رشد 2.3 دلاری نرخ سنگ آهن امروز به چه خاطر بود؟
این هفته قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی مجددا صعودی شده که به دلیل تداوم محدودیت عرضه و تقاضای بالای چینی ها برای سنگ آهن عیار متوسط می باشد. در آخرین معاملات صورت گرفته، متوسط شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد چین حدود 222.3 دلار هر تن سی اف آر ثبت شده که 2.35 دلار نسبت به جمعه اخیر رشد داشته است.

به گزارش بورس فوری، این هفته قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی مجددا صعودی شده که به دلیل تداوم محدودیت عرضه و تقاضای بالای چینی ها برای سنگ آهن عیار متوسط می باشد. در آخرین معاملات صورت گرفته، متوسط شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد چین حدود 222.3 دلار هر تن سی اف آر ثبت شده که 2.35 دلار نسبت به جمعه اخیر رشد داشته است.

در ماه های اخیر تولید بالای فولاد چین و تداوم محدودیت های عرضه، قیمت این کامودیتی را افزایشی کرده است. هفته گذشته نیز پس از دستور دادستانی برای تخلیه منطقه ای در اطراف سد زینگو ، شرکت معدنی واله تولید در معدن تیمبوپبا و بخشی از معدن آلگریا را متوقف کرد که موجب کاهش تولید روزانه 40 هزار تنی این شرکت شده است. مقامات چینی نیز پس از وقوع سیل و تخریب معدن سنگ آهنی در دایکسیان ، دستور بسته شدن و بازرسی کلیه معادن زیرزمینی غیر از زغالسنگ در استان شانشی را صادر کردند.

عواملی که در مجموع، موجب اختلال موقت در عرضه ای می شوند که سالانه 14.6 میلیون تن از معادن برزیلی فوق و 14.97 میلیون تن از تولید کنسانتره سنگ آهن استان شانشی چین را کاهش می دهد و به قوت گرفتن و نگاه داشتن تراز بالای قیمت سنگ آهن کمک می کند.

 

0 نظر:

نظر بدهید