آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت ۸۰)/ چگونه بهترین کارگزاری بورس را انتخاب کنیم؟
در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد:

چگونه بهترین کارگزاری بورس را انتخاب کنیم؟

 همانطور که بانک دریچه ورود مردم به دنیای سپرده‌گذاری است و جایی است که در حفظ امنیت سرمایه مردم به آن‌ها کمک می‌کند و در کنارش تسهیلات دیگری هم در اختیارشان می‌گذارد، دریچه ورود سرمایه گذاران به دنیای بورس و سهام هم کارگزاری‌ها هستند. بنابراین انتخاب بهترین کارگزاری بورس، یکی از دغدغه‌های مهم سرمایه‌گذاران خواهد بود.

بانک‌های زیادی در ایران فعال هستند که با انواع تسهیلاتی که در اختیار سپرده‌گذاران خود می گذارند با هم رقابت دارند و مردم بر اساس همین تسهیلات، بانک مناسب خود را انتخاب می‌کنند. این رقابت درمورد کارگزاری‌ها هم صدق می‌کند و سرمایه‌گذاران با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی‌های هر کارگزاری می‌توانند کارگزاری مناسب خود را انتخاب کنند.

انتخاب بهترین کارگزاری مثل هر انتخاب دیگری بستگی به شرایط خودمان دارد. یعنی من اول باید بدانم چه نیازهایی دارم و بعد با توجه به آن ها بهترین گزینه پیش رویم را انتخاب کنم و طبیعتا انتخاب بهترین کارگزاری برای هر فردی فرق دارد.

بعضی از کارگزاری ها بیشتر روی خدمات دهی به مشتریان حقوقی تمرکز دارند و بعضی دیگر برای سرمایه گذاران حقیقی وقت و انرژی بیشتری می گذارند. برای انتخاب کارگزاری در نظر گرفتن این موضوع به ما کمک می کند تا کارگزاری با شرایط و خدمات مناسب خودمان را پیدا کنیم.

در حال حاضر ۱۰۸ کارگزاری در کشور فعالیت می‌کنند که مجوزهای لازم را دارند، اما برای اینکه بتوانیم از بین این تعداد، بهترین کارگزاری را انتخاب کنیم، باید تعدادی فاکتور را بررسی کنیم.

ویژگی های یک کارگزاری خوب چیست؟

همانطور که گفتیم برای انتخاب کارگزاری نمی شود برای همه یک نسخه واحد پیچید. کارگزاری ها خدمات متفاوتی دارند که هر کدام با توجه به شرایط خودشان آن خدمات را ارائه می دهند. دانستن درباره انواع این خدمات برای انتخاب یک کارگزاری خوب به ما کمک می‌کند.

کارگزاری باید در دسترس باشد

این روزها اکثر کارگزاری­ها این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده­اند که به صورت غیرحضوری و آنلاین بتوان با آن­ها در ارتباط بود و خرید و فروش خود را به راحتی انجام داد. حتی کارهایی از قبیل مشاوره، درخواست و سایر کارهای مالی با وجود دسترسی به حساب مالی اشخاص، کاملا غیرحضوری و از طریق کارگزاری قابل انجام می باشد.

درست است که این ویژگی یکی از مزیت­های یک شرکت کارگزاری خوب محسوب می شود، اما بهتر است که به سراغ کارگزاری­ای برویم که در شهر محل سکونت ما هم شعبه­ی فیزیکی داشته باشد و امکان دسترسی به آن به­راحتی انجام شود.

خوبی وجود شعبه­ی فیزیکی این است که رفت و آمد حضوری به آن برای همگان امکان پذیر است و در مواقعی که اخلالی در پاسخگویی غیرحضوری به­وجود می­آید، می‌توان با مراجعه­ی حضوری به شعبه، مشکل را برطرف کرد. هم­چنین هرقدر یک کارگزاری شعب بیشتری در شهرهای مختلف داشته باشد، نشان دهنده‌ی اعتبار و قدمت آن شرکت به حساب می آید.

منبع: سیگنال

 

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید