اساس تحلیل تکنیکی
در ابتداي قرن بیستم، تئوري داو نظریه اي را بنیانگذاري کرد که بعدها به عنوان تحلیل تکنیکی نوین شناخته شد. تئوري داوDow از ابتدا ترکیب کاملی نبود بلکه به مرور با کنار هم قرار دادن اجزایی از میان نوشته هاي چارلز داو در طی چندین سال تکمیل شد.

به گزارش بورس فوری، در ابتداي قرن بیستم، تئوري داو نظریه اي را بنیانگذاري کرد که بعدها به عنوان تحلیل تکنیکی نوین شناخته شد. تئوري داوDow از ابتدا ترکیب کاملی نبود بلکه به مرور با کنار هم قرار دادن اجزایی از میان نوشته هاي چارلز داو در طی چندین سال تکمیل شد. از میان قضیه هاي نقل شده از داو سه تا از آنها برجسته می باشند:

همه چیز در نوسان قیمت خلاصه می شود
مهمترین اصل تحلیل تکنیکی همین است. هر عاملی که بر قیمت سهام تاثیرگذار باشد، چه اقصادي وچه سیاسی و یا روانشناختی به نوعی بر قیمت سهام اثر خواهد داشت و در نمودار منعکس خواهد شد. به عبارتی هر تغییر قیمتی همراه با یک محرك خارجی است و این امر لزوم بررسی دقیق نوسان قیمت و تحلیل آنرا نشان می دهد. پس با تحلیل نمودن نمودار قیمت ، بازار خودش را به تحلیل گر نشان می دهد و آینده آن قابل پیش بینی خواهد بود.

قیمت در یک روند حرکت می کند
پیش فرض فوق اساس همه متد هاي تحلیل تکنیکی است. وقتی نوسانات بازار با روند مطابقت داشته باشد، این حرکت قابل تحلیل است و برعکس ، یک بازار آشفته را نمی توان تحلیل کرد. با مسلم دانستن اینکه حرکت قیمت، ناشی از روند است دو مطلب قابل ذکر است.
اول اینکه روند جاري با احتمال بیشتري ادامه خواهد یافت و قیمت به محدوده قبلی باز نخواهد گشت.
دوم اینکه روند جاري ادامه خواهد یافت تا زمانیکه روند مخالف جایگزین آن شود.

تاریخ تکرار می شود
تحلیل تکنیکی وپویایی بازار رابطه نزدیکی با روانشناسی انسان دارد. بنابراین، الگوهاي گرافیکی قیمت در صد سال اخیر شناسایی و تقسیم بندي شده اند این الگوها در گذشته بوده واکنون هم می تواند تکرار شود حال ما عبارت تاریخ تکرار می شود را به این صورت بیان می کنیم که گذشته چراغ راه آینده است یعنی بررسی نوسانات قیمت در گذشته آینده بازار را به ما نشان می دهد.
 

0 نظر:

نظر بدهید