افزایش نگرانی از عرضه نفت در پی افزایش تحریم‌ها علیه ایران
پس از اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و با توجه به تمرکز بازارهای انرژی بر نگرانی‌های عرضه که افزایش قیمت ها در سال جاری را در پی داشته، قیمت نفت روز پنجشنبه در معاملات پر تنش افزایش یافت.

به گزارش بورس فوری، و به نقل از سی ان بی سی، در معاملات روز گذشته، قیمت معاملات آتی نفت برنت با ۱.۳۰ دلار معادل ۱.۱ درصد افزایش به ۱۱۹.۸۱ دلار رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۲.۲۷ دلار یا ۲ درصد افزایش به ۱۱۷.۵۸ دلار رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که انتظار دارد تقاضا در سال ۲۰۲۳ بیشتر شود و با رشد بیش از ۲ درصدی، به رکورد ۱۰۱.۶ میلیون بشکه در روز برسد.

تحلیلگران گفتند که قیمت ها از تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم ها علیه شرکت های چینی، اماراتی و ایرانی که به صادرات پتروشیمی های ایران کمک می کنند، افزایش یافت.

علاوه بر این، کاهش تولید نفت لیبی به ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار بشکه، نگرانی از عرضه را افزایش داده است و تحلیلگران همچنان نگران هستند که این کشور ممکن است در میان ناآرامی ها مشکلات مداومی برای تحویل نفت داشته باشد.

از سوی دیگر، با افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا تا ۰.۷۵ درصد، قیمت ها بیش از ۲ درصد کاهش یافت که این بزرگترین افزایش از سال ۱۹۹۴ تاکنون است.

روز پنجشنبه، سهام اروپا پس از افزایش ناگهانی نرخ بهره از سوی بانک ملی سوئیس، سقوط کرد. به دنبال آن بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را افزایش داد.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، جمعه، در ساعت ۹:۰۲ به وقت تهران، با افزایش ۰.۶۵ درصدی در هر بشکه، ۱۱۹ دلار و ۱۶ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۰.۶۰ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۱۱۶ دلار و ۸۸ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۱۹ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۸۴۶ دلار و ۴۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با کاهش ۰.۲۱ درصدی، ۲۱ هزار و ۸۵ دلار معامله شد

مس با کاهش ۰.۳۰ مواجه شد و ۴ هزار و یک دلار قیمت خورد.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor

0 نظر:

نظر بدهید