آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت ۷۹)/ معاملات آنلاین
در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد:

سامانه معاملات آنلاین

 قبلا برای معامله در بازار بورس حتما باید به صورت حضوری انجام می شد یعنی سرمایه گذاران باید حتما مراحل مربوط به خرید و یا فروش سهام (پر کردن فرم های مخصوص و…) را به صورت حضوری انجام می دادند الان چند سالی است که سامانه معاملات آنلاین این امکان  را ایجاد کرده که به صورت اینترنتی و بدون معطلی و آنی معاملات بورسی انجام شوند. در حال حاضر اکثر سرمایه گذاران در بازار بورس از این روش برای خرید و فروش استفاده می کنند.

سامانه معاملات آفلاین

بازار بورس هر روز (از شنبه تا چهارشنبه) بین ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ فعال است و می شود به صورت آنلاین در آن فعالیت کرد. در غیر این ساعت ها نمی شود در این بازار خرید و فروش انجام داد. سامانه معاملاتی آفلاین به ما کمک می کند تا در هر ساعتی از شبانه روز معامله دلخواه خود را سفارش بدهیم تا در صورتی که بازار (در زمانی که فعال است) به آن قیمت رسید، از طرف ما معامله انجام بشود.

در این روش پس از ثبت معامله آفلاین مجدد ارزش معامله را با سرمایه گذار چک می شود. اگر سهم و قیمت مورد نظر سهامدار تایید شود بعد از آن خرید و یا فروش اتفاق می افتد.

اعتبار معاملاتی

کارگزاری ها بسته به شرایط و سابقه معاملاتی سرمایه گذاران، به آنان اعتبار پرداخت می کنند. اعتباری که کارگزاران به سرمایه گذاران پرداخت می کنند مشابه وام در سیستم بانکی است. مبلغ اعتبار بسته به نوع کارگزاری و اعتبار مالی سرمایه گذار متفاوت است و معمولا بدون سود است و سرمایه گذار موظف است با سرمایه گذاری درست در بازار بورس، مبلغ دریافت شده را برگرداند.

تحلیل، مشاوره و آموزش

یکی دیگر از خدمات کارگزاری ها ارائه تحلیل تکنیکال و مشاوره سرمایه گذاری به کاربران است. کارشناسان مالی و بورس در دفاتر کارگزاری ها حضور دارند تا در صورتی که سرمایه گذاران نیاز به مشاوره داشته باشند بتوانند به آنان مراجعه کنند علاوه بر این دوره های آموزشی تحلیل بورس در کارگزاری ها برگزار می شود. بعضی از کارگزاری ها این دوره ها را به صورت آنلاین هم برگزار می کنند.

صندوق سرمایه گذاری و سبد گردانی

بعضی از کارگزاری ها از ابزارهای جدید سرمایه گذاری استفاده می کنند یکی از این ابزارها صندوق سرمایه گذاری است که می توان با استفاده از سامانه کارگزاری در این صندوق ها، سرمایه گذاری کرد. می دانیم که برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری باید از طریق  سایت و یا سامانه ثبت نام آن صندوق ها اقدام کرد. استفاده از خدمات کارگزاری ها احتمالا آسان‌تر و متمرکز تر از حالت عادی است.

اگر برای سرمایه گذاری وقت کافی و یا تخصص ندارید می توانید سرمایه گذاری خود  را به سبدگردان‌ها بسپارید. سبدگردان‌ها افرادی متخصص و مورد تایید سازمان بورس هستند. یکی دیگر از خدمات کارگزاری ها معرفی سبدگردان به افرادی است که نیاز به این خدمت دارند.

ممنبع: سیگنال

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید