قطع برق، توقف تولید و افزایش قیمت سیمان در بازار
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: قطع گسترده برق واحدهای تولید سیمان با هدف عبور از پیک بار تابستانه و تامین مصرف بخش خانگی سبب شده تا اکثر کارخانجات تولید سیمان تعطیل شوند.

به گزارش بورس فوری،  «عبدالرضا شیخان» اکنون به‌جز اندک کارخانجاتی که کلینکر اندکی در انبار داشته و تا یکی دو ساعت برق در اختیار داشتند و تولید اندکی به ثبت رساندند، تولید متوقف شده است.
این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: در عین حال به واحدها اعلام شده که شب‌ها می‌توانند برق در اختیار داشته باشند که می‌تواند تولید اندکی را به همراه داشته باشد.

شیخان تصریح‌کرد: اکنون شاهدیم التهابات بازار سیمان با کمبود تولید و بالا رفتن قیمت‌ها بیشتر شده و انتظار می‌رود خریداران و مصرف‌کنندگان این محصول شرایط کنونی تحمل کنند.
وی یادآور شد: حتی اگر امروز مشکل قطعی برق حل شود بین یک ماه تا 45 روز طول خواهد کشید تا از تنش کمبود سیمان عبور کنیم؛ اتفاقی که در پی قطعی برق مشابه آن را بهمن‌ماه پارسال هم شاهد بودیم و بازار در اردیبهشت‌ماه امسال بالاخره به تعادل رسید.

‌دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بیان‌داشت: اکنون گرچه قیمت‌های مصوب کارخانه‌ای تغییری نداشته، اما کمبودها سبب شده تا بین 20 تا 30 درصد افزایش قیمت را در بازار شاهد باشیم.

وی ادامه‌داد: گرچه مسوولان از تلاش برای تامین برق پایدار برای صنعت سیمان خبر می‌دهند، اما باید متذکر شد که این صنعت با چنین وضعیتی نمی‌تواند به درستی کار کند و پیشنهاد دادیم که دست‌کم 50 درصد دیماند را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند تا خودشان مدیریت کنند.

شیخان همچنین در پاسخ به این پرسش که تولیدکنندگان به دنبال ایجاد نیروگاه برای تولید برق مورد نیاز هستند یا خیر، گفت: سیمانی‌ها همچون فولادی‌ها یا سایر بخش ‌های معدن و صنایع معدنی نیستند و پول کافی برای ساخت نیروگاه ندارند.

0 نظر:

نظر بدهید