛ اما صرافی FTX با بخش زیادی از سرمایه خود اف‌تی‌ایکس توکن خریده بود.

رئیس آینده مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا می‌گوید شرکت‌های حوزه ارزهای دیجیتال پول‌شویی را تسهیل می‌کنند

اشلی ادلر، رئیس بعدی مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا، عنوان کرده است که شرکت‌های حوزه ارزهای دیجیتال عمداً مخفی‌کار هستند و در مقیاس بالا پول‌شویی را تسهیل می‌کنند. او همچنین گفته است که نهاد تحت مدیرتش موضع سخت‌گیرانه‌ای در قبال ارزهای دیجیتال اتخاذ خواهد کرد. به عقیده ادلر، صنعت ارزهای دیجیتال باید قانون‌گذاری شود تا ریسک‌های مرتبط با تضاد منافع مشارکت‌کنندگان در آن و طبقه‌بندی نامشخص دارایی‌های دیجیتال کاسته شود.

رائول پال: احتمال این وجود دارد که طلا، بازار سهام و اتریوم رشد کنند

رائول پال (Raoul Pal)، مدیر سابق شرکت گلدمن ساکس، گفته است که در روند طلا، بازار سهام و اتریوم الگوهایی وجود دارد که نشان می‌دهد همه این دارایی‌ها رشد می‌کنند. او با توجه به تحلیل تکنیکال برای ۹۹۱,۲۰۰ دنبال‌کننده خود در توییتر توضیح داده که اتریوم ممکن است از روند نزولی خود خارج شود و حمایت بالاتری در محدوده ۱,۵۰۰ دلار پیدا کند. شایان ذکر است که هنگام انتشار این خبر، قیمت اتریوم در محدوده ۱,۲۷۰ دلار در نوسان بوده است.

گزارش جدید: هولدرهای بلندمدت بیت کوین همچنان نسبت به آن دیدگاهی صعودی دارند

داده‌های وب‌سایت گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که هولدرهای بلندمدت بیت کوین ممکن است ارزهای دیجیتال خود را نگه دارند، زیرا در صورت فروش متحمل ضرر قابل‌توجهی خواهند شد. این هولدرها ۱۳.۸ میلیون بیت کوین دارند و سرمایه‌های آن‌ها به‌عنوان پول هوشمند در نظر گرفته می‌شود، چراکه معمولاً در بازارهای نزولی انباشته می‌کنند و در بازارهای صعودی می‌فروشند. شایان ذکر است که این هولدرها در ماه نوامبر (آبان) حدود ۱ میلیون بیت کوین به دارایی‌های خود اضافه کرده بودند.

چهارشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱ |۲۱ دسامبر ۲۰۲۲


گلدمن ساکس: طلا در بلندمدت سرمایه‌گذاری بهتری نسبت به بیت کوین خواهد بود

گلدمن ساکس، در گزارش جدید خود می‌گوید که طلا در بلندمدت عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین خواهد داشت. بررسی این بانک نشان می‌دهد در حالی که معامله‌گران از طلا برای محافظت در برابر تورم و کاهش ارزش دلار استفاده می‌کنند، بیت کوین شبیه سهام یک شرکت فناوری پرریسک با رشد بالا است. گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند که شرایط مالی سخت، نرخ پذیرش بیت ‌کوین را کاهش می‌دهد و این باعث خواهد شد که تکرار روند بازدهی خوب این ارز دیجیتال مانند دهه گذشته کمتر محتمل باشد.‌

سناتور لومیس معتقد است که قیمت بیت کوین دوباره افزایش خواهد یافت

سینتیا لومیس، سناتور آمریکایی، معتقد است که قیمت بیت کوین دوباره افزایش خواهد یافت. به گفته او عرضه محدود بیت کوین دلیلی برای افزایش قیمت این ارز دیجیتال است. او افزود: «معتقد هستم چون تنها ۲۱میلیون بیت کوین برای استخراج وجود دارد، بر اساس اصل کمیاب‌بودن قیمت این ارز دیجیتال افزایش خواهد یافت». او همچنان اعتقاد دارد که بیت کوین می‌تواند گزینه مناسبی برای بازنشستگی باشد.

فرانسه احتمالاً پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال را ملزم به دریافت مجوز کند

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، هروه موری، عضو کمیسیون مالی مجلس سنای فرانسه، طرحی را پیشنهاد داده است تا براساس آن، بندی را حذف کند که به شرکت‌های ارزهای دیجیتال این کشور اجازه می‌دهد بدون مجوز کامل تا سال ۲۰۲۶ فعالیت کنند. گفتنی است که در حال حاضر حتی با اجرایی‌شدن چارچوب نظارتی ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴، شرکت‌های حوزه ارزهای دیجیتال در فرانسه می‌توانند تا سال ۲۰۲۶ بدون مجوز فعالیت داشته باشند.

مایکروسافت استخراج بدون مجوز ارزهای دیجیتال در سرویس‌های آنلاین خود را ممنوع می‌کند

مایکروسافت شرایط سیاست‌گذاری خود را به‌روزرسانی کرده است تا استخراج بدون مجوز ارزهای دیجیتال در سرویس‌های آنلاین خود را ممنوع کند. این قانون جدید که در ۱ دسامبر (۱۰ آذر) اجرایی شد، برای همه کاربران، ازجمله کاربران سرویس‌های پولی مایکروسافت اعمال می‌شود. این اقدام، مایکروسافت را در کنار سایر شرکت‌هایی همچون گوگل قرار داده است که استخراج بدون مجوز ارزهای دیجیتال در پلتفرم ابری خود را ممنوع کرده است.

