شفافیت و بیان واقعیت عامل مهم درجلوگیری از تخلف است
عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شفافیت و بیان واقعیت‌ها عامل مهم در جلوگیری از تخلف و مانع از ایجاد چالش در روند فعالیت اعضای شورای شهر می شود.

به گزارش بورس فوری، حجت الاسلام مهدی باقری با بیان اینکه داوطلبان انتخابات شوراها باید برنامه های خود را به صورت شفاف و کارشناسی شده و با پرهیز از شعارزدگی اقدام به حضور در صحنه انتخابات بکنند، گفت: به نقطه مطلوب در حداقل‌ها در زمینه شفافیت نرسیدم و این امر باعث ایجاد چالش‌های عمده شده است و آسیب‌ها را در بخش‌ها مختلف افزایش داده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ضرورت شفافیت در انتخاب اعضای شوراهای شهر، این امر ر ا نشان از بلوغ فرهنگی و سیاسی جامعه عنوان کرد و افزود: شفافیت در همه ابعاد باید بروز و ظهور داشته باشد تا فساد و چالش‌ها به حداقل و صفر برسد.شفافیت و بیان واقعیت‌ها عامل مهم در جلوگیری از تخلف و مانع از ایجاد چالش در روند فعالیت اعضای شورای شهر می شود.

باقری با تاکید بر اینکه کاندیداهای شوراهای شهر زنجان باید در چارچوب وظایف و اختیارات خود شعار بدهند از صحبت‌ها و شعارهای غیرواقع پرهیز کنند، گفت: آنچه که همواره در ادوار مختلف شوراهای شهر به چشم خورده است بیان شعارها و صحبت‌های خارج از دایره اختیارات و وظایف شورایی بوده است.‌

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داوطلبان نمایندگی شوراهای شهر باید شفافیت و حقیقت را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند، متذکر شد: اتفاقات و چالش‌های پیش آمده در برخی شوراهای شهر همانند شورای شهر زنجان را محصول نبود شفافیت و گام برنداشتن اعضا در مسیر اختیارات و وظایف قانونی شوراها است.

باقری با اشاره به اینکه شوراهای شهر وظایف و اختیاراتی دارند که در قانون به آن پرداخته شده است، تاکید کرد: برای رسیدن به جایگاه مطلوب در شوراهای شهر باید شفافیت سرلوحه برنامه ریزی‌ها باشد و داوطلبانی که در برنامه‌ها و عملکرد خود شفافیت نداشته بشد هرگز نمی‌تواند در مقام نمایندگی مردم عملکرد قابل قبول داشته باشند.

وی با بیان اینکه دواطلبی که در حیطه اختیارات شورا شهر شعار نمی‌دهند و فراتر از اختیارات شوراها وعده می دهند، ادامه داد: این امر نشان از نبود آگاهی و اشرافیت در قوانین شوراها ندارند و این داوطلب به دلیل نداشتن آگاهی نسبت به وظایف و اختیارات شورا و دادن عده‌های پوچ صلاحیت نمایندگی مردم در شورای شهر را ندارد.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی نداشتن اطلاع از وظایف یک عضو شورا، باعث ایجاد تداخل و اعمال دخالت‌های بی مورد در امور سایر بخش ها می شود، که این امر تبعات زیادی را به همراه دارد، گفت: مداخله‌های غیر صحیح و پر از تخلف در سایر امور از تبعات نبود اشرافیت به وظایف قانونی اعضای شورا است.

باقری افزود: بیان وعده‌های دروغ و توخالی برای کسب رأی یک تخلف بزرگ است که هم به لحاظ شرعی و قانونی امری کاملاً غیراخلاقی و قابل پیگرد است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش مهم و اثرگذار در زمینه شفاف سازی در جامعه دارند، پرداختن به موضوع شفافیت در زمینه انتخابات را به عنوان یک اصل مهم عنوان کرد و گفت: رسانه ها با بیان واقعیت و ایجاد بستر مناسب برای ارائه شفاف و بدون جهت گیری وظایف و اختیارات شوراها می توانند در انتخاب اصلاح به مردم کمک کنند.

 

0 نظر:

نظر بدهید