"رعایت پروتکل‌ها و عدم سفر به مشهد" شرط بهبود وضعیت کرونا ظرف ۱۰ روز آینده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رعایت پروتکل‌ها و عدم سفر هموطنان به مشهد برای بهبود شرایط کرونا تاکید کرد.

به گزارش بورس فوری، محمدحسین بحرینی اظهار کرد: اگر هموطنان به مشهد سفر نکنند و همشهریان نیز دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا یک هفته و یا 10 روز آینده از شدت بیماری گرونا در مشهد و خراسان رضوی کاسته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اگر هم استانی‌های عزیز  از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها اجتناب کنند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ارتقا دهند، می‌توان بازگشت به شرایط آرام را انتظار داشت.

وی خاطر نشان کرد: عادی انگاری شدید مردم نسبت به ویروس کرونا و شرکت در تجمعات و دورهمی‌ها موجب گسترش بیش از پیش ویروس کرونا  شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: همزمان با اوج گرفتن پیک پنجم بیماری کرونا  در کل کشور و استان خراسان رضوی، سیل عظیمی از مسافران و زائران بارگاه منور رضوی راهی مشهد مقدس شدند که این تعداد بیش از حد انتظار بود و این کلانشهر به  طور ناگهانی با انبوه مسافران و زائران روبه‌رو شد.

بحرینی خاطرنشان کرد: در این شرایط تعداد بیماران بستری غیربومی در مشهد و انتقالی از استان‌های مجاور به ویژه سیستان و بلوچستان و سایر مناطق کشور به بیش از 30 درصد رسید که این امر یکی از علل افزایش ناگهانی تعداد بیماران بستری و سرپایی در این دانشگاه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در روز گذشته 725 بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند و تعداد کل بستری‌ها به سه هزار و 209 نفر رسید.

بحرینی تعداد فوتی‌های با تست قطعی مثبت در خراسان رضوی را  60 نفر در روز عنوان کرد که  48 نفر از فوتی‌ها مربوط به مشهد است. 

وی در ادامه گفت: به دنبال پخش تصاویر و کلیپ هایی که در فضای مجازی منتشر شد که برخی حقیقت و برخی نادرست بود، شخص رئیس جمهور پیگیر موضوع شدند و بر این اساس وزیر، معاونان وزارت بهداشت و جمعی از مدیران در مشهد حضور یافتند و کارهای بسیار مهمی را در دوره‌های کوتاه، میان و بلندمدت برنامه‌ریزی کردند. 

وی ادامه داد: نصب دستگاه سی تی اسکن در  بیمارستان قائم(ع) از جمله این اقدامات بود که این دستگاه از امروز برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی راه‌اندازی خواهد شد.  با حمایت استاندار خراسان رضوی و فرماندهی سپاه سه قرارگاه عملیاتی در سپاه، دانشگاه و استانداری تشکیل شد و به‌زودی 400 تخت درمانی به مجموع تخت‌های بستری استان افزوده می‌شود. 

به گفته وی، همچنین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی در خراسان رضوی نیز با تدابیر اتخاذ شده تامین شد.

منبع: تسنیم

0 نظر:

نظر بدهید