مدیرعامل بایننس: فقط یک درصد مردم می‌توانند از ارزهای دیجیتال خود نگهداری کنند

چانگ پنگ ژائو می‌گوید که ۹۹درصد افرادی که ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول شخصی نگهداری کنند، به احتمال زیاد آن را به طریقی از دست خواهند داد. مدیرعامل بایننس تأکید کرد که استفاده از کیف پول شخصی بدون خطر نیست. او عقیده دارد زمانی که افراد ارزهای دیجیتال خود در کیف پول شخصی ذخیره می‌کنند، نسبت به نگهداری آن‌ها در صرافی متمرکز، دارایی‌های بیشتری را از دست می‌دهند. با این حال، ژائو سال‌ها حامی استفاده از کیف پول‌های غیرامانی بوده و از آن به عنوان حق اساسی بشر یاد کرده است، اما همیشه از کاربران خواسته است تا این کار را به‌درستی انجام دهند.

برزیل ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی می‌کند

روبرتو کامپوس نتو، رئیس بانک مرکزی برزیل، به‌تازگی گفته است که بانک مرکزی برزیل قصد دارد ارز دیجیتال ملی این کشور را تا سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی کند. به گفته نتو، یک برنامه آزمایشی با همکاری مؤسسات مالی از قدم‌های اولیه برای راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی برزیل خواهد بود و سپس استفاده گسترده‌تر از این ارز دیجیتال آغاز می‌شود.

بر اساس یک تحقیق جدید، هلند آماده‌ترین کشور برای پذیرش متاورس است

براساس مطالعه جدید شرکت تحقیقاتی حوزه خدمات اینترنت و تلفن یوسوئیچ (Uswitch)، هلند به عنوان آماده‌ترین کشور جهان برای پذیرش متاورس انتخاب شده است. در این تحقیق عواملی همچون سرعت ثابت پهنای باند، قیمت بسته‌های اینترنت، تعداد استارتاپ‌های فینتک فعال در حوزه بلاک چین و تعرفه صادرات فناوری پیشرفته در نظر گرفته شده است.

بیت کوین در ۷ سال از ۱۰ سال گذشته عملکرد بهتری نسبت به بازارهای مالی داشته است

رائول پال، استراتژیست سرمایه‌گذاری در توییتر خود داده‌هایی به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد در طول یک دهه گذشته، بیت کوین در ۷ سال بهترین عملکرد را به‌عنوان یک دارایی داشته است. جالب اینجاست که طی ۳ سالی که بیت کوین نتوانسته در رتبه اول قرار بگیرد، بدترین عملکرد را داشته است. بر اساس این داده‌ها، بیت کوین با بازدهی منفی ۶۱.۹۷درصد به‌عنوان دارایی با بدترین عملکرد در سال ۲۰۲۲ دسته‌بندی شده است.

 

دوشنبه ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۱ |۱۹ دسامبر ۲۰۲۲


جی‌پی مورگان: سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در آمریکا «رفتار گله‌ای» از خود نشان می‌هند

بانک  جی‌پی مورگان (JPMorgan) در گزارش جدید خود عنوان کرد پس از آنکه بسیاری از سرمایه‌گذاران در کف قیمتی مشغول خرید شدند، نتیجه گرفته است که بازار ارزهای دیجیتال در آمریکا ویژگی‌هایی همچون «رفتار گله‌ای» از خود نشان می‌دهد. چی‌پی مورگان در این گزارش نوشت که انتقال ارزهای دیجیتال در آمریکا عمدتاً هنگام رشد قابل‌توجه قیمت‌ها اتفاق افتاده است.

جاستین سان ۱۰۰میلیون دلار به بایننس واریز کرد

جاستین سان، بنیان‌گذار ترون، در ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) در توییت خود اعلام کرد که ۱۰۰میلیون دلار به بایننس واریز کرده است. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس نیز ضمن تأیید این اقدام جاستین سان، اعلام کرد که این وجه مربوط به یک قرارداد برای آوردن استیبل کوین دلاری بایننس به بلاک چین ترون بوده است.

سقوط بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بی‌ثبات‌کننده‌ای بر اقتصاد نداشته است

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری یاردنی ریسرچ عقیده دارد که سقوط بازار ارزهای دیجیتال و ترکیدن حباب‌های قیمتی اثر بی‌ثبات‌کننده‌ای بر اقتصاد کلان نداشته است. این شرکت مشاوره می‌گوید که حباب بازار بدون عواقب قابل‌توجهی ترکیده است. یاردنی خاطرنشان کرد که روند گذار به وضعیت نسبتاً عادی نسبی در بازار به‌طور شگفت‌انگیزی هموار بوده است. البته، هنوز این احتمال وجود دارد که تأخیر در تغییر سیاست‌های پولی بتواند بازارهای مالی را در سال آینده بی‌ثبات کند؛ اگرچه این شرکت فکر نمی‌کند که چنین اتفاقی رخ دهد.

جی‌پی مورگان: تاکنون ۱۳درصد از آمریکایی‌ها ارز دیجیتال داشته‌اند

تحقیقات جدید جی‌پی مورگان چیس نشان می دهد که حدود ۱۳درصد از جمعیت آمریکا (حدود ۴۳میلیون نفر) در مقطعی از زندگی خود ارزهای دیجیتال داشته‌اند. بر اساس این گزارش که در ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) منتشر شده، این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰، زمانی که تنها حدود ۳درصد بوده، به طرز چشمگیری افزایش یافته است. این مطالعه همچنین بیانگر این است که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، معمولاً اولین خریدهای خود را طی دوره‌های افزایش قیمت‌ در بازار انجام می‌دهند.

بایننس ارائه امکان برداشت USDC را دوباره آغاز کرد

بایننس دوباره پردازش درخواست برداشت یو‌اس‌دی کوین (USDC) را آغاز کرده است. گفتنی است این صرافی موقتاً پردازش برداشت‌های یواس‌دی کوین را به‌دلیل موجودی ناکافی این استیبل کوین در پلتفرم خود متوقف کرده بود. این صرافی برای افزایش ذخایر یو‌اس‌دی کوین خود استیبل کوین دلاری بایننس (BUSD) را به یو‌اس‌دی کوین تبدیل کرده است. گفتنی است طبق داده‌های پلتفرم نانسن (Nansen)، بخش زیادی از موجودی استیبل کوین بایننس، یعنی بیش از ۱۱.۵میلیارد دلار به شکل BUSD است.

