نمودار خطی Chart Line
نمودار خطی ساده ترین نوع نمودار می باشد که از به هم پیوستن قیمت هاي بسته شدن Close روزانه یک سهم در طی یک دوره معین شکل می گیرد.

به گزارش بورس فوری، نمودار خطی Chart Line 

نمودار خطی ساده ترین نوع نمودار می باشد که از به هم پیوستن قیمت هاي بسته شدن Close روزانه یک سهم در طی یک دوره معین شکل می گیرد. با وصل شدن قیمت هاي پایانی به هم ، ما می توانیم حرکت کلی قیمت یک سهم را در یک بازه زمانی مشخص مشاهده کنیم . نمودارهاي خطی هیچ اطلاعات تصویري از بازه تجاري نقاط منحصر به فرد مانند بالاترین قیمت ، پایین ترین قیمت یا قیمت ابتدا به ما نمی دهد. به هر حال ، قیمت نهایی اغلب در مقایسه با قیمت هاي بالا و پایین در یک روز در داده هاي بازار سهام ، مهمترین قیمت است و به همین دلیل ، تنها کمیتی است که در این نمودار مورد استفاده قرار می گیرد
نکته مثبت این نمودار سادگی آن است. و به آسانی دید خوبی از نوسانات قیمت سهم را نمایش می دهد. نکته منفی این نمودار این است که تحلیل گر نمی تواند نوسانات سهم در یک دوره خاص را مشاهده کند. مثلا این نمودار قابلیت نمایش قیمت هاي باز شدن ، پایین و بالا یک روز سهم را ندارد.با اتصالی که این خطها برقرار می کنند ، ما می توانیم حرکت کلی قیمت براي سهام یک شرکت را در یک زمان معین مشاهده نماییم .


0 نظر:

نظر بدهید