110 میلیون دلار برای واردات خودرو تخصیص یافت
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه مشکل ارزی به برای واردات خودرو وجود ندارد و ۱۱۰ میلیون دلار در دو هفته گذشته تخصیص داده شد، گفت: واردات خودرو با قطعیت امسال و سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش بورس فوری،مهدی ضیغمی در حاشیه نشست ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در جمع خبرنگاران، در مورد واردات خودرو به کشور، اظهار داشت: مسیر دولت تغییر نکرده است و سخنان مطرح شده به این معنا بود که باید برای واردات خودرو در بودجه ارز پیش‌بینی شود، زیرا اگر مطابق برنامه واردات انجام نشود، ناترازی به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه واردات خودرو با قطعیت امسال و سال بعد انجام می‌شود، تصریح کرد: مشکل ارزی برای واردات خودرو وجود ندارد و جلسات متعددی با بانک مرکزی در خصوص تخصیص ارز برگزار شده تا این روند تسریع شود.

110 میلیون دلار برای واردات خودرو تخصیص داده شد

ضیغمی با بیان اینکه در 2 هفته گذشته 110 میلیون دلار برای واردات خودرو به کشور ارز تخصیص داده شده است، گفت: بر همین اساس اعلام شد که یک فرصت طلایی برای واردات خودرو در ماه آتی وجود دارد که عدد قابل توجهی ارز تخصیص داده خواهد شد که جمع‌بندی آن با بانک مرکزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای تحویل خودروها تأخیر دو تا سه‌هفته‌ای وجود خواهد داشت؛ اما به‌زودی تعیین تکلیف انجام خواهد شد، گفت: تا پایان امسال پتانسیل واردات 40 هزار خودروی دیگر وجود دارد، اما وابسته به تصمیمات بانک مرکزی مبنی بر تخصیص ارز است.

0 نظر:

نظر بدهید