مجمع تاصیکو ۱۴۰۲ افزایش سرمایه چه شد؟
امروز سه شنبه ۵ سه شنبه ۱۴۰۲ مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با حضور ۷۱.۳۱ درصد سهامداران به منظور تصمیم گیری درباره افزایش سرمایه برگزار شد.

به گزارش بورس فوری،مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با حضور ۷۱.۳۱ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای نادری برگزار گردید، گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارائه گردید:

هدف از انجام افزایش سرمایه

جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده - تحصیل سهام: شرکت طی سال‌های ۱۳۹۴ الی ۱۴۰۱ و به منظور بهینه سازی پرتفوی سرمایه گذاری خود و هم چنین حمایت و حفظ ارزش سهام خرد مبادرت به تحصیل سهام شرکت‌ها از محل منابع داخلی خود جمعا به مبلغ ۱.۹۵۱.۲۰۸ میلیون ریال مبادرت نموده است.

مجمع تاپیکو ۱۴۰۲ | افزایش سرمایه چه شد؟
 
جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده – مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر: طبق سند چشم انداز شرکت می‌خواهد هم چنان به عنوان یکی از شرکت‌های برتر سرمایه گذاری در حوزه صنایع معدنی و فلزی حضور فعال داشته باشد. در چارچوب این موقعیت فعلی از طریق توانمند سازی شرکت‌های زیر مجموعه و تکمیل زنجیره تولید و توزیع در نتیجه کسب سود و بازدهی مناسب و پایدار در اولویت شرکت است.

اصلاح ساختار و بهبود ساختار مالی شرکت: بهینه نمودن ساختار شرکت‌ها یکی از مهمترین عوامل موثر بر ارزش سهام شرکت‌ها می‌باشد. افزایش بیش از حد ابزار اهرمی به نام بدهی می‌تواند از یک طرف منجر به افزایش بازده سهامداران و از طرف دیگر افزایش ریسک تجاری گردد. از این رو تعادل بین میزان تامین مالی از طریق بدهی حقوق صاحبان و به عبارت دیگر موازنه بین ریسک و بازده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مجمع تاپیکو ۱۴۰۲ | افزایش سرمایه چه شد؟

ترکیب سرمایه گذاری‌های شرکت
 مجمع تاپیکو ۱۴۰۲ | افزایش سرمایه چه شد؟

سوالات مطرح شده در مجمع

برنامه شرکت برای آینده چیست؟ شرکت عملیاتی نخواهد شد و سرمایه گذاری باقی خواهد ماند، حوزه عملیاتی توسط زیر مجموعه‌ها صورت خواهد گرفت. 

سود نقدی حق تقدم به سهامداران تعلق خواهد گرفت؟ خیر
شرکت در معدن مس جانجان فعال می‌باشد؟ به طور غیر مستقیم و از طریق معادن فلزات، شرکت ر این معدن حضور دارد.

در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۳۱.۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶۷.۵۰۰ میلیارد ریال (معادل ۱۱۸ درصد) از محل آورده نقدی از طریق ساب حق تقدم از سهامداران فعلی و اندوخته سرمایه‌ای مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

0 نظر:

نظر بدهید