قیمت نفت افزایشی خواهد بود؟
در چند ماه اخیر خبرهای خوشی را درخصوص حوزه نفی کشور از جمله افزایش قیمت آن را شنیده‌ایم.

به گزارش بورس فوری، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز دوشنبه (۱۴ تیرماه)، ۷۷ دلار و یک سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا روز جمعه (۱۱ تیرماه) ۷۵ دلار و ۱۶ سنت بود.

قیمت نفت در حال حاضر و با پشتیبانی از انتظارهای موجود درباره محدودیت بیشتر بازار در پی لغو نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) کمی افزایش یافت، این در حالی است که نگرانی از احتمال افزایش تولید اعضای این ائتلاف سبب شد این افزایش قیمت محدود باشد.

جلسات اوپک

افزایش تولید روسیه و قزاقستان تا سقف 200 هزار بشکه احتمال افزایش تولید نفت در کشورهای حاشیه خلیج فارس و تثبیت بقیه تولید کنندگان، افزایش دکل های حوزه تولید نفت در ایران تنها بخشی از اخبار خوب در حوزه نفت است.

احتمال می رود در چند ماه آ ینده تولید و صادرات نفت به روزهای خوش خود برگردد و دولت نگران فروش نفت نباشد و خریدار اول ما یعنی چین بتواند با اشتیاق کامل نفت ایران را با قیمت مناسب بخرد و احتمال افزایش قیمت را قم در چند ماه اینده می دهیم زیرا عراق در چند وقت اخیر دوباره دچاردگرگونی شده است

نفت در حال حاضر در 73 دلار هست ولی این عدد درماه های اخیر به 80 دلار هم می رسد چرا که عربستان در چند ماه گذشته درآمد خوبی نداشته و دچار جنگ داخلی هم شده است.

محسن حمیدی

0 نظر:

نظر بدهید