«دی» چه زمانی به چرخه معاملات بورس باز می گردد؟
سهام بانک دی به دلیل مشکلات موجود در زمینه انتشار صورت‌های مالی، برای حدود هشت ماه از چرخه معاملات بورس دور مانده است. با این وجود چندی پیش، صورت‌های مالی سال ۹۹ بانک دی به عنوان نخستین قدم برای بازگشایی نماد «دی» منتشر شد. مدیرعامل بانک دی نیز از انتشار صورت‌‌های مالی ۶ ماهه بانک و در پی آن بازگشایی نماد «دی» خبر داد.

به گزارش بورس فوری، حدود هشت ماه است که معاملات نماد بانک دی در بورس ممنوع شده و بیش از یک میلیون سهامدار این شرکت، سرمایه‌گذاری خود در این سهام را قفل شده می‌بینند. با این وجود، انتشار صورت‌های مالی سال ۹۹ بانک دی و برگزاری مجمع عمومی عادی این بانک، نویدبخش بهبود اوضاع این بانک برای سهامدارانش است.

علت غیبت طولانی مدت «دی» چیست؟

با انتشار صورت‌های مالی سال ۹۷بانک دی، مشخص شد که این بانک برای سومین سال متوالی مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت است. با این وجود هیات پذیرش فرابورس برای خروج بانک از شمولیت این بانک ماده ۱۴۱ قانون تجارت به آن مهلت داد.

 با انتشار گزارشات مالی سال ۹۸ مشخص شد که این وضعیت همچنان در شرکت وجود دارد اما هیات پذیرش بار دیگر برای بهبود اوضاع بانک به آن فرصت داد. با این وجود، بانک دی در انتشار صورت‌های مالی سال ۹۹ خود تاخیر داشت و علاوه بر آن صورت‌های مالی ۶ماه سال ۱۴۰۰ را در فرصت اعطا شده منتشر نکرد تا معاملات نماد «دی» برای حدود ۸ماه  متوقف شود.

با انتشار صورت‌های مالی، «دی» بازگشایی می‌شود؟

با وجود مشکلاتی که سهامداران بانک دی در این مدت با آن روبرو بودند، اتفاقات اخیر در سهام دی باعث شده تا بازگشایی نماد دی، محتمل‌تر از همیشه به نظر برسد. روز ۱۲ خردادماه بود که صورت‌های مالی سال ۹۹ بانک در در سامانه کدال افشا شد.

با انتشار این صورت‌های مالی مشخص شد که بانک دی پس از چهار سال زیان دهی، توانسته سودده شود و سود خالص سه میلیارد و ۴۶۰میلیون تومانی را شناسایی کرده است. با این وجود طبق این گزارشات، بانک دی همچنان مشمول ماده ۱۴۱ قاون تجارت است.

پس از انتشار این صورت‌های مالی، بانک مرکزی نیز مجوز برگزاری مجمع عادل سالیانه بانک را صادر کرد و سهامداران این بانک در روز یکشنبه ۲۲خرداد، به مجمع نشستند.

پس از برگزاری مجمع نیز علیرضا قیطاسی، مدیرعامل بانک دی، اعلام کرد که وقتی مجمع برگزار می‌شود، در ادامه صورت‌های مالی ۶ ماهه ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد و پس از آن به زودی شاهد باز شدن نماد خواهیم بود.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor
 

0 نظر:

نظر بدهید