فولاد ۱۷۰ تومان سود نقدی به هر سهم داد
گزارش جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ و مجمع عمومی فوق العاده شرکت فولاد منتشر و سودی حدود ۵۰ هزار ملیارد تومانی تقسیم شد.

به گزارش بورس فوری،شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزایش سرمایه ۸۰.۸۸ درصد را از محل سود انباشته و سود نقدی بی سابقه ۵۰ هزار میلیارد تومانی (۱۷۰تومان به ازای هر سهم) را تصویب کرد.

براین اساس؛ جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه با حضور ۷۴.۷ درصد سهامداران و مجمع عمومی فوق العاده منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در تاریخ ۱۱/۵/۱۴۰۱ برگزار شد. افزایش سرمایه۸۰.۸۸ درصدی شرکت از محل سود انباشته و تقسیم حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان سود نقدی (۱۷۰ تومان بهازای هر سهم) در مجمع فولاد مبارکه تصویب شد.
این جلسه را آقایان امیر خرمی شاد به عنوان رییس جلسه (نماینده سازمان ایمیدرو)، سعید محمدی (نماینده شرکت توسعه رفاه)، طهمورث جوانبخت (نماینده سهام عدالت) به عنوان ناظران و مدیرعامل شرکت اداره کردند.

در این جلسه که با حضور بیش از ۷۴ درصد سهامداران برگزار شد صورت های مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ شرکت به عنوان دومین شرکت بورسی کشور از نظر ارزش بازار تصویب و ۱۷۰ تومان سود به هر سهم تعلق گرفت. در مجمع عمومی فوق العاده نیز سرمایه شرکت از مبلغ ۲۹۳۰۰ به ۵۳۰۰۰ میلیارد تومان(۸۰۸۸ درصد) از محل سود انباشته افزایش پیدا کرد.هدف از این افزایش سرمایه احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی، خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر صورت گرفته است؛ همچنین اصلاحات پیشنهادی سازمان بورس در اساسنامه شرکت اعمال شد.

فولاد ۱۷۰ تومان سود نقدی به هر سهم داد

 

شرکت فولاد مبارکه به رکوردهای روزانه و ماهیانه متعددی دست یافته است. ثبت ۲۷ رکورد به تنهایی گذر از یک حد نصاب و رویه معمول بوده و ۱۸۶ هزار میلیارد تومان پروژه برای فولاد مبارکه در سه سال آینده در دستور کار قرار گرفته است. این شرکت به عنوان شرکت برتر از لحاظ ارزش در بورس کالا انتخاب شده است.

همچنین این شرکت برای مشارکت در بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی تاریخ اقتصاد ایران، عملیات احداث ۵ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی را آغاز کرده است.

در سال جاری نیز شرکت با امضای تفاهم نامه همکاری با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری ، راه آهن جمهوری اسلامی، و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مسیر تحقق اهداف تعیین شده در سند چشمانداز۲۰ ساله صنعت کشور، همـه تـوان و تلاش خود را جهت افزایش تولید به کار گرفته است تا با تضمین ادامه روند روبه رشد خود و تأمیـن نیـاز بیش از۳هزار و ۵۰۰ شرکت و صنایع استراتژیک ازجمله خودروسازی ، لوازم خانگی ، لوله و پروفیل، صنایع نفت گاز و پتروشیمی پیشران اقتصاد غیر نفتی کشور باشد.

فولاد ۱۷۰ تومان سود نقدی به هر سهم داد

حمایت های همه جانبه از شرکت های دانش بنیان و همکاری شرکت های سازنده تنها گوشه ای ازدستاورد های فولاد مبارکه برای خودکفایی حداکثری صنعت فولاد کشور است.

در فروردین ماه امسال ۳۰ رکورد تولید روزانه در فولاد مبارکه ثبت شد که در نوع خود بی سابقه است.

در راستای تحقق تولید محصولات جدید تختال الکتریکی در سال جدید تولید شد که به بازار عرضه خواهد شد.

درآمد فولاد مبارکه ۱۴۷از فروش داخلیهزار میلیارد تومان بوده و۳۲ هزار میلیارد تومان نیز مربوط به صادرات این شرکت بوده که در این زمینه به ترتیب شاهد افزایش۷۸و۶۶درصدی فروش در سال۱۴۰۰نسبت به سال۹۹بوده است.

همچنین شرکت بیش از ۹میلیون و ۳۳۸هزار تن فولاد خام تولید کرده است.

فولاد ۱۷۰ تومان سود نقدی به هر سهم داد

میزان افزایش فروش محصولات فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن در محصولات گرم ۴ درصد، در مصولات سرد، ۱۰ درصد و در محصولات پوشش دار ۵ درصد افزایش یافت که در نهایت شرکت توانست به عدد فروش ۹ میلیون و ۳۱۸ هزارتن برسد که ۵ درصد نسبت به مدت مشابه دوره قبل رشد دارد.

شرکت به احداث نیروگاه برای کاهش ضرر های احتمالی پرداخته است و این شرکت پیشتاز سود آوری در شرکت های بورسی کشور است.

 

0 نظر:

نظر بدهید