یکشنبه ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۱ |۱۸ دسامبر ۲۰۲۲


هیئت جهانی ثبات مالی استانداردهایی برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند

هیئت جهانی ثبات مالی، یک سازمان بین‌المللی که بر سیستم مالی جهانی نظارت دارد، گزارش داده است که در سال آینده اقداماتی را برای قانون‌گذاری مقررات ارزهای دیجیتال انجام خواهد داد. به گفته دیتریش دومانسکی، دبیرکل مستعفی این سازمان، اتفاقات اخیر، از جمله سقوط صرافی FTX نشان داد که رسیدگی به ریسک‌های موجود در این صنعت امری ضروری است. او خاطرنشان کرد که هدف از ایجاد این استانداردهایی قانون‌گذاری، الزام پروژه‌های ارزهای دیجیتال به رعایت استانداردهایی مشابه با بانک‌ها خواهد بود.

سقوط بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بی‌ثبات‌کننده‌ای بر اقتصاد نداشته است

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری یاردنی ریسرچ عقیده دارد که سقوط بازار ارزهای دیجیتال و ترکیدن حباب‌های قیمتی اثر بی‌ثبات‌کننده‌ای بر اقتصاد کلان نداشته است. این شرکت مشاوره می‌گوید که حباب بازار بدون عواقب قابل‌توجهی ترکیده است. یاردنی خاطرنشان کرد که روند گذار به وضعیت نسبتاً عادی نسبی در بازار به‌طور شگفت‌انگیزی هموار بوده است. البته، هنوز این احتمال وجود دارد که تأخیر در تغییر سیاست‌های پولی بتواند بازارهای مالی را در سال آینده بی‌ثبات کند؛ اگرچه این شرکت فکر نمی‌کند که چنین اتفاقی رخ دهد.

جی‌پی مورگان: تاکنون ۱۳درصد از آمریکایی‌ها ارز دیجیتال داشته‌اند

تحقیقات جدید جی‌پی مورگان چیس نشان می دهد که حدود ۱۳درصد از جمعیت آمریکا (حدود ۴۳میلیون نفر) در مقطعی از زندگی خود ارزهای دیجیتال داشته‌اند. بر اساس این گزارش که در ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) منتشر شده، این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰، زمانی که تنها حدود ۳درصد بوده، به طرز چشمگیری افزایش یافته است. این مطالعه همچنین بیانگر این است که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، معمولاً اولین خریدهای خود را طی دوره‌های افزایش قیمت‌ در بازار انجام می‌دهند.

شهردار نیویورک به‌رغم بازار نزولی همچنان می‌خواهد این شهر را به مرکز ارزهای دیجیتال تبدیل کند

بر اساس گزارش خبرگزاری اسلیت (Slate)، اریک آدامز، شهردار نیویوک، همچنان قصد دارد این شهر را به مرکز صنعت ارزهای دیجیتال تبدیل کند. گفتنی است که آدامز در ماه‌های ژانویه و فوریه (دی و بهمن)، به‌رغم بازار نزولی ارزهای دیجیتال، سه حقوق اول خود را به بیت کوین و اتریوم تبدیل کرده بود. جونا آلون، دبیر مطبوعاتی شهردار نیویورک، در این رابطه گفت: «شهردار آدامز باور دارد که ارزهای دیجیتال، بلاک چین و سایر فناوری‌های نوظهور، در بلندمدت یک فرصت باورنکردنی برای نوآوری رشد اقتصادی ارائه می‌دهند و او می‌خواهد این اتفاق درست همینجا، در نیویورک رخ بدهد.»

شنبه ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۱ |۱۷ دسامبر ۲۰۲۲


بهای ایپ‌کوین از آغاز ماه جاری میلادی ۵۳درصد رشد کرده است

بهای توکن ایپ‌کوین (ApeCoin) طی ماه اخیر بیش از ۵۰درصد رشد کرده است. دلیل احتمالی این رشد را می‌توان به راه‌اندازی قابلیت سهام‌گذاری این توکن از آغاز دسامبر نسبت داد. جامعه ایپ‌کوین بی‌صبرانه منتظر چنین رویدادی بود و تاکنون تعداد توکن‌های ایپ‌کوین سهام‌گذاری‌شده به ۵۷.۵میلیون عدد می‌رسد که معادل ۲۵۰میلیون دلار است.

سناتور آمریکایی: هیچ دلیلی برای وجود ارزهای دیجیتال نمی‌بینم

جان تستر، نماینده دموکرات مونتانا و یکی از سناتورهای بدبین به ارزهای دیجیتال در اظهارنظری جسورانه عنوان کرده است که هیچ دلیلی برای وجود ارزهای دیجیتال نمی‌بیند. او که همچنین در کمیته بانکداری سنا خدمت می‌کند، یکی از بازیگران کلیدی درگیر در بحث‌های جاری درمورد قانون‌گذاری ارزهای در دیجیتال ایالات متحده است. تستر طی گفت‌وگویی در شبکه ان‌بی‌سی استدلال کرد که ارزهای دیجیتال به‌هیچ‌وجه ارزش واقعی ندارند و نباید قانون‌گذاری شوند؛ زیرا این امر به آنها مشروعیت می‌بخشد.

