هفته سبز بازار جهانی بیلت با تقاضای چین
طی هفته گذشته بازار های بیلت در مناطق مختلف به دلیل آنچه تقاضای چینی ها اعلام شد همراه با صعود بود. در روزهای گذشته همزمان با خبر کاهش اجباری تولید فولادسازان چین، تقاضا برای واردات به سمت کشور های صادرکننده دیگر کشش پیدا کرد.

به گزارش بورس فوری،محدودیت های فولادسازی چین با هدف کاهش تولید فولادخام این کشور به 1 میلیارد تن سالانه را دارد. تولید روزانه فولاد چین طی یک ماه گذشته عدد 3.13 میلیون تن میانگین روزانه بوده است که رشد 14 درصدی سالانه را دارد. کاهش تولید فولاد چین به این معنی است که فولاد سازان بایستی محصولات میانی مورد نیاز خود را از سایر کشورها وارد کنند که محرک قیمت ها در هفته قبل شده است.
در بازار بیلت ایران، همزمان با قطعی های برق گسترده و کاهش تولید نرخ صادراتی هم با رشد 11 دلاری به 620 دلار درتن رسیده است. در عین حال آمار منتشر شده حاکی از رشد 55 درصدی صادرات محصولات میانی فولاد ایران در سه ماهه اول سال می باشد و عدد 1.62 میلیون تنی ثبت شده است. همچنین صادرات محصولات پایانی با رشد قابل توجه 125 درصدی سالانه به 873 هزار تن رسیده است.
در بازار وارداتی جنوب شرق آسیا، به موازات تقاضای چینی ها نرخ ها صعودی بوده است و قیمت های وارداتی به 695 تا 700 دلار رسیده که رشد 4 دلاری داشته است.
در بازار صادراتی ویتنام، قیمت ها تا 25 دلار افزایش داشته و به 690 دلار در تن رسیده است.
بیلت داخلی چین هم در کنار قیمت های جهانی همراه با رشد0.2 درصدی بود و به 813 دلار درتن صعود داشته است.

0 نظر:

نظر بدهید