طلا بدون تغییر ماند
قیمت هر اونس طلا امروز با ۵۷ سنت معادل ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۹۸۱ دلار و ۹۹ سنت رسید.

به گزارش بورس فوری،به نقل از رویترز، قیمت طلا تغییر چندانی در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه نداشته و پایین‌تر از سطح ۲۰۰۰ دلار در نوسان است. احتمال افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا از ارزش دلار حمایت کرده و تقاضا برای این فلز گران‌بها را پایین آورده است.

تا حد زیادی انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس دو روزه امروز و فردا ۲۵ واحد افزایش دهد. اما بازارها درمورد توقف این سیاست مطمئن نیستند.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تقاضا برای آن را پایین می‌آورد. ارزش دلار به‌همراه سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۵۷ سنت معادل ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۹۸۱ دلار و ۹۹ سنت رسید.

حتی بحران بانکی جدید آمریکا هم نتوانسته تأثیر افزایش نرخ بهره بر قیمت طلا را از بین ببرد. بانک فرست ریپابلیک جدیدترین بانک بزرگ آمریکاست که در بزرگ‌ترین بحران بانکی آمریکا از ۲۰۰۸ با چالش مواجه می‌شود.

ورشکستگی بانک‌هایی مانند سیلیکون‌ولی در ماه گذشته باعث افزایش تمایل به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن شد. اما ترس از سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا مانع افزایش قیمت این فلز گران‌بها می‌شود.

طلا حدود سه هفته است تلاش می‌کند به سطح ۲۰۰۰ دلار باز گردد. اما به‌نظر می‌رسد مسیر طلا تا حد زیادی توسط سیاست‌های فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و همچنین تحولات بحران بانکی آمریکا مشخص می‌شود.

قیمت نقره امروز با ۰.۴۸ درصد کاهش به ۲۵ دلار ۱۱ سنت رسید و پلاتین با ۰.۳۳ درصد کاهش ۱۰۵۲ دلار و ۲۹ سنت معامله می‌شود.

 

 

0 نظر:

نظر بدهید