نیمه دوم مناظره داغ‌تر شد؛ تیکه پرانی بی پایان نامزدها به هم
بخش دوم مناظره ها نسبت به نیمه نخست آب و تاب بیشتری گرفت، از برنامه رئیسی برای اجرای گشت ارشاد برای مدیران کشور تا کنایه مهرعلیزاده نسبت به اینکه ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به کار شده اند

به گزارش بورس فوری، بخش دوم مناظره ها نسبت به نیمه نخست آب و تاب بیشتری گرفت، از برنامه رئیسی برای اجرای گشت ارشاد برای مدیران کشور تا کنایه مهرعلیزاده نسبت به اینکه ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به کار شده اند تا یک نامزد خاص رئیس جمهور شود و صحبتهای دیگر نامزدها و کنایه ها و متلک پرانی ها به یکدیگر که باعث شد در نیمه دوم مناظره داغتری را شاهد باشیم.

همتی: آقای رئیسی چرا به ما می‌گویید کارمند؟ همتی خطاب به رییسی: ۴۰ سال است که من در موقعیت‌های مختلف مهم خدمت کردم، چرا به ما می‌گویید کارمند. هرفرد باید پیگیری کند و ۱۰ نفر را پای صندوق بیاورد. نوجوانان ما به سراغ کی‌پاپ رفته‌اند، ما رپ خودمان را ممنوع کرده‌ایم! ما چه حقی داریم برای زندگی‌‎کردن مردم تصمیم بگیریم. من درمورد ۶۰ درصد جوانی که می‌گویند رای نمی‌دهم صحبت می‌کنم.

زاکانی: تورم ۴۹ درصدی دوران هاشمی و ۵۲ درصدی دوران روحانی را دوستان آقای همتی رقم زدن

زاکانی: متعجبم که مسببان وضع موجود امروز مدعی‌اند و مظلوم‌نمایی می‌کنند. امروز باید هرچه موجب اضطراب جوانان است برداشته شود؛ مثل کنکور و موانع ازدواج. ما به جنگ حریم خصوصی خواهیم رفت. هیچ‌کس حق ندارد وارد حریم خصوصی افراد شود. تورم ۴۹ درصدی دوران هاشمی و ۵۲ درصدی دوران روحانی را دوستان آقای همتی رقم زدند. بدترین پیامک‌ها پیامک‌های موجودی شما کافی نیست و عقب‌افتادن قسط وام بانکی است. ما مخالف فیلترینگ هستیم و به‌دنبال عرضه اینترنت ارزان هستیم. 26  جاسوس در این دولت گرفتند. اینکه امکان کل کشور را به سه برادر بدهند این ظلم بزرگی است که ما ریشه آن را خواهیم کند.

رئیسی: ما گشت ارشاد خواهیم داشت نه برای مردم بلکه برای مدیران

رئیسی: ما گشت ارشاد خواهیم داشت نه برای مردم بلکه برای مدیران. مردم را چه حساب می کنید؟ مردم شعور دارند. بنده حاضرم با دولتمردان در مجامع عمومی حاضر شوم تا ببینیم مردم به چه کسی اقبال نشان می‌دهند.

من قاضی ام در انتخابات قبلی در همین سالن به من اهانت‌های بسیاری شد، من حتی یک شکایت نکردم.
اقایانی که این عزیزان کارمند ان‌ها هستند، ۲۰۰ شکایت علیه دانشجو و مردم کردند اما من قاضی یک شکایت نکردم.
ما در دوران کرونا به نام نظام اسلامی کاری کردیم که در جهان انجام نشد؛ 120 هزار زندانی را به مرخصی فرستادیم.

مهرعلیزاده خطاب به مردم: از رای شما نگران اند!

مهرعلیزاده: این همه خستگی نهال امید را خشکانده است. مردم! اگر رای شما اثر نداشت چرا مه و خورشید و فلک را به خط کردند که یک نفر خاص را رئیس جمهور کنند؟ از رای شما نگران اند. گویی این‌ها قاضی هستند و مردم متهم. گویی مردم رعیت هستند و این‌ها امیر.

قاضی زاده: کارکرد وزارت خارجه باید تغییر پیدا کند

قاضی زاده: کارکرد وزارت خارجه باید تغییر پیدا کند. وزیر خارجه باید تاجر موفق بین المللی باشد. روی صحبت من با جوان‌های عزیزی است که منتقد وضع موجود هستند. جوان‌هایی که از دعواهای اصولگرا و اصلاح طلب خسته شده‌اند، دولت سلام دولت نسل نو است. ما فرصت طلبان را از پای سفره انقلاب بلند می‌کنیم.

جلیلی: ما هنوز باید معطل FATF باشیم؟

جلیلی: من از روز اول در مجمع تشخیص گفتم تکلیف FATF را مشخص کنید؛ آقایان دولتی آمدند گفتند فعلا اعلام نکنید. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: قصدم از پیشنهاد مناظره، بازی‌های ژورنالیستی نیست. از همان روز اول باید برنامه‌ها را شروع کرد.
کشور را نباید با این اقتصاد بزرگ معطل دیگران کرد. در این ۸ سال زمان با توقف و کندی از بین رفت. کشور را در ۴ سال آینده فقط نباید اداره کرد بلکه ما باید جهش داشته باشیم. ما هنوز باید معطل FATF باشیم؟ یک کشور را نباید معطل کرد. شما مسئله را درست متوجه نمی‌شوید.

رضایی: نهادهای وابسته به رهبری امروز در خدمت دولت هستند و باید اصلاح شوند

محسن رضایی: نهادهای وابسته به رهبری امروز در خدمت دولت هستند. مشکلات اجتماعی ریشه در مشکلت اقتصادی و مشکلات اقتصادی ریشه در مسائل سیاسی دارد. به این دلیل که رابطه من با نظام باثبات بوده و در همه ۵۰ سال اخیر در مسیر مستقیمی حرکت کردم. من می‌توانم ادعا کنم که می‌توانم اصلاحاتی را از بالا تا پایین انجام دهم و از خود دولت شروع کنم. معنی این حرف این نیست که دیگر از مدیران امروزی استفاده نکنیم بحث سیستم‌های پیچ‌درپیچ و قانون‌ها و مقرراتی است که تبدیل به منجلابی برای ضد و خوردها شده است. نهادهای وابسته به رهبری امروز در خدمت دولت هستند. این نهادها هم نیاز به اصلاحات دارند که من ایده‌ها را به رهبر انقلاب خواهم داد. فعال کردن جلسه سران قوا خیلی مهم است. باید اصلاحات جدی در درون قدرت ایجاد شود.

ورود مهرعلیزاده به موضوع فیلترینگ

مهرعلیزاده: در موضوع فیلترینگ داریم سخت‌گیری می‌کنیم. امروز همه چیز هوشمند شده است. باید فضا را باز کنیم تا جوانها بتوانند در این زمنیه‌ها کار کنند. امروز ۱ میلیون نفر معیشت و کارشان در حوزه فضای مجازی است. وزیر جوان در موضوع زیر ساخت ها خوب عمل کرد.

قاضی زاده: زمان انتخابات بازار حمایت از بانوان و کولبران داغ می‌شود

قاضی‌زاده: زمان انتخابات بازار حمایت از بانوان و کولبران داغ می‌شود برای جلب توجه کردن نباید هر حرفی زد. زمان انتخابات بازار حمایت از بانوان و کولبران داغ می‌شود. کل کابینه‌ام را زنان می‌گذارم که دستی بالاتر از من نباشد.

انتقاد جلیلی از سیاست خارجی دولت حاضر

جلیلی: فرصت‌ها را در سیاست خارجی بالفعل کنید. دولت معطل سه یا چهار کشور ماند، هر روز به یک بهانه، شما باید این هنر را داشته باشید که فرصت را از دست ندهید، فرصت‌ها را بالفعل کنید.

زاکانی: آقای همتی شما کاندیدای روکشی هستید

زاکانی: آقای همتی ما پوششی نیستیم ، شما روکشی هستید. اگر بنا باشد ما کاندیدای پوششی باشیم شما کاندیدای روکشی هستید که آمدید 8 سال کارهای کشور را روکش بکشید

رضایی: 1000 نفر را برای زمامداری تربیت کرده ایم

محسن رضایی: در برنامه ما تربیت زمامداران آینده را عملی می کنیم و بیش از 5 سال غریب 1000 نفر را تربیت کرده ایم.

