سود نوسانات طلا برای سکه‌بازان
نوسانات افزایشی اونس طلا موجب شده است که سکه‌بازان تا حدی افت قیمت دلار را جدی نگیرند و برخی می‌گویند حتی در صورت افت یکباره اونس طلا، انتظارات در بازار داخلی به سرعت تغییر نمی‌کند.

به گزارش بورس فوری،سکه‌بازان با تکیه بر افزایش اونس طلا توانسته‌اند قیمت سکه را به نزدیکی کانال 34 هزار تومانی ببرند. طلای جهانی در روزهای انتهایی هفته بارها نه تنها بالای خط 2 هزار دلار نوسان کرد، بلکه در مقطعی حتی به نزدیکی محدوده 2 هزار و 70 دلار رسید.
این نوسانات افزایشی اونس طلا موجب شده است که سکه‌بازان تا حدی افت قیمت دلار را جدی نگیرند. 
برخی از معامله‌گران تصور می‌کنند حتی در صورت افت یکباره اونس طلا، انتظارات در بازار داخلی به سرعت تغییر نخواهد کرد.
از نگاه این دسته، نوسانات افزایشی هفته قبل طلا بر روی ذهنیت معامله‌گران بازار داخلی تاثیر عمیقی گذاشته است و با یک افت یا نزول، این انتظارات عوض نخواهند شد. 

در کنار این، بخشی از سکه‌بازان انتظار دارند که افت قیمت دلار در  هفته جاری ادامه پیدا نکند. آن‌ها انتظار دارند که حداقل فلز گرانبهای داخلی در آستانه کانال 53 هزار تومانی تغییر جهت دهد و بار دیگر با قدرت‌نمایی خریداران مواجه شود.
با این حال، بخش دیگری از سکه‌بازان باور دارند که اخبار مثبتی به بازار ارز رسیده است و انتظار دارند که به دنبال این اخبار، قیمت دلار در مسیر نزولی قرار بگیرد و به دنبال خود، قیمت سکه امامی را نیز به پایین بکشد. برخی از خبرگزاری‌ها به نقل از یک مقام ایرانی نقل کرده‌اند که ایران آماده رسیدن به یک توافق هسته‌ای است و این مساله می‌تواند فضای بازار ارز و سکه در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد.  

0 نظر:

نظر بدهید