رویترز: دادستان‌های آمریکایی سر مسئله بایننس به اختلاف خورده‌اند

رویترز به‌تازگی در گزارشی مدعی شده است تعدادی منبع ناشناس به این خبرگزاری گفته‌اند که اختلاف‌نظر دادستان‌های آمریکایی صدور نتیجه نهایی تحقیقات دادگستری آمریکا درباره فعالیت‌های صرافی بایننس را به تعویق انداخته است. این منابع ناشناس گفته‌اند پرونده بایننس از سال ۲۰۱۸ و با تمرکز بر مسئله انطباق فعالیت‌های این صرافی با قوانین مبارزه با پول‌شویی و مقررات تحریمی آمریکا، در حال بررسی است. ظاهراً برخی از دادستان‌های آمریکایی درگیر با این پرونده معتقدند شواهد جمع‌آوری‌شده اتهامات علیه مدیران بایننس را توجیه می‌کند.

سم بنکمن فرید از راه دور در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس آمریکا شهادت می‌دهد

سم بنکمن فرید در گفت‌وگوی خود با آنیوژوال ویلز (Unusual Whales) در توییتر اسپیسز گفت که قصد دارد فردا در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا به صورت از راه دور شهادت دهد. گفتنی است پیش‌تر تأیید شده بود که او شخصاً برای شهادت حضور خواهد یافت؛ اما نتواست به موقع در کمیته بانکداری سنا حضور یابد.

جمعه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۱ |۱۶ دسامبر ۲۰۲۲


تعداد میلیونرهای دوج کوین ۳۴ درصد کاهش یافته است

داده‌های وب‌سایت فین‌بولد (Finbold) نشان می‌دهد که تعداد میلیونرهای دوج کوین تا ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) به ۶۸۵ نفر رسیده است. از این تعداد ۶۰۵ آدرس حداقل یک میلیون دلار دوج کوین دارند و ۸۰ آدرس حداقل ۱۰ میلیون دلار دوج کوین هولد کرده‌اند. تعداد هولدرهای میلیونری دوج کوین اخیراً به‌دلیل کاهش قیمت این ارز دیجیتال کاهش یافته است. شایان ذکر است که در ۱ نوامبر (۱۰ آبان) تعداد میلیونرهای دوج کوین ۱,۰۴۶ آدرس بوده و در کم‌تر از شش هفته ۳۶۱ نفر از آنها از این گروه خارج شده‌اند.

تعداد نهنگ‌ها و کوسه‌های بیت کوین به بیشترین میزان خود در دو سال اخیر رسیده است

داده‌های پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهند که تعداد آدرس‌های حاوی ۱۰ تا ۱,۰۰۰ بیت کوین، که به نهنگ‌ها و کوسه‌ها معروف هستند، به بیشترین میزان خود از سال ۲۰۲۰ رسیده است. تعداد این سرمایه‌گذاران طی ۹ ماه گذشته ۵.۴درصد افزایش یافته و اکنون به ۱۵۱۱۰۰ عدد رسیده است. این اتفاق درحالی روی داده که بهای بیت کوین به کمترین میزان خود در دو سال اخیر رسیده است.

گلدمن ساکس: به قانون‌گذاری در سطح صرافی‌ها نیاز داریم نه در بلاک چین

گلدمن ساکس، روز جمعه در گزارشی تحقیقاتی گفت سقوط صرافی FTX داستانی به قدمت بازارهای مالی دارد و بیانگر شکست فناوری بلاک چین نیست. این گزارش خاطر نشان می‌کند که نیازمند قانون‌گذاری در سطح صرافی‌ها هستیم، جایی که پول سرمایه‌گذاران با وعده بازگشت در آینده مبادله می‌شود. با وجود بحران‌های سال ۲۰۲۲، گلدمن ساکس عقیده دارد اگر قانو‌ن‌گذاران به‌درستی تشخیص دهند که چه چیزی باید قانون‌گذاری شود، بازار ارزهای دیجیتال احتمالاً رشد خواهد کرد.

سناتور آمریکایی: هیچ دلیلی برای وجود ارزهای دیجیتال نمی‌بینم

جان تستر، نماینده دموکرات مونتانا و یکی از سناتورهای بدبین به ارزهای دیجیتال در اظهارنظری جسورانه عنوان کرده است که هیچ دلیلی برای وجود ارزهای دیجیتال نمی‌بیند. او که همچنین در کمیته بانکداری سنا خدمت می‌کند، یکی از بازیگران کلیدی درگیر در بحث‌های جاری درمورد قانون‌گذاری ارزهای در دیجیتال ایالات متحده است. تستر طی گفت‌وگویی در شبکه ان‌بی‌سی استدلال کرد که ارزهای دیجیتال به‌هیچ‌وجه ارزش واقعی ندارند و نباید قانون‌گذاری شوند؛ زیرا این امر به آنها مشروعیت می‌بخشد.

نیکلاس مرتن: دو رویداد مهم پیش‌ رو می‌توانند باعث سقوط قیمت بیت کوین شوند

نیکلاس مرتن، تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال می‌گوید که تعیین روند کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین در هفته‌های آینده به دو رویداد کلیدی اقتصاد کلان بستگی دارد. این تحلیلگر عقیده دارد که که بازار منتظر گزارش شاخص قیمت مصرف کننده و آخرین جلسه فدرال رزرو در سال جاری است که هر دو برای این هفته برنامه‌ریزی شده‌اند. شاخص قیمت مصرف کننده امروز، ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) منتشر خواهد شد و جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) برگزار می‌شود. مرتن خاطرنشان کرد که اگر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو کمتر از حد انتظار باشد، بازار‌ها بازهم تحت فشار خواهند بود.

جیم کرامر: سولانا، ریپل و دوج کوین کلاهبرداری‌اند

جیم کرامر (Jim Cramer)، مجری و نویسنده مشهور آمریکایی، به‌شدت از سولانا، ریپل و دوج کوین انتقاد کرده و گفته است که این ارزهای دیجیتال کلاهبرداری‌های بزرگی هستند؛ زیرا نتوانسته‌اند ارزش واقعی خود را نشان دهند. او تأکید کرده است که خود او یکی از طرفداران بزرگ فناوری بلاک چین است و افراد باید تفاوت بین ارزهای دیجیتال و بلاک چین را درک کنند. کرامر درمورد صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) گفته است که بلاک چین هیچ ارتباطی با ورشکستگی آن نداشته و خود او نمی‌داند چطور باید این اتفاق را درک کند.

