پیش‌بینی وضعیت بورس 25 اردیبهشت 1401
آنچه به نظر می‌رسد این است که بازار پس از جهش خوب اخیر و زمین خوردن، نیاز به یک دوره ریکاوری دارد تا به شرایط آرمانی بازگردد و بهتر است کمی در این نقاط نوسان کند و به‌اصطلاح به شکل side حرکت کند.

به گزارش بورس فوری، اگرشاخص به سمت شکست سقف برود و باری دیگر فشار فروش راهی بازار شود، ممکن است این بار نه به‌شکل دستوری که بسیاری از ترس تکرار اتفاقات اخیر، دست ماشه شده و شرایط بازار پیچیده شود. ابلاغ دو مصوبه ای که گفته میشود به کمک بازار امروز آمد بی اهمیّت بودند و بازار واکنش تا حدودی طبیعتی خودش را به اصلاح سنگین چند روز گذشته نشان داد. 

نه واریز 500 میلیارد تومان به صندوق تثبیت رقم قابل توجهی است و نه به تأخیر انداختن کاهش حد نصاب سهام از 15 به 10 درصد برای صندوق های درآمد ثابت که عمدۀ آن ها اصلا 15 درصد سهام نداشتند؛ که نقد کردن یا نکردن آن اثری در بازار بگذارد.

تنها خبر مهم برای بازار افزایش ضریب اعتبار کارگزاری‌ها از 50 به 60 درصد بود که برخلاف دو موضوع قبلی می‌تواند بر تقاضای سهام مؤثر باشد. البته این موضوع هم جای تأمل و بررسی دارد. 

برای امروز پیش بینی روز مثبتی را دارم. مثبتی خفیف تر از امروز و البته روند معاملات فردا اهمیّت زیادی برای تعیین سرنوشت بازار دارد.

تا به اینجا که همه چیز از نظر نموداری مشابه 99 بوده است و باید دید فردا بازی عوض میشود یا خیر؟ تداوم حمایت حقوقی ها از نمادهای بزرگ و قوی تر شدن دست خریداران حقیقی از جمله آیتم های سرنوشت ساز هستند.

 

حامدکشاورز

0 نظر:

نظر بدهید