آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت ۸۶)/ قیمت خرید و فروش
در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار ، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد:

قیمت خرید و فروش: بالاترین قیمت سفارش خرید لحظه‌ای و کمترین قیمت سفارش فروش لحظه‌ای که در سطر اول قسمت سفارشات خرید و فروش نیز نمایش داده می­شود.

قیمت معامله: آخرین قیمتی که فروشنده و خریدار به توافق رسیده و معامله انجام شده است.

قیمت اولین: قیمت اولین معامله‌ای که انجام شده است.

قیمت پایانی: میانگین موزون قیمت معامله‌هایی که تا به آن لحظه در طول روز انجام شده است.

قیمت دیروز: قیمت پایانی روز گذشته

قیمت مجاز: کمترین و بیشترین قیمتی که می‌توان معامله نمود. این قیمت به طور معمول در بازار بورس معادل مثبت و منفی ۵ درصد قیمت پایانی روز قبل نماد می‌باشد.

بازه روز: بیشترین و کمترین قیمتی که نماد می‌تواند مورد معامله قرار گیرد. (به همین ترتیب بازه هفته و بازه سال را نیز داریم)

سایر اطلاعاتی که در این بخش وجود دارد شامل تعداد، حجم و ارزش معاملات نماد مذکور به صورت لحظه‌ای و همچنین حجم و تعداد خرید و فروش نماد به تفکیک افراد حقیقی و حقوقی می‌باشد. ( برای اطلاعات دقیق تر درخصوص معاملات گروه های حقیقی و حقوقی می‌توان به سربرگ حقیقی – حقوقی مراجعه نمود)

 

حجم مبنا: حداقل تعداد سهام یک شرکت است که باید در طول روز، معامله شود تا قیمت آن سهم، بتوانـد براساس سقف دامنه نوسان، افزایش یا کاهش یابد. در بخش بعدی می­توان سفارشات را مشاهده نمود. در این بخش در قسمت خرید (بخش آبی رنگ) می‌توانید ۳ ردیف از سفارشات خرید ثبت شده به صورت نزولی از بالاترین قیمت را مشاهده نمود و در قسمت فروش (بخش قرمز رنگ) نیز ۳ ردیف از سفارشات فروش ثبت شده به صورت صعودی از کمترین قمیت نمایش داده می­شود.

 

در پنجره انتهای صفحه نیز می­توان هم گروه­های نماد مذکورر را به همراه خلاصه­ای از اطلاعات مربط به آخرین قیمت معامله شده و تعداد و حجم معاملات هرکدام را مشاهده نمود.

 

منبع: سیگنال

 

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید