در مجمع وسدید چه گذشت؟
مجمع عمومی عادی سالیانه گروه صنعتی سدید با حضور ۶۳ درصدی سهامداران برگزار شد و با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۲ ریال سود تقسیم شد.

به گزارش بورس فوری، در این مجمع گزارشات خوبی از فعالیت شرکت های زیر مجموعه ارائه شد که همگی گواه عملکرد خوب و اثربخش مدیریت مجموعه بود؛ اما بیشترین زمان مجمع به پروندۀ فراب و پروندۀ نفت پاسارگاد اختصاص پیدا کرد. 

در این جلسه مروری بر پروندۀ فراب به عنوان طولانی ترین پروندۀ حقوقی تاریخ ایران صورت گرفت و در نهایت اعلام گردید حکم قطعی مالکیت 33 درصدی سهام شرکت فراب و اخذ رأی دادگاه تجدید نظر مبنی بر ابطال صورتجلسات مجامع عمومی فوق‌العاده و مصوبات هیأت مدیره با موضوع افزایش سرمایه این شرکت انجام شده است.

هرچند با وجود اصرار سهامداران عدد مشخصی برای ارزش سهام فراب بیان نشد و مدیران شرکت در این باره طفره رفتند اما با توجه به سخنان مدیران میشد فهمید با شرکتی هم قدر و اندازۀ مپنا مواجه هستیم و تخمین برخی اعضا در حاشیه مجمع عددی بالغ بر 50 همت ارزش ذاتی کل شرکت فراب بود.

توجه داشته باشید ارزش بازار سهام وسدید در حال حاضر 18.4 همت است. 

همچنین در مورد پرونده فراب گفته شد پنجمین دستور بازنگری در پرونده توسط رئیس قوه قضاییه درمورد اصل مالکیت 33 درصدی وسدید بر فراب نیست و در مورد سود سهام فراب طی 27 سال گذشته است.

سودی که همواره در تحلیل های ما نادیده گرفته شده و اگر این سود هم به وسدید تزریق شود میتوانیم به اهداف قیمتی جالب توجه و باورنکردنی فکر کنیم!

به عبارتی قبلا نگاه ما به وسدید بیشتر متمرکز بر NAV بود اما امروز فهمیدیم میتوانیم به EPS و p/e وسدید هم فکر کنیم. 

در ادامه به پیگیری حضور در هیأت مدیره فراب اشاره شد و مدیران گفتند شیطنت در به تأخیر انداختن مجمع فراب به نفع وسدید است. به عبارتی اگر شرکت فراب به کارشکنی در برگزاری مجمع ادامه دهد، وسدید و یکی دیگر از سهامداران با هماهنگی سازمان بورس مجمع فراب را برگزار و هئیت مدیره را انتخاب خواهند کرد.

همچنین به پروندۀ نفت پاسارگاد اشاره مفصلی شد که سود ارزی قابل توجهی را به شرکت زیرمجموعه و در نهایت به شرکت اصلی خواهد رساند. آنجا هم پرونده با وجود دست اندازی های بسیار اما در مسیر درست و پیشرفت قرار دارد. 

در مجموع جو‌ خوبی بر فضای مجمع حکم فرما بود و پس از توضیحات جامع و دقیق وکیل شرکت در رابطه با پروندۀ فراب، همه سهامداران به تشویق ایشان پرداختند که مشابه چنین صحنه ای را در هیچ مجمعی ندیده بودم. 

در نهایت این روز مهم و سرنوشت ساز نیز به خیر و خوشی برای سهامداران وسدید به پایان رسید و اکنون باید منتظر بازگشایی سهام باشیم. چند روزی برای انجام کارهای ثبتی و احتمالا یک افشا الف سهم بسته باشد و شاید در بازگشایی شاهد رشدی 10 تا 15 درصدی هم باشیم. فعلا همه چیز گمانه زنی است و در ادامه بیشتر در مورد این شرکت ارزنده صحبت خواهیم کرد./کانال نماد پیشنهادی

0 نظر:

نظر بدهید