چهارشنبه ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۱ |۱۴ دسامبر ۲۰۲۲


تیم دریپر: بیت کوین، السالوادور را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل می‌کند

تیم دریپر، سرمایه‌دار خطرپذیر، در مصاحبه جدید با آنتونی پمپلیانو پیش‌بینی کرد که تصمیم نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین و تبدیل آن به یک ارز قانونی در کشور با گذشت زمان نتیجه خواهد داد. این میلیاردر شناخته‌شده عقیده دارد که بیت‌کوین، به‌احتمال زیاد، السالوادور را از یکی از فقیرترین کشورهای جهان به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل خواهد کرد. دریپر، به‌تازگی پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت کوین طی شش ماه آینده به ۲۵۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید.

به‌روزرسانی مرج نوسیس چین با موفقیت انجام شد

نوسیس چین، به‌روزرسانی مرج خود را با موفقیت انجام داد و اکنون تراکنش‌های این شبکه به‌جای مکانسیم اثبات اعتبار، با استفاده از اثبات سهام پردازش می‌شوند؛ فرآیندی مشابه آنچه در ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) در شبکه اتریوم رخ داد. این به‌روزرسانی، لایه اجرایی شبکه را با زنجیره بیکن نوسیس ادغام کرد که سال گذشته راه‌اندازی شده بود. همچنین، پس از مرج، تعداد اعتبارسنج‌های نوسیس چین از ۲۰ به ۱۰۰٬۰۰۰ عدد افزایش یافت.

کوین اولری ضرری بابت سرمایه‌گذاری در FTX نکرده است

کوین اولری، تاجر و سیاست‌مدار کانادایی، در مصاحبه اخیر خود توضیح داده است که پس از مشاهده علاقه غیرقابل‌باور مؤسسات آمریکایی به صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX)، تقریباً ۱۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد. او گفته است که تمام این ۱۰ میلیون دلار متعلق به خود او بوده و از دست رفته است. با این حال، اولری فاش کرده که به‌عنوان سفیر این صرافی ۱۵ میلیون دلار دستمزد دریافت کرده است. در نتیجه، سود او از این معامله همچنان حدود ۵ میلیون دلار و بیشتر از ضرر او است. علاوه بر این، اولری گفته که حاضر است در پروژه آینده سم بنکمن فرید هم سرمایه‌گذاری کند؛ زیرا باور دارد که او ممکن است از اشتباهات خود درس گرفته باشد.

سه شنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱ |۱۳ دسامبر ۲۰۲۲


در ماه نوامبر ۴.۸۸ میلیارد دلار ارز دیجیتال گم شد یا به سرقت رفت

گزارش‌های جدید وب‌سایت دپ‌ریدار (DappRadar) نشان می‌دهد که در ماه نوامبر (آبان) ۴.۸۸ میلیارد دلار ارز دیجیتال گم شد یا به سرقت رفت. بر اساس این گزارش، بزرگترین اتفاقی که در این ماه روی کاربران تأثیر گذاشت، توقف برداشت جنسیس (Genesis)، پلتفرم وام‌دهی و صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بود. به‌عبارت دقیق‌تر، جنسیس باعث شد ۲.۸ میلیارد دلار از مبلغ مذکور از دسترس کاربران خارج شود. دومین اتفاق بزرگ نیز ورشکستگی صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) بود که طی آن حدود یک میلیارد دلار از وجوه کاربران از بین رفت و پس از توقف برداشت‌ها، آن هم هک شد و ۳۸۰ میلیون دلار را از دست داد.

کاهش ۲۲ درصدی ارزش کل سرمایه قفل‌شده دیفای در ماه نوامبر

داده‌های وب‌سایت دپ ریدار (Dapp Radar) نشان می‌دهد که ارزش کل سرمایه قفل‌شده بخش امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) در ماه نوامبر (آبان) با کاهشی ۲۲ درصدی به ۶۵.۰۱ میلیارد دلار رسیده است. بزرگترین کاهش این شاخص در ۹ نوامبر (۱۸ آبان) اتفاق افتاد؛ یعنی زمانی که بایننس پس از یک معامله ناموفق، صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) را رها کرد. در این روز ارزش کل سرمایه قفل‌شده دیفای ۱۱ درصد کاهش یافت و از  ۷۳.۸۹ میلیارد دلار به ۶۵.۷ میلیارد دلار رسید. سولانا به‌دلیل نقش FTX در اکوسیستم آن، بزرگترین بازنده بود. به‌عبارت دقیق‌تر، ارزش کل سرمایه قفل‌شده این بلاک چین ۷۱ درصد کاهش یافت و به ۳۶۶ میلیون دلار رسید. ارزش کل سرمایه قفل‌شده اتریوم نیز در ماه نوامبر (آبان) با کاهشی ۲۴ درصدی به ۳۲.۱ میلیارد دلار رسید.

مقایسه بیت کوین و تسلا توسط استراتژیست ارشد بلومبرگ

مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence)، در توییتی اعلام کرد که هم بیت کوین و هم تسلا، از ماه فوریه (بهمن) تاکنون ۵۰۰میلیون دلار از ارزش بازاری خود را از دست داده‌اند. با توجه به گفته‌های او، این امر می‌تواند نشان‌دهنده افول اقتصادی، هم‌زمان با اتخاذ سیاست‌های پولی انقباضی توسط فدرال رزور آمریکا باشد. مک‌گلون اظهار داشته است که این دارایی‌ها ممکن است رشد خود را از سر بگیرند، اما او شخصاً تمایل دارد روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کند.

