وزیر کشور: مساله آب میان ایران و افغانستان باید با تفاهم حل شود
وزیر کشور تصریح کرد: مساله آب میان ایران و افغانستان باید با تفاهم حل شود و طالبان اجازه دهند مسوولان کشورمان از سد (کمال خان) دیدن کنند.

به گزارش بورس فوری، احمد وحیدی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگاران اُستان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری اصفهان افزود:حق آبه ایران (در تالاب هامون) یک حق تاریخی است و حاکمان افعانستان و طالبان بارها به وجود حق آبه برای ایران اقرار کرده‌اند و گفته‌اند درصورت وجود آب، حق‌آبه ایران رها سازی می شود.
وی ادامه داد: طالبان در حال حاضر می گوید آبی نیست و برخی گزارش ها حاکی از آن است که آب پشت سد مربوطه ( سد کمال خان و بند کجکی) وجود دارد و برای این که ابهام موجود از بین برود باید به یک تفاهم با طالبان برسیم و در هماهنگی با وزارت خارجه و طالبان، مسوولان ذیربط از وضعیت آب پشت سد دیدن کنند.
وی تاکید کرد:این مساله باید با تفاهم حل شود و طالبان اجازه دهند مسوولان کشورمان از سد دیدن کنند و با توجه به آنکه مردم شرق کشور بویژه در اُستان سیستان و بلوچستان از کمبود آب در تنگنا هستند و باید سوء تفاهم ‌ها در این زمینه حل شود.
وی اظهار داشت: اگر آبی وجود نداشته باشد موضوع حق آبه و تعهد موضوعیت ندارد ولی در غیر این صورت حق آبه ایران باید جاری شود.

0 نظر:

نظر بدهید