بورس همواره نیازمند حمایت دولت
در حال حاضر و در مرحله نخست بازار سرمایه باید مورد حمایت دولت قرار بگیرد و دولت به نوعی توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد و...

به گزارش بورس فوری،در حال حاضر و در مرحله نخست بازار سرمایه باید مورد حمایت دولت قرار بگیرد و دولت به نوعی توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد و در واقع دولت و مجلس باید به حداکثر شفافیت در زمینه اقتصاد و در روند فعالیت بنگاه ها دست پیدا کنند تا بتوانند در واقع درآمد و هزینه بنگاه‌ها را پیش‌بینی‌پذیر کنند و از سمتی دیگر قابل اتکا شوند. همچنین در ادامه بازار سرمایه نیازمند وجود یکسری ابزار است که قابلیت این را داشته باشد تا مخاطبین جدیدی را به سمت بازار سرمایه جذب کند.
همچنین بازار سرمایه باید بتواند با بازارهای رقیبی همچون بازار ملک و مسکن، بازار سکه و دلار و همچنین سایر بازارهای موجود رقابت داشته باشد، بنابراین به نظر می رسد این ابزارها باید به بازار سرمایه اضافه شوند تا بتواند نقش خود را در بازار سرمایه به بهترین نحو ایفا کند. همچنین در ادامه باید سهم بازار سرمایه نیز در اقتصاد بالاتر رود و با جذب نقدینگی در سمت بازار سرمایه، نقدینگی موجود در اقتصاد را به سمت تولید و همچنین فعالیت های اقتصادی پیش ببریم. از بین تمامی ابزارهایی که تاکنون وارد بازارسرمایه شده است، یکسری از آن‌ها توانسته‌اند موفق عمل کنند و یکسری دیگر نیز موفق نبوده اند و مخاطبان زیادی برای آن‌ها پیدا نشده است. به نظر می‌رسد باید ابزارهای جدیدی وارد شود، ابزارهای دوگانه ای که بتوانند جایگزین سپرده های بانکی شوند و از طرفی دیگر جایگزین تورم نیز بشوند. ابزارهایی که بتوانند مبتنی بر کالا و قابل تغییر و تبدیل و مبتنی بر سهام باشند. در آن زمان اقتصاد و بورس می‌توانند نقدینگی را به خود جذب کنند و در کنترل تورم نیز به اقتصاد کمک خواهد کرد. شفافیتی که نیز از آن گفته شد باید در زمینه هایی همچون فرمول های پتروشیمی، فرمول های خوراک، فرمول های برق، گاز، معادن و در کل فرمول های بلند مدت باید وجود داشته باشد. و در نهایت اینگونه به نظر می‌رسد که باید یک آزادسازی اقتصادی به گونه‌ای که بتواند کالاها را در بورس کالا با شفافیت عرضه کنند وجود داشته باشد.

 

  • مصطفی امیدقائمی - مدیر عامل گروه مالی ملت
  • شماره ۵۱۱هفته نامه اطلاعات بورس

0 نظر:

نظر بدهید