همتی خطاب به 5 نامزد دیگر: چرا گذاشتید جوان ها از کشور بروند

همتی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده گفت: شعار و هدف ما تعامل از خانه تا جهان است. من جزو فرماندهان خنثی‌سازی تحریم‌ها بودم. شما 5 نامزد یک جور تفکر دارید. چرا گذاشتید جوان ها از کشور بروند. 

رئیسی: از ما مسکن از شما ازدواج

رئیسی: ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور خالی است. از ما مسکن از شما ازدواج. یکی از دغدغه‌های جوان‌ها، مساله ازدواج، مسکن و اشتغال است. اگر به جوان‌ها می‌گوییم ازدواج، مساله اشتغال و مسکن را جدی بگیریم. در اقتصاد ما ۷۰ درصد ظرفیت خالی داریم 🔹اقتصاد دریایی، فضای مجازی از مواردی است که خالی است. اشتغال از دریا را باید فعال کنیم.

کنایه رئیسی به رقبایی که می گویند ما فقط بلدیم مناظره کنیم

رئیسی: دانشجوی سال اول می داند وسط مذاکرات نباید بگوید خزانه دولت خالی است و یا آب خوردن بسته به مذاکره است هر دولت مسئله مهمش رفع تحریم های ظالمانه است در کنار این قضیه باید خنثی سازی تحریم ها در دستورکار واقعی قرار بگیرد و اقتصادمان را هم شرطی نکنیم. افرادی در اینجا هستند که می گویند فقط ما بلدیم مناظره کنیم.

قاضی زاده: شومن‌بازی دیگر اثر ندارد

قاضی‌زاده: شومن‌بازی دیگر اثر ندارد. شومن‌بازی و پرداختن به حاشیه برای جلب توجه دیگر اثر ندارد. مساله آموزش و پرورش از مساله‌های اساسی است. مهم‌ترین وزارت خانه از نظر من همین آموزش پرورش است. الان نظام تعلیم و تربیت سمت استعداد‌یابی رفته است و بر اساس استعدادها بالا می‌روند. بالاترین رتبه شغلی در کشور باید معلمی باشد.

کنایه زاکانی به نحوه مدیریت همتی در بانک مرکزی

زاکانی: بیش از سه دهه است عده ای در اقتصاد کشور خیمه زده اند. آقای همتی شما بانک مرکزی‌ رو نتونستید اداره کنید حالا اومدید مملکت اداره کنید؟

انتقاد شدید جلیلی از طرح تحول سلامت

سعید جلیلی: برخلاف طرح موفق درباره سلامت در ابتدای انقلاب، طرح تحول سلامت طرحی نمایشی بود. طرح تحول سلامت از طرح‌هایی بود که در ۸ سال گذشته انجام شد، اما ناکارآمد بود و فقط افزایش هزینه در آن داشتیم. امروز هزینه‌های سلامت در جهان افزایش پیدا کرده است.

برنامه مهرعلیزاده برای ورود بانوان به پست های دولتی

مهرعلیزاده: در دولتم معاونان استان را از خانم ها انتخاب میکنم مهرعلیزاده: میانگین سنی دولتم ۴۵ سال است زنان در کابینه ام جایگاه ویژه ای دارند.

کنایه همتی به کسانی که به فکر حسینیه کردن کاخ سفید هستند

همتی: من در مقابل جریانی قرار دارم که به جای توسعه ایران به دنبال آن اند که کاخ سفید را حسینیه کنند. کیا به سفارت عربستان حمله میکنند و ارزش پول ملت را پایین می آورند؟ آسیب های اجتماعی ناشی از ساختار غلط است و گروه هایی در کشور چمبره زدند. اینها ارتباطات وسیعی دارند در صادرات و واردات و کاسبان تحریم و پولشویی. رانت‌خواران در اقتصاد، فرهنگ و جامعه چنبره زده‌اند، باید مشت آن‌ها را باز کنیم.

واکنش رضایی به شوخی مردم درباره اشتباه لفظی اش

محسن رضایی: شوخی های مردم سرمایه بنده هست و امیدوارم روزی برسد که مردم از دولتمردان نترسند رضایی از اشتباه لفظی‌اش عذرخواهی کرد و سه مرتبه گفت یاساشین اذربایجان. و در عین حال از درج توئیت در رسانه مرکز پژوهش‌های مجلس انتقاد کرد

0 نظر:

نظر بدهید