نظرسنجی جدید: فقط ۸درصد از آمریکایی‌ها دیدگاه مثبتی به ارزهای دیجیتال دارند

نظرسنجی جدید وب‌سایت سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) نشان می‌دهد که تا پایان نوامبر (آبان)، تنها ۸درصد از آمریکایی‌ها دیدگاه مثبتی نسبت به ارزهای دیجیتال دارند که نسبت به ۱۹درصد ثبت‌شده در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) کاهش قابل‌توجهی داشته است. سی‌ان‌بی‌سی تأکید کرده که تعداد کسانی که دیدگاه منفی نسبت به ارزهای دیجیتال دارند، به‌سرعت رشد کرده و از ۲۵ درصد در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) به ۴۳ درصد در نوامبر (آبان) افزایش یافته است.

سلسیوس باید ۴۴میلیون دلار ارز دیجیتال را به مشتریان خود بازگرداند

به گزارش بلومبرگ، یک قاضی فدرال به پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال سلسیوس دستور داد تا ۴۴میلیون دلار ارز دیجیتال را به مشتریان حساب امانی بازگرداند. این مبلغ که فقط دارایی‌های موجود حساب‌های امانی را در بر می‌گیرد، بخش ناچیزی از میلیاردها دلار بدهی سلسیوس است. حکم مذکور پس از آن صادر شد که مشاوران سلسیوس و سهام‌داران آن به توافق رسیدند که ارزهای دیجیتال موجود در حساب‌های امانی متعلق به کاربران است و نه پلتفرم.

ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست

براساس گزارش اخیر مجله فوربس، ایلان ماسک که یکی از طرفداران سرسخت دوج کوین محسوب می‌شود، دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست. ایلان ماسک جایگاه اول را به برنار آرنو، تاجر فرانسوی حوزه مد داده است. گوتام ادانی، تاجر هندی ذغال سنگ نیز در جایگاه سوم فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است و جف بزوس و وارن بافت نیز در رتبه‌های چهارم و پنجم این فهرست قرار دارند.

یکشنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۱ |۱۱ دسامبر ۲۰۲۲


بانک استاندارد چارتد: بیت کوین شاید در سال ۲۰۲۳ به ۵هزار دلار برسد

اریک رابرتسون، رئیس بخش تحقیقات بانک بریتانیایی استاندارد چارتد در گزارش جدید خود چندین سناریوی «غافلگیرکننده» را نام برد که براساس آن‌ها بازارها به کمتر از ارزش واقعی خود می‌رسند. یکی از این سناریوها، احتمال کاهش ۷۰درصدی قیمت بیت کوین و ریزش آن به ۵هزار دلار است. با این حال، استاندار چارتد سقوط قیمت بیت کوین را غیرمحتمل توصیف کرده است و عقیده دارد دارایی‌های دیجیتال مبتنی‌بر بلاک چین در بلندمدت ماندگار خواهند بود.

یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر صرافی ارزهای دیجیتال زیپمکس را به قیمت ۱۰۰میلیون دلار خریداری می‌کند

یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر به نام وی ونچرز (V Ventures) قصد دارد صرافی ارزهای دیجیتال زیپمکس (Zipmex) را به قیمت ۱۰۰میلیون دلار خریداری کند. بر اساس گزارش بلومبرگ، وی ونچرز برای خرید این صرافی، ۳۰میلیون دلار پول نقد و مابفی مبلغ را به صورت ارز دیجیتال پیشنهاد کرده است. گفتنی است همزمان با بازار نرولی ارزهای دیجیتال، ادغام و خرید شرکت‌های این حوزه نیز افزایش یافته است.

مدیر چیا نتورک: ریپل در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار شکست خواهد خورد

جین هافمن، مدیر ارشد عملیاتی شرکت بلاک چین چیا نتورک، پیش‌بینی کرده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در این نبرد حقوقی ریپل را شکست خواهد داد. او در توییتی نوشت: «تنها نتیجه این خواهد بود که یک قاضی فدرال حکم کند فروش توکن XRP توسط رپیل، آن را به اوراق بهادار تبدیل کرده است». هافمن عنوان کرد که قضات فدرال به اندازه‌ای شکاک هستند که آگاه باشند، اکثر مردم ریپل را به امید افزایش قیمت خریده‌اند. از این رو، استدلال‌های ریپل و حامیان آن در مورد ادعای کاربرد این ارز دیجیتال احتمالاً جواب نخواهد داد.

مایکل سیلور: اتریوم، ریپل و دیگر آلت کوین‌ها اوراق بهادار ثبت‌نشده هستند

مایکل سیلور، با اشاره به نبرد حقوقی جاری میان ریپل لبز و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، عنوان کرد که به اعتقاد او ریپل یک اوراق بهادار ثبت‌نشده است. او خاطرنشان کرد که رپیل لبز به مردم توکن می‌فروشد، اما هرگز شرکت خود را عمومی یا اطلاعات مالی خود را شفاف نکرده است. سیلور، همین نظر را در مورد اتریوم نیز دارد. به گفته او، اتریوم مانند سولانا یک اوراق بهادار ثبت‌نشده است که توسط چندین گروه مانند بنیاد اتریوم و کانسنسیس کنترل می‌شود. به نظر مدیرعامل مایکرواستراتژی، تقریباً تمام آلت کوین‌ها اوراق بهادار هستند و باید مشمول نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار شوند.

