ماجرای قبض برق نجومی بازیگر معروف با الگوی مصرف فصل تابستان
سخنگوی صنعت برق درباره ماجرای قبض برق نجومی یکی از چهره‌های سینما و تلویزیون توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش بورس فوری، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به افزایش نجومی قبض برخی از مشترکان در این ماه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: توانیر قبضی را اشتباهی محاسبه نمی‌کند و تعرفه بر مبنای مصرف مشترکان حساب می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش زودهنگام دما و به مدار آمدن دستگاه‌های سرمایشی بخصوص کولرهای گازی، مصرف برق مشترکان افزایش داشت. به طوری که مصرف از روی ۲۰۰ به ۹۰۰ کیلووات رسید و این رقم به تنهایی بسیار بالا است و همین موضوع باعث افزایش قیمت برق مشترکان خواهد شد. یک الگو در فصل تابستان تعریف شده که بر اساس آن میزان مصرف حدود ۳۰۰ کیلووات ساعت است و در صورتی که مصرف مشترک از این میزان بیشتر شود، فرد پرمصرف تلقی می‌شود و بر این اساس ۱۶ درصد تعرفه آنها افزایش می‌یابد.

رجبی مشهدی ادامه داد: بطور متوسط نرخ خرید برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر محاسبه می‌شود یعنی بهای برق این مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان است. اگر مشترکان نسبت به قبض اعتراضی دارند، می‌توانند با مراجعه به شرکت برق مناطق از نحوه محاسبه قبوض آگاه شوند در غیر این صورت رسیدگی‌های لازم اتخاذ می‌شود.

بنابراین گزارش، دیروز یکی  از بازیگران سینما و تلویزیون با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی اینستاگرام از صدور قبض چند میلیون تومانی برق منزل خبر داد و نسبت به نحوه محاسبه تعرفه برق اعتراض کرد.

منبع: بورس پرس

0 نظر:

نظر بدهید