زمان‌بندی معاملات ابزارهای نوین مالی در فرابورس تغییر می‌کند
فرابورس ایران، با صدور اطلاعیه‌ای از تغییر زمان‌بندی جلسات معاملاتی بازار ابزارهای نوین مالی از هفته آینده خبر داد.

به گزارش بورس فوری،فرابورس ایران، با صدور اطلاعیه‌ای از تغییر زمان‌بندی جلسات معاملاتی بازار ابزارهای نوین مالی از هفته آینده خبر داد.

  مدیریت عملیات بازار شرکت فرابورس ایران اعلام کرد: پیرو صورتجلسه هیات مدیره این بورس و به استناد تبصره ماده ۳ و ۴ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس، زمان‌بندی جلسات معاملاتی بازار ابزارهای نوین مالی از روز دوشنبه (۱۴ تیر) به شرح زیر تغییر خواهد یافت. شایان ذکر است رویه های سفارش گیری و انجام معاملات بدون تغییر خواهد بود .

تأسیس و راه‌اندازی بازارهای خارج از بورس در قانون بازار اوراق بهادار (مصوب یک آذر ۱۳۸۴) پیش‌بینی شده و بر اساس بند ۸ از ماده یک قانون بازار اوراق بهادار، بازار خارج از بورس، بازاری در قالب شبکه ارتباط الکترونیک یا غیر الکترونیک برای معاملات اوراق بهادار بر پایه مذاکره، معرفی شده است.


طبق ماده ۴ قانون بازار اوراق بهادار صدور، تعلیق و لغو فعالیت‌های بازارهای خارج از بورس بر عهده شورای عالی بورس نهاده شده و در ماده ۲۸ این قانون نیز تأسیس بازارهای خارج از بورس همانند تأسیس بورس‌ها و نهادهای مالی منوط به ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است و فعالیت آن‌ها تحت نظارت سازمان انجام می‌شود.
بدین ترتیب، به موجب دستورالعمل فعالیت بازارهای خارج از بورس، مصوب ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ شورای عالی بورس و در اجرای بند ۵ ماده ۴ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب آذر ۱۳۸۴ و مجوز شماره ۵۲۹۴۶/۱۲۱ مورخ ۱۹ آبان ۱۳۸۷ سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت فرابورس ایران در تاریخ ۲۲ آبان همان سال تحت شماره ۳۳۲۴۸۳ در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز کرد.

پس از تدوین و تصویب دستورالعمل‌های مورد نیاز جهت پذیرش و دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات فرابورس و ایجاد زیر ساخت‌های لازم، بازار فرابورس ایران در تاریخ ۶ مهر ۱۳۸۸ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد (فرابورس).

0 نظر:

نظر بدهید