سازمان‌ها بیش از همیشه به خلاقیت روابط‌عمومی‌ها نیاز دارند
دکتر سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در پیامی به مناسبت «هفته روابط‌عمومی و ارتباطات» خطاب به دست‌اندرکاران این حوزه تبریک گفت.

به گزارش بورس فوری به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، در بخشی از این پیام آمده است: «اینجانب با تبریک هفته ارتباطات و روابط‌عمومی به تمامی دست‌اندرکاران این عرصه، از درگاه ایزد متعال برای ایشان توفیق روزافزون و سلامتی و نیک‌روزی مستدام مسئلت دارم و به ایشان عرض می‌کنم سازمان‌ها، امروز بیش از همیشه به شما، برنامه‌های متهورانه، خلاقیت و تفکرتان نیازمندند.»

مشروح پیام مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت «هفته روابط‌عمومی و ارتباطات» را می‌خوانید.

«دست‌اندرکاران معظم حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی

با سلام و احترام

همانطور که می‌دانید در عصری زندگی می‌کنیم که انفجار اطلاعات، دسترسی به اطلاعات و سرعت انتقال و گردش آن، شفاف‌سازی همه‌جانبه و اشتراک‌گذاری فعالیت‌ها، فراگیری رسانه‌های اجتماعی و حضور بیش از نیمی از مردم جهان در این رسانه‌ها، از مختصات بارز آن است. آنچه مشهود است این است که رسانه‌های اجتماعی سبب بروز انقلابی واقعی در صنعت ارتباطات و روابط‌عمومی در قرن حاضر شده‌اند. به‌طوری‌که محتوای منتشر شده در این فضا بیشتر از سایر ابزارهای ارتباطی، مصرف‌کننده نهایی را مورد هدف قرار می‌دهد.

با در نظر گرفتن چنین ویژگی‌هایی، دیگر نمی‌توان توقع داشت شیوه‌های ارتباطی و روابط‌عمومی مرسوم که تا چند سال پیش پاسخگوی نیاز سازمان‌ها بود، امروز نیز مفید واقع شوند. از این‌رو ضروری است فعالان این حوزه با تلاشی جهادی و غیرتمندانه نسبت به روزآمدسازی شیوه‌ها و ابزار مورد استفاده اقدام کرده و تهیه و تولید خبر و محتوای مبتنی بر واقعیت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن را سرلوحه امور خود قرار دهند و چنان ورزیده و هوشمند فضای ارتباطی و رسانه‌ای حول سازمان خود و حتی محیط‌های کلان اجتماعی، سیاسی و... تأثیرگذار بر آن را  پا‌یش کنند که بتوانند در اسرع زمان پاسخگوی بحران‌ها و نیازها باشند.

در این میان مدیریت جامعه رسانه‌های اجتماعی، تولید محتوای چند رسانه‌ای، مشاوره‌های تخصصی و ارتباطات دیجیتال و آنلاین از شاخص‌ترین حوزه‌های عملیاتی حال حاضر روابط‌عمومی‌ها است که نیازمند توجه ویژه و آموزش و پرورش نیروهای زبده است.

با توجه به اینکه در عرصه ارتباطات، تولید محتوا به خصوص محتوای مکتوب یا مصور در حیطه عمل و تخصص روابط‌عمومی‌هاست می‌توانیم بگوییم مهمترین ابزار و به بیانی برگ برنده در مدیریت ارتباط سازمان‌ها با مخاطبان در دست ایشان است. چراکه ابزارهای ارتباطی، هرچند قدرتمند، نیازمند محتوای غنی، واقعی و مخاطب‌پسند برای انتشار و به تبع آن، جایگاه‌یابی و جذب مخاطب هستند. پس مزیت اصلی در رقابت میان اضلاع مثلث ارتباطات و ابتکار عمل در این محدوده، در دست روابط‌عمومی است.

با این نگاه توقع می‌رود اصحاب رسانه، فعالان دنیای ارتباطات و کارگزاران روابط‌عمومی در توفیق دیپلماسی اجتماعی سازمان‌ها و جلب اعتماد مخاطبان با تجهیز ادوات و نیروهای خبره، نقش شایسته و بی‌بدیل خود را به بهترین وجه ایفا کنند تا از این رهگذر رسالت خطیر خود در امر مقدس اطلاع‌رسانی را تحقق بخشند.

اینجانب با تبریک هفته ارتباطات و روابط‌عمومی به تمامی دست‌اندرکاران این عرصه، از درگاه ایزد متعال برای ایشان  توفیق روزافزون و سلامتی و نیک روزی مستدام مسئلت دارم و به ایشان عرض می‌کنم سازمان‌ها، امروز بیش از همیشه به شما، برنامه‌های متهورانه، خلاقیت و تفکرتان نیازمندند.

​سیدضیاء ایمانی​

0 نظر:

نظر بدهید