خبر فوری:
چه خبر از کریپتولند؟ | بازپرس پرونده چه گفت؟
حدود دو ماه از بازداشت سینا استوی مدیرعامل صرافی کریپتولند می گذرد و در این دو ماه کاربران این صرافی مراحل زیادی را پشت سر گذاشته اند اما هنوز به پول خود دسترسی پیدا نکرده اند و بلاتکلیفند.

به گزارش بورس فوری،  ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری بود که طی خبری اعلام شد که سینا استوی مدیرعامل صرافی کریپتولند بازداشت شده است. بعد از انتشار این خبر صرافی کریپتولند بسته شد و این مسئله موجی از نگرانی را در دل سرمایه گذاران در این صرافی ایجاد کرد. 

روز ۲۸ اردیبهشت عباس آشتیانی رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: مردم نگران دارایی‌های دیجیتال خود نباشند. وی افزود: طبق شنیده‌ها و مذاکرات انجام شده دارایی دیجیتال مردم بعد از بررسی سوابق تراکنش‌ها و صحت تراکنش‌های سکوی کریپتولند به آن‌ها باز خواهد گشت.

سپس در ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری سرهنگ پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: با توجه به دستگیری مدیران مختلف صرافی " کریپتولند " به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور ؛ مالباختگان این صرافی می توانند مدارک و ادعای خود را در خصوص میزان سرمایه از دست رفته، به سایت گرداب ارائه کنند. 

اول تیرماه ۱۴۰۰  اعلام شد که کاربران صرافی کریپتولند برای حسابرسی می‌توانند مشخصات خود را به ثبت برسانند.  

در همین راستا با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی ضابطین قضایی و دستور مقام قضایی، کاربران این سایت باید به منظور احراز هویت مشخصات خود را در سایت cryptoland.com  ثبت می کردند تا در روند بازرسی مورد بررسی قرار گیرد.

در این سایت نوشته شده بود:

مبنی بر بررسی میزان دارایی کاربران صرافی کریپتولند و الزام به خوداظهاری دارایی ریالی و رمزارزی کاربران و انجام احراز هویت هر یک از آنان و در نهایت استرداد دارایی آنان، بر اساس جداول ذیل نسبت به ورود به سایت و تکمیل مراحل فوق اقدام نمائید، بدیهی است دارایی اظهار شده توسط کاربران نباید از طریق فعالیت های غیر مجاز از جمله پولشویی، شبکه های قمار، شبکه های هرمی، حساب های اجاره‌ای، قاچاق ارز و رمز ارزها، ارتشا و ... تحصیل شده باشد و در غیر اینصورت مسئولیت کلیه جوانب آن به عهده کاربر بوده و شخصا پاسخگوی مقام قضایی خواهد بود.

صدای کریپتولندی ها را بشنوید

حالا یک ماه از زمان مراجعه کاربران به سایت کریپتولند برای ثبت مشخصات خود می گذرد و قرار بود یک هفته ای حسابرسی های لازم انجام شود و به کاربران برای رسیدن به سرمایه بلوکه شده شان پاسخ داده شود اما هنوز خبری نیست و در این مدت کاربران بسیاری با سایت نبض بورس تماس گرفتند و برخی مشکلات خود در این باره را مطرح کردند که ادامه به آن ها اشاره خواهد شد:

"سلام من ثبت نام کردم کد پیگیری هم بهم دادن ولی الان نزدیک دوماهه فقط نوشته درانتظار حسابرسی. ایا کسی تونسته داراییشو بگیره"

"سلام عزیزان لطفا کمک کنیددر قسمت پیگیری نوشته ( اطلاعات هویتی شما رد شد. علت: عدم تایید تلفن ثابت در استعلام از مراجع مخابراتی ) عدم احراز هویت نوشته، کسی اطلاع داره کجا باید پیگیری کنم ، سایتی ، یا محلی باید برم"

"راحت بگید پولتون دود شده خیالمان راحت بشه این دوز کلک بازیا چیه اخه خسته شدیم"

"بخدا اسیر شدم یک هفتست درگیر این سایتم همش خطا میده یا میگه خطا ۲۱ یا میگه خطای ورود بیش از حد یا میگه اعداد درست نیست ، من همه مراحل رو با کیبرد انگلیسی رفتم ولی همش خطا میده ، اخه چه گرفتاری شدیم به کی بگیم حرف دلمونو یکی نیست جوابگو باشه نه تلفنی نه پاسخگویی ، شما رو به جان خونواده هاتون بیاین دردی از درد ما مردم کم کنین نه اینطوری ما رو گرفتارتر کنین ، ثبت اطلاعات انجام نمیشه آقا نمیشه"

در پایان باید گفت طبق آخرین اخبار منتشر شده از ۱۵۰ هزار کاربر صرافی کریپتولند حدود ۴۰ هزار نفر در سایت گرداب ثبت‌نام کردند و خیلی از کاربران ادعا می‌کنند نتوانستند در سایت کریپتولند ثبت‌نام کنند و این در حالیست که به آن‌ها اعلام شده برای حسابرسی، اول باید همه کاربران در سایت ذکر شده ثبت‌نام کنند.

بازپرس پرونده چه گفت؟

نریمانی بازپرس پرونده به تازگی طی مصاحبه ای اعلام کرد: .

از آنجا که فرایند حسابرسی حدود ۷۰ هزار کاربر که در سایت کریپتولند ثبت نام کرده‌اند، زمان‌بر است برگشت دارایی‌ها اندکی طولانی شده است.

براساس لیستی که تهیه شده، پرداخت دارایی‌ها براساس سه اولویت پرداخت می‌شود. جزئیات پرداخت برای این لیست‌ها اعلام نشده است. هرچند اولویت احتمالا از مبالغ پایین شروع می‌شود تا مبالغ بالا را در بر بگیرد.

منبع: نبض بورس

0 نظر:

نظر بدهید