پیش‌بینی وضعیت بورس 31 اردیبهشت 1401
با یک محاسبه ساده به وضوح نشان می‌دهد که نه‌تنها خبری از حباب قیمتی در بازار نیست که هنوز می‌توان انتظار رشد برای ماه‌های پیش رو را داشت.

به گزارش بورس فوری، با توجه به منعکس شدن اثرات رشد نرخ حواله، برای سال جاری رشد سودآوری شرکت‌ها را خواهیم داشت. در واقع اگر مبنا را بر ثابت ماندن قیمت‌ها تا پایان تیر ماه قرار دهیم، احتمالا P/E بازار با گزارش‌های 3 ماهه 1402 تا سطوح کمتر از 8 واحدی هم تعدیل خواهد شد.  با وجودی که گزارشات خوبی را شاهد بودیم و از نظر بنیادی بازار با مشکل جدی رو به رو نیست و ریسک هایی نظیر کاهش نرخ ارز، قطعی برق، افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها و ... ریسک های جدیدی نیستند و احتمالا امسال حتی اثر کمتری هم روی بازار بگذارند اما روند کوتاه مدت بازار جالب نیست!  در واقع به دلیل آسیب دیدن اعتماد سرمایه گذاران، جریان نقدی همراستا با اصلاح تکنیکالی، دچار ضعف شده است. هرچند در بازار امروز شاهد فشار فروش نبودیم اما با قدرت خرید هم فاصله زیادی داریم. 

در نتیجه انتظار داریم طی روزهای آینده تک سهمهای کوچک و چابک که عمدتا درگیر بازیگری و پروژه هستند، مورد توجه بازار قرار گیرند. 

برای امروز انتظار روز منفی متعادلی را دارم. البته توجه به صندوق های سهمای بیشتر از قبل خواهد شد چرا که مستعدترین صندوق ها با ناو نزدیک به تابلو معامله میشوند و جهت گیری آنها نیز میتواند روی سرنوشت بازار در کوتاه مدت اثر گذار باشد.

 

حامد کشاورز

0 نظر:

نظر بدهید