۸۴ شرکت فولادساز از فهرست صادرکنندگان برخی محصولات حذف شدند + علت
دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، مجوز صادرات مقاطع طویل فولادی ۸۴ شرکت که در ۴ ماه نخست سال، کف عرضه ۷۰ درصدی در بورس کالا را رعایت نکرده اند از فهرست شرکت های مجاز حذف کرد.

به گزارش بورس فوری، دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت در نامه ای به دفتر مقررات صادرات و واردات این وزارتخانه، فهرست های مجاز به صادرات مقاطع طویل فولادی را اعلام کرد.

فهرست اعلام شده توسط سیف اله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت برای مدت سه ماه از یکم شهریور اعتبار دارد و آن دسته از تولید کنندگان مقاطع طویل فولادی که نام آنها به گمرک اعلام شده در این دوره نیاز به دریافت تیک صادراتی وزارت صنعت ندارند.

فهرست شرکت های مجاز به صادرات مقاطع طویل فولادی شامل ۱۸ شرکت است در حالی که در فهرست قبلی که تیرماه منتشر شد، نام ۱۰۲ شرکت دیده می شد. بدین ترتیب ۸۴ شرکت مجوز صادرات محصولات طویل فولادی را از دست دادند و محدودیت تازه ای برای صادرات این محصولات ایجاد شده است.

دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، مجوز صادرات مقاطع طویل فولادی را به عرضه ۷۰ درصد از تولیدات شرکت ها در بورس کالا منوط کرده و شرکت هایی که در ۴ ماه نخست سال، کف عرضه ۷۰ درصدی در بورس کالا را رعایت نکرده اند از فهرست شرکت های مجاز به صادرات حذف شده اند.

این در حالی است که تعیین کف عرضه تحمیلی برای محصولاتی که تولید آن بسیار بیشتر از تقاضا است، هیچ منطق و اساسی ندارد و انجمن فولاد نیز پیش از این به تعیین کف برای عرضه مقاطع فولادی در بورس کالا اعتراض کرده بود. این سیاست اشتباه در بازار فولاد می تواند کاهش صادرات و کاهش ورود ارز، کاهش تولید محصولات فولادی و آسیب به اشتغال موجود در بخش نورد مقاطع طویل را به همراه داشته باشد.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید

   t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید