اخبار داغ انتخابات/ لاریجانی، روحانی دیگر است؟!
فضای انتخاباتی امروز کمی سوت و کور بود. اما بازهم اخبار مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری در لابه‌لای اتفاقات ریز و درشت خودنمایی می‌کرد. گفت و گوی لاریجانی در فضای مجازی برجسته‌ترین خبر انتخاباتی امروز بود.

به گزارش بورس فوری،

اظهارات جنجالی لاریجانی

منتقدان لاریحانی معتقدند دولت وی، دولت سوم روحانی خواهد بود. لاریجانی در واکنش به این موضوع گفته است: دسته بندی‌های متعارف را قبول ندارم و بنا ندارم کنار بروم. با عنوان دولت سوم روحانی تبلیغاتی علیه من می‌کنند. وی همچنین اظهارات پُرحاشیه در گفت‌وگو با اصحاب رسانه داشته است که محورهای اصلی آن در لینک زیر آمده است.


رونمایی زیباکلام از برنده قطعی انتخابات

صادق زیباکلام که اظهارات جنجالی‌اش زبانزد خاص و عام است این‌بار از برنده انتخابات رونمایی کرده است. وی گفته: من معتقدم که قطعا آقای رییسی پیروزی این انتخابات می‌شوند، ایشان یقینا سبک و سنگین کردند و بررسی‌هایشان نشان داده است که شانسشان برای پیروزی بسیار بالاست.


شورای نگهبان آینده نامزدها را تضمین می‌کند؟

شورای نگهبان در برابر انتقادات به تایید صلاحیت‌ها در دوره‌های قبل ساکت ننشست و پاسخ داد. کدخدایی با بیان اینکه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها حداقل هایی را به موجب قانون دارد و به موجب آن می تواند صلاحیت‌ها را بررسی و اعلام کند، گفت: طبیعتا شورای نگهبان نمی‌تواند آینده کسی که انتخاب می‌شود را تضمین کند.


کم و کیف مناظره‌های انتخاباتی

بدون شک، مناظره‌ها چالش‌برانگیزترین برنامه انتخاباتی است که می‌تواند حتی در نتایج رای‌گیری هم تاثیر مهمی داشته باشد. نماینده شورای نظارت بر صدا و سیما در کمیسیون نظارت بر تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توضیحات مفصلی را بیان کرده که در ادامه آمده است.


نطق انتخاباتی کاندیداها

هنوز تایید صلاحیت‌ها اعلام نشده ولی نامزدها حالت رقابتی گرفتند و نطق‌هایی را در اثبات حقانیت خود ابزار می‌کنند. با هم برخی از این اظهارات را مرور می‌کنیم.

رستم قاسمی: واکسن کرونا را انداختیم دور!

قاسمی در اظهارنظر عجیبی گفته است واکسن کرونا برای او از روسیه آورده‌اند ولی او قبول نکرد و آن را دور انداخت.

سعید محمد در مقابل لاریحانی

سعید محمد به توئیت لاریجانی درباره اینکه حوزه اقتصاد نه پادگان است نه دادگاه واکنش نشان داد. وی در کنایه به لاریجانی گفته است: فردی خودش در سپاه و پادگان بوده، برادرش سال ها ریاست همه دادگاه ها را بر عهده داشته، ‏اکنون بخاطر یک انتخابات دارند همه ساختارها را زیر سوال می برند.

قول سفت و سخت قاضی‌زاده

امیرحسین قاضی زاده هاشمی با تشریح برنامه‌ها و تالیفات خود درباره اداره کشور گفته است همانگونه که ما بر اساس وظیفه شرعی خود عمل کرده و کاندیدا می‌شویم کسی که رئیس جمهور می‌شود باید بهترین افراد را برای مدیریت انتخاب کند ونه بر اساس بده بستان سیاسی.


آن سوی خبرها

آن سوی خبرهای انتخاباتی، تحلیل‌های مختلفی است که در حال رصد بزرگ‌ترین رقابت عرصه سیاسی کشور است. خواندن آنها خالی از لطف نیست.

این دو قطبی‌های خبرساز

دو قطبی‌ سازی نقش مهمی را در عرصه انتخابات و نتایج آن به همراه دارد. روزنامه رسالت خطر این دوقطبی‌ها را مورد کند و کاو قرار داده است.


اگر این 3 نفر انتخاب شوند

عده‌ای معتقدند رقابت اصلی میان ابراهیم رئیسی، اسحاق جهانگیری و علی لاریجانی است. فرارو در تحلیلی تبعات اقتصادی ریاست جمهوری هر یک از این سه نفر را تشریح کرده است. این مقاله را از طریق لینک زیر بخوانید.


آنچه حق مردم است

از حقوق مهم شهروندی حق انتخاب شدن و حق انتخاب کردن برای مردم است. انتخابات می‌تواند یکی از جلوه‌های این عرصه باشد. اطلاعات دقیق درباره این موضوع در تحلیل زیر ترسیم شده است.

 

 

 

 

0 نظر:

نظر بدهید