مدیر عامل بایننس: صنعت ارزهای دیجیتال نیازی به ناجی ندارد

پس از آنکه چانگ پنگ ژائو،‌ برای جلوگیری از آثار مخرب فروپاشی صرافی FTX و کمک به پروژه‌هایی که دچار بحران نقدینگی شده‌اند، یک صندوق بازیابی ۱ میلیارد دلاری ایجاد کرد، برخی از او به‌دلیل منفعت‌طلبی و ایجاد انحصار در بازار به نفع خود انتقاد کردند. این در حالی است که برخی دیگر از ژائو به‌عنوان یک ناجی یاد می‌کنند. اکنون، او در رشته‌توییتی عنوان کرده است که صنعت ارزهای دیجیتال نیازی به ناجی ندارد و فکر می‌کند این زیبایی تمرکززدایی است. با این حال، برخی از اعضای جامعه ارزهای دیجیتال نیز بر این باورند که هیچ‌کس مدیرعامل بایننس را منجی نمی‌داند و او هیچ تفاوتی با سم بنکمن فرید ندارد.

یک نماینده مجلس ایالات متحده به دلیل نقض قوانین در تبلیغ یک توکن جریمه شد

مدیسون کاوثورن، نماینده مجلس نمایندگان ایالات متحده، به‌دلیل تبلیغ ارز دیجیتالی که اطلاعات سرمایه‌گذاری نامشخصی داشت، توسط کمیته اخلاق مجلس نمایندگان آمریکا بیش از ۱۵٬۰۰۰ دلار جریمه شد. گزارش این کمیته که پس از یک تحقیق هفت ماهه منتشر کرد، نشان می‌دهد که کاوثورن به‌طور غیرقانونی ارز دیجیتالی را که تبلیغ می‌کرد در آن منفعت مالی داشت، عملی که نقض قوانین تعارض منافع بوده است. البته، کمیته اخلاق مجلس درباره اینکه آیا کاوثورن قصد داشت شخصاً از فعالیت‌های تبلیغاتی خود سود ببرد به اجماع نرسید.

گلس‌نود: نسبت سود به زیان تحقق‌یافته ۷ روزه بیت کوین به پایین‌ترین حد خود رسید

بر اساس آخرین گزارش هفتگی گلس‌نود، نسبت سود به زیان تحقق‌یافته بیت کوین اخیراً به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسیده است. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران بیت کوین در حال حاضر نسبت به سود متوجه ضرری بیشتری شده‌اند. طبق این داده‌ها، زیان تحقق‌یافته سرمایه‌گذاران بیت کوین ۱۴ برابر بیشتر از سود تحقق‌یافته آن‌ها است.

رائول پل پیش‌بینی کرده است که ارزش بازار سهام و ارزهای دیجیتال افزایش می‌یابد

رائول پل (Raoul Pal)، یکی از مدیران سابق شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، معتقد است که دارایی‌های ریسک‌پذیری مثل ارزهای دیجیتال و سهام برای یک روند صعودی تنظیم شده‌اند. او معتقد است که این اتفاق در نهایت با بهتر شدن فضای اقتصاد کلان رخ خواهد داد. پل اظهار داشته است که عرضه پول در سیستم‌های مالی جهان بیشتر از هر چیز دیگری بیت کوین را کنترل می‌کند و این ارز دیجیتال هم در نهایت، باعث احیای سایر دارایی‌های دیجیتال می‌شود. علاوه بر این، او فکر نمی‌کند که نرخ بهره بتواند قیمت سهام و ارزهای دیجیتال را برای مدت نامعلومی پایین نگه دارد.

شنبه ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۱ |۱۰ دسامبر ۲۰۲۲


انیموکا برندز بیشتر سهام پلتفرم گیمینگ و موسیقی متاورس Pixelynx را خریداری کرد

شرکت بازی‌های بلاک چینی انیموکا برندز (Animoca Brands) بیشتر سهام پلتفرم گیمینگ و موسیقی متاورس پیکسل‌ وای‌ان‌ایکس (Pixelynx) را خریداری کرده است. انیموکا برندز در اطلاعیه خود عنوان کرد که انتظار دارد این اقدام ادغام فناوری‌ها و جامعه بخش گیمینگ و وب ۳.۰ را گسترش دهد. گفتنی است که ارزش سهام خریداری‌شده هنوز فاش نشده است.

هیئت ثبات مالی درپی شکست FTX قصد دارد به مسائل مرتبط با ارزهای دیجیتال بپردازد

هیئت ثبات مالی درپی از فروپاشی FTX خواستار یک چارچوب جهانی برای قانون‌گذاری و نظارت بر ارزهای دیجیتال شده است. این هیئت همچنین اعلام کرده است که آسیب‌پذیری‌های بخش دیفای را نیز ارزیابی می‌کند. هیئت ثبات مالی در جلسه‌ای در باسل گفت که قصد دارد چارچوب نظارت بر ارزهای دیجیتال خود را بهبود بخشد تا شاخص‌های آسیب‌پذیری ویژه دیفای را نیز در آن شامل کند و همچنین تأثیر نزدیک‌شدن ارتباط دیفای با بازارهای مالی سنتی را بررسی کند.

مجلس پاراگوئه به لایحه قانون‌گذاری استخراج ارزهای دیجیتال رأی منفی داد

مجلس پاراگوئه به لایحه مرتبط با قانون‌گذاری استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور رأی منفی داده است. این لایحه که قصد داشت تجاری‌سازی، واسطه‌گری، معامله، انتقال، ذخیره و مدیریت دارایی‌های ارزهای دیجیتال را قانون‌گذاری کند، ابتدا در ماه ژوئیه (تیر) توسط کنگره پاراگوئه تصویب شد اما در ماه بعد رئیس جمهور این کشور آن را وتو کرد.

گرگ وال استریت به سرمایه‌گذاران هشدار داد که از ارزهای دیجیتال اجتناب کنند

جردن بلفورت، کارگزار سابق بازار سهام که با نام گرگ وال استریت شناخته می‌شود، در ویديو اخیر خود که در مورد فروپاشی صرافی FTX و سقوط بازار ارزهای دیجیتال منتشر شده است‌، خاطر نشان کرد که در شرایط کنونی به هیچ ارز دیجیتالی جز بیت کوین و اتریوم نزدیک نمی‌شود. او معتقد است که بیت کوین یا اتریوم نیز باید بخش بسیار کوچکی از سبد سرمایه‌گذاری شما را تشکیل دهند. بلفورت در ادامه گفت که بازار ارزهای دیجیتال را به‌عنوان جایی برای سرمایه‌گذاری توصیه نمی‌کنم.

سختی استخراج بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۲۱ رسید

سختی استخراج بیت‌کوین در روز سه‌شنبه، به‌دنبال افزایش هزینه‌های انرژی، کاهش قیمت بیت کوین پس از فروپاشی صرافی FTX در ماه گذشته و بحران نقدینگی شرکت‌های استخراج، ۷.۳۲درصد کاهش یافت. بر اساس داده‌های بی‌تی‌سی دات کام، این بیشترین سقوط سختی شبکه بیت کوین پس از ژوئيه ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰) بوده است؛ زمانی که انبوهی از ماینرها پس از ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین، از شبکه خارج شدند. کور ساینتیفیک، بزرگ‌ترین شرکت سهامی عام فعال در زمینه استخراج بیت کوین در جهان می‌گوید که ممکن است ذخایر نقدی‌اش تا پایان سال به پایان برسد.

سه شنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱ |۶ دسامبر ۲۰۲۲


فانتوم ممکن است نرخ سوزاندن توکن‌های خود را تا ۷۵ درصد کاهش دهد

بنا بر گزارشات جدید، شبکه فانتوم قصد دارد طرحی را برای برنامه‌‌های غیرمتمرکز خود اجرا کند و برای تأمین مالی آن، اعضای جامعه فانتوم پیشنهاد کرده‌اند که نرخ سوزاندن توکن‌های این ارز دیجیتال از ۲۰ درصد به ۵ درصد کاهش یابد. توسعه‌دهندگان فانتوم نیز از این پیشنهاد حمایت کرده‌اند. در حال حاضر، ۸.۳۶ میلیون توکن فانتوم از زمان راه‌اندازی شبکه اصلی آن در سال ۲۰۱۹ سوزانده شده است. رأی‌گیری برای این پیشنهاد ادامه دارد و برای تصویب آن حداقل ۵۵ درصد از مشارکت‌دارندگان باید رأی مثبت بدهند.

مایک نووگراتز باور دارد که سقوط صرافی FTX فرصتی برای صنعت ارزهای دیجیتال است

مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل شرکت گلکسی اینوستمنت پارتنرز (Galaxy Investment Partners)، باور دارد سقوط صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) باعث می‌شود ارزهای دیجیتال، به‌عنوان یک طبقه دارایی نوپا، فرصت این را داشته باشند که قوی‌تر شوند و رشد کنند. او گفته است که بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال در بلندمدت نقش بزرگی در بازارهای مالی جهانی خواهند داشت. نووگراتز می‌گوید شرکت‌های فعال در صنعت ارزهای دیجیتال باید دارایی‌ها و بدهی‌های خود را شفاف‌تر کنند تا سقوط دیگری مانند صرافی اف‌تی‌ایکس رخ ندهد.

کاهش شدید دارایی‌های موجود در صندوق‌های مدیریت سرمایه ارز دیجیتال

میزان دارایی‌های که تحت‌کنترل صندوق‌های مدیریت سرمایه ارز دیجیتال هستند، در ماه نوامبر به‌طور میانگین ۱۴.۵ درصد کاهش یافته‌ است. از ماه دسامبر ۲۰۲۲ تاکنون، این بدترین شرایطی است که صندوق‌های مدیریت سرمایه ارز دیجیتال به خود دیده‌اند. بر اساس گزارش پلتفرم CryptoCompare، کاهش دارایی‌های تحت‌کنترل صندوق‌ها به‌دلیل ترس از اثرات جانبی سقوط صرافی FTX بوده است.

مایک نووگراتز: بیت کوین دیگر نمی‌تواند طی ۵ سال به ۵۰۰هزار دلار برسد

مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال، اخیراً در شبکه بلومبرگ تی‌وی گفته است که رسیدن بیت کوین به قیمت ۵۰۰,۰۰۰ دلار طی ۵ سال دیگر ممکن نیست. نووگراتز در گذشته پیش‌بینی کرده بود که بیت کوین طی ۵ سال به سطح قیمتی ذکرشده خواهد رسید. اکنون اما با توجه به سقوط بازار ارزهای دیجیتال و شرایط اقتصاد کلان، نووگراتز ادعای خود را پس گرفته است و می‌گوید رسیدن بیت کوین به این هدف قیمتی زمان بیشتری خواهد برد.

مکس کایزر عقیده دارد تمامی ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین اوراق بهادار هستند

مکس کایزر، سازنده پادکست و معامله‌گر سابق، در توییت اخیر خود سخن مایکل سیلور درباره انتخاب بیت کوین به عنوان تنها کامودیتی میان ارزهای دیجیتال توسط رئیس کمیسیون معاملاتی آتی کالا را تکرار کرده. مکس کایزر به دنبال‌کنندگان خود در توییتر گفت که از سال ۲۰۱۱ بر این عقیده بوده است.

نوریل روبینی: حمام خون بازار ارزهای دیجیتال تازه شروع شده است

نوریل روبینی، اقتصاددان برجسته، معتقد است که «حمام خون» بازار ارزهای دیجیتال تازه به راه افتاده است. روبینی باور دارد که اکثر شرکت‌های فعال ارزهای دیجیتال پس از ورشکستگی شرکت‌های بزرگ این حوزه در مسیر نابودی هستند. هفته گذشته نیز یکی از اساتید دانشگاه نیویورک گفته بود که صرافی بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال، در شرایط «بسیار بدتری» نسبت به صرافی FTX قرار دارد.

0 نظر:

نظر بدهید