سوت زنی، راهکار ویژه برای پیشگیری از فساد
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سامانه سوت زنی ضمن پیشگیری از فساد، اعتماد به سیستم‌ها و دستگاه‌های اجرایی را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

به گزارش بورس فوری،رحمت الله فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس درباره سوت زنی و تاثیر آن در اقتصاد و بر عملکرد سازمان‌ها و شفاف‌سازی صورت‌های مالی آنها گفت: اعلام گزارشگری و یا سوت زنی باید براساس مستندات، اعلام و قابل راستی‌آزمایی باشد. بنابراین افرادی که در نظام اقتصادی از رانت استفاده کرده و امکانات یک سازمان و یا کشور را از مسیر غیرقانونی به سمت خود جذب می‌کنند، بی‌اعتمادی مردم را نسبت به نظام و کشور رقم زده و سلامتی سیستم اداری و اقتصادی را به چالش می‌کشند.

وی افزود: اگر بتوانیم امورات کشور را در چارچوب یک نظام قانونمند با اصول قانونی که خدشه‌ای در آن وجود نداشته باشد پیش ببریم به طورحتم تبعیض‌ها برطرف و اعتماد به سیستم‌ها و دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش افزایش می‌یابد.

سوءاستفاده‌کنندگان به ظاهر قانونی

این عضو کمیسیون عمران مجلس، سامانه سوت زنی را اقدام مثبتی ذکر کرد و گفت: برخی از افراد و سوء‌استفاده‌کنندگان به ظاهر قانونی اما با شیوه‌های اشتباه، فسادهایی را در داخل دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌کنند بنابراین ضرورت دارد، مسئولان بالادستی،ضمن اطمینان‌بخشی به گزارشگران فساد و یا سوت زنان آنها را مورد حمایت قرار دهند.

فیروزی در پایان تاکید کرد: اعتماد بیش از اندازه به برخی زیرمجموعه‌ها، فساد را در آن بخش و یا حوزه رقم می‌زند که بهتر است مسئولان اجرایی با مراقبت‌های ویژه زمینه را برای سلامت اداری فراهم کنند تا اعتماد مردم نسبت به نظام و اقتصاد کشور از بین نرود./سنا 

0 نظر:

